Auteur Topic: De Mol in de media  (gelezen 259163 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #80 Gepost op: 8-02-2016, 22:04:02 »
Nabeschouwingen (vanzelfsprekend met spoilers):

Het Laatste Nieuws
Het Nieuwsblad

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media
« Reactie #81 Gepost op: 8-02-2016, 22:20:10 »
Nabeschouwingen (vanzelfsprekend met spoilers):

Het Laatste Nieuws
Het Nieuwsblad

Alle, da's rap zunne!!!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media
« Reactie #82 Gepost op: 8-02-2016, 23:39:46 »
http://www.buzzcapture.com/2016/02/kan-social-media-analyse-de-mol-in-vlaanderen-opsporen/

Alleen dat stukje dat ze zichzelf zo op de borst kloppen dat ze al drie achtereenvolgende jaren het spelverloop grotendeels kunnen voorspellen... ::gaap::  ::niet-ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media
« Reactie #83 Gepost op: 9-02-2016, 09:14:53 »
De Morgen - "De Mol: Die leugenachtige grijns van Cathy is waarschijnlijk niet wat je denkt"
Het Nieuwsblad - "Het is menens in 'De Mol': ruzies, onderonsjes en één mysterieus krulletje"
Gazet Van Antwerpen - "Jacht op de Mol zorgt voor barsten in deelnemersgroep"
« Laatst bewerkt op: 9-02-2016, 10:37:44 door Heinz »

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media
« Reactie #84 Gepost op: 9-02-2016, 16:46:02 »
Mooi dat er niets is gekomen uit de analyse

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #85 Gepost op: 9-02-2016, 17:00:22 »
Mooi dat er niets is gekomen uit de analyse

Het voordeel van onbekende Vlamingen. Niemand mist ze als ze 3 weken niet tweeten en dus kunnen ze het zich permitteren om strikte regels te volgen met betrekking tot social media.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media
« Reactie #86 Gepost op: 9-02-2016, 18:31:42 »
Het voordeel van onbekende Vlamingen. Niemand mist ze als ze 3 weken niet tweeten en dus kunnen ze het zich permitteren om strikte regels te volgen met betrekking tot social media.


Eens. Ik geniet ook echt enorm van deze serie tot nu toe. Chapeau Woestijnvis!  ::bravo::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media
« Reactie #87 Gepost op: 9-02-2016, 19:54:21 »
De Standaard - Ruth: 'Ik zou een excellente pseudomol zijn'
De Standaard - Marc: ‘Ik vrees dat de fanatiekste, Cathy, wint’
De Standaard - "Gedaan met vriendelijk zijn in De Mol: ‘Ik vertrouw u niet, Cathy!'"
« Laatst bewerkt op: 9-02-2016, 19:57:00 door Heinz »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Mol in de media
« Reactie #88 Gepost op: 9-02-2016, 20:08:48 »
http://www.buzzcapture.com/2016/02/kan-social-media-analyse-de-mol-in-vlaanderen-opsporen/

Alleen dat stukje dat ze zichzelf zo op de borst kloppen dat ze al drie achtereenvolgende jaren het spelverloop grotendeels kunnen voorspellen... ::gaap::  ::niet-ok::

heerlijk, eerst zo hoipipeloi-we-zijn-zo-goed en dan langdradig zeggen dat ze helemaal NIETS kunnen vinden ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re: De Mol in de media
« Reactie #89 Gepost op: 10-02-2016, 02:03:44 »
Ik heb de kerkers van mijn archieven eens geraadpleegd, en daar een interview teruggevonden die verscheen na de laatste reeks van de mol in 2003. Er wordt gevraagd aan welke kwaliteiten een goede mol moet voldoen, en dit was het antwoord:

,,Een mol moet een hoge sociale intelligentie hebben'', zegt Michiel Devlieger. ,,We zochten dus iemand die goed met mensen kan omgaan, een groep kan samenhouden, de goede sfeer erin kan houden en zo. Dat zijn eigenschappen waar Marc zeker over beschikt. Maar hij is wel zichzelf gebleven. Het is een grove misvatting dat je als mol moet kunnen acteren. Dat houdt niemand heel de tijd vol.''

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #90 Gepost op: 10-02-2016, 09:52:11 »
De nieuwssite Newsmonkey heeft een leuk filmpje met een reactie van de twee afvallers: http://newsmonkey.be/article/63478


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #91 Gepost op: 10-02-2016, 14:39:33 »
Net als vorige week zijn er ook weer backstage foto's. Volgens mij wederom enkel toegankelijk met een facebookaccount.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: De Mol in de media
« Reactie #92 Gepost op: 10-02-2016, 16:24:10 »
Net als vorige week zijn er ook weer backstage foto's. Volgens mij wederom enkel toegankelijk met een facebookaccount.
Bruno staat bijna op elke foto en lijkt er ook een paar zelf gemaakt te hebben....Las net ergens dat de mol een sociaal dier moet zijn, nummer 1 voorwaarde, dat gevoel krijg ik enorm bij Bruno. Gilles, Issa en Bruno houd ik in de gaten  ::vergroot::
En Bruno nu als enige een bruin microfoontje? Hahahaha heerlijk dat alles achter niks zoeken..
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media
« Reactie #93 Gepost op: 11-02-2016, 12:58:10 »
Ik ben benieuwd naar dit artikel dat in De Morgen heeft gestaan. Heeft iemand toegang tot het gehele artikel? :)
En dit artikel van De Standaard?
« Laatst bewerkt op: 11-02-2016, 13:00:43 door Heinz »

Offline belg

  • Forumlid
Re: De Mol in de media
« Reactie #94 Gepost op: 12-02-2016, 09:50:16 »
Ik ben benieuwd naar dit artikel dat in De Morgen heeft gestaan. Heeft iemand toegang tot het gehele artikel? :)
Zie pagina 2 van dit topic, helemaal bovenaan ;)

En dit artikel van De Standaard?
De theatrale truc met de adamsappel Minutenlang zit kijkend Vlaanderen op het puntje van zijn stoel tijdens de eliminatieronde. Op het einde van de tweede aflevering zien we hoe de kandidaten die doorgaan, stilletjes glimlachen of een hoorbare zucht van opluchting slaken. Een natuurlijke reactie bij goed nieuws. Gilles slikt ...

De theatrale truc met de adamsappel

Minutenlang zit kijkend Vlaanderen op het puntje van zijn stoel tijdens de eliminatieronde. Op het einde van de tweede aflevering zien we hoe de kandidaten die doorgaan, stilletjes glimlachen of een hoorbare zucht van opluchting slaken. Een natuurlijke reactie bij goed nieuws. Gilles slikt eens traag en uitgesproken wanneer zijn scherm groen kleurt. De cameraploeg zoomt in op zijn adamsappel bij gebrek aan enige emotie in zijn gelaat. Geleerd in de toneelles, Gilles?

De twaalf apostelen kan hij(even) opnoemen

Nee, we verzinnen het niet. Gilles vertelde zelf dat hij wel degelijk toneellessen heeft gevolgd. En de welbespraakte pauw stotterde vroeger, zegt hij. Vandaar dat Gilles toevallig de namen van de twaalf apostelen vanbuiten kent, 'al jarenlang'. Maar als hij tijdens de bedevaartproef weer vijf kilometer verder is geraakt, weet de judas enkel nog 'dat Johannes links van Jezus zat'.

Hij mag gaan vloeken in de kapel

'Ik vertrouw u niet, Cathy.' Tot tweemaal toe maakt Gilles een medekandidaat openlijