Startpagina   Help Inloggen Registreren  
ga naar Realitynet.org  
Info Center
Niet ingelogd
Naam:

Wachtwoord:

Blijf ingelogd: 
Registreren

Wachtwoord vergeten?

Waarom registreren?
Realitynet.nl
Ga naar

Ga naar ExpeditieRobinson.Net

Ga naar PekingExpress.org

Ga naar RealityWorld.org

Ga naar RealityNet.org 's toto

Ga naar dé fansite van Angela Groothuizen

Nu op de chat
Lama1997, Mollenmania, Realitynet
Nu online
328 gasten en 15 vaste bezoekers (Miek1999, KD., Heinz, Rämon, kwkw, Wulsie, D*N, Lama1997, Ralph21, RoyL, mvdb1990, FrankLapidus, Mollenmania, Gupp, Hadewychisdemol)
Activiteitenagenda
Nu bezig
Realitynet Songfestival
Nu bezig
Expeditie Robinson Pool
Nu bezig
The Amazing Race 2
Nu bezig
Expeditie Robinson Onderschriften spel
Binnenkort
Nieuwe Realitynet GameNight
Pagina's: 1 ... 6 7 8 [9] 10
  Print  
Auteur Topic: [KANDIDAAT] Eline  (gelezen 12605 keer)
joligmolletje

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #160 Gepost op: 29.03.2017, 13:30:28 »

Ik ben echt superbenieuwd naar de laatste aflevering. Als ik zie hoe enthousiast en spontaan Eline nu (na de onthulling) overkomt, dan is het denk ik echt enorm duidelijk dat ze een rol heeft gespeeld. Ze is in het echt veel leuker!

Wat ik me wel afvraag is of ze in het begin niet teveel out-in-the-open heeft gespeeld. Zowel Davey als Annelies zaten vrijwel vanaf het begin op haar, omdat ze in een 1-op-1-ontmoeting/opdracht echt rare dingen deed. Ergens vind ik het jammer dat ze al in aflevering 1 ontmaskerd is door haar medekandidaten, zeker omdat dit beide keren niet echt nodig was geweest (waarom zoveel risico nemen terwijl maar 1 medekandidaat op je vingers kijkt?).

Voor mij als kijker was ze amper verdacht. Ik heb haar (toen mijn schot-voor-de-boeg-mol Marzena afviel) ingevuld als mol in de pool, maar dit werd voor mij steeds onwaarschijnlijker. Ik merkte dat ik steeds minder op haar begon te letten en steeds meer molstreken van Annelies zag. Dat ik tot het einde toe mis zat, vind ik echt fantastisch!
Tarbozan

niet schrikken maar kicken

« Antwoord #161 Gepost op: 29.03.2017, 19:18:32 »

Het grappige is dat ik al meer mensen heb horen zeggen dat ze riskant speelde in afl 1. Drukknop tegen davey te zeggen vol te gaan voor drukken en het super antwoord west Vlaanderen in de quiz.
En dat t spijtig is dat ze vanaf afl 1 door Annelies en davey al verdacht werd. Maar dat wordt dan gezegd door mensen die Eline niet als mol verdachten. Hebben zij diezelfde acties dan niet gezien.?.

Tuurlijk was t riskant en ik denk ook dat een mol liever niet direct verdacht wordt, maar t is en blijft aan davey en Annelies hoe zij dit hebben opgepikt, want wij tv kijkers hebben t allemaal gezien en lang niet iedereen heeft haar als mol aangeduid. Trots

Heinz

Geslacht: Man

Niet zeuren, Heinz!

« Antwoord #162 Gepost op: 29.03.2017, 20:03:59 »

Ik vind niet dat Eline te veel risico heeft genomen want ik denk dat ze ondanks duidelijke molacties met name in het begin van de serie behoorlijk dicht bij zichzelf is gebleven. Ik merkte haar molacties wel op maar door het lef waarmee ze die uitvoerde en haar goede acteerwerk heeft ze me volledig om de tuin geleid. Tandpasta Smiley (En ik heb veel te veel waarde gehecht aan het geval "Swallow of London" wat gewoon ontzettend stom van me was. een klein beetje dom)

Wel is het frappant dat Davey en Annelies Eline vanaf het eerste moment dat ze alleen met haar waren gingen verdenken. Waarschijnlijk was dat niet gebeurd als Eline voorzichtiger was geweest en was begonnen met een aantal goede of onverdachte acties maar aan de andere kant zie je ook dat bijvoorbeeld Robin direct Bertrand ging verdenken nadat zij samen de eerste opdracht in Zuid-Afrika deden. Als iemand iets verdachts doet en jij bent de enige die daar bovenop staat ben je misschien al gauw geneigd om daar (te) veel waarde aan te hechten.
Hulpmol

