Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 375376 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1340 Gepost op: 14-02-2016, 22:52:00 »

Portugese literatuur is niet aan mij besteed. De woorden lijken teveel op Spaans, waardoor mijn aandacht al te snel wordt afgeleid van het verhaal en de pointe.
Misschien moet ik toch eens een woordenboekje kopen en mij weer bijscholen.


Ik zal u een beetje van de wal in de sloot helpen: zowel in het Spaans als in het Portugees komt "por que"  voor. De Nederlandse vertaling van het Spaanse por que is "omdat", maar de Portugese variant kent als vertaling ook "waarom".
Wanneer je in het Spaans "waarom" wil vragen, schrijf je dit zo: ¿por qué?. In Portugal vindt men dat extra vraagteken en het accent aigu overbodig en daar worden ze dan ook weggelaten.

Kleine verschillen, zoals een accentje of een iets andere schrijfwijze, of daarentegen juist woorden met volledig dezelfde schrijfwijze, kunnen dus zorgen voor multi-interpretabele en zelfs tegenstrijdige (schijn-)oplossingen.

Dit (mede) als symbool voor de verschillen in interpretatie die kunnen ontstaan bij het beschouwen en/of aanhoren van menselijke uitingen, zoals daar zijn: het bijna onwaarneembaar optrekken van een wenkbrauw, het lichte trillen van een stem, de door een bepaalde belichting uitvergrote of zelfs niet als zodanig bedoelde verbaasde blik, de lieflijk lijkende zachte arm om een schouder wanneer iemand een al dan niet oprechte traan laat rollen.


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1341 Gepost op: 15-02-2016, 15:52:25 »
ah blondine maait met het gras voor mn voetjes weg.
dan ga ik voor issa als afvaller

verder ga ik nu 1 dag zelf de Mol spelen en duik ik 1 dag ondergronds om maar niks gespoilerd te krijgen, voordat ik zelf de beelden heb kunnen zien.

gracias et hasta luego

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1342 Gepost op: 15-02-2016, 20:26:10 »
Door t voor Hollanders al slechte  weer (mn God het is natte sneeuw) zeggen sommige landgenoten Hun volledige agenda af.nou dat Komt mij vandaag even niet zo slecht uit. Naja mn geldbuidel zal t wel wat minder vinden.  Maar hierdoor zal de tijd dat ik hier niet zal verschijnen om geen luchtweerstand verlagende auto-onderdelen onder ogen te komen, drastisch verkort worden.  Voor mij een winst, voor Andere formuleden een vervelend iets. 

Ik heb mijn zuidwester al klaar liggen voor de waterlanders die rijkelijk gaan vloeien.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1343 Gepost op: 16-02-2016, 00:00:32 »
Ah oke dank voor de technische tip. Ik bezit noch een voiture, noch Enige kennis van techniek. Maar ik weet dat iedereen begrijpen kon wat ik bedoelde. Inmiddels is afl 3 verschenen op mijn niet door een peer gesponserde reep chocolade. Zoals verwacht veel wateroverlast.

Helaas geen 3e Keer een wolf vermelding. Een mooie 1e proef en een oude bekende als 2e proef.
Graffiti alom, coderingen met cijferkes en letters.  Kortom weer voer voor complotten, theorien etc.

Hulde aan de blondine voor t juist voorspellen van de afvaller.

Nu te laat voor inzichten, die komen wel bij herbekijken.

Oja nog literaire tip. Dat boek dat Bruno leest in extra 1 afl 3 is erg sterk...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1344 Gepost op: 16-02-2016, 00:35:03 »
Ah nee, niet weer van datte.   Omdat ik niet wil kopieren zeg ik Dan Maar Stijn.

Offline Mandelstam

  • Forumlid
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1345 Gepost op: 16-02-2016, 00:56:44 »
Nondemiljaar. Moet dat zo lang duren vooraleer ik jullie vind. !? Dat doet me denken aan die keer dat ik gehoord had dat er een bijeenkomst was in Oostende (of all places). En dat je iets Afrikaans moest meebrengen. Ikke naar Oostende met een djembe naar een adres dat wel bestond (een appartement, uiteraard) maar waar (gelukkig?) niemand thuis was. Bon, eerst iets drinken, dan al die dinges lezen. Ik vermoed dat ik pas morgen weer op stap kan gaan. En ik had ook liever een andere naam gehad. Maar wel blij dat ik jullie gevonden heb. (Muziek: 'Joost Nuissl: Ik ben blij dat ik je niet vergeten ben').
« Laatst bewerkt op: 16-02-2016, 02:10:19 door Mandelstam »

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1346 Gepost op: 16-02-2016, 04:59:45 »
Toen de Food & Beverage manager me vroeg om een cursus te volgen kon ik natuurlijk niet weigeren. Maar toch nooit gedacht dat het een vierdaagse barista cursus in Milaan zou worden. Dus mijn excuses dat jullie zich een poosje moesten behelpen met lauwe cola en gesakker met gepast kleingeld. Maar zie, ondertussen kan ik jullie free porend en met microfoam opgestoomde melk een etching latte art expresso, cappuccino of long black serveren. Hoewel ik wel een beetje reken op jullie verbeelding, die figuurtjes hebben soms iets mee van een peuterversie van Keith Haring, maar meestal gelijkt het uiteindelijk op creatief schuimwolkje.

Spijtig genoeg was ik net iets te laat om me aan te sluiten bij de blondine om zo de aftocht van de naarstige naaister te voorspellen. Ook nu volg ik braaf onze blondine, en vermoed dat mijn buurvrouw (Zij Die Feestjes Aanbied Als Alternatief Voor Personen Die Gezien Hun Lengte Niet Op Alle Attracties Van Een Pretpark Toegelaten Worden) volgende week met een leuke kwinkslag alweer de clownsneus mag aantrekken.

Vandaag heb ik mijn 2 favoriete grijze pij dragers lustig bezig gezien. Het net begint zich te sluiten.
Twee vraagjes aan de helpdesk:
Wie was het die de groep aanstuurde op een groepsknuffel? Het was off screen en er was enkel een mannenstem was te horen.
Maar de voornaamste vraag van vandaag: Hoe was nu eigenlijk op het doopfeest van Phil?

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1347 Gepost op: 16-02-2016, 11:35:11 »


Tijdens het opzoekingswerk is de Blondine echter nog op iets gestoten : Bij de start van de proef in de graanfabriek zien we in een beeldflits "El Topo" op een muur staan als een soort onderschrift bij de presentator. Een verwijzing naar Gilles ? Of eerder naar Thibaud, Issabel of Hanne ?

Want El Topo betekent letterlijk vertaald : Het Molletje. Dus dan vallen in dat geval "big boys" Stijn, Gilles en Bruno af...

Beste blondine, El Topo betekent "de mol" zonder ons vlaams achtervoegsel "tje". Er zijn er zelfs die zeggen dat dit zou verwijzen naar een film uit 1970. Op de gezichtenboekjes denken ze dan dat dit het ultieme bewijs is, omdat dit net het geboortejaar van Bruno blijkt te zijn.
Voor mij staat enkel vast dat iemand zich creatief bezig gehouden heeft met een spuitbus.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1348 Gepost op: 16-02-2016, 12:10:03 »
apropos films. er is nog zon klassieker met dezelfde initialen en 1 van onze argentijnse amigos is daar gezien zijn kledingkeuze nogal fan van.

laat nu ook in deze film belgacom heel veel data longdistance moeten versturen (teminste dat zegt de hoofdgiguur) en wat gebeurt in epistel 3 van deze jaargang van de mol bijbel, jawel de vrolijke vriendjes mogen allemaal de uitvinding van antonio Meucci ( en dus niet A.G Bell)  in een modern jasje gebruiken.

helaas had er 1 pech dat zijn lief andere verplichtingen had. ja wat wil je half belgie was de Mol aan het zoeken en dan gaat er ineens iemand bellen, dat gaat niet werken.




Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1349 Gepost op: 16-02-2016, 14:00:48 »
apropos films. er is nog zon klassieker met dezelfde initialen en 1 van onze argentijnse amigos is daar gezien zijn kledingkeuze nogal fan van.

Eén en éen is twee. Of liever: E(en) en T(wee) = potverDrie, El Topo?

Ik constateerde dat een andere, door mij om zijn goede speurzin geachte, mollenvanger op een andere plek dan deze dit ook had gezien. Ik zie dit nu hier bevestigd, evenals mijn oorspronkelijke vermoedens. Hoewel dezelfde filmliefhebber mijns inziens ditmaal echte ontroering vertoonde. Ik heb nog geen tijd gevonden om na te gaan of deze verdachte zich verder in de kijker speelt, wat betreft streken. Hopelijk lukt me dat vanavond.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2016, 02:51:23 door Marisa »

Offline Mandelstam

  • Forumlid
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1350 Gepost op: 16-02-2016, 15:43:27 »
Nounou, erdoor geworsteld en dorstig van geworden. Mijn indruk is dat de saharahengelaars het deze keer weer zwaar aan het uithangen zijn. Er wordt meer in geknipt en geplakt dan in een doordeweekse thesis van gelijk welke Belgische Universiteit( die erom bekend staan dat 'Plagiaat' een vak is in zowat alle eerste kandidaturen). Blondine had dubbel en dwars gelijk (Blondine heeft altijd dubbel en dwars gelijk, maar soit) als ze beweert dat de montage van dit schouwspel pas nu bezig is. Daar lijkt het in ieder geval zo sterk op als de ene druppel die tegen de andere zei: 'Tiens, ik ken u precies'. Dus gaan we in aflevering 1 wat Engels drinkgeld gooien over de boze (oeeeee, ik ben een bitch, oeeeee!) blonde madam. Dan gaan we in nummeroo twee Tibotius opvoeren als de bruine geschelpte. (Oei, platten tuub. Ja, en so what? Hoe kan je daardoor saboteren? Door te laat te komen? Net niet, want alleen als de grijze onderkruiper erbij is, kan hij enige invloed op het besluitprocesachtige euh, besluit inbrengen.) Deel drie van het feuilleton toont ons dan wat frisse bewegende lichtdrukmalen van le beau Mâle en le Limburgse topsjotter. 'Oei, ik ben geraakt'. 'Neeje, gij zijt niet geraakt'. 'Oei, ik heb nog maar twee minuten. Die ga ik verdoen met wat bezopen uit mijn ogen te staan kijken'. Puur en alleen uit sympathie met de mens die men omschrijft als 'beer' (wat in het Spaans zowel kan vertaald worden in 'oso' als in 'mierda'. Maar het een doet wel het ander, maar is het niet). Waar was ik gebleven? Ha ja. Daarom wil ik vraagtekens zetten bij een kus op het hoofd van een toekomstige afvaller. En dat in een aflevering die stijf staat van religieuze connotaties. Dat boekske op zijn schouw. Als eerste de sleutel pakken en Sheratonwaarts trekken. Spreken over zijn opdracht. Gaucho's voorspellen (wat in Argentinië niet heel erg moeilijk is, moet ik toch wel bekennen. Ge hebt dat daar redelijk veel). Hij is ook de gast die 'de groep moet samenhouden' zoals De Vliegende Michiel in tempore non suspecto (of was het forte suspecto) al wist te declameren. Aan de andere kant: hij mist de eerste elektriciteitsvoorziener. Ja-ha, samen met alle anderen, als ik me niet vergis. Weet ge wat het ook is? Ge zoekt niet naar de grijze onderkruiper. Niet echt. Ge zoekt naar bevestiging van wie ge denkt dat dat beest is. En dat, beste broeders en zusters, is een hele andere insteek. Maar nu is mijn dorst mij zo over het hoofd gegroeid dat ik ervan moet gaan drinken. Ciaokes.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2016, 15:47:22 door Mandelstam »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1351 Gepost op: 16-02-2016, 17:34:03 »
Een driewerf halleluja voor de pluche beer. Een voor t feit dat hij ons eindelijk gevonden heeft.
Twee voor zijn terechte waarschuwing voor het zicht op tunnels en drie voor t aanreiken van de afdeling list en bedrog van de zandhengelaars onder aanvoering van dhr M ontage en mw T imegap.

Het maakt de queest niet eenvoudiger, Maar wat eenvoudig is, is zelden leuk.

Waar mijn tunnel heen leidt, ik weet niet. Teveel wegen die nog niet naar Rome leiden.
En nee dat is niet off topic want wie is de chef d equipe in Rome. En waar Komt die vandaan?

Dus die weg bestaat en als we die in omgekeerde richting af leggen ( of was t ondersteboven) zullen we El Topo wel vinden. Tarbozan haalt zijn pelgrimsoutfit van solder, vet zijn sandalen in en gaat onderweg. Als laatste Groet krijg hij te Horen af en toe naar huis te bellen en nog een laatste Kus op de kruin.


Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1352 Gepost op: 17-02-2016, 00:16:05 »
Hopelijk wordt het mij vergeven door u, Blondine, dat ik andere eloquente mollenjagers er niet toe kan verleiden om de wat minder makkelijk begaanbare paden te bewandelen. Ik ben een novice en zal waarschijnlijk nooit abdis worden.

En ja, hoewel de door velen gebezigde taal in korte-commissie-dienst of wat-is-dit-voor-applicatie en ook de vaak door veelal jongelingen gekozen Amerikaanse/Engelse woorden mij eveneens tegenstaan, zal ik toch af en toe noodgedwongen of door tijdgebrek kort zijn en zelfs een verhaspeld oud-angelsaksisch zinnetje te berde brengen, zoals nu.


El Topo or El Lobo, that's the question.

Offline Mandelstam

  • Forumlid
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1353 Gepost op: 17-02-2016, 01:48:10 »
Ik heb de boel wat opgekuist. Wat muren schoongemaakt, zo ge wilt. En dan vloeren, plafonds, de kalk van de wegen geveegd (Allez Eddy! - Go topo - Sven rulez! - Pius XII - Benedictus en andere pausen), dan wel de afwas gedaan, die kinderen hun slaapzakken uit dat slachthuis gaan halen - dat was daar vies, jong - en de auto van Ruth gewassen. Langs binnen. Ze gaan mij wreed stom doen staan als ze later gaan zeggen dat er heel wat Engels drinkgeld verspreid lag ('U had het kunnen weten, want, ...'). Geen weg, aucun chemin, no way. Drie afleveringen lang heeft deze sloor (ik dus) bijna beeld per beeld alle muren, vloeren, ... enfin, u begrijpt waar deze mens naar toe wil. Noppes. Natuurlijk gaan ze de truuken van de spreekwoordelijke foor niet, nooit, jamais, niemals herhalen, maar deze onderdaan vermoedt iets meer productionele ingrepen dan bij vorige episodes. Alleen de taal van de lichamen, die liegt niet. De taal van de woordjes die ze onder de bewegende beelden zetten, soms wel. Na 38 keer voor- en achteruit spoelen blijkt dat de venijnige Thibotius (of was het Thiboteus?) wel degelijk zijn gewijde geschiedenis in de juiste volgorde kon opzeggen. De ondertiteling wisselde een 'S' en een 'F'. Niet dat het er ook maar iets toe deed. Want de blinde grijsaard moet, zo heb ik nu ook gezien, eigenlijk niet al te veel Franse of andere verzetsdaden plegen. Zoals steeds zijn de kindjes flink genoeg om het spel zelf wel naar de sjokkedijzen te helpen. Blondine, o blondine, corrigeert u mij met woord of daad, maar sla ik de bal erg mis als ik denk dat u hetzelfde denkt over uw favoriete blindganger? Heel af en ook toe laat hij (of zij) de groep zelfs wat pecunia vergaren. Hij moet het ook niet te doorzichtig maken. En het feit dat sommige kindjes graag verdachtmakingen op hun eigenste zelf proberen te lokken, maakt het nog gemakkelijker voor dat beest. Als de bovengenoemde T. bijvoorbeeld opmerkt dat hij 'zonder zijn bril niets ziet', is dat zowel hilarisch als over the top. Tenzij hij zonder zijn bril niet ziet. Zoiets is ook mogelijk, natuurlijk. Ik sluit me gedeeltelijk aan bij de blondine als zij voorspelt wie de volgende afvaller is. (Ik sluit me altijd graag aan bij blondine o blondine <hoe kan ik je hart verdienen, 'k ben geen makelaar uit Schagen die jou in zijn huisje vond>) - waar waren we gebleven? Ha ja, ik sluit me altijd dicht bij haar aan, want daar is 't leven schoon, waar men stil en ongedwongen tegen zo'n warme kommisveur kan schuilen. Die er best mag wezen, alle zwaartekracht ten spijt (Google het dan, als ge 't niet verstaat). Edoch slechts gedeeltelijk volg ik haar, want als er nog eens iemand zal staan zwaaien, zwieren en wapperen met een liberatoir formulier, dan zie ik die deze keer toch wèl in beslag worden genomen. Iedereen beseft dat La Belle Emanuelle nog onder ons zou hebben geweest zijn, als zij wat competitiever zou zijn ingesteld geweest zijn. Yep, ik wou een zin met tien werkwoordvormen erin. Dus dat is een voorbehoud dat ik mijzelve maak. Bon, deze kroeg sluit zijn poorten. Dan maak ik er ook een kruis over. Ego te absolvo. Et imprimatur est. Klik.     

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #1354 Gepost op: 17-02-2016, 14:10:32 »
Dan treed ik binnen, maar onder protest.


Al dertien jaar lid van de orde
 ;D









“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1355 Gepost op: 17-02-2016, 23:47:56 »
Geachte leden van dit eerbiedwaardige gezelschap:

Zou ik mogen vragen in hoeverre het aan de - dan wel in - orde is dat relatieve leken zich in deze uitermate interessante gedachtewisseling mengen? In mijn geval kan ik dit jaar geen klooster of kruis meer zien, hoe graag ik ook op pelgrimstocht ga. Dus de zoektocht naar de Mol op Vier trekt, en daarmee de mysterieuze (religieuze dan wel scandaleuze?) helpdesk.

Ik ben zo vermetel me enige gedachten over aflevering 2 te laten ontvallen.
Uiteraard waren de veertien statiën van Jezus gerelateerd aan de opdracht in het andere heiligdom van Argentinië: het voetbalstadion. Onbegrijpelijk (toegegeven, vanuit tamelijk noordelijk perspectief) dat er geen Johan Cruijff met het Sint Joris-kruis uit een puzzeltje kwam, en wel ene Bart Peeters. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel.

Want in St. Joris en de draak vinden we dan deze strofen:

“En als het lot zal vallen
Op de een van ons allen
Die zal zonder tegenspraak
Zich laten eten van den draak."

El lobo, el topo, el dragon, of gewoon Hanne, volgende week?

En ja, ik ben er me van bewust dat ik me in geen geval kan meten met de deelnemers aan dit topic: mijn zinnen bevatten veel minder dan tien werkwoorden, inhoudelijk draag ik waarschijnlijk weinig bij en mijn Vlaamse inbreng beperkt zich tot een jaar in Antwerpen gewoond te hebben. Toch wil ik graag laten weten dat jullie bijdragen mijn plezier in het spel verhogen. Dus dank. En een beetje extra reuring bij de koffie-automaat kan geen kwaad, lijkt mij? Ik zal mij inhouden, in het vervolg.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1356 Gepost op: 18-02-2016, 00:20:57 »
Houdt u vooral niet in, zou ik zeggen.

Van een beetje extra reuring bij de koffiekar zijn we niet vies. De blondine en de koffiejuf zullen blij zijn, zeker na uw dankwoorden dat ons spel met woorden u vreugde Schenkt.

Het hele doel van onze Helpdesk is nu juist t samen brengen van inzichten, hoe verkeerd Dan ook. Het gaat ons om de actie die daardoor ontstaan kan.
In 2003 leidde deze actie tot een volksverhuizing onder mijn landgenoten naar het zonnige zuiden.( ja het zijn niet allemaal vlamingen op onze helpdesk). In de wandelgangen heb ik al Horen spreken over een mogelijk soortgelijk uitje, dus wie weet..

Dus schroom niet als u iets vindt of juist weten wil , om het ons Mede te delen en doe dat liefst met wat passie, wat mysterie en wat onzin.
#goedemorgen. Voor een eerste poging, bravo. Zoals Barry s altijd zei vooral doorgaan.


Offline Mandelstam

  • Forumlid
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1357 Gepost op: 18-02-2016, 00:28:24 »
Het schijnt dus te gaan om keuzes. Kiezen voor jouw talpa europaea is niet kiezen voor (momenteel) zes andere loebassen en loebassinnen( nieuw woord, nieuw woord). Ik heb een geraadselke voor ulle. Stel: 't is keus. Keus is wat we in mijn stad - dat eigenlijk maar een uit de kluiten gewassen dorp was - noemden wat nu verkiezingen heten te zijn. Ik moet de hele tijd aan dit geraadselke, ook wel conundrum denken (conundrum talpae europaeae denk ik, als ik mijn genitieven niet door elkaar haal). Wat me dan weer doet peinzen over een lolleke (in 't West-Vlaams heet een mopje een lolleke - ter ere van die arme Hanne die heur laatste dagen op Argentijnse bodem doorbrengt) over een butler die gaat solliciteren bij een rijke barones. Ik weet niet of die rijk is, ik denk dat. Zijn baronessen die op zoek zijn naar butlers niet altijd rijk? Passons, gelijk we zeggen. Enfin, hij blijft als een der laatsten over. "And now, please show me your credentials', sprak de barones tot de kandidaat-butler. 'And that's when I made my mistake', zou de butler later vertellen. Waar was ik gebleven? O ja, bij de helpdesk en bij Tante Nonneke (zaliger? Zuster dementia? Blondine is daar niet helemaal duidelijk over geweest.) Nee, keuzes, dat was het. Waarom kiest ge voor wie als Talpa? Eerlijk? Omdat zijn/haar smoel u niet aanstaat. Punt aan de spreekwoordelijke lijn. Alles wat die daarna doet, eens ge uw beslissing genomen hebt, zal dat in uw ogen verder bevestigen. Zelfs het licht van de zon zult gij ontkennen moest dat niet stroken (strijken?) met uw beeld van die mens of madam. HIC EST TALPA. En NUNC ook. Het enige dat mij opviel bij het schoonmaken van al die muren in het Argentijnse Schietkraam en in Hotel Matadero was 1 nummer op 1 muurtje. Het nummer was 879805. Wat oliebolgewijs (ge weet wel met dat rekenmasjien dat ge dan omdraait en dan staat er BLOESLOS of zoiets puberaals) BLGBOS oplevert. Kan iemand daarmee aan de slag? Onze vrienden van de inlichtingendiensten? Onze Helpdesk? Is thee trouwens niet Chai, o blondine? Ah ja, mijn geraadselke. 't Is dus keus. Ge moet kiezen tussen drie kandidaten om baas te worden van heel 't kot. Nummeroo 1 is half verlamd, heeft een veel te hoge bloeddruk, ook nog bloedarmoede en nog wat andere ziektes. Hij staat algemeen bekend als een leugenaar en iemand die nooit zijn woord houdt. Hij raadpleegt godbetert een astroloog, gaat vreemd tegen de sterren op, is kettingroker en zuipt te veel martini's. Kandidaat nummeroo twee is moddervet, ronduit ongezond, heeft al twee hartinfarcten gehad, rookt continu sigaren en kapt 's avonds champagne, whisky en cognac binnen om vervolgens twee of drie slaappillen te nemen. Fijn gezelschap, het moet gezegd. Dan is er ten slotte nummeroo drie, de Bernie Sanders van het gezelschap, zeg maar (quod non!!!). Nummeroo drie is onderscheiden als oorlogsheld, heeft groot respect voor vrouwen, houdt van dieren, was een fervent vegetariër, drinkt af en toe een biertje en rookt niet. Op wie gaan we stemmen, mannen en maskes? Ik stem sowieso niet voor nummeroo drie. Ook niet toen ik dit voor het eerst hoorde. Een zeikerd van het zuiverste water. Nummeroo 1 en 2 liggen meer in mijn straatje (alwaar ze dan wel hebben liggen brallen, naar de vrouwen roepen en overgeven, maar allà).
De meesten stemmen natuurlijk wel op nummeroo 3.
Proficius complex!. U heeft uit deze ronde (hier moet je eigenlijk de stem horen van Guido Depraetere of later van Bart <ik doe het voor> de Pree) Roosevelt en Churchill eruit gebonjourd en u heeft voor Hitler gekozen. (Ik vind dat die vegetariër een weggever was).  
Keuzes, het is niet gemakkelijk. Ikke nog een Duveltje en dan mijn beddebak in. Sloppel, allemaal.

Offline Mandelstam

  • Forumlid
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1358 Gepost op: 18-02-2016, 00:39:53 »
Overigens, op de valreep, u weet wel, dat ding aan een schip waar ze piraten die stout waren geweest euh afduwden(?). Enfin, welkom #Goedemorgen. Ik zou zelfs zeggen Goedemorgen morgen, goedendag. Blij dat ik u weer ontmoeten mag. Goedendag zonneschijn (stem moet hier wat omhoog) dank u morgen dat ik mag zijn. De wereld is een schouwtoneel enzovoort. Maar het was toch een gemeend en zelfs muzikaal welgekomen. Heet u dan bijbelsgewijs in het echt Immanuël? Just fishing.In elk geval, om in de stemming te blijven; Nu zijt wellekome, gij komt van al zo veer. Enzoverder enzovoorts, tot het weer kerstmis is.

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1359 Gepost op: 18-02-2016, 01:09:35 »
Goeienacht #goedemorgen. Blij dat je erbij bent. Juist een kleine opmerking. De koffieautomaat is enkel van nut indien je graag teveel betaald voor een instant gevriesdroogde donkerbeige sopje, geserveerd in een mini pvc vuilbakje. Hoewel ik momenteel nog niet de volledige opleiding van barista onder de knie heb, kunt u ondertussen wel al enkele van mijn probeersels uit ,euh..., proberen.

Over naar de orde van de dag. Dat is toch ne slimmen mens he, die Mandelstam. Moest uw duvelke op zijn, k heb hier anders ook nog een paar vloeibare engeltjes achter de klapdeurtjes van mijn  koffiekar.

K heb ondertussen al eens voorzichtig zitten informeren voor het bedrijfsuitstapje, in geval dit al zou door gaan. K heb twee postduiven uitgelaten. Eéntje aan De Grote Vier Bazen, maar ik vrees dat hun duiventil zo groot is dat ze mijn gepluimte niet eens opgemerkt hebben, of foutief aanzien hebben als een kip, en God weet wat er dan met dat beest is gebeurd ocharme.
De andere heb ik naar mijn buurvrouw gestuurd. Ik heb gezien dat het briefje uit het kokertje genomen is, maar er zat geen retourbriefje in. Het voordeel van in een kleine parochie te wonen is dat er altijd iemand wel iemand kent, dus wie weet... Is er iemand van jullie die over beter afgerichte postduiven beschikt? Liefst geen klein blauw vogeltje, want dat beestje werkt met veel te kleine kokers en is soms te vluchtig.