Auteur Topic: De Mol komt terug!  (gelezen 124600 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol komt terug!
« Reactie #60 Gepost op: 23-06-2015, 08:34:10 »
Volgens dit bericht in De Standaard komt de beslissing van Vier als een (enigszins onaangename) verrassing voor de originele makers van De Mol. :-\\

Het Laatste Nieuws zet het uiteraard wat vetter aan en stelt dat Tom Lenaerts de terugkeer van De Mol nog kan dwarsbomen: link.

Het volledige artikel uit de papieren HLN heb ik gescand en vind je hieronder.



deel 1 - deel 2 - blokje over de presentator in deel 2
« Laatst bewerkt op: 23-06-2015, 10:29:12 door Heinz »

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol komt terug!
« Reactie #61 Gepost op: 23-06-2015, 14:19:40 »
dat is wel een spijtige zaak, maar ik ben er vrij zeker van dat het wel in orde zal komen  ::jaja::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol komt terug!
« Reactie #62 Gepost op: 23-06-2015, 16:58:10 »
dat is wel een spijtige zaak, maar ik ben er vrij zeker van dat het wel in orde zal komen  ::jaja::

Ik hoop het. Maar de gang van zaken lijkt inderdaad zeer betreurenswaardig.

De Volkskrant schrijft er ook over: De Mol mogelijk toch niet terug op Vlaamse tv.
En is er misschien iemand die toegang heeft tot het volledige artikel van De Morgen en dat zou willen delen? (Ik heb wel ook De Standaard gekocht maar het artikel daarin is grotendeels gelijk aan dat wat online te lezen is.)

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol komt terug!
« Reactie #63 Gepost op: 23-06-2015, 19:14:22 »
Als Tom Lenaerts verhindert dat er nieuwe reeks komt, dan zou ik dat erg flauw vinden. :(

Hopelijk wil hij enkel wat meer poen en komt het alsnog in orde!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol komt terug!
« Reactie #64 Gepost op: 24-06-2015, 11:27:09 »
Het ligt niet zo simpel als dat Bart De Pauw, Michiel Devlieger en Michel Vanhove wel getekend zouden hebben en Tom Lenaerts niet lees ik in De Standaard van vandaag:

"'Er zijn gesprekken geweest tussen Vier, Woestijnvis en ons, de vier formathouders, over een nieuw seizoen van De Mol op Vier', zegt Bart De Pauw ons vanuit Barcelona. 'Maar er is geen enkele overeenkomst over. Er staat nog niets op papier.' Dat Vier maandag al een oproep voor kandidaten lanceerde, is dus voorbarig, vindt De Pauw. 'Het is alsof ze al een instuiffeestje organiseren in ons huis, nog voor er een compromis getekend is.'"

(..) "Ze zouden op een zucht van een akkoord gestaan hebben. Een zucht, die door de andere kant van de tafel als een 'go' geïnterpreteerd werd. Was het onbeholpen gretigheid of een uitgekiende strategie? Vier wilde gisteren niet reageren. 'De productie gaat voort', klonk het. 'De kandidaturen lopen online massaal binnen. Per uur melden zich tientallen mensen aan.'"

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol komt terug!
« Reactie #65 Gepost op: 24-06-2015, 22:00:55 »
Het ligt niet zo simpel als dat Bart De Pauw, Michiel Devlieger en Michel Vanhove wel getekend zouden hebben en Tom Lenaerts niet lees ik in De Standaard van vandaag:

"'Er zijn gesprekken geweest tussen Vier, Woestijnvis en ons, de vier formathouders, over een nieuw seizoen van De Mol op Vier', zegt Bart De Pauw ons vanuit Barcelona. 'Maar er is geen enkele overeenkomst over. Er staat nog niets op papier.' Dat Vier maandag al een oproep voor kandidaten lanceerde, is dus voorbarig, vindt De Pauw. 'Het is alsof ze al een instuiffeestje organiseren in ons huis, nog voor er een compromis getekend is.'"

(..) "Ze zouden op een zucht van een akkoord gestaan hebben. Een zucht, die door de andere kant van de tafel als een 'go' geïnterpreteerd werd. Was het onbeholpen gretigheid of een uitgekiende strategie? Vier wilde gisteren niet reageren. 'De productie gaat voort', klonk het. 'De kandidaturen lopen online massaal binnen. Per uur melden zich tientallen mensen aan.'"

Ik snap de frustratie van Bart De Pauw en Tom Lenaerts absoluut. Het is natuurlijk nooit leuk als er iemand met jouw ideeën gaat lopen. Maar als zij geen groen licht geven voor een nieuw seizoen, stellen zij zowat heel Vlaanderen (en een grote groep Nederlanders) teleur. Ze zullen wel moeten toegeven en anders steek ik er wel een stokje voor  ::trots::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Mol komt terug!
« Reactie #66 Gepost op: 24-06-2015, 22:49:14 »
Ingewikkeld en niet heel netjes, als ik het zo bezie. Hopelijk vinden ze een overeenkomst waar iedereen zich in kan vinden ::jaja::
...óf niet!

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: De Mol komt terug!
« Reactie #67 Gepost op: 25-06-2015, 13:12:57 »
Niet geschoten is altijd mis  ::jaja::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol komt terug!
« Reactie #68 Gepost op: 25-06-2015, 20:37:35 »
Vier maakt in ieder geval nog steeds reclame om je in te schrijven. Vandaag werd een Bulgaars molfilmpje (met ondertitels) gedeeld en daarbij de comment dat je je kan inschrijven.
Link naar filmpje

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol komt terug!
« Reactie #69 Gepost op: 25-06-2015, 21:57:51 »
En ondertussen zijn er al meer dan 1000 mensen ingeschreven! De kans dat ik mag meedoen wordt wel heel klein  ::schaam::

Offline xbianca

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • <3
Re: De Mol komt terug!
« Reactie #70 Gepost op: 27-06-2015, 19:26:05 »
Dit is een van de momenten dat ik heel erg baal dat ik minderjarig ben. Maar goed, heb ik toch weer wat om naar uit te kijken  ::regenboog:: Als het toch doorgaat, hoop ik erg dat een van ons mee kan doen!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Mol komt terug!
« Reactie #71 Gepost op: 28-06-2015, 11:09:53 »
Dit is een van de momenten dat ik heel erg baal dat ik minderjarig ben. Maar goed, heb ik toch weer wat om naar uit te kijken  ::regenboog:: Als het toch doorgaat, hoop ik erg dat een van ons mee kan doen!
Als je een paar jaar wacht, komt dat eerste vanzelf goed.....


Het is natuurlijk te hopen dat VIER, als ze de uitzendrechten niet zullen krijgen, niet zullen komen met een alternatief ''dat het net niet is''.


Natuurlijk, De Mol, en Wie is de Mol? hebben vele verschijningsvormen. Maar het zijn bepaalde basis-elementen die de programma's maken tot wat ze zijn. En als de rechthebbenden van toen juist gaan inzetten op die basis-elementen, wordt het lastig.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: De Mol komt terug!
« Reactie #72 Gepost op: 29-06-2015, 14:57:26 »
Het ligt niet zo simpel als dat Bart De Pauw, Michiel Devlieger en Michel Vanhove wel getekend zouden hebben en Tom Lenaerts niet lees ik in De Standaard van vandaag:

"'Er zijn gesprekken geweest tussen Vier, Woestijnvis en ons, de vier formathouders, over een nieuw seizoen van De Mol op Vier', zegt Bart De Pauw ons vanuit Barcelona. 'Maar er is geen enkele overeenkomst over. Er staat nog niets op papier.' Dat Vier maandag al een oproep voor kandidaten lanceerde, is dus voorbarig, vindt De Pauw. 'Het is alsof ze al een instuiffeestje organiseren in ons huis, nog voor er een compromis getekend is.'"

(..) "Ze zouden op een zucht van een akkoord gestaan hebben. Een zucht, die door de andere kant van de tafel als een 'go' geïnterpreteerd werd. Was het onbeholpen gretigheid of een uitgekiende strategie? Vier wilde gisteren niet reageren. 'De productie gaat voort', klonk het. 'De kandidaturen lopen online massaal binnen. Per uur melden zich tientallen mensen aan.'"

Het zal niet simpel zijn ::ohno::

Heinz, weet jij trouwens of de Franse Mol ergens te bekijken gaat zijn? Op de site van M6 kan je wel programma's terugkijken dus ik dacht 'hoera!' maar toen kreeg ik de melding dat ik me buiten het Franse grondgebied bevond.
2024: wie is de Mol?

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:
« Reactie #73 Gepost op: 9-07-2015, 15:15:31 »
Zie het off topic topic daar staan links

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: De Mol komt terug!
« Reactie #74 Gepost op: 17-07-2015, 00:57:12 »
Ja dank, ondertussen in orde ;)
2024: wie is de Mol?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: De Mol komt terug!
« Reactie #75 Gepost op: 18-07-2015, 09:49:44 »
Ik heb wel Supernova nodig voor de ondertiteling hier want ik zou het Frans niet kunnen volgen...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: De Mol komt terug!
« Reactie #76 Gepost op: 20-07-2015, 09:57:16 »
Supernova is al lange tijd van de aardbodem verdwenen  ::niet-ok::

Offline belg

  • Forumlid
Re: De Mol komt terug!
« Reactie #77 Gepost op: 17-08-2015, 22:09:36 »
De kans dat ik mag meedoen wordt wel heel klein  ::schaam::

Als je een idee wil hebben wie je concurrenten zijn, heel wat aanmeldingsfilmpjes zijn verrassend eenvoudig te vinden op youtube.
Zoek op 'De Mol', eventueel met 2016/vier/aanmelden/deelnemen/auditie/..., en selecteer de juiste filters (dit jaar, korte duur).  ;)

 
« Laatst bewerkt op: 17-08-2015, 22:11:19 door belg »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol komt terug!
« Reactie #78 Gepost op: 10-09-2015, 19:50:41 »
Volgens dit bericht in De Standaard komt de beslissing van Vier als een (enigszins onaangename) verrassing voor de originele makers van De Mol. :-\\

Het Laatste Nieuws zet het uiteraard wat vetter aan en stelt dat Tom Lenaerts de terugkeer van De Mol nog kan dwarsbomen: link.

Het volledige artikel uit de papieren HLN heb ik gescand en vind je hieronder.



deel 1 - deel 2 - blokje over de presentator in deel 2

Ik bladerde vandaag door het Vlaamse blaadje Dag Allemaal met een interview met Tom Lenaerts. Daarin zegt hij dat het niet terecht is dat hij in de media als dwarsbomer van De Mol IV wordt afgeschilderd. Hij wil er graag met Vier uitkomen en wekte de indruk dat een oplossing er spoedig aan kan komen (of er misschien al is). :)

Tijdens een tv-uitzending schijnt hij overigens nog wel gezegd te hebben dat hij de gang van zaken niet netjes vindt. Zie bijvoorbeeld dit artikel, weer van HLN.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol komt terug!
« Reactie #79 Gepost op: 11-09-2015, 18:45:37 »
Ik bladerde vandaag door het Vlaamse blaadje Dag Allemaal met een interview met Tom Lenaerts. Daarin zegt hij dat het niet terecht is dat hij in de media als dwarsbomer van De Mol IV wordt afgeschilderd. Hij wil er graag met Vier uitkomen en wekte de indruk dat een oplossing er spoedig aan kan komen (of er misschien al is). :)

Tijdens een tv-uitzending schijnt hij overigens nog wel gezegd te hebben dat hij de gang van zaken niet netjes vindt. Zie bijvoorbeeld dit artikel, weer van HLN.

Positief nieuws, hopelijk krijgt het een goed einde dat iedereen weer samen door 1 deur kan en daadwerkelijk begonnen kan worden met de kandidatenselectie en dergelijke. Voor een opname in november/december mogen ze onderhand toch wel aan de slag. Geen idee hoelang de selectie van kandidaten + voorbereiding voor de mol in beslag neemt bij de Nederlandse serie, maar toch.. Ook natuurlijk zodat we te weten komen of ze puur op zoek zijn naar 10 onbekende Belgen of dat een Nederlander ook mee mag doen  ::hypocriet:: Als Eva van der Gucht meemocht in seizoen 7, Thailand dan mogen ze bij de Mol wel doen aan 'return the favor' niet  ::wijn::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan