Auteur Topic: Shadia is (niet) de mol!  (gelezen 82880 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #20 Gepost op: 20-01-2003, 18:48:39 »
die draadjes waarmee de slaaptijd gemeten werd, zou shadia die hebben kunnen verwisselen? ander draadje aan andere machine koppelen?

Citaat
maar ze houdt er wel rekening mee dat ze niet meer dan een half uur moet slapen. dus op de een of andere manier wekt ze zichzelf na 25 minuten (ja, dit is vergezocht, maar ik denk iets in die richting, misschien met een horloge ofzo?), zodat ze ten eerste onmols overkomt en ten tweede de opdracht niet helemaal doet slagen...

Ik denk dat deze beide verklaringen wat Shadia gedaan kan hebben als mol veel te ver gaan. Bij de draadjes verwisselen zou ze 'n groot risico nemen, want de anderen zouden wakker kunnen worden (als ze al sliepen) en haar betrappen. En er precies voor zorgen dat je maar 25 minuten slaapt lijkt me ook erg onwaarschijnlijk. Bovendien kon ze van te voren niet weten hoe lang de anderen zouden slapen.

Waarom deze moeilijke oplossingen als 't ook gemakkelijk kan? Als ze de mol is, wordt er door de makers gewoon gezegd dat ze 25 minuten geslapen heeft om haar onmols te laten lijken. Als de andere twee kandi's samen 15 minuten geslapen hadden, hadden ze er waarschijnlijk van gemaakt dat Shadia 13 minuten geslapen heeft.







« Laatst bewerkt op: 20-01-2003, 18:49:11 door Han13 »

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #21 Gepost op: 20-01-2003, 18:51:04 »
Doris werpt hiermee ineens een ander licht, voor mij beter verteerbaar, op de slaapproef.

Ik ging er eerst vanuit dat de tijden niet zouden kloppen, maar als shadia idd een soort wekker had, is dat natuurlijk ook een handig iets, alleen hoe houdt ze dan de andere slapers in toom om niet zo lang te slapen dat ze toch nog slagen.

Als shadai wakker wordt na 25 minuten maar walter slaapt er 10, daar kan shadia niks aan doen, dan is dit deel geslaagd. inclusief de 6 punten van onze Mol.

Op basis van dit is shadia voor mij even geen Mol.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #22 Gepost op: 20-01-2003, 18:55:04 »
als shadia de mol is, denk ik dat ze gewoon een gok heeft genomen met de andere kandi's. ik kan me zo voorstellen dat het erg moeilijk is te slapen met zoveel lawaai en ook nog eens de dwang om te moeten slapen.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Melissa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #23 Gepost op: 20-01-2003, 20:31:19 »
Kan ook zijn dat Shadia gewoon de mol is en onder 1 hoedje speelt met de producers enzo en die hebben gewoon de tijd die ze samen geslapen hebben wat verdeelt misschien ??? Je kan soms ook denken dat je slaapt en bijna echt slaapt maar dat het toch niet echt zo is he in het geval van Walter ??
Melissa
xxx







Dikke zoen,
Melissa

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #24 Gepost op: 20-01-2003, 20:34:00 »
dat van walter kan idd, maar bij shadia twijfel ik toch nog een beetje of de producers haar tijd hebben veranderd. vooral vanwege haar vele gewoel vind ik het vreemd, maar nog vreemder vind ik dat ze 25 minuten geslapen heeft. geen 2 minuten, geen 30, maar 25 minuten. wat is dat nou voor rare tijd? je slaapt lang of je slaapt kort, maar als je 25 minuten slaapt zit je dus net niet op de 30 en dat vind ik gewoon een beetje raar, al kan het natuurlijk best wel zo zijn... voor de mol vind ik het iig een strategische tijd.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #25 Gepost op: 20-01-2003, 21:03:42 »
25 minuten is toch gewoon een normale tijd om te blijven slapen neem ik aan?  :o Ik blijf hierbij: bij de montage laten ze steeds zien dat ze wakker is, maar ze heeft dus 35 minuten niet geslapen. En het is niet alosf we haar in de aflevering meer dan 35 minuten wakker hebben zien liggen.







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #26 Gepost op: 20-01-2003, 21:12:18 »
Het pushen tot het openmaken van de kokertjes vind ik persoonlijk ONmols. Immers, wat voor baat heeft de mol erbij dat alle kokertjes worden geopend als daardoor een deel van zijn dekmantel afvalt. Geen enkele toch? In tegendeel zelfs.
Omdat de pot dan vermindert? Maximum verlies 500€. Daar zal niemand ginder van wakker liggen.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #27 Gepost op: 20-01-2003, 21:15:09 »
Geen verlies, alleen verlies als iemand zijn of haar koker niet bij zich heeft bij een controle. Niet maximaal 500 euro, per persoon dacht ik.







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #28 Gepost op: 20-01-2003, 21:17:23 »
dat van walter kan idd, maar bij shadia twijfel ik toch nog een beetje of de producers haar tijd hebben veranderd. vooral vanwege haar vele gewoel vind ik het vreemd, maar nog vreemder vind ik dat ze 25 minuten geslapen heeft. geen 2 minuten, geen 30, maar 25 minuten. wat is dat nou voor rare tijd? je slaapt lang of je slaapt kort, maar als je 25 minuten slaapt zit je dus net niet op de 30 en dat vind ik gewoon een beetje raar, al kan het natuurlijk best wel zo zijn... voor de mol vind ik het iig een strategische tijd.

Als je een snelle slaper bent kan t best zijn dat je eerst 5 minuten wakker ligt en dan in slaap valt totdat je gewekt word.. al vind ik t wel vreemd dat ze dan niet wakker is geworden door kleiduif schieten..








Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #29 Gepost op: 20-01-2003, 21:23:16 »
[quote WCEend  En het is niet alosf we haar in de aflevering meer dan 35 minuten wakker hebben zien liggen.
Citaat

De eerste keer dat wij haar 'wakker' zagen was na 20.38 minuten!! (n.l. bij 39.22 te gaan) In de periode daarna kan ze er best nog 4,5 minuut bij geslapen hebben, zeker als ze het in Venetië laat heeft gemaakt...
(hebben we hier te maken met een party-animal??)







Thank U

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #30 Gepost op: 20-01-2003, 21:29:24 »
25 minuten is toch gewoon een normale tijd om te blijven slapen neem ik aan?  :o
nee, zo bedoelde ik het ook niet. ik bedoelde eigenlijk dat het gewoon een rare tijd is, 25 minuten, omdat het nét geen half uur is terwijl daar de grens lag.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #31 Gepost op: 20-01-2003, 23:02:26 »
Immers, wat voor baat heeft de mol erbij dat alle kokertjes worden geopend als daardoor een deel van zijn dekmantel afvalt. Geen enkele toch? In tegendeel zelfs.
Omdat de pot dan vermindert? Maximum verlies 500€. Daar zal niemand ginder van wakker liggen.

We weten toch niet of er in de kokertjes informatie zit over de mol? Volgens mij is er op geen enkel moment door Michiel gezegd wat er in 't kokertje zit. Hij heeft alleen gezegd dat ze 't ten alle tijden bij zich moeten hebben en dat er 500 euro per kokertje dat er niet is van de pot afgaat.

Bovendien weten we niet wat voor consequenties 't openmaken van de koker heeft. Misschien is 't wel degelijk voordelig voor de mol als er 1 persoon of meerdere de koker openmaken. Dat zullen we nog wel gaan merken...

Citaat
nee, zo bedoelde ik het ook niet. ik bedoelde eigenlijk dat het gewoon een rare tijd is, 25 minuten, omdat het nét geen half uur is terwijl daar de grens lag.

Ik begrijp echt niet zo goed wat je bedoeld. Ze moesten samen 30 minuten hebben geslapen, dus ik vind 't totaal geen rare tijd. Dan zou 3 minuten ook 'n gekke tijd zijn, omdat dat veel te weinig is. Als Shadia dus 25 minuten slaapt heeft ze meer als haar deel voor de opdracht gedaan, dus dat is eigenlijk heel goed. Bovendien kan ze toch niet zelf bepalen hoe lang ze slaapt (tenminste als ze de mol niet kon zijn)? Als ze niet de mol is, dan had ze zelf ook liever gewild dat ze nog meer geslapen had.  :-\

Die tijd is wel gek als je bedoeld dat ze misschien wel de mol is. Maar eigenlijk ook weer niet, want de tijd is dan natuurlijk zo gekozen dat de opdracht net niet gehaald is. Als ze de mol is, verwacht ik dus dat de tijd van Walter en Nicole wel echt zijn en Shadia's tijd gewoon verzonnen is om net onder de 30 minuten te komen. Zo lijkt 't alsof ze 't heel goed gedaan heeft, maar eigenlijk juist niet.

Maar vooralsnog kan 't heel goed zijn dat ze echt 25 minuten geslapen heeft, wat ik wel heel knap vindt met dat lawaai van 't schieten erbij.







« Laatst bewerkt op: 20-01-2003, 23:12:14 door Han13 »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #32 Gepost op: 20-01-2003, 23:06:58 »
We weten toch niet of er in de kokertjes informatie zit over de mol? Volgens mij is er op geen enkel moment door Michiel gezegd wat er in 't kokertje zit. Hij heeft alleen gezegd dat ze 't ten alle tijden bij zich moeten hebben en dat er 500 euro per kokertje dat er niet is van de pot afgaat.  

ik meen gehoord te hebben dat ze de koker niet mogen openmaken, en doen ze dat wel dan kost het geld, nl. 500 euro boete per geopende koker. maar ik zal dit nog eens checken om zeker te zijn! geen idee hoe ze gaan weten welke koker open geweest is  ???







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #33 Gepost op: 20-01-2003, 23:12:45 »
geen idee hoe ze gaan weten welke koker open geweest is  ???

Misschien 'n soort verzegeling die dan verbroken is of zo?  ???

Maar we zitten in 'n verkeerd topic. Ik maak wel effe 'n nieuw topic om alles te bespreken over de mysterieuze kokertjes.  :)







« Laatst bewerkt op: 20-01-2003, 23:15:04 door Han13 »

Lowprofile

  • Gast
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #34 Gepost op: 21-01-2003, 00:10:33 »
Eerste berichtje in dit forum. ik ben een newbe (of zo) in dit soort toestanden. heb meelij...
Ik zie in Shadia geen mol. Te jong, te direct. Ik geloof niet dat iemand van haar leeftijd toneel kan spelen tegenover kandidaten als Marc of Sandra.
Ik geloof dat de slaapproef eerlijk verlopen is en dat ze idd 25 min. geslapen heeft. Een mol heeft wel wat beters te doen als een uur in bed te liggen als er buiten heel wat info op te rapen valt.
In idd De Mol heeft er niets bij te winnen dat er kokers open gaan.
Ik vrees ook dat Shadia snel zal afvallen. Jammer.








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #35 Gepost op: 21-01-2003, 00:18:46 »
Eerste berichtje in dit forum. ik ben een newbe (of zo) in dit soort toestanden. heb meelij...
Ik zie in Shadia geen mol. Te jong, te direct. Ik geloof niet dat iemand van haar leeftijd toneel kan spelen tegenover kandidaten als Marc of Sandra.
Ik geloof dat de slaapproef eerlijk verlopen is en dat ze idd 25 min. geslapen heeft. Een mol heeft wel wat beters te doen als een uur in bed te liggen als er buiten heel wat info op te rapen valt.
In idd De Mol heeft er niets bij te winnen dat er kokers open gaan.
Ik vrees ook dat Shadia snel zal afvallen. Jammer.
Kan me daar volledig bij aansluiten. Denk ook dat Mol zeker eerste dagen alles goed wil observeren en pas daarna wat kalmer aan doen.







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #36 Gepost op: 22-01-2003, 09:44:46 »
Ben het er ook wel mee eens, behalve dat Shadia te jong zou zijn om de mol te zijn. Persoonlijkheid is belangrijker dan leeftijd. Er was eens een steengoeie mol van 21 jaar.

Over die wekker: Als Shadia al door het kleiduifschieten heen kan slapen, zou ze dan wakker worden van een wekker ??







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #37 Gepost op: 22-01-2003, 14:35:40 »
Over die wekker: Als Shadia al door het kleiduifschieten heen kan slapen, zou ze dan wakker worden van een wekker ??
en dat zonder dat de anderen daar wakker van worden...? ::)

Mij lijkt leeftijd ook niet belangrijk.








Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #38 Gepost op: 22-01-2003, 14:41:13 »
Shadia is de enige die in de profielen op www.demol3.be zegt dat ze de mol NIET zou kunnen spelen.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #39 Gepost op: 22-01-2003, 14:50:03 »
tja, dat bewijst niets natuurlijk.  ::)