Startpagina   Help Inloggen Registreren  
ga naar Realitynet.org  
Info Center
Niet ingelogd
Naam:

Wachtwoord:

Blijf ingelogd: 
Registreren

Wachtwoord vergeten?

Waarom registreren?
Realitynet.nl
Ga naar

Ga naar ExpeditieRobinson.Net

Ga naar PekingExpress.org

Ga naar RealityWorld.org

Ga naar RealityNet.org 's toto

Nu op de chat
LaurensAanWAZIG, Realitynet
Nu online
342 gasten en 1 vaste bezoeker (Niuno)
Activiteitenagenda
Nu bezig
De Mol VIER Onderschriftenspel
Nu bezig
Wie is de Mol Online 2018
Binnenkort
Nieuwe RN GameNight
Pagina's: 1 ... 9 10 11 [12] 13
  Print  
Auteur Topic: [De Mol] Verborgen aanwijzingen  (gelezen 10907 keer)
SpacyColours
Winnaar De Mol pool 2018

Gevalletje hyperfocus

« Antwoord #220 Gepost op: 12.05.2018, 11:41:47 »

'Pluim' blijkt ook een hint te zijn. In de drive-in gaf Lloyd het vreemde antwoord 'Marc De Bel'. En één van zijn boeken heeft als titel 'Meneer Pluim en het praatpoeder'. Andere boeken van Marc De Bel leiden ook naar de uitgevoerde opdrachten.
Oeh, da's nog een sterke! Duimen omhoog!

Fluit -> Lloyd vind ik persoonlijk geen sterke hint, eerder veel te simpel.
Ik denk dat het ook simpel moet zijn, aangezien er een hele opdracht in het teken stond van het verkrijgen van die hint en er enorm veel geld voor weggespeeld is. En ja, simpel, Pascale heeft de hint blijkbaar niet doorgehad.

Lastig! Fluit -> Lloyd en Gent -> Bahador zijn prachtig sterke hints maar toch is Pieter de Mol. Grin
Ik ken het Groene Boekje niet zo, maar zouden daar niet meerdere versies van bestaan? Dat is waarom ik die hint nooit zo sterk heb gevonden; bij de ene editie staat Gent misschien op een andere pagina dan op een ander.

Weinig woorden zeggen meer
klakske

« Antwoord #221 Gepost op: 12.05.2018, 12:07:42 »

In seizoenen 4 en 5 werd een eerste tip al gegeven in afl 1.
Schreeuw van Gilles onder de brug, Eline die als eerste woord mol uitsprak.
Mijn plan was dus om afl 1 nog eens grondig te bekijken. Net begonnen toen telefoon ging. Beeld stilgezet, telefoontje gevoerd... en toen ik terug kwam zag ik onderstaand stilstaand beeld... Pieter in zijn graf, met in de rechterbenedenhoek een verzameling van doorsijpelend stof....het lijken wel letters...duidelijke N's maar als je een beetje beter kijkt zijn het eigenlijk gedeeltelijk onderbelichte M's..die in lopend beeld snel uiteenspatten... Zien we hier een "vingerafdruk" van de Mol?
Misschien in HD duidelijker?

* stof_graf_pieter.gif (297.88 KB, 1280x800 - bekeken 490 keer.)
MoleBuster

Geslacht: Man

A Goat Too Far

« Antwoord #222 Gepost op: 12.05.2018, 13:04:40 »

Ik bladerde net door mijn boekje met aantekeningen en zag dat ik na aflevering 1 ergens "MOL FLUIT" opgeschreven heb. Maf hè?
....

Geen 1+1=2-logica, maar misschien is hier nog iets mee te doen?
Als je van PLUIM naar FLUIT gaat dan moet je dus twee letters vervangen n.l. de P en de M door de F en de T. => Pieter Mol FLUIT?  Undecided
Moloproller

« Antwoord #223 Gepost op: 12.05.2018, 13:04:57 »

Er moet toch ook een reden zijn dat de eerste 6 fluitjes menselijk zijn en de laatste een computergestuurde toon?
De laatste toon is toch gewoon de voicemail-tune?
Brtdm

« Antwoord #224 Gepost op: 12.05.2018, 13:37:13 »

..
Pieter in zijn graf, met in de rechterbenedenhoek een verzameling van doorsijpelend stof....het lijken wel letters...duidelijke N's maar als je een beetje beter kijkt zijn het eigenlijk gedeeltelijk onderbelichte M's..die in lopend beeld snel uiteenspatten... Zien we hier een "vingerafdruk" van de Mol?
..

Volgens mij is het gewoon zand, maar zie je letters door een combinatie van belichting en sluitertijd. Het zand valt naar beneden met een beetje wind, waardoor het als een N valt. Als je het beeld op pauze zet zie je dit.

Dit beeld is overigens wel de eerste reden dat ik op Pieter ben gaan letten. Iedereen werd geblinddoekt in de kist gestopt, maar hier zie je daglicht en zand dat valt. Bij de anderen zie je soms ook licht, maar dat komt van de zaklamp. Bij Pieter lijkt het erop dat hij dus zonder blinddoek begraven is.
Waarom zou je een mol ook blinddoeken?

De laatste toon is toch gewoon de voicemail-tune?
Nu je het zegt.. JA..  Hilarisch
« Laatste verandering: 12.05.2018, 13:41:21 door Brtdm » Gelogd

Mollen zijn ook maar mensen.
Moedermol

« Antwoord #225 Gepost op: 12.05.2018, 14:21:20 »

Ik heb nogmaals de onderhandelingen van Lloyd en Pascale bekeken.
De molboekjes die Pascale meekrijgt komen een aantal malen opvallend in beeld.

De eerste keer vóór dat de onderhandelingen beginnen en dan zijn de zwarte streepjes afgedekt (of het molboekje van Lloyd staat als enige ruggelings in beeld). Enkele fragmenten later staat het zwarte molboekje anders en  worden de zwarte streepjes erg opvallend in beeld gebracht. Als Gilles de molboekjes aan Pascale geeft toont hij  de lange zijde van de      boekjes waarbij de zwarte streepjes duidelijk zichtbaar zijn.

* zw_ac_bo.jpg (48.97 KB, 800x430 - bekeken 466 keer.)

* zw_ll_bo.jpg (47.54 KB, 800x430 - bekeken 457 keer.)

* pa_zw_bo.jpg (83.66 KB, 800x430 - bekeken 461 keer.)
Moloproller

« Antwoord #226 Gepost op: 12.05.2018, 20:20:53 »

Volgens mij staat Lloyd's boekje niet ruggelings opgesteld, maar is het enkel uit een 'rechter' camerastandpunt getrokken.

Van wat ik kan zien van je foto's, staat het rekkertje (lintje) aan dezelfde zijde en is er nog een klein stukje van het mollogo te zien. Wat er volgens mij op wijst dat deze in dezelfde positie (stand) staat.

Die streepjes zijn inderdaad nog opgemerkt. Waarvoor ze staan is zeer moeilijk op te maken. Zo kunnen ze perfect staan voor de 6 kandidaten die al afgevallen zijn (een soort telsysteem zoals gevangen in een cel gebruiken).
Miepmandarijn

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #227 Gepost op: 12.05.2018, 23:32:41 »

Ik ben geen muziekkenner, maar zouden de 6 streepjes op de één of andere manier de 6 fluittonen kunnen symboliseren?
VK

« Antwoord #228 Gepost op: 13.05.2018, 00:50:59 »

Ik ben geen muziekkenner, maar zouden de 6 streepjes op de één of andere manier de 6 fluittonen kunnen symboliseren?

Ik hoop het niet  Verbaasd

Wordt een lange post mortem voor mij als Lloyd de mol blijkt te zijn  Shocked
FeniX-VI

Die Mol is baie wys

« Antwoord #229 Gepost op: 13.05.2018, 12:26:30 »

Ik lees hier en daar een paar theorieën over hints. Als Pieter het is, waar ik niet meer aan twijfel wordt het iets met de kleur rood. Die lijkt wel verbonden met Pieter (molboekje + kleding), net als het cijfer 6, draagt twee items met nr. 6, maakt zelfs een verwijzing naar 6 tijdens de luciferopdracht "Je kan er ook een 6 van maken". Verder verwacht ik iets met een kruis. Het verbaast me dat er op de fora niet meer met de Bijbel werd gedaan. De Mol staat er toch om bekend om graag die richting uit te gaan, en net nu doet er een priester mee. Het moet wel, zo'n hint. De hoofdzonden of tien geboden lijken me ideaal materiaal om mee te spelen. Al die fucking hell's of "what the hell's" zijn toch echt wel te veel van het goede. schijnheiligerd

Nog een mooie, in de escape room hoorde je Katrien een mooi deuntje tokkelen op de piano nl. 'Broeder Jacob'. fluit... Nu is het wel niet zo'n moeilijk lied om te spelen, toch wel heel toevallig dat ze dit ergens moet hebben opgepikt in die kamer.
Pac

« Antwoord #230 Gepost op: 13.05.2018, 13:01:52 »

Ik lees hier en daar een paar theorieën over hints. Als Pieter het is, waar ik niet meer aan twijfel wordt het iets met de kleur rood. Die lijkt wel verbonden met Pieter (molboekje + kleding),
Wat is Pieters Maya-sterrenbeeld? Grin

...óf niet!
Pac

« Antwoord #231 Gepost op: 13.05.2018, 13:41:17 »

Een mogelijke (sterke) hint, of ik heb slechte oren. Een van de twee.

Aflevering 3 begint met alle kandidaten die antwoorden 'Ik ben de Mol niet' (Bahador zegt alleen 'nee'). Later in de aflevering (rond 26:46) aan het einde van het feest hoor je alle quotes nog een keer terug door mekaar heen.

Zou het niet een goede hint zijn als ze in deze compilatie de 'Nee' van de Mol eruit hebben gelaten? Snappie? Ik heb het fragment nu een aantal keer beluisterd en hoor zeker die van Pieter en Lloyd terug. Maar de korte 'nee' van Bahador heb ik nog niet kunnen ontdekken Snappie? Wie luistert mee?
Dit is het bewuste fragment:

...óf niet!
Hulpmol

« Antwoord #232 Gepost op: 13.05.2018, 13:47:35 »

Wat ik daar frappanter vond (maar genegeerd heb omdat het niet past bij wat ik zie als acties), is dat in die compilatie in het begin de stem van Lloyd lijkt te zeggen "Ik ben eigenlijk de Mol".

Komt trouwens van het Belgische forum waar ik het gelezen had tijdens onze black out hier.
SpacyColours
Winnaar De Mol pool 2018

Gevalletje hyperfocus

« Antwoord #233 Gepost op: 13.05.2018, 13:52:49 »

Ik heb het nog eens geluisterd op kwartsnelheid maar ik denk dat er gezegd wordt "ik ben echt niet de mol" en het klinkt zelfs meer als Jeffrey dan Lloyd.

Weinig woorden zeggen meer
Moloproller

« Antwoord #234 Gepost op: 13.05.2018, 14:02:40 »

Wat ik daar frappanter vond (maar genegeerd heb omdat het niet past bij wat ik zie als acties), is dat in die compilatie in het begin de stem van Lloyd lijkt te zeggen "Ik ben eigenlijk de Mol".

Komt trouwens van het Belgische forum waar ik het gelezen had tijdens onze black out hier.
Ik had dit ook gelezen, maar heb het gevoel dat dit meer 'horen is wat je denkt te horen'.
Een beetje zoals de hit van vandaag "she's on the loose" waarbij je evengoed "cheese andalouse" kan horen.
En eenmaal je het hoort, dan blijf je dat horen.
Hulpmol

« Antwoord #235 Gepost op: 13.05.2018, 14:06:10 »

Ik had dit ook gelezen, maar heb het gevoel dat dit meer 'horen is wat je denkt te horen'.
Een beetje zoals de hit van vandaag "she's on the loose" waarbij je evengoed "cheese andalouse" kan horen.
En eenmaal je het hoort, dan blijf je dat horen.

Klopt, ik ben me er van bewust dat eens iemand je vertelt dat je dat kan horen en er dan naar luistert en het ook hoort, dat het niet meer weg te denken is. Vandaar ook dat ik het niet eerder hier geplaatst heb (en iemand anders ook niet dus). Wink
Moedermol

« Antwoord #236 Gepost op: 13.05.2018, 15:24:37 »

Klopt, ik ben me er van bewust dat eens iemand je vertelt dat je dat kan horen en er dan naar luistert en het ook hoort, dat het niet meer weg te denken is. Vandaar ook dat ik het niet eerder hier geplaatst heb (en iemand anders ook niet dus). Wink

Klopt. Ik heb het ook eerder gelezen en niets geplaatst. Ik hoor  Lloyd zeggen "ik ben eigenlijk de mol" maar het kan ook zijn dat ik het graag wil horen.
tureluurs

« Antwoord #237 Gepost op: 13.05.2018, 15:29:16 »

Ik lees hier en daar een paar theorieën over hints. Als Pieter het is, waar ik niet meer aan twijfel wordt het iets met de kleur rood. Die lijkt wel verbonden met Pieter (molboekje + kleding), net als het cijfer 6, draagt twee items met nr. 6, maakt zelfs een verwijzing naar 6 tijdens de luciferopdracht "Je kan er ook een 6 van maken". Verder verwacht ik iets met een kruis. Het verbaast me dat er op de fora niet meer met de Bijbel werd gedaan. De Mol staat er toch om bekend om graag die richting uit te gaan, en net nu doet er een priester mee. Het moet wel, zo'n hint. De hoofdzonden of tien geboden lijken me ideaal materiaal om mee te spelen. Al die fucking hell's of "what the hell's" zijn toch echt wel te veel van het goede. schijnheiligerd

Ik heb het voor de aardigheid even opgezocht, en bij de katholieken is het "niet zonder eerbied gebruiken van de naam van God" (oftewel : Gij zult niet vloeken) gebod nummer 2. Op Pieter's boekje staat nummer 2 en hij werd als tweede voorgesteld in aflevering 1.

Wat betreft nummer 6, dit gaat over onkuisheid. Tja hij moest wel zijn telefoonnummer afgeven aan een vrouw  Wink

Rood: de telefoon, zijn molboekje, de kleur die ontbrak in de beelden in de escaperoom (symbolisch: de mol is onzichtbaar?) en natuurlijk de kleur van het afvallersscherm, iets waar de mol geen angst voor hoeft te hebben. 
Jcw

« Antwoord #238 Gepost op: 13.05.2018, 19:56:30 »

mischien 666 getal vd duivel, in combi met rood, lucifers (vuur) en het steeds roepen van Hell als priester
Moloproller

« Antwoord #239 Gepost op: 13.05.2018, 22:24:39 »

Benieuwd welke verborgen aanwijzingen nu echt naar de mol leidden en welke we zelf verzonnen hebben  Hilarisch
Pagina's: 1 ... 9 10 11 [12] 13
  Print  

Ga naar:  

ISIS-CMS Content Management System by Compuart © 2003-2005