Auteur Topic: De Mol 2016  (gelezen 233322 keer)

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: De Mol 2016
« Reactie #400 Gepost op: 28-03-2016, 23:40:18 »
Ik denk dat dit toch wel de mooiste serie is die ik ooit heb gezien! Wow! Echt prachtig! ::bravo::

Die hints ook, zo mooi. De Judas-hint is zeer creatief. Wel lastig, maar wel passend. Er zijn weinig hints die ik op dit forum voorbij heb zien komen. Zo hoort dat ook te zijn. AvroTros, let op: zo moet het! ::joehoe::

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2016
« Reactie #401 Gepost op: 29-03-2016, 01:06:02 »
Bedankt, makers van De Mol VIER, voor deze geweldige serie! ::bravo::
Voor de vele weken kijk- en speurgenot en natuurlijk ook bedankt dat wij Nederlanders ook mee mochten genieten via de online afleveringen. :)
En bedankt dat jullie dit ouwe, trouwe mollotenforum nog even langs lieten komen in de laatste aflevering. Dat was een leuke verrassing. :D

Offline Convans

  • Forumlid
Re: De Mol 2016
« Reactie #402 Gepost op: 29-03-2016, 01:13:49 »
Ik lees hier plots een reactie op Facebook: 'Het was goed, maar als ik heel eerlijk mag zijn, vond ik het op Nederland beter.' en 'Ik vond dat op Nederland meer het spel gespeeld werd. En daar had je ook minder van die over-emotionele reacties. Dat vond ik een beetje té. Bovendien ben ik fan van Art Rooijakkers. Maar smaken verschillen. Gelukkig maar.'

Hoezo meer het spel gespeeld?  ???

Op naar De Mol V!

Re: De Mol 2016
« Reactie #403 Gepost op: 29-03-2016, 02:09:17 »
Die facebook reactie doet me een beetje pijn, maar goed, mensen die goedkope wijn prefereren moeten er ook mogen zijn he ;)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: De Mol 2016
« Reactie #404 Gepost op: 29-03-2016, 09:24:53 »
"Ik vond dat op Nederland meer het spel gespeeld werd"

Hoe dan ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2016
« Reactie #405 Gepost op: 29-03-2016, 10:38:37 »
Ik lees hier plots een reactie op Facebook: 'Het was goed, maar als ik heel eerlijk mag zijn, vond ik het op Nederland beter.' en 'Ik vond dat op Nederland meer het spel gespeeld werd. En daar had je ook minder van die over-emotionele reacties. Dat vond ik een beetje té. Bovendien ben ik fan van Art Rooijakkers. Maar smaken verschillen. Gelukkig maar.'

Hoezo meer het spel gespeeld?  ???

Tja, op facebook en twitter lees je van alles. ;D

Ik kan me niet anders inbeelden dan dat die persoon ofwel bij die minderheid van Nederlanders hoort die een afkeer heeft van Belgen (net zoals er in Vlaanderen een minderheid een afkeer heeft van Nederlanders) ofwel houdt die persoon van die vrachtwagens vol met jokers, (zwarte) vrijstellingen en sinds kort ook pak-afs waar een onhandige Mol dan even over gaat onderhandelen met de verstandigste kandidate van dit seizoen ofwel houdt die persoon er gewoon van dat iedereen vanaf aflevering 1 als tactiek gaat nepmollen.

Anders kan ik zo'n uitspraak niet plaatsen. ;D

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: De Mol 2016
« Reactie #406 Gepost op: 29-03-2016, 13:46:48 »
Met wat we nu weten na de laatste uitzending heb ik dit overzichtje gemaakt. Ik had gehoopt dat duidelijk werd over alle opdrachten of er gemold werd of niet, maar er zijn nog veel vragen. Bijvoorbeeld  jammer dat we geen extra beelden kregen over het foutlopen van de zandvlakteproef! Dat had makkelijk op de website gekund.

Uiteindelijk is er bij de molacties veel foutgelopen. Bij sommige proeven hadden ze dat wel kunnen verwachten, en was de mol niet genoeg voorbereid. Er zijn kandidaten die meer hebben gemold dan Gilles.



(De tangrampuzzel vind ik geen molactie want elke kandidaat had daar hetzelfde gedaan.)
« Laatst bewerkt op: 29-03-2016, 13:48:52 door JorisBoris »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: De Mol 2016
« Reactie #407 Gepost op: 29-03-2016, 14:06:48 »
Joris, toch enkele kleine bedenkingen bij je opsomming:

- Paintballen vind ik toch wel een gelukte sabotage. Niet iedere kandidaat ging 4 mensen afgeknald hebben, vermoed ik.
- Metroproef vond ik persoonlijk wel een mooie, ook al falen de andere kandidaten
- Pasvragen is toch gewoon een gelukte sabotage? Iets harder dan hij zelf verwacht had, maar het is toch mooi gelukt
- Zweetproef, tja deze was gewoon niet echt te saboteren volgens mij als je niet zelf mocht deelnemen. Alleen grappig dat Stijn meteen aan Gilles dacht.
- Kettingproef speelt Gilles het voor mij persoonlijk ook zeer goed, alleen doet Stijn alweer net iets beter. 2 proeven die dus mislukken door de sterkte van Stijn en niet de mislukte sabotage van Gilles.
- De lama-opdracht is dan wel weer een grote inschattingsfout geweest, wat wel grappige beelden opleverde toen Manuella haar koker getoond werd  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2016
« Reactie #408 Gepost op: 29-03-2016, 14:55:50 »
- Paintballen vind ik toch wel een gelukte sabotage. Niet iedere kandidaat ging 4 mensen afgeknald hebben, vermoed ik.
- Zweetproef, tja deze was gewoon niet echt te saboteren volgens mij als je niet zelf mocht deelnemen. Alleen grappig dat Stijn meteen aan Gilles dacht.
- Kettingproef speelt Gilles het voor mij persoonlijk ook zeer goed, alleen doet Stijn alweer net iets beter. 2 proeven die dus mislukken door de sterkte van Stijn en niet de mislukte sabotage van Gilles.

Hier ga ik akkoord met JorisBoris.
-Iedere kandidaat heeft dezelfde ingesteldheid op dat punt in het spel. Iedereen had vol voor de vrijstelling gegaan en geprobeerd zoveel mogelijk kandidaten af te knallen.
- Gilles had hier volgens mij in plaats van zijn eigen geur te verdoezelen, moeten kiezen om hem een andere geur aan te meten. Er waren nog 4 mannen, dus hij lag waarschijnlijk met iemand op de kamer voor die wandeltocht. Hij had de deodorant van die persoon kunnen gebruiken.
Bruno doet hier nog de beste sabotage door te knuffelen met heel de groep.
- Gilles doet het zeer goed door meteen de aandacht te verleggen van het vrij komen naar het feit dat er een vrijstelling op te rapen valt. Al ligt dat inderdaad ook weer aan Stijn en Hanne die het spel zo laten verlopen dat de Mol geblokkeerd wordt.

- Metroproef vond ik persoonlijk wel een mooie, ook al falen de andere kandidaten
- Pasvragen is toch gewoon een gelukte sabotage? Iets harder dan hij zelf verwacht had, maar het is toch mooi gelukt

Hier geef ik jou gelijk.
- Gilles heeft zich in die positie kunnen brengen zonder dat iemand hem iets in de weg legde, hij heeft dus niet gelift en het parcours zelf gelopen en hij had een bedrag van 1000 euro (en misschien zelfs 2000 euro) ook binnen gepakt.
- Deze opdracht vind ik typerend voor Mol Gilles. Hij koos bijna altijd voor discussie als wapen en hij legt het hele spel al lam na 1 beurt. Niet iedereen zal het even graag zien hoe hij daar heel hard op ging in zijn rol, maar hij was daar uitermate effectief en nog steeds zaten Bruno en Stijn niet op hem hier.

Offline Vage logica

  • Forumlid
  • ... is not equal to ...
Re: De Mol 2016
« Reactie #409 Gepost op: 29-03-2016, 15:42:59 »
Bedankt, makers van De Mol VIER, voor deze geweldige serie! ::bravo::
Voor de vele weken kijk- en speurgenot en natuurlijk ook bedankt dat wij Nederlanders ook mee mochten genieten via de online afleveringen. :)
En bedankt dat jullie dit ouwe, trouwe mollotenforum nog even langs lieten komen in de laatste aflevering. Dat was een leuke verrassing. :D

Ik sluit me hier compleet bij aan

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2016
« Reactie #410 Gepost op: 29-03-2016, 17:12:43 »
De actie van Gilles bij de 'Carlos Paloma'-opdracht slaagde inderdaad, maar dat de hele opdracht uiteindelijk mislukte lag toch echt meer aan Hanne. Als zij de juiste duif had genoemd/beschreven, dan was ze gewoon bevrijd door Bruno en Cathy en was daarmee de opdracht geslaagd. Mol Gilles heeft hier dus wel de nodige dosis geluk gehad dat er geen geld in de pot kwam.

Niet bedoeld als zure reactie trouwens hoor, want ik heb werkelijk niets te klagen over deze prachtige serie! ::bravo::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2016
« Reactie #411 Gepost op: 29-03-2016, 18:37:50 »
Ook van de laatste aflevering heb ik weer enorm genoten  ::bravo::
Wat een onwijs goed programma is dit toch!!!  ::love::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Mol 2016
« Reactie #412 Gepost op: 29-03-2016, 19:08:09 »
De actie van Gilles bij de 'Carlos Paloma'-opdracht slaagde inderdaad, maar dat de hele opdracht uiteindelijk mislukte lag toch echt meer aan Hanne. Als zij de juiste duif had genoemd/beschreven, dan was ze gewoon bevrijd door Bruno en Cathy en was daarmee de opdracht geslaagd. Mol Gilles heeft hier dus wel de nodige dosis geluk gehad dat er geen geld in de pot kwam.
Mol Gilles kon niet meer doen dan ten minste één van de twee kansen verprutsen. En dat deed hij perfect.

Al met al ben ik heel blij met deze Mol, echt fantastisch gespeeld. Die 500 euro bij de lama's waren wel funest om hem in aflevering 1 als hoofdverdachte te kiezen, maar ook dat bleek een -mislukt - sabotage. Alle redenen waarom hij niet mijn hoofdverdachte was blijkt gewoon onderdeel van zijn geweldige spel. Puik ::ok:: Ik had nooit verwacht dat hij dat nv/bvba zo ad rem heeft kunnen bekokstoven, maar dat deed hij dus toch ::bravo::

Ik denk dat ik moet constateren dat dit de beste serie is die ik ooit heb gezien.
...óf niet!

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2016
« Reactie #413 Gepost op: 29-03-2016, 20:33:39 »
Jammer dat het Molavontuur alweer ten einde is. :( Die twee maanden zijn echt voorbij gevlogen!

Gelukkig weten we nu al dat er een nieuw seizoen komt. Als dat even goed wordt als deze dan staan ons nog mooie tijden te wachten. 8)

De jonge garde die De Mol IV heeft gemaakt mag terecht trots zijn op wat ze verwezenlijkt hebben. Zo'n oude topper op dergelijke prachtige wijze weer van onder het stof halen is werkelijk verbluffend. Mijn stoutste dromen zijn overtroffen! ::bravo:: Diep respect en enorme dankbaarheid van mijnentwege! ::respect::


Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2016
« Reactie #414 Gepost op: 29-03-2016, 21:15:29 »
Vlak voor deze serie begon, had ik me er volledig bij neergelegd dat WIDM voor mij een beetje aflopende zaak was geworden, waar ik gewoon niet meer met zoveel plezier naar kon kijken als een aantal jaar geleden.

En toen begon De Mol 4...
In een woord...GEWELDIG  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Van het begin tot het eind aan mijn beeldscherm vastgeplakt gezeten, wat een prachtige serie!!
Bedankt makers, bedankt deelnemers en bedankt mol! ::ok::

En yes, op naar serie vijf....


Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2016
« Reactie #415 Gepost op: 29-03-2016, 22:02:24 »
"Ik vond dat op Nederland meer het spel gespeeld werd"

Hoe dan ::rofl::

Dit  ::jaja:: Hoe dan? ::) Bij de Mol IV werd het spel gespeeld zoals ik gewend was bij de eerste series WIDM. Laatste jaren is dat toch echt: geld is niet van belang, zolang ik maar verdacht overkom en langer erin blijf + schoolreisje idee. De reacties op Fb/Twitter en dies niet meer is nu eenmaal een factor van belang tegenwoordig. Een facebook post of tweet is zo online geslingerd. En toch probeer ik in mijn eigen tweets vooral positieve dingen te benadrukken, er is al genoeg afkraakzut te vinden.

Tof ook hoe dit forum terug kwam in de terugblik  :D Mooi toch dat zelfs onze zuiderburen meegluren  ::vergroot:: Ik heb elke week weer opnieuw genoten van de beelden, de opdrachten, de groep an siche. En hoewel menig mollenstreek van Gilles inmiddels voorzien was hier op het forum, bleken de verborgen aanwijzingen precies dat te zijn. Het deed mij echt weer terugdenken aan hoe ik WIDM 1 t/m 5 heb ervaren en die ervaring heeft ook mijn voorliefde voor dit format bewerkstelligd. Ben dan ook blij dit gevoel weer terug te ervaren, iets wat ik toch al enkele jaren inmiddels niet meer zo gevoeld heb.

Mooiste toegift is dan ook wel dat er meer moois van dit alles komt in De Mol V.  8)
« Laatst bewerkt op: 4-02-2017, 11:53:02 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2016
« Reactie #416 Gepost op: 31-03-2016, 22:03:27 »
Heb ik nog niets gezegd over deze fantastische molserie? Bij dezen dan: heel-heel-erg bedankt makers! ::bravo::

Wat ik net besefte tijdens het terugkijken van aflevering één: in de Vlaamse serie wordt je als kijker echt meegenomen met de kandidaten. Het is alsof je zelf deel uitmaakt van het spel. Je kunt je ook identificeren met de kandidaten, of je kent allicht iemand die op ze lijkt.

Bij de Nederlandse series heb ik dat gevoel niet meer. Er is gaandeweg meer afstand tussen de kijker en de kandidaten gecreëerd. Deels omdat het BN'ers zijn, deels ook omdat het spel anders is ingestoken. De Nederlandse makers produceren een spektakelshow, waar de Belgen je meenemen in hun gevoel en belevingen. De Vlaamse serie is kalmer en oprechter.

Ik vind daarom de De Mol prettiger om naar te kijken (en dat zal geen verrassing zijn). Om nog eens een gekke vergelijking te trekken: WIDM voelt als speed, De Mol als een relaxte joint.*

*Niet dat ik ooit speed heb gebruikt hoor, het is een figure of speech...
« Laatst bewerkt op: 31-03-2016, 22:07:40 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2016
« Reactie #417 Gepost op: 31-03-2016, 22:16:30 »
Ik kijk nu wat afleveringen terug van De Mol 1-3 en dan blijkt weer hoe knap het is dat De Mol 4 van net zo'n hoog niveau is. Om ook maar een gekke vergelijking te maken: alsof Fawlty Towers 3 gemaakt is en net zo leuk als vroeger. Grandioze prestatie. ::bravo::

Offline Mr. Molska

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voorheen KaMol.
Re: De Mol 2016
« Reactie #418 Gepost op: 31-03-2016, 23:27:33 »
Eens met bovenstaande reacties. Na de afgelopen WiDM had ik weinig vertrouwen in een goede Belgische variant, maar machtig.. wat een fantastische prestatie hebben onze Zuiderburen neergezet. Chapeau! Heel benieuwd naar seizoen 5.
Expeditie Peking Mol-Boyard. Ik zeg ja.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: De Mol 2016
« Reactie #419 Gepost op: 2-04-2016, 12:41:06 »
Ik mis het nu al.