Auteur Topic: Er komt geen vierde Vlaamse mol  (gelezen 24228 keer)

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Er komt geen vierde Vlaamse mol
« Reactie #20 Gepost op: 10-03-2003, 17:08:53 »
Ik ben het wel met aggie eens, in deze format wordt het steeds moeilijker. Een serie met 10 mollen, waarvan 1 de echte is, dat is toch ook niet de bedoeling.

Ik kan voor de beslissing van woestijnvis om op een hoogtepunt te stoppen enkel respect hebben.







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Er komt geen vierde Vlaamse mol
« Reactie #21 Gepost op: 10-03-2003, 17:10:22 »
dat ben ik helemaal met je eens pino, het is erg knap om op het hoogtepunt te stoppen.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Er komt geen vierde Vlaamse mol
« Reactie #22 Gepost op: 10-03-2003, 17:13:35 »
het dieptepunt van de serie was wellicht het moment waarop walter voor schut gezet werd omdat die alle opdrachten zo goed mogelijk probeerde te doen,

Hier ben ik het wel een beetje mee eens. Ik vond het ook een hele ongelukkige actie van Michiel (of de redactie, ik weet niet wiens idee het was). Het heeft Walter zo'n beetje genekt, want het ergste dat je als molkandidaat kan gebeuren is dat de anderen zeker weten dat jij het niet bent.

Verder kan ik me niet zo goed vinden in Aggie's klacht. Ook ik vind het wel storend dat sommige kandidaten (Inge) proberen opdrachten om zeep te helpen om zich verdacht te maken, maar aan de andere kant vind ik het psychologische spelletje ook wel mooi om te zien. Misschien dat het wat vaker uitdelen van pasvragen e.e.a. zou kunnen helpen, inderdaad.










aggie

  • Gast
Re:Er komt geen vierde Vlaamse mol
« Reactie #23 Gepost op: 10-03-2003, 17:28:03 »
nee, dat zeker niet, maar ik vind het wel raar dat je daar nu pas mee komt, je bent er toch niet vanmorgen ineens achter gekomen dat het lijkt alsof er meerdere mollen inzitten? dat bedoelde ik dr mee, maar t lijkt inderdaad alsof ik het als argument bedoelde. t verbaasd me dus vooral dat je dit nu pas zegt en niet al tijdens de serie.

Nee, ik heb dat gevoel al langer. Maar:

- ten eerste gaat het in de vorige 8 weken over: wie is de mol? Niet over: waarom moet het anders? Dat vond ik tenminste niet gepast.
- ten tweede was ik hier maar weinig. In eerste instantie kwam dat niet door de serie, maar door tijdgebrek. Later kwam het wel door de serie, ron dhet midden. Toen Stijn een break mocht nemen en die saaie politie-aflevering. Ik vond het leuk worden rond het eind. Dat is het gebleven, maar ik had geen zin om x pagina's door te spitten, op zoek naar verborgen hints. Het was wel eens verfrissend na de gekte van vorig jaar. Jij vond het misschen normaal Doris  ;), maar ik vond 1600 posts wel errug veel...








aggie

  • Gast
Re:Er komt geen vierde Vlaamse mol
« Reactie #24 Gepost op: 10-03-2003, 17:30:22 »
Klinkt alsof je beter je zelf je eigen serie kan beginnen Aggie  :-\

Ik heb het geld niet...








Offline ArendLangenberg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Er komt geen vierde Vlaamse mol
« Reactie #25 Gepost op: 10-03-2003, 17:39:25 »
Wat ik bedoel : Het is natuurlijk heel gemakkelijk commentaar te leveren op de serie, er zijn altijd wel dingen die beter kunnen. Maar waarom het niet van de andere kant bekijken en zien wat er dit seizoen allemaal wel leuk en goed was?  :)








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Er komt geen vierde Vlaamse mol
« Reactie #26 Gepost op: 10-03-2003, 17:39:58 »
Nee, ik heb dat gevoel al langer. Maar:

- ten eerste gaat het in de vorige 8 weken over: wie is de mol? Niet over: waarom moet het anders? Dat vond ik tenminste niet gepast.
- ten tweede was ik hier maar weinig. In eerste instantie kwam dat niet door de serie, maar door tijdgebrek. Later kwam het wel door de serie, ron dhet midden. Toen Stijn een break mocht nemen en die saaie politie-aflevering. Ik vond het leuk worden rond het eind. Dat is het gebleven, maar ik had geen zin om x pagina's door te spitten, op zoek naar verborgen hints. Het was wel eens verfrissend na de gekte van vorig jaar. Jij vond het misschen normaal Doris  ;), maar ik vond 1600 posts wel errug veel...
kee, dan snap ik t... maar ben t nog steeds niet met je eens ;)







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Er komt geen vierde Vlaamse mol
« Reactie #27 Gepost op: 10-03-2003, 17:40:09 »
Het ergste wat WV nog zou kunnen doen is het concept à la BB uitmelken door eens een Molserie met BV's te maken... Dan zouden ze pas laag vallen...  ;)
Chapeau voor WV dat ze niet al te lang rond de pot draaien!
Stoppen op hun hoogtepunt, mooier kan gewoonweg niet!







« Laatst bewerkt op: 10-03-2003, 17:41:36 door ambijans »
Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Er komt geen vierde Vlaamse mol
« Reactie #28 Gepost op: 10-03-2003, 17:42:03 »

- ten tweede was ik hier maar weinig.
Nou, dat kun je wel zeggen!
Ik had je wel gemist hoor! Heb voor het nederlandse molletje weer wat meer tijd?







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Er komt geen vierde Vlaamse mol
« Reactie #29 Gepost op: 10-03-2003, 17:43:50 »
volgens mij was iedereen hier, in vergelijking tot vorig jaar, weinig. of iig, er is niet zoveel gepost... (ook door mij niet trouwens, net als bij aggie komt dat omdat ik op een gegeven moment die gedrevenheid n beetje heb verloren)







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

aggie

  • Gast
Re:Er komt geen vierde Vlaamse mol
« Reactie #30 Gepost op: 10-03-2003, 18:06:17 »
Nou, dat kun je wel zeggen!
Ik had je wel gemist hoor! Heb voor het nederlandse molletje weer wat meer tijd?

Nu gaan we helemaal off-topic :o .
Ik denk dat ik meer tijd heb voor de NL-serie. In ieder geval ben ik mijn identiteitscrisis te boven. August is passé  ;D

ArendLangenberg: Woestijnvis geeft zelf commentaar. Ze geven zelf toe dat er geen rek meer in zit. En ze stoppen zelf. Ik geef aan dat ik dat heel goed begrijp, maar geef ook aan dat ik mogelijkheden zie om het weer echt een spel te maken van:

'We gaan met zijn allen voor het geld, maar 1 is de mol'.

Dat concept ging al een beetje verloren bij de 2e nederlandse serie, waar Sigrid ronduit toegaf ook wat te mollen. Maar in deze Belgische serie gingen vooral Inge en Stijn wel erg ver.








Offline ArendLangenberg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Er komt geen vierde Vlaamse mol
« Reactie #31 Gepost op: 10-03-2003, 18:25:40 »
Door Montage zal je toch nooit helemaal in het spel komen, het is gewoon 1 grote trucage door woestijnvis waar we ons maar bij neer moeten leggen, 1 molactie meer of minder maakt dan denk ik ook zoveel niet uit...








Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Er komt geen vierde Vlaamse mol
« Reactie #32 Gepost op: 10-03-2003, 18:47:17 »
Michiel heeft het daarnet nog es gezegd in het VRT Journaal, er komt zéker géén 4e molreeks in Vlaanderen, ze willen ermee stoppen nu iedereen het nog goed vindt. Ergens moet je Woestijnvis wel bewonderen dat ze zo'n succesformule niet uitmelken, maar we zullen de vlaamse serie natuurlijk wél gaan missen.



Je kunt het bewonderen maar ik vind het meer een zwaktebod. Steeds als iemand dit roept of het nu een voetballer is of nu dan de makers van de mol trekken mijn tenen krom.







at your service

Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:Er komt geen vierde Vlaamse mol
« Reactie #33 Gepost op: 16-03-2003, 20:59:47 »
Er is nog hoop!!
Bart de Pauw in het laatste beeld van de laatste uitzending: "Op naar De Mol 4!".
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat hij dat riep voor de montagewerkzaamheden, maar het is er wel in gemonteerd!!







Thank U

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Er komt geen vierde Vlaamse mol
« Reactie #34 Gepost op: 16-03-2003, 21:01:26 »
Ja maar heb je ook de camera nee zien schudden?







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:Er komt geen vierde Vlaamse mol
« Reactie #35 Gepost op: 16-03-2003, 21:06:41 »
Inderdaad, je hebt gelijk!!







Thank U

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Er komt geen vierde Vlaamse mol
« Reactie #36 Gepost op: 16-03-2003, 21:07:13 »
Het was volgens mij supersarcastisch bedoeld.

En woestijnvis maakt topprogramma's dus misschien komt er wel een waardige andere opvolger.








Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Er komt geen vierde Vlaamse mol
« Reactie #37 Gepost op: 16-03-2003, 21:33:44 »
Ik help het je hopen Robbie!







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Lowprofile

  • Gast
Re:Er komt geen vierde Vlaamse mol
« Reactie #38 Gepost op: 16-03-2003, 22:51:48 »
Het was volgens mij supersarcastisch bedoeld.

En woestijnvis maakt topprogramma's dus misschien komt er wel een waardige andere opvolger.
Ja daar zat ik ook net aan te denken. WV gaat misschien niet door met DeMol, maar ze zijn zeker nog niet uit "gecreëerd". Ik denk dat we over een jaar of twee een nieuwe spel-serie zullen krijgen, waarin we bepaalde aspecten gaan terugvinden.
Misschien staat de interactiviteit tussen TV en internet dan nog verder en kunnen wij actiever zijn dan alleen op forums debatteren.
Hun site mocht er dit jaar al zijn en in deze epiloog-uitzending haalden ze de forums ook al aan.
Misschien moeten we een topic maken: "De opvolger van de mol" om WV ideeen te geven.
Ik heb al ideeen trouwens ...
Kortom: keep dreaming.

WV heeft misschien geen zin om dit 'uit te melken' maar 1,6 miljoen enthousiaste kijkers, daar doe je toch ook wel iets voor.









Offline populier

  • Forumlid
Re:Er komt geen vierde Vlaamse mol
« Reactie #39 Gepost op: 16-03-2003, 23:10:25 »
"De mol" in deze formule lijkt me inderdaad op een dood punt aangekomen. Als je ziet dat de kandidaten zich verdacht proberen te maken ... Het zwakke punt is misschien wel de manier van afvallen. Hoe goed je ook je best doet bij de proeven, het telt toch niet mee bij de eindafrekening. Maar er zitten heel wat sterke elementen in de "format" die nog een lang leven beschoren zijn. De "whodunnit" kan mee tot het einde van de mensheid. De afvallingskoers kan er ook inblijven.

>De mol is geïnspireerd op het tien kleine negers-verhaal. In de jaren 80 had "Het vermoeden" een prachtige schattenjacht, "De zilveren klepel". Een reeks met superkandidaten (eerder dan 10 diverse types - levert zwakkere kandidaten op), en cryptische omschrijvingen waar de luisteraar kan naar meezoeken ... dat lijkt me wel wat.
Hoe plat het ook mag lijken, BV's zijn nog niet eens zo'n slecht idee. Zij zijn alvast getraind in alle media-aandacht en hoeveel onbenullen er ook bij zijn, er zit toch ook veel koren tussen het kaf.

En ten overvloede, laat de afvalling bepalen door de prestaties, niet door je inzicht in het multi-verdacht gedrag.