« Antwoord #163 Gepost op: 29.03.2017, 20:13:28 »

Wel is het frappant dat Davey en Annelies Eline vanaf het eerste moment dat ze alleen met haar waren gingen verdenken. Waarschijnlijk was dat niet gebeurd als Eline voorzichtiger was geweest en was begonnen met een aantal goede of onverdachte acties maar aan de andere kant zie je ook dat bijvoorbeeld Robin direct Bertrand ging verdenken nadat zij samen de eerste opdracht in Zuid-Afrika deden. Als iemand iets verdachts doet en jij bent de enige die daar bovenop staat ben je misschien al gauw geneigd om daar (te) veel waarde aan te hechten.

Ik kan me wel voorstellen dat Annelies haar focus niet zo groot zou geweest zijn indien Eline 'Luxemburg' antwoordt op de Oostkantons-vraag en 'Londen' op de VN-vraag. Toen ze daar 'Brussel' zei, de stad waar ze werkt, hadden we het eigenlijk allemaal kunnen/moeten weten. Grin

Ach ja, veel 'als' en 'indien', maar die quiz was voor mij toch ook het moment dat ik mijn focus ging vernauwen naar beide dames. Dus ik hoop op veel info van achter de schermen over die opdracht. Wink
Heinz

Niet zeuren, Heinz!

« Antwoord #164 Gepost op: 29.03.2017, 20:20:49 »

Toch is er ook iets voor te zeggen dat het maken van overduidelijke fouten minder verdacht is dan het maken van begrijpelijke fouten. Eline met haar Oostkantons zag ik niet als Mol en Annelies met Monet in plaats van Manet wel. Tja. Grin
Luc

« Antwoord #165 Gepost op: 29.03.2017, 20:44:49 »

Die Oostkantons van Eline vond ik in eerste instantie natuurlijk verdacht maar - zoals ik eerder zei - te opvallend waardoor ik meer ging denken dat ze zich verdacht wilde maken. Annelies en Davey met Monet ipv. Manet (ik dacht ook dat het Monet was) vond ik een stuk subtieler. Eline gaf in deze opdracht overigens een goed antwoord, wat was haar rol als mol hier?

Met Swallow of London vond ik Eline verdacht maar ook Marzena die aanvankelijk voor de pasvragen leek te gaan en Ondon antwoordde en Davey die erop aandrong om dat te zeggen en de anderen van het juiste antwoord (hij las het eerst voor) leek af te leiden.
« Laatste verandering: 29.03.2017, 20:51:30 door Luc » Gelogd
Heinz

Niet zeuren, Heinz!

« Antwoord #166 Gepost op: 29.03.2017, 20:53:02 »

Eline gaf in deze opdracht overigens een goed antwoord, wat was haar rol als mol hier?

Dat zullen we maandag hopelijk te weten komen. Misschien wilde ze een ander de fout laten maken en alleen als dat niet gebeurde op het laatste moment ingrijpen. Van wat we nu gezien hebben deed ze helemaal niets fout.
Moedermol

« Antwoord #167 Gepost op: 29.03.2017, 21:27:53 »

Behalve Davey en Annelies werd Eline ook verdacht door Sam. Dat zijn al drie kandidaten en er vielen de eerste twee afleveringen snel drie kandidaten af die weinig kans hadden om de mol in actie te zien.

Eline was de enige vrouw die ik in het begin in de gaten hield maar zij heeft mij ook om de tuin geleid door haar acteerwerk. Dat heeft ze heel goed gedaan.

Ik ging er vanuit dat de mol niet wilde opvallen bij de discussie over het rode scherm en juist Eline startte de discussie. Davey is daarna, ik denk ook vanwege de inbraak en Swallow of London vol voor haar gegaan. Ze had toen ook opdrachten met Annelies en Sam gedaan. Volgende afleveringen was ze opeens minder opvallend. Vroeg afstappen bij de rode lantaarn, Scrabble,golf,woordraden, bom en bij het paintball acteerde ze goed dat ze een fanatieke kandidaat was. Hier nam ze overigens ook risico door in de laatste minuut nog naar voren te komen of ze wist dat Hans te ver weg zat.
Ik heb haar daar laten vallen als potentiële mol....

De laatste afleveringen was vooral de spanning tussen haar en Davey merkbaar. Ik dacht dat ze Davey verdacht maar het was dus andersom en Davey zat zijn mol te pesten
Moloproller

« Antwoord #168 Gepost op: 29.03.2017, 21:55:28 »

Dat zullen we maandag hopelijk te weten komen. Misschien wilde ze een ander de fout laten maken en alleen als dat niet gebeurde op het laatste moment ingrijpen. Van wat we nu gezien hebben deed ze helemaal niets fout.
Wat ik zo ongeveer zei nadien. De mol zag ik hier goed antwoorden, om later een beslissende fout te maken. Hoe meer in het spel, hoe minder kans dat ze het spel verder kan beïnvloeden. (Antwoordt ze fout en 1 iemand weet met zekerheid dat het fout is, dan staat ze al blok voor de rest van de proef)

Toen ik dat zei waren was er heel veel onbegrip voor die redenering... maar uiteindelijk lijkt dit wel een mogelijke verklaring.
Joost2
winnaar pool pelgrimscode 2013

« Antwoord #169 Gepost op: 29.03.2017, 22:09:08 »

Wat ik zo ongeveer zei nadien. De mol zag ik hier goed antwoorden, om later een beslissende fout te maken. Hoe meer in het spel, hoe minder kans dat ze het spel verder kan beïnvloeden. (Antwoordt ze fout en 1 iemand weet met zekerheid dat het fout is, dan staat ze al blok voor de rest van de proef)

Toen ik dat zei waren was er heel veel onbegrip voor die redenering... maar uiteindelijk lijkt dit wel een mogelijke verklaring.

Zo redeneerde ik ook en inderdaad werd die niet begrepen. Nu is het tot volgende week maandag nog speculatie maar ik verwacht wel dat Eline het best zo zou hebben aangepakt. Want je had hoe dan ook twee rondes nodig om bij de kooi te geraken. Je kunt dus prima in de eerste helft juist antwoorden, om bij de tweede helft als nog verkeerd te antwoorden. Bom gaat als nog af > weg geld. Het wekt ook minder argwaan dan direct foutief antwoorden. Of je moet zulke goede overredingskunsten bezitten om anderen te overtuigen dat jouw foute antwoord de juiste is. Het is maar net wat je als mol makkelijker weet uit te voeren.

Favorieten: Petra, Sigrid, Paméla, Chandrika, Lottie, Fré, Dick, Dunya, Anniek/Viv, Sanne, Anna, Hade & Janine/Carolien, Suus/Soof, Kukelpapa/Paula!
Heinz

Niet zeuren, Heinz!

« Antwoord #170 Gepost op: 29.03.2017, 22:19:59 »

Zo redeneerde ik ook en inderdaad werd die niet begrepen. Nu is het tot volgende week maandag nog speculatie maar ik verwacht wel dat Eline het best zo zou hebben aangepakt. Want je had hoe dan ook twee rondes nodig om bij de kooi te geraken. Je kunt dus prima in de eerste helft juist antwoorden, om bij de tweede helft als nog verkeerd te antwoorden. Bom gaat als nog af > weg geld. Het wekt ook minder argwaan dan direct foutief antwoorden. Of je moet zulke goede overredingskunsten bezitten om anderen te overtuigen dat jouw foute antwoord de juiste is. Het is maar net wat je als mol makkelijker weet uit te voeren.

Je zou sowieso de anderen moeten overtuigen dat een fout antwoord juist is want de bom ging pas af als je van een fout antwoord afstapte. Eline had dus nog een fout antwoord mogen geven en dan had de opdracht nog steeds kunnen slagen.
Mollenmania
Winnaar WIDM online 2017

« Antwoord #171 Gepost op: 29.03.2017, 22:45:38 »

Ik vind niet dat Eline te veel risico heeft genomen want ik denk dat ze ondanks duidelijke molacties met name in het begin van de serie behoorlijk dicht bij zichzelf is gebleven. Ik merkte haar molacties wel op maar door het lef waarmee ze die uitvoerde en haar goede acteerwerk heeft ze me volledig om de tuin geleid. Tandpasta Smiley (En ik heb veel te veel waarde gehecht aan het geval "Swallow of London" wat gewoon ontzettend stom van me was. een klein beetje dom)

De tactiek die je hier beschrijft doet me een beetje denken aan hoe Kim Pieters haar rol als mol heeft ingevuld. Voor mij kwam Kim daarna te veel over als een mol, terwijl Eline zoals je zegt mij compleet om de tuin heeft geleid met haar acteerwerk.

