Startpagina   Help Inloggen Registreren  
ga naar Realitynet.org  
Info Center
Niet ingelogd
Naam:

Wachtwoord:

Blijf ingelogd: 
Registreren

Wachtwoord vergeten?

Waarom registreren?
Realitynet.nl
Ga naar

Ga naar ExpeditieRobinson.Net

Ga naar PekingExpress.org

Ga naar RealityWorld.org

Ga naar RealityNet.org 's toto

Ga naar dé fansite van Angela Groothuizen

Nu op de chat
Realitynet
Nu online
296 gasten en 7 vaste bezoekers (wouterv, Mollenmania, Gupp, radjon, Pac, spechteke, Fabiann)
Activiteitenagenda
Nu bezig
Realitynet Songfestival
Nu bezig
Expeditie Robinson Pool
Nu bezig
The Amazing Race 2
Nu bezig
Expeditie Robinson Onderschriften spel
Binnenkort
Nieuwe Realitynet GameNight
Pagina's: 1 2 [3] 4 5
  Print  
Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie  (gelezen 5624 keer)
Daisy
Global Moderator
Winnaar WIDM-pool junior 2014, winnaar voetbaltoto '16/'17

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #40 Gepost op: 21.02.2017, 19:33:32 »

Heerlijke opdracht dit. En goed dat Marzena t sportief oppakt, als fanatieke kandidate zou ze hetzelfde gedaan hebben.

Ik denk dat f Hans f Eline rood had (als de mol niet niet is, ze is wat gestegen op m'n lijstje). Hans zei dat ie op n persoon was gegaan, dan heb je best een grote kans dat je fout zat.

Kaaasje

« Antwoord #41 Gepost op: 21.02.2017, 20:23:43 »

Aantal stemmen
Annelies: 4
Bertrand: 2
Sam: 1
Eline: 1

Waarschijnlijk is de stem op Sam van Annelies.
Waarschijnlijk is de stem op Eline van Robin.
Bertrand zal wel op Annelies hebben gestemd.
De 2 op Bertrand en andere 3 op Annelies zijn wat minder duidelijk.
Moljet

« Antwoord #42 Gepost op: 21.02.2017, 23:15:00 »

Een hele bijzondere eliminatie en hoe meer ik er over nadenk, hoe oneerlijker dat ik hem vind.
Hoez moet degene naar huis die de test net het slechtst heeft gemaakt  Angry

Dus mijn conclusie is dat het wel zo moet zijn dat de mol zelf de test het slechtst heeft gemaakt, die kan immers iedere vraag verkeerd invullen, zodat nog steeds de slechtste speler naar huis zou gaan. Bovendien, als beroepsleugenaar en al wetende dat hij/zij een rood scherm gaat zien, komt het wel goed met het erover liegen/gezicht in de plooi houden, zodat hij niet ontdekt wordt en hij het geld uit de pot houdt.
wouterv

Hier is de mol

« Antwoord #43 Gepost op: 21.02.2017, 23:25:13 »

Een hele bijzondere eliminatie en hoe meer ik er over nadenk, hoe oneerlijker dat ik hem vind.

Is toch ook al eens in Nederland geweest. S2 Dan en Bjrn.

Daarbij, wat als ze de mol wel ontmaskerd hadden als leugenaar. Zouden ze dat risico nemen?

#teamamaimiljaarde
Tarbozan

niet schrikken maar kicken

« Antwoord #44 Gepost op: 21.02.2017, 23:56:04 »

Mijn antwoord op de vraag of ze t risico durven nemen om de mol rood te geven, duidelijk nee.
Als t spel eerlijk wordt gespeeld en de groep ontmaskert de mol , dan gaat de mol uit t spel en dat weten we allemaal mag nooit gebeuren .

In andere seizoenen is er al paar keer interventie/hulp geweest voor de mol vanuit de crew, maar zover zullen ze denk ik niet willen gaan.
Kaaasje

« Antwoord #45 Gepost op: 22.02.2017, 07:49:36 »

Tja, ik kan me de gedachtegang goed voorstellen.  Ik vind het zelf, tot op zekere hoogte ook, maar heeft een vrijstelling niet hetzelfde effect? Alleen weet je het daar niet altijd. Zeker in gevallen waarbij kandidaten de test wel moeten maken maar toch een vrijstelling hebben, zoals in de eerste aflevering van WIDM dit jaar.  Misschien hadden roos en/of Jeroen de test ook slechter gemaakt dan Vincent.

Dat het regelmatig gebeurt praat het natuurlijk niet goed.je zou ook kunnen denken dat alle vrijstellingen en jokers maar afgeschaft moeten worden, omdat het niet eerlijk is.

(en ja ook mede daarom ben ik ook tegen het strooien met vrijstellingen en jokers.)
« Laatste verandering: 22.02.2017, 07:51:36 door Kaaasje » Gelogd
Betonmol

« Antwoord #46 Gepost op: 22.02.2017, 10:00:01 »

Aantal stemmen

1 van de 2 stemmen op Bertrand zal van Marzena komen
Moloproller

« Antwoord #47 Gepost op: 22.02.2017, 10:38:20 »

Aantal stemmen

Zo dacht ik het ook ongeveer.
Vermoedelijke stemming :
Annelies kiest Sam
Robin kiest Eline
Marzena + ... kiezen Bertrand
Eline + Bertrand + ... + ... kiezen Annelies
... = Hans/Sam/Davey
En ik vermoed dat Sam ook op Annelies stemde.
Hij wordt beschuldigd door haar, en uit verdedigingsreflex zou hij haar terug kunnen verdenken.
« Laatste verandering: 22.02.2017, 13:01:31 door Moloproller » Gelogd
Nieky
Actief Lid
Aanspreekpunt off topic

Geslacht: Man

Wielergek

« Antwoord #48 Gepost op: 22.02.2017, 14:51:36 »

Waardeloze opdracht. Toch een wilde gok. Kans van 1 op 9 maar dat het goed is. Oneerlijk voor Marzena

You'll never walk alone
Convans

« Antwoord #49 Gepost op: 22.02.2017, 15:11:51 »

Waardeloze opdracht. Toch een wilde gok. Kans van 1 op 9 maar dat het goed is. Oneerlijk voor Marzena

1 op 8. En zo zie je maar hoe meningen kunnen verschillen. Ik vond het een van de beste opdrachten ooit. Wat een mindfuck!
tureluurs

« Antwoord #50 Gepost op: 22.02.2017, 15:45:30 »

Ik vond het ook een geweldige mindfuck. Ik hou daar wel van. En oneerlijk? Wie dan afvalt zat ook niet echt goed, hooguit ietsjes beter dat het rode scherm. En wie met een rood scherm deze executie overleeft is gewoon een hele slimme speler en verdient het zodoende eigenlijk wel weer door te gaan.
good-riddance
Winnaar ER-pool 2016

« Antwoord #51 Gepost op: 22.02.2017, 17:13:26 »

Weet iemand hier toevallig hoe dat high-tech brilletje (exact) heet? Heb al het e.e.a gezocht maar kan er helaas niks concreets over vinden. Iemand?

En zo zie je maar hoe meningen kunnen verschillen. Ik vond het een van de beste opdrachten ooit. Wat een mindfuck!

Helemaal mee eens! Ook ik vind het n van de beste opdrachten ooit. Ben het er dan ook niet mee eens dat het een wrede opdracht is, zoals ik her en der lees. Er is hen van te voren duidelijk uitgelegd wat de bedoeling is en wat de gevolgen kunnen zijn, dus (let wel: tot op zekere hoogte) heb je er zlf een aandeel in, als je het risico neemt om de test slecht te maken. Het is immers nog altijd je eigen keuze om die test zo slecht mogelijk (proberen) te maken. Je kunt namelijk ook (om jezelf veilig proberen te stellen) denken: als ik de test zo slecht mogelijk maak en ze ontmaskeren me lig ik eruit, en als ik als voorlaatste eindig (en ze ontmaskeren degene met het rode scherm niet) kan ik er ook uit liggen. De test slecht maken kan, als je goed nadenkt, dus een dubbel risico zijn. (Althans: uiteindelijk vliegt er maar n kandidaat uit, maar het kn je i.i.g in de gevarenzone brengen, laat ik het zo zeggen.)

En tuurlijk: als je het risico wl neemt en je slaagt erin heb je wel uiterst relevante info wie de mol i.i.g nit is, dat is verleidelijk en geniaal als het lukt maar het kn natuurlijk grandioos verkeerd uitpakken. Je kunt er ook voor kiezen om op veilig te spelen en de test gewoon goed proberen te maken. Preventief denken, om te voorkomen dat je in de gevarenzone komt. Uiteindelijk is het nog altijd de keuze van de kandidaten zlf om dat risico wel of niet te nemen. Dus zo wreed en oneerlijk als sommigen het doen laten blijken, is het naar mijn inzien ook weer niet.

Daarbij wel gezegd: op veilig spelen is uiteraard betrekkelijk. Want de test goed maken, kun je natuurlijk alleen met zekerheid als je weet wie de mol is/de correcte antwoorden op de testvragen weet en wat dat betreft is het inderdaad een blinde gok of loterij (maar dat is het spel WIDM toch sowieso!?) in die zin zou je nog enigszins kunnen stellen dat het oneerlijk is, maar termen als 'wreed' vind ik overdreven... het is een tactisch spel, geen altrustisch liefdesspektakel. Het is een hard spel en iedereen gaat voor zichzelf, dat weet je van te voren als je eraan meedoet. Behoor je te weten i.i.g. Ik vond het juist n van de beste opdrachten ooit! Dit bedoelde ik nou met: dat er iets van een twist of mindfuck gebeurd en dat je wil blijven kijken hoe het afloopt.
« Laatste verandering: 22.02.2017, 17:24:40 door good-riddance » Gelogd
Tunnelgraver

« Antwoord #52 Gepost op: 22.02.2017, 17:23:44 »

Weet iemand hier toevallig hoe dat high-tech brilletje (exact) heet? Heb al het e.e.a gezocht maar kan er helaas niks concreets over vinden. Iemand?

Het is hoogstwaarschijnlijk gewoon zo'n 3D-brilletje dat je in de bioscoop krijgt bij 3D-films. Het 3D-effect werkt op basis van verschoven rood/groen-informatie.
Zet tijdens zo'n 3D-film je bril maar eens even af, dan zie je wel wat ik bedoel.
Lukie4
Forum Moderator

Als je alles geeft, verlies je niets

« Antwoord #53 Gepost op: 22.02.2017, 19:37:27 »

Sam begint als eerste met praten, hij gaat meteen richting schuldgevoel. Davey slaat dat in de wind. Vervolgens is er volgens mij flink geknipt en zien we vooral wat ze ons willen laten zien.
Eline opvallend,  je zal toch van een politie inspecteur verwachten dat ze in haar element zou zijn. Maar ze is nerveus (haar eten), we zien haar maar 1 vraag stellen (niet al te slimme volgens mij) en ze is ontzettend emotioneel.
Of Rood gezien of de Mol

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.
molecula

I'm gonna rope you

« Antwoord #54 Gepost op: 22.02.2017, 20:45:17 »

Het is hoogstwaarschijnlijk gewoon zo'n 3D-brilletje dat je in de bioscoop krijgt bij 3D-films. Het 3D-effect werkt op basis van verschoven rood/groen-informatie.
Zet tijdens zo'n 3D-film je bril maar eens even af, dan zie je wel wat ik bedoel.

