Startpagina   Help Inloggen Registreren  
ga naar Realitynet.org  
Info Center
Niet ingelogd
Naam:

Wachtwoord:

Blijf ingelogd: 
Registreren

Wachtwoord vergeten?

Waarom registreren?
Realitynet.nl
Ga naar

Ga naar ExpeditieRobinson.Net

Ga naar PekingExpress.org

Ga naar RealityWorld.org

Ga naar RealityNet.org 's toto

Nu op de chat
LaurensAanWAZIG, Realitynet
Nu online
271 gasten en 5 vaste bezoekers (de_witte, Gupp, FrankLapidus, Kaaasje, Joke)
Activiteitenagenda
Doe nu mee!
De Mol VIER Pool 2018
Doe nu mee!
De Mol VIER Onderschriftenspel
Nu bezig
RN Songfestival
Nu bezig
Wie is de Mol Online 2018
Binnenkort
Nieuwe RN GameNight
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6
  Print  
Auteur Topic: [kandidaat] Joke  (gelezen 4790 keer)
Hulpmol

Geslacht: Man

« Antwoord #40 Gepost op: 3.04.2018, 22:04:23 »

Of ze probeert de ballen juist moeilijker vindbaar te maken en het shot dat we haar de rode ballen in de hoek met andere ballen zien bedekken zien we pas in aflevering 9. Maar dat verwacht ik niet. Wink

Hoe bedoel je dat? Lloyd arriveert toch bij de bak terwijl die in die hoedanigheid is? Dus Joke liet die 4 ballen zo liggen toen ze weg liep.
Heinz

Proost, Heinz!

« Antwoord #41 Gepost op: 3.04.2018, 22:54:08 »

Ah, ik dacht dat dit shot van Joke was. Had me er niet in verdiept.  Wink
Moedermol

« Antwoord #42 Gepost op: 3.04.2018, 22:57:11 »

Hoe meer ik erover nadenk en bij het terugkijken op Joke let hoe verdachter ik haar vind.

Opvallend:
Na het vertrek van zowel Kelly als Channy verbreekt Joke als eerste de stilte en zegt iets over beiden als een soort afscheid.
VK

« Antwoord #43 Gepost op: 4.04.2018, 21:23:32 »

Hoe meer ik erover nadenk en bij het terugkijken op Joke let hoe verdachter ik haar vind.

Opvallend:
Na het vertrek van zowel Kelly als Channy verbreekt Joke als eerste de stilte en zegt iets over beiden als een soort afscheid.

Dat laatste viel me ook op. Joke is inderdaad vrij verdacht, maar ik heb haar omdat ik van andere hier hoorde dat ze erg op de vorige mol lijkt voorlopig op het molverdachten -reservebankje gezet. Als ik geheel onbevangen naar Joke kijk heeft ze zeker wat Mols. Ik bedenk me al typende dat ik toch nog even moet checken wanneer de laatste eigen puzzel door de duurste kist in de eerste ronde werd opgelost. Was dat wellicht pas toen de anderen toch al te laat waren (edit: gecheckt, niet duidelijk)? Dan zou ze ook daar gemold kunnen hebben.
« Laatste verandering: 4.04.2018, 21:49:54 door VK » Gelogd
Moedermol

« Antwoord #44 Gepost op: 4.04.2018, 23:01:15 »

D Ik bedenk me al typende dat ik toch nog even moet checken wanneer de laatste eigen puzzel door de duurste kist in de eerste ronde werd opgelost. Was dat wellicht pas toen de anderen toch al te laat waren (edit: gecheckt, niet duidelijk)? Dan zou ze ook daar gemold kunnen hebben.

Er wordt steeds een tijdsaanduiding gegeven;
Lloyd en Kelly waren na 10 minuten uit de kist
Pieter en Baha na 25 minuten
Channy en Kelly na 45 minuten.

Als er nog 12.5 minuut over is (medegedeeld door Gilles) vindt Joke derde oplossing: code 1 4 6 7 9
Op dat moment zijn er nog twee puzzels  te gaan dus.....

Joke vindt de telefoon en Steve de 3 cijferige code  om de kist met schoppen te openen.
Gilles geeft 10 minuten aan en dan haalt de groep het kruis van de nummers van Katrien en Pascale weg en gaan bellen. Dat gaat eerst verkeerd, er moet  nog een keer gebeld worden. Dat kost tijd.
Als er contact is met Joke vraagt Lloyd om de code, Joke geeft niet direct antwoord maar praat er overheen. Daarna is er een tijd geen telefooncontact. Lloyd heeft de telefoon, maar niet in zijn hand.
Joke besluit na een tijdje zelf te bellen maar waarschijnlijk is het dan al te laat.

Er kan gemold zijn door de groep door lang te wachten met bellen maar vanuit kandidaatsperspectief kan dat verklaard worden. Een kandidaat is niet op de hoogte van de twist en wellicht dachten ze nog tijd te hebben.

Joke kan tijd gerekt hebben door niet meteen de code door te geven en mogelijk ook door te saboteren in het telefooncontact. Als zij de mol is was ze wel op de hoogte van de twist en wist ze dat het al verloren was. Ik vond haar reactie nadat Gilles heeft verteld dat ze te laat waren ook veelzeggend....

Ik geraak steeds meer in deze tunnel....

« Laatste verandering: 4.04.2018, 23:03:41 door Moedermol » Gelogd
Run
winnaar WIDM-pool 2017

« Antwoord #45 Gepost op: 5.04.2018, 21:37:02 »

Het is sowieso apart dat Joke die hele opdracht van het lopen en branden van de schijfjes in haar eentje af kan. Daarnaast is het vreemd dat zij niet gewoon ook voor het geld gaat, want dat komt de hele groep toe. Als zij kandidaat was, was er het risico geweest dat ze gewoon daar de voorkeur voor had gehad, als mol niet natuurlijk. Ze zit net als in aflevering 1 in een centrale positie.
Run
winnaar WIDM-pool 2017

« Antwoord #46 Gepost op: 5.04.2018, 22:13:08 »

Toch zien we ook duidelijk op het shot dat Lloyd niet op die plek kijkt en dus heeft Joke het niet gemeld.

Ook wel opvallend dat Lloyd die rode ballen op een hoop in de hoek niet ziet. Of wil hij ze niet zien?
Hulpmol

« Antwoord #47 Gepost op: 5.04.2018, 22:35:30 »

Ook wel opvallend dat Lloyd die rode ballen op een hoop in de hoek niet ziet. Of wil hij ze niet zien?

Even later ziet hij ze hoor. Maar niet meteen dus. Wink
Run
winnaar WIDM-pool 2017

« Antwoord #48 Gepost op: 6.04.2018, 08:46:05 »

Het is mol eigen om anderen altijd de schuld te geven, dat doet ze. Echter die trillende lip nadat ze is neergeschoten, dat is moeilijk te spelen.
Lama1997

« Antwoord #49 Gepost op: 6.04.2018, 09:11:59 »

De mol wil toch niet de voortvluchtige zijn?

Mol Online 2018. Vanaf 1 april!
MoleBuster

« Antwoord #50 Gepost op: 8.04.2018, 09:41:56 »

De mol wil toch niet de voortvluchtige zijn?

Waarom niet?
Lama1997

« Antwoord #51 Gepost op: 8.04.2018, 09:49:34 »

Minste invloed denk ik

Mol Online 2018. Vanaf 1 april!
WillemMolleeder

Ik heb een neus voor mollen

« Antwoord #52 Gepost op: 8.04.2018, 10:33:06 »

Minste invloed denk ik

Het kan ook een mooie vrijbrief zijn om je helemaal niet met het geld bezig te hoeven houden. Ze denkt hardop onderweg (leuk voor thuis), bedenkt een goed plan (jokers verdelen) maar net op een manier (oneven aantal) waardoor de groep verdeeld raakt en de opdracht verprutst wordt. Vervolgens krijgt de groep de volle laag. Missie geslaagd.

Joke doet tot nu toe weinig tot niks goed en ik sluit haar zeker nog niet uit.

Zwaantjes of mollen, ik vis ze er zo uit!
Marisa

« Antwoord #53 Gepost op: 8.04.2018, 12:01:55 »

Eens.
Moedermol

« Antwoord #54 Gepost op: 8.04.2018, 13:41:09 »

De mol wil dat de voortvluchtige zo snel mogelijk wordt afgeschoten.
Dan ligt het spel stil en is er geen tijd om geld in de pot te krijgen.
Wie kan daar beter voor zorgen dan de voortvluchtige zelf?

B&W

« Antwoord #55 Gepost op: 8.04.2018, 14:14:15 »

Wie kan daar beter voor zorgen dan de voortvluchtige zelf?
De persoon met het paintballgeweer Wink

*was ooit een Black_and_White
Hulpmol

« Antwoord #56 Gepost op: 8.04.2018, 14:48:41 »

Als Joke de Mol is, heeft ze ontzettend veel geluk gehad in die eerste opdracht met hoe alles gelopen is.

In een alternatief universum kiest de groep er voor om met de pick up snel alle dorpen af te gaan op zoek naar geld, dan wordt er 12 keer (of meer, al leek me dat moeilijker) geld gescoord en dat wordt binnen gebracht terwijl het net de paarden zijn die op haar jagen.

In een ander alternatief universum blijft de rolverdeling hetzelfde, maar gaat de pick up naar El Varal en gaan de paarden naar Cerro Blanco zodat ze niet opgemerkt wordt (of toch later).

Deze opdracht is voor de Mol net heel vlot verlopen van de groep uit, waar de zware machines zijn ingezet om op haar te jagen in plaats van geld te scoren en waar ze ook vrij snel opgespoord werd.

Dat doet me toch voorkeur geven aan het scenario dat de Mol in de groep zat en van daar uit dit heeft proberen te regisseren met voorkennis waar Joke naartoe gelopen is (die zal er wel zijn zeker?)
WillemMolleeder

Ik heb een neus voor mollen

« Antwoord #57 Gepost op: 8.04.2018, 15:18:32 »

Het zal de makers vast niet slecht uitgekomen zijn dat uitgerekend een redelijk sportief iemand de voortvluchtige is. Plus het feit dat deze ook nog eens vrij snel wordt ontdekt is ook niet verkeerd voor het verdere verloop. Dat gegeven en hoe de opdracht uiteindelijk allemaal gegaan is, maakt Joke voor mij hier nog steeds verdacht.

In de groep kan de mol uitstekend saboteren (al is dat hier wat lastiger denk ik) en de kans daarop is statistisch gezien ook vele malen groter natuurlijk maar in het multiversum is alles waar en is iedereen de mol dus naar welke zitten we hier nu te kijken.. Cheesy

Zwaantjes of mollen, ik vis ze er zo uit!
Marisa

« Antwoord #58 Gepost op: 8.04.2018, 15:36:17 »

(...) in het multiversum is alles waar en is iedereen de mol dus naar welke zitten we hier nu te kijken.. Cheesy
Hilarisch
Heinz

Proost, Heinz!

« Antwoord #59 Gepost op: 8.04.2018, 16:05:11 »

Het zal de makers vast niet slecht uitgekomen zijn dat uitgerekend een redelijk sportief iemand de voortvluchtige is.

Maar dat was min of meer ingebouwd: de snelste abseiler werd voortvluchtige.
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6
  Print  

Ga naar:  

ISIS-CMS Content Management System by Compuart © 2003-2005