Zo'n aflevering 2/3 is vaak een kantelpunt, het overzicht is nog moeilijk te krijgen en je wil al gauw een of meerdere kandidaten uitsluiten. Als iemand dan iets goed doet ben je snel geneigd te zeggen, ok daar hoef ik me niet meer zo op te focussen. Als de "Swallow of London"-actie in aflevering 7 was gekomen en we zaten wel op Eline dan hadden we het naar haar toegepraat "Ze wil gewoon onverdacht doen". Maar omdat je in aflevering 2 nog geen tunnel kiest ben je nog objectief en zie je het als kandidaats. Vervolgens komt Annelies in beeld met haar "niks-kunnen" en toch elke eliminatie overleven en dan focus je je daar op. Samen met het steengoede acteerwerk van Eline heeft dat ervoor gezorgd dat Eline nooit echt meer bij mij op 1 is gekomen.

Ja, want het is de enige informatie die je uit eerste hand krijgt, daar kun je op vertrouwen. Het is dan alleen de vraag of jouw interpretatie van die informatie ook klopt.
Ik weet niet in hoeverre de kandidaten met elkaar informatie uitwisselen, als de "Oost-Kantons" alleen bij Annelies is gebleven is het wel logisch dat niet meer kandidaten al vroeg op Eline zaten, óf de groep wist er wel van maar voelde de molkriebels gewoon niet bij Eline.

De 1 op 1 opdracht die Eline had was goed molbaar maar risicovol doordat er 1 medekandidaat op je vingers kijkt die heel erg onzeker is over wie de Mol is en graag van alles observeert. Ook als Eline subtieler had gemold had Annelies haar op haar lijstje gezet, want je moet wat als kandidaat op dag 1. Dan maar flink mollen heeft Eline gedacht, en dat vind ik erg stoer!

Bij een soortgelijke opdracht vorig jaar moest Gilles enkel 'niet huilen' en hij werd daarbij ook nog eens niet gecontroleerd door een medekandidaat. Dat is een makkelijkere vorm van mollen dan wat Eline hier gedaan heeft.
« Laatste verandering: 29.03.2017, 22:47:15 door Mollenmania » Gelogd
Moloproller

« Antwoord #172 Gepost op: 29.03.2017, 22:54:34 »

Je zou sowieso de anderen moeten overtuigen dat een fout antwoord juist is want de bom ging pas af als je van een fout antwoord afstapte. Eline had dus nog een fout antwoord mogen geven en dan had de opdracht nog steeds kunnen slagen.
Tuurlijk, niet alle proeven mislukken waar de mol probeert te mollen.

Antwoordde goed, kan ze verder in het spel toeslaan.
Antwoordde ze fout, en er moet maar één iemand weten dat dit fout is, dan blijft ze de rest van het spel buiten spel gezet.

Goed antwoorden geeft dus meer opties naar het verdere verloop.

Hoe verder je gaat, hoe meer twijfel er is wie met zekerheid goed staat. En dat is toch de ideale grond voor een mol?

En voor hetzelfde geld, zoals het liep, stapt er iemand verkeerd van zijn antwoord.

En ik maakte die redenering niet vanuit een tunnelvisie, want ik zat met Davey als mol... en Davey antwoordde verkeerd.
« Laatste verandering: 29.03.2017, 22:57:49 door Moloproller » Gelogd
Moloproller

« Antwoord #173 Gepost op: 29.03.2017, 23:00:05 »

De tactiek die je hier beschrijft doet me een beetje denken aan hoe Kim Pieters haar rol als mol heeft ingevuld. Voor mij kwam Kim daarna te veel over als een mol, terwijl Eline zoals je zegt mij compleet om de tuin heeft geleid met haar acteerwerk.

Zo'n aflevering 2/3 is vaak een kantelpunt, het overzicht is nog moeilijk te krijgen en je wil al gauw een of meerdere kandidaten uitsluiten. Als iemand dan iets goed doet ben je snel geneigd te zeggen, ok daar hoef ik me niet meer zo op te focussen. Als de "Swallow of London"-actie in aflevering 7 was gekomen en we zaten wel op Eline dan hadden we het naar haar toegepraat "Ze wil gewoon onverdacht doen". Maar omdat je in aflevering 2 nog geen tunnel kiest ben je nog objectief en zie je het als kandidaats. Vervolgens komt Annelies in beeld met haar "niks-kunnen" en toch elke eliminatie overleven en dan focus je je daar op. Samen met het steengoede acteerwerk van Eline heeft dat ervoor gezorgd dat Eline nooit echt meer bij mij op 1 is gekomen.
Bravo!
Tarbozan

niet schrikken maar kicken

« Antwoord #174 Gepost op: 30.03.2017, 01:31:17 »

Tuurlijk, niet alle proeven mislukken waar de mol probeert te mollen.

En voor hetzelfde geld, zoals het liep, stapt er iemand verkeerd van zijn antwoord.

En ik maakte die redenering niet vanuit een tunnelvisie, want ik zat met Davey als mol... en Davey antwoordde verkeerd.
Ik ben t niet eens dat t hier een moltactiek is om goed antwoord te geven in de hoop later wat te kunnen doen. Nadat iedere kandidaat 1 vraag gedaan heeft, sta je al voor vraag 7. In de discussie voor vraag 7 en 8 laat Eline zich aftroeven door Annelies die twijfel zaait over Nobelprijs literatuur voor mme curie ( onbegrijpelijk dat hans dat liet gaan). En dus wordt Eline niet voor 7 of 8 gekozen

Stel dat davey de bom niet had laten afgaan was de enige optie  waarbij Eline zelf de bom liet afgaan: Eline beantwoordt vraag 9 met stellige overtuiging fout en moet de groep overtuigen dat zij ook vraag 10 mag doen. Erg kleine kans

De molactie hier zit in het sturen van een verkeerde keuze. Ze geeft niet aan dat ze overtuigt is van iemand die goed staat, maar geeft maar superlicht bedenking bij de keuze voor Monet .
Dit is een tactiek die prima werkt met deze groep.

Ze doet ongeveer t zelfde bij schokproef, zuid Afrikaanse vlag en Rode scherm. Meegaan in foute keuze ( soms met toevoeging dat ze t niet zeker weet) en dan de schuld bij anderen leggen want t was toch de keuze van x  Volmondig Ja
Moedermol

« Antwoord #175 Gepost op: 30.03.2017, 12:42:56 »

Met de kennis van nu is eigenlijk wel te verklaren wat er gebeurde.
Eline werd al door 3 kandidaten verdacht en was voorzichtig. Daarnaast had ze zelf geen  invloed op de vraag die ze kreeg. De eerste vragenronde werd door de familie bepaald en de tweede moesten de kandidaten met elkaar overleggen.

Eline's eerste vraag was een lastige en het was maar de vraag of ze het vertrouwen van de groep zou krijgen om er af te stappen mede omdat ze verdacht werd.

Sam had al een tweede stap gemaakt, Hans en Robin durfden het niet aan en Annelies en Davey stonden verkeerd. Eline kon het gewoon laten gebeuren zonder zelf in de picture te komen. Acheraf maakte ze Annelies en Davey verdacht. Resultaat Sam en Hans weggespeeld.
« Laatste verandering: 30.03.2017, 12:45:03 door Moedermol » Gelogd
Convans

« Antwoord #176 Gepost op: 30.03.2017, 17:46:25 »

Werd Eline meer  verdacht dan Gilles? Cathy en Hanne hadden Gilles toch ook redelijk snel als mol?
Robin had pas Eline als mol nadat hij Hans zijn boekje zag en Sam twijfelde steeds tussen Davey en Eline. Dus 2,5 kandidaten van de 10 die haar ontmaskerd hebben. Niet zo slecht toch? Alleen jammer dat Annelies en Davey haar zo snel volledig verdachten.
Luc

« Antwoord #177 Gepost op: 30.03.2017, 18:25:20 »

De eerste drie Vlaamse mollen deden het qua niet verdacht worden beter dan Gilles en Eline.
wouterv

Hier is de mol

« Antwoord #178 Gepost op: 30.03.2017, 18:39:28 »

De eerste drie Vlaamse mollen deden het qua niet verdacht worden beter dan Gilles en Eline.

S1: de laatste 3 zaten goed
S2:enkel de winnaar zat goed (en de andere 8 zaten op de winnaar als mol)
S3: enkel 2 van de 3 finalisten zaten goed
S4: de laatste 2 (Stijn weet ik nu niet meer)

#teamamaimiljaarde
Heinz

Niet zeuren, Heinz!

« Antwoord #179 Gepost op: 30.03.2017, 20:12:19 »

S3: enkel 2 van de 3 finalisten zaten goed

Spoiler (Klik om de spoiler te verbergen/laten zien)

Terug naar Eline: ik hoop heel veel molse grimassen te zien in aflevering 9! Grin

In de auto terug uit Antwerpen speculeerden we al over een oortje voor Eline bij het "zoek de verschillen" maar uit de promo blijkt het om een doodgewoon briefje op het toilet te zijn gegaan: Cheesy

* geeneigeenkussen.png (405.51 KB, 696x395 - bekeken 346 keer.)
Pagina's: 1 ... 6 7 8 [9] 10
  Print  

Ga naar:  

ISIS-CMS Content Management System by Compuart © 2003-2005