Auteur Topic: Iedereen gelijke kansen  (gelezen 59972 keer)

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #20 Gepost op: 18-01-2003, 19:10:59 »
Misschien hele domme vragen, maar bij de George-serie klopte de theorie min of meer toch, of niet? En hoe zit het met de vorige series, bestond de theorie toen al?? (Of zijn ze misschien achteraf nagerekend om te kijken of de theorie klopte?)








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #21 Gepost op: 18-01-2003, 19:15:09 »
Toevoegend bij de theorie van Gotcha aka RR wil ik ook nog zeggen dat het perfect normaal is dat je deze theorie niet onmiddellijk vanaf aflevering 1 al in praktijk kan brengen.

ambijans

Vandaar dat de kansen pas 'gelijker' worden naarmate de deelnemers wat geacclimatiseerd zijn ginder.
Ambijans, op jou kan ik nog steeds rekenen, thanx.
Broeders in onze zoektocht zullen we dus altijd wel blijven.
Erg bedankt voor deze toelichting.

En zoals ik vorig jaar reeds heb gezegd, inspelend op het feit dat het de eerste aflevering(en) nogal moeilijk is om een evenwicht te bewaren, is de kans vrij groot dat de Mol in de eerste aflevering(en) zoveel mogelijk bij de grootste groep wordt ingedeeld. Op die manier is een initiëel evenwicht min of meer te verkrijgen.

Vanaf aflevering 4 of aflevering 5 zullen de echte onevenwichten duidelijk worden en hebben we hem te pakken.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #22 Gepost op: 18-01-2003, 19:19:06 »
Misschien hele domme vragen, maar bij de George-serie klopte de theorie min of meer toch, of niet? En hoe zit het met de vorige series, bestond de theorie toen al?? (Of zijn ze misschien achteraf nagerekend om te kijken of de theorie klopte?)
Bij George was het perfect.
t' Was echt om een kick van te krijgen. Op een gegeven moment (rondom aflevering 6 - 7) kreeg ik zelfs e-mails van George, die toen op vakantie was in India (met zijn vediende Mol-geld  ;D)
Via deze theorie werd George vroegtijdig ontmaskerd (kijk maar in het originele topic).
Voor andere series heb ik geen berekeningen gemaakt, omdat de samenstelling van de groepen (en ook de manier waarop, bv. wie stelde zichzelf kandidaat voor een opdracht) enkel nog te achterhalen is door het herbekijken van alle afleveringen.
Ik ga liever mijn energie besteden aan de nieuwe Vlaamse en Nederlandse Mol-series.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #23 Gepost op: 18-01-2003, 19:31:07 »
mensen kunnen we hier niet over het verleden spreken, de nieuwe serie komt eraan en dan kunnen we de theorie die zijn gelijk dus bewezen zou hebben, weer gebruiken.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Ellen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Er staat een paard in de gang...HOSSEN!!!!!
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #24 Gepost op: 19-01-2003, 02:08:22 »
t' Was echt om een kick van te krijgen. Op een gegeven moment (rondom aflevering 6 - 7) kreeg ik zelfs e-mails van George, die toen op vakantie was in India (met zijn vediende Mol-geld  ;D)

Nu kan ik me vergissen hoor maar kreeg jij die e-mails niet omdat je em had gevraagd of ik z'n vriendin was??  ;D
En dat ie dat ff beaamde?euhm...ontkende??







Voorwaaaaaaaaaaaaaaarts RUUD

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #25 Gepost op: 20-01-2003, 06:34:49 »
Nu kan ik me vergissen hoor maar kreeg jij die e-mails niet omdat je em had gevraagd of ik z'n vriendin was??  ;D
En dat ie dat ff beaamde?euhm...ontkende??
hahaha...
Niet jij hoor, maar hij zij wel dat hij een vriendin had.
Hij antwoordde in feite omdat ik mij verontschuldigde om in 't openbaar aan zijn hoogtevrees te twijfelen, wat achteraf blijkbaar zeer terecht was.
We hebben trouwens nu een nieuwe kunstenaar met hoogtevrees... Wat een grap zeg.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #26 Gepost op: 20-01-2003, 06:58:34 »
Resultaten na aflevering 1:

Opdracht 1 : Iedereen voert zijn opdracht individueel uit, behalve Sandra, Inge en Nicole. Deze laatste drie werken samen de opdracht af.

Opdracht 2 :
 - Christophe is alleen, zonder opdracht
 - Stijn voert de denkproef alleen uit
 - Bruno en Inge worden afgezonderd bij de tekenproef
 - Corry, Marc en Sandra voeren samen de doe-proef uit. Iedereeen ziet hen wel aan 't werk tijdens het muurklimmen, maar ze worden afgezonderd bij het kleiduifschieten.
 - Shadia, Nicole en Walter worden afgezonderd om te slapen

Opdracht 3 : Allen samen

Indien allen samen een opdracht uitvoeren worden geen punten gegeven omdat dit toch geen invloed heeft op het delta-resultaat per virtuele Mol.
Dit is dus het resultaat, waarbij ik Christophe zelfs niet meer in dit allereerste tabelletje hoef op te nemen :
MolBrunoCorryIngeMarcNicoleSandraShadiaStijnWalter
Kandidaat
Bruno01000000
Corry00101000
Inge10011000
Marc01001000
Nicole00101101
Sandra01111000
Shadia00001001
Stijn00000000
Walter00001010
Delta111111101

Conclusie
Prachtig evenwicht.
Na de eerste aflevering conclusies trekken op basis van deze theorie is zo goed als onmogelijk, zeg maar best nietsbetekenend.
We moeten er hier van uitgaan dat men de Mol zoveel mogelijk in de grootste groep onderbrengt.
Op basis van het delta-resultaat lijkt Stijn voorlopig onze Mol te zijn. Maar dat is een wel zeer erg voorbarige conclusie, vooral omdat hij samen met Christophe het meeste alleen werd afgezonderd. Hoewel dit laatste ook wel ideaal is om te "mollen".









« Laatst bewerkt op: 20-01-2003, 11:54:20 door Gotcha »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #27 Gepost op: 20-01-2003, 12:04:22 »
Mooi werk Gotcha...







don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Dreber

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mission Operations Lab
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #28 Gepost op: 20-01-2003, 15:11:20 »
DUHHH! Ik ben sprakeloos! Wat een prachtig staaltje kansbereking! Geweldig Gotcha!








Zolang mijn baas net doet of ik veel verdien, doe ik net of ik hard werk.

Offline webbie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #29 Gepost op: 20-01-2003, 16:23:09 »
Applaus voor Gotcha!







Ik ben een Hollander, ooooooover...

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #30 Gepost op: 26-01-2003, 13:04:29 »
Een week na de uitzending en na enige malen herbekijken van de tape moet ik zeggen dat deze theorie mooi wordt ondersteund door de programmamakers.
Men heeft iedereen zoveel mogelijk de kans gegeven om de Mol aan t' werk te zien.

Zoals ik reeds eerder heb vermeld is het de bedoeling om de Mol tijdens de eerste aflevering zoveel mogelijk in de grootste groep onder te brengen.

Tijdens opdracht 1 was naganoeg iedereen apart bezig (behalve Nicole, Sandra en Inge dan).
Beschouw dit als een "kennismakingsopdracht" voor de kijkers.

Tijdens opdracht 3 was iedereen samen, alhoewel men deze opdracht "aantrekkelijker" had kunnen maken door enekelen af te zonderen om vraagjes over de opdracht te beantwoorden of voorspellingen te doen (zoals : wie haalt de hoogste / laagste hartslag, wie is het snelst / traagst, wie voert de opdracht wel / niet uit) en daarbij geld te geven voor juiste antwoorden of geld af te trekken bij foute antwoorden.
In Nederland heeft men dit reeds voorgedaan door in een gelijkaardige proef John en Prince af te zonderen.
Woestijnvis kiest er hier echter voor om iedereen samen te houden, zodat men "gelijke kansen" heeft.

En dan opdracht 2 : De kandidaten worden wel in groepjes verdeeld, maar zien elkaar wel aan t' werk. In een later stadium van de opnames zouden ze zeker volledig afgezonderd zijn geweest. Nu was bv. Christophe vlakbij te zien terwijl Marc aan t' schieten was. Ook stond iedereen toe te kijken hoe de drie anderen over de muur klommen.
Toch beschouw ik, wat betreft toekenning van de punten, deze groepen als "afgezonderd".

Mijn conclusie is dat het WIDM team er idd naar streeft om "iedereen gelijke kansen" te bieden, waarmee deze theorie als een paal boven water staat.

Mijn voorspelling:
Binnen enkele afleveringen gaan we de Mol reeds kennen, of zal het aantal mogelijkheden beperkt zijn tot 2, maximaal 3 kandidaten.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #31 Gepost op: 26-01-2003, 21:55:55 »
Zopals iemand anders als zei : Door Corry loopt deze hele theorie waarschijnlijk in de prak... die gaat waarschijnlijk veel ruilen met anderen omdat ze veel opdrachten nu niet kan .. :-\







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #32 Gepost op: 26-01-2003, 23:03:37 »
Zopals iemand anders als zei : Door Corry loopt deze hele theorie waarschijnlijk in de prak... die gaat waarschijnlijk veel ruilen met anderen omdat ze veel opdrachten nu niet kan .. :-\
Het WIDM team zal ongetwijfeld de Mol wel regelmatig genoeg bij haar zetten als verpleger of verpleegster, zodat ook zij voldoende kansen krijgt om hem / haar aan t' werk te zien.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #33 Gepost op: 26-01-2003, 23:31:17 »
Resultaten na aflevering 2:

Nicole hoef ik niet meer in rekening te brengen om een welbekende reden.

Opdracht 1 : Walter en Sandra worden afgezonderd voor de ken-je-vriendje opdracht
Opdracht 2 : Shadia, Corry, Inge, Marc, Bruno en Stijn doen samen de Bom-opdracht
Opdracht 3 : Allen samen naar de helicopter

Dit is de scoretabel van aflevering 2:
 
MolBrunoCorryIngeMarcSandraShadiaStijnWalter
Kandidaat
Bruno1110110
Corry1110110
Inge1110110
Marc1110110
Sandra0000001
Shadia1111010
Stijn1111010
Walter0000100
Delta11111111

Volledig evenwicht voor elke virtuele Mol. Maar Sandra en Walter dreigen in volgende aflevering(en) uit evenwicht te raken.

En dit is de score na 2 afleveringen :

MolBrunoCorryIngeMarcSandraShadiaStijnWalter
Kandidaat
Bruno1210110
Corry1121110
Inge2111110
Marc1211110
Sandra0111001
Shadia1111011
Stijn1111010
Walter0000110
Delta22221111

Conclusie
Op basis van de verschillen hebben Sandra, Shadia, Stijn en Walter het hoogste Mol-gehalte.
Houden we ook rekening met wie in totaal het meeste aan t' werk is gezien, dan zijn het de andere kandidaten.
Vermoedelijk komt er volgende week al een herstel in evenwicht betreffende Bruno, Corry, Inge en Marc.
Bovendien verwacht ik dat bij de minst-geziene kandidaten er een onevenwicht gaat ontstaan, waardoor we misschien stilaan kunnen denken aan het uitsluiten van één of meer van deze kandidaten.

Zoals voorspeld, nog ff geduld dus.







« Laatst bewerkt op: 26-01-2003, 23:57:30 door Gotcha »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #34 Gepost op: 27-01-2003, 10:25:43 »
Super Gotcha !
Ik ga mjin website maar eens updaten met een apart gelijke kansen gedeelte.. eerst afl 2 nog samenvatten.. en even ontbijten :)







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #35 Gepost op: 27-01-2003, 22:09:12 »
Highwaykind, wat een prachtige stie zeg.
Gefeleciteerd.
Toch voor de volledigheid even vermelden dat ondergetekende de bedenker is van deze theorie.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #36 Gepost op: 28-01-2003, 10:43:43 »
Ow, haha, ik heb de verkeerde versie geupload :) Oeps .. zal de goede even doen nu.
Daar staat wat duidelijker bij wie de oprichter is :)
Corien







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #37 Gepost op: 28-01-2003, 23:27:46 »
Ow, haha, ik heb de verkeerde versie geupload :) Oeps .. zal de goede even doen nu.
Daar staat wat duidelijker bij wie de oprichter is :)
Corien
Ondergetekende is jouw enorm dankbaar.
Eeuwige roem valt mij te beurt dankzij jou, nu ik op jouw superdeluxe website een aparte topic heb toebedeeld gekregen.
Duizendmaal dank, vooral ook omdat jij in deze materie een "believer" bent.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #38 Gepost op: 28-01-2003, 23:44:54 »
hoi regi,

ik snap eigenlijk geen bal van die tabellen van je, maar ik geloof wel in je theorie hoor!

groetjes daantje







Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #39 Gepost op: 28-01-2003, 23:49:49 »
hoi regi,

ik snap eigenlijk geen bal van die tabellen van je, maar ik geloof wel in je theorie hoor!

groetjes daantje
lol
Daan, 't is eigenlijk simpel. telkens je als "virtuele" Mol door iemand aan het werk bent gezien krijgt die persoon een extra puntje in jouw kolom.
Indien iedereen samen een opdracht uitvoert hoeft er uiteraard niet geteld worden, omdat het verschil tussen de persoon die iemand het meeste aan 't werk heeft gezien en de persoon die diezelfde virtuele mol het minst aan t' werk heeft gezien, bepaalt wie het meest "evenwichtig" is gezien door alle kandidaten.
De persoon met het kleinste verschil tussen meest in minst bezig gezien is dan de Mol.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen