Auteur Topic: De Mol in de media  (gelezen 259140 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #300 Gepost op: 21-03-2016, 11:32:36 »
Ik vind het ook allemaal nogal meevallen in deze reeks, maar ik snap de ongerustheid natuurlijk wel, gezien de ervaringen in WIDM.

Helemaal voorkomen kun je het niet, maar ik denk zelf dat ingenieuze opdrachten meehelpen het te voorkomen. Opdrachten waarin niet direct duidelijk is hoe ze het beste gesaboteerd kunnen worden of waarin de kandidaat een voordeel heeft als hij/zij z'n deelopdracht haalt.

Dat klopt. We kunnen ook bijna zeker zijn dat de Mol door de groep wel eens op een positie gezet is waar moeilijker te mollen viel. Er zijn voor en tegenstanders van het verdelen van de groep, maar ik ben ook een voorstander uiteindelijk. Dan heeft iedereen gezien wat er in zijn/haar groepje gebeurde en dat moet je maar gaan onderhandelen om info te krijgen van de andere groep. Vertrouwen en bedrog, daar draait dit spel uiteindelijk toch om.

Bovendien heb ik het gevoel dat deze kandidatengroep de natuurlijke selectie heeft laten gebeuren tot aflevering 5 en pas toen ze met 5 kandidaten over waren, zijn er mollende kandidaten bij gekomen. Het viel me bij het terugkijken op dat wie de Mol ook is, hij/zij wordt gepusht om actief mee te doen met die fanatieke kandidaten. Vanaf aflevering 6 gaan de kandidaten dan wat verdacht doen waardoor de Mol ook mee kan saboteren. Op zo'n manier vind ik mollende kandidaten wel verteerbaar.

(over de negatieve joker)

Het is misschien wel een goed idee. Hoe dan ook moet men bij de productie van WIDM eens nadenken of en hoe ze kunnen verhinderen dat 10 kandidaten op reis gaan en allemaal proberen om de opdracht te laten mislukken.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #301 Gepost op: 21-03-2016, 13:18:31 »
De promo voor vanavond.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #302 Gepost op: 21-03-2016, 13:24:16 »
Geweldige promo! Kan niet wachten tot vanavond!!   ::hyper::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media
« Reactie #303 Gepost op: 21-03-2016, 13:25:52 »
Het Laatste Nieuws



De Morgen



Dank aan Cosmic Fool.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2016, 19:39:13 door Heinz »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #304 Gepost op: 21-03-2016, 13:55:19 »
(Artikels HLN)

Ik vind het jammer dat er geen uitgebreider gesprek met de oud-Mollen is. In dit stukje komt het nogal lukraak over. Marc koos haar op voorhand en de andere 2 lijken niet te beseffen dat een fanatieke kandidaat ook een Mol kan zijn die speelt dat hij/zij fanatiek is. Nochtans weten we uit eerste hand van Hugo dat hij goed beseft dat een Mol soms de kandidaat moet spelen.

Jammer dat HLN niet meer ruimte voorziet dan voor hun artikel waar ze die oud-Mollen wat laten uitweiden.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #305 Gepost op: 21-03-2016, 14:00:09 »
Wederom snap ik de kritiek niet op kandidaten die zich zo nu en dan verdacht maken. Dit is echt helemaal onderdeel van het spel. En ik heb niet het idee dat die tactiek overdreven toegepast wordt in deze serie (zelfs in WIDM16 vond ik dat niet - de tijd van de Jorissen en Nadja's ligt alweer ver achter ons). Volgens mij zijn de kandidaten hier pas in aflevering 6 een beetje expres gaan mollen. Al met al draagt dat bij aan dat we nu nog niet weten wie het is. Het moet natuurlijk niet te simpel worden.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #306 Gepost op: 21-03-2016, 14:01:33 »
dat van Hanne haar verjaardagswinkel vind ik wel grappig  ::jaja::
#teamamaimiljaarde

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #307 Gepost op: 21-03-2016, 15:12:07 »
Op Twitter is 'Hanne' nummer 5 trending momenteel in heel België.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media
« Reactie #308 Gepost op: 21-03-2016, 18:00:32 »
Wederom snap ik de kritiek niet op kandidaten die zich zo nu en dan verdacht maken. Dit is echt helemaal onderdeel van het spel. En ik heb niet het idee dat die tactiek overdreven toegepast wordt in deze serie (zelfs in WIDM16 vond ik dat niet - de tijd van de Jorissen en Nadja's ligt alweer ver achter ons). Volgens mij zijn de kandidaten hier pas in aflevering 6 een beetje expres gaan mollen. Al met al draagt dat bij aan dat we nu nog niet weten wie het is. Het moet natuurlijk niet te simpel worden.
Oh, in deze serie zeker niet, maar ik reageerde natuurlijk op het artikel waarin de angst werd uitgesproken dat het in toekomstige series zou gebeuren.

Verder vind ik het zelf wel een probleem als kandidaten vooral, en vanaf dag 1, bezig zijn met zichzelf verdacht maken (door te nepmollen). Simpelweg omdat het concept van het spel om zeep wordt geholpen als iederéén saboteert. Het gaat er niet om dat het simpel moet zijn om de Mol te vinden, maar het hele idee van het spel is dat de kandidaten moeten proberen opdrachten te doen slagen. Als dat niet zo is, heb je geen Mol meer nodig. Dan valt er niets meer te saboteren. Dan wordt het de Mol ergens ook te makkelijk gemaakt en daar krijg je hele flauwe mollen van. Dan krijg je dus mollen wiens belangrijkste acties het weggooien c.q. niet pakken van geld is. :-X

Maar nogmaals, het is dus geen kritiek op deze serie en het spelverloop daarin. Ik heb me er in deze Vlaamse Mol geen enkele keer aan gestoord. :)

Online Luc

  • Forumlid
Re: De Mol in de media
« Reactie #309 Gepost op: 21-03-2016, 18:25:28 »
Ik denk ook niet dat er veel genepmold is maar de kandidaten werden vrijwel allemaal verdacht in beeld gebracht. Bovendien zijn de opdrachten zo opgesteld dat iedere handeling voor interpretatie vatbaar is (is dat mols of onmols?).

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #310 Gepost op: 21-03-2016, 18:55:11 »
Ik denk ook niet dat er veel genepmold is maar de kandidaten werden vrijwel allemaal verdacht in beeld gebracht. Bovendien zijn de opdrachten zo opgesteld dat iedere handeling voor interpretatie vatbaar is (is dat mols of onmols?).

Juist, dat is (o.a.) zo geniaal aan deze serie :-)

Verder vind ik het zelf wel een probleem als kandidaten vooral, en vanaf dag 1, bezig zijn met zichzelf verdacht maken (door te nepmollen). Simpelweg omdat het concept van het spel om zeep wordt geholpen als iederéén saboteert. Het gaat er niet om dat het simpel moet zijn om de Mol te vinden, maar het hele idee van het spel is dat de kandidaten moeten proberen opdrachten te doen slagen. Als dat niet zo is, heb je geen Mol meer nodig.

Dat begrijp ik, maar zelfs in de Nederlandse serie heb ik het idee eerder dat de opdrachten niet lukken en de Mol dus niets hoeft te doen omdat de opdrachten te moeilijk / onuitvoerbaar zijn, en niet per se omdat kandidaten bewust heel erg mollen. Er zijn wel een paar belangrijke uitzonderingen geweest: nepmollen als een Joris mogen van mij ook wegblijven.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2016, 18:59:31 door tumtum »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #311 Gepost op: 21-03-2016, 22:04:34 »
Aftermath van de finale.

De winnaar en de verliezer hadden 2 ex aequo's alvorens de winnaar in de 3e stemronde een fractie sneller was.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #312 Gepost op: 21-03-2016, 22:07:31 »
Aftermath van de finale.

De winnaar en de verliezer hadden 2 ex aequo's alvorens de winnaar in de 3e stemronde een fractie sneller was.

En Stijn en Issabel zaten ook op gilles, maar gilles heeft Issabel overtuigd dat hij het niet was en Stijn had geswitcht op het einde. Cathy en hanne zaten al redelijk lang op gilles

Uiteindelijk zijn de 7 afvallers er allemaal op een verkeerde mol uitgegaan.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2016, 22:15:07 door spechteke »
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #313 Gepost op: 21-03-2016, 22:09:44 »
En Stijn en Issabel zaten ook op gilles, maar gilles heeft Issabel overtuigd dat hij het niet was en Stijn had geswitcht op het einde. Cathy en hanne zaten al redelijk lang op gilles

Zo gaat dat he. Je kan niet 3 weken samen leven en blind zijn voor wie de Mol is. Knap van de montage dat we niet wisten hoe de vork aan de steel zat.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media
« Reactie #314 Gepost op: 21-03-2016, 22:09:50 »
Aftermath van de finale.

De winnaar en de verliezer hadden 2 ex aequo's alvorens de winnaar in de 3e stemronde een fractie sneller was.

Tof, die extra info!  ::ok::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #315 Gepost op: 21-03-2016, 22:28:39 »
Nog wat audio-interviews. Gilles is helemaal geen amateurtoneelspeler. ;D

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media
« Reactie #316 Gepost op: 21-03-2016, 23:13:16 »
Nog wat audio-interviews. Gilles is helemaal geen amateurtoneelspeler. ;D

Dank!  ::bravo::

Kost wel veel tijd  ::rofl::

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #317 Gepost op: 22-03-2016, 01:00:00 »
Stukje uit HLN (krant online)
Citaat
Eén en ander zorgde voor een visueel erg sterke en mooie aflevering, waarin evenwel weinig suspens zat. Een beetje jammer bijvoorbeeld dat je als kijker niet de spanning en de druk van die alles bepalende stemrondes kon volgen. Dat was, zo getuigen de kandidaten, immers een ware thriller, waarbij  Cathy als het ware  fotofinishgewijs pas helemaal aan het einde het verschil kon maken met Hanne. Twee keer eindigden Cathy en Hanne op een ex aequo. Pas in de derde ronde bleek Cathy een fractie sneller in het beantwoorden van de vragen en was de winnares bekend.

Ligt het aan mij of kan ik dit niet volgen? Het kan toch niet dat ze twee keer een test hebben gegeven in de finale waar zowel Cathy als Hanne op exact dezelfde seconde indienen? Dat lijkt me toch wel erg onwaarschijnlijk..

Iemand die dit kan verduidelijken?
Lomperik..

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #318 Gepost op: 22-03-2016, 01:02:24 »
Stukje uit HLN (krant online)
Ligt het aan mij of kan ik dit niet volgen? Het kan toch niet dat ze twee keer een test hebben gegeven in de finale waar zowel Cathy als Hanne op exact dezelfde seconde indienen? Dat lijkt me toch wel erg onwaarschijnlijk..

Iemand die dit kan verduidelijken?

Ik interpreteerde het hetzelfde. Lijkt me ook iets wat je in aflevering 9 nog even terloops kan verduidelijken.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #319 Gepost op: 22-03-2016, 01:07:05 »
Ik interpreteerde het hetzelfde. Lijkt me ook iets wat je in aflevering 9 nog even terloops kan verduidelijken.

Het lijkt me echt niet dat dit kan hoor. Ik kan goed begrijpen dat als Zenitel naar juiste antwoorden kijken dat ze dan evenveel juist hebben, dat kan zeker. Maar evenveel juist én exact hetzelfde aantal minuten en seconden, tot 2x toe, dat kan toch niet?
Lomperik..