3D films in de bioscoop werken met verschillende bundels gepolariseerd licht dat door de brilglazen gefilterd wordt. Het linker oog ziet daardoor net iets anders dan het rechter, waardoor diepte wordt gecreerd.Een dergelijke techniek zou hier niet afdoende zijn, want als je je bril afzet bij een 3D film zie je nog steeds gewoon kleur, alleen 2 beelden door elkaar. Als je iets anders ziet moet je even bij een oogarts langsgaan.
 Wink
Het 3D effect waar jij op doelt is het gebruik van goedkope kartonnen brilletje, waarbij het ene oog een groen en het andere oog een rood filter heeft en er op die manier verschillende informatie op je beide netvliezen valt, waardoor de illusie van diepte ontstaat. Beide brillenglazen hadden hier dezelfde kleur, dus die techniek is ook niet gebruikt.
Brtdm

ბრთდმ

« Antwoord #55 Gepost op: 22.02.2017, 21:15:38 »

Hier staat wel iets over zo'n soort bril (in het Engels). http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2480089/How-make-screen-INVISIBLE-Scientist-shows-make-monitor-blank-using-3D-glasses.html

ლოეს ჰავერქორთ ის თხუნელა!
molecula

I'm gonna rope you

« Antwoord #56 Gepost op: 22.02.2017, 21:27:44 »

Grappig, dat is min of meer de techniek die ik zojuist omschreven heb in het topic poll: Wie had het rode scherm?
lilith

all ears

« Antwoord #57 Gepost op: 22.02.2017, 22:30:16 »

Na terugkijken denk ik dat Eline een rood scherm had (en dus niet de Mol is). Ze komt behoorlijk gespannen over, maakt voorzichtig Annelies verdacht en barst in tranen uit als Marzena afgevallen is.
Ja ik denk dat ook. Eline viel in gedrag het meeste op

"waar rook is wordt een fikkie gestookt"
Robbieazerty

« Antwoord #58 Gepost op: 23.02.2017, 20:15:56 »

Bij het opstellen van de Stemwijzer net heb ik elke opmerking die iemand zei onder een bepaalde categorie gestoken (op gemoed spelen, anderen beschuldigen, anderen verdedigen, zichzelf verdedigen, gewoon eens zijn met wat anderen zeggen).

En toen dacht ik, De Mol weet natuurlijk wie het is en als het even lijkt of de groep op die persoon wil stemmen, gaat hij/zij die verdedigen in de hoop dat er niet meer op die persoon gestemd zal worden.

Dan hangt het er natuurlijk vooral vanaf wie het rode scherm heeft gekregen. Davey zei als eerste dat hij niet dacht dat Hans rood had. Eline, Robin en Annelies waren het daarmee eens.
Later verdedigt Robin Sam als eerste. Davey gaat daarmee akkoord.
Nog een beetje later verdedigt Davey Sam nog een keer.

Het leek wel of Davey heel erg wou voorkomen dat Sam gekozen zou worden door de groep. De Mol wil natuurlijk niet dat de juiste persoon geraden wordt, want dan winnen ze geen geld (en hebben ze spektakel voor de kijkers). En plots zit ik dus in een Daveytunnel.
Heinz

Niet zeuren, Heinz!

« Antwoord #59 Gepost op: 23.02.2017, 20:37:44 »

Het leek wel of Davey heel erg wou voorkomen dat Sam gekozen zou worden door de groep. De Mol wil natuurlijk niet dat de juiste persoon geraden wordt, want dan winnen ze geen geld (en hebben ze spektakel voor de kijkers). En plots zit ik dus in een Daveytunnel.

Grappig, precies hetzelfde viel Moedermol op en plaatste ze in het poll-topic over deze opdracht.

En ook grappig: ook ik ben doordat ik bezig ben met een groot overzicht nog eens nauwkeuriger aan het terugkijken en ook ik sta nu op het punt om in een Daveytunnel te belanden! Maar straks hierover meer in een ander topic. Tongue
Pagina's: 1 2 [3] 4 5
  Print  

Ga naar:  

ISIS-CMS Content Management System by Compuart © 2003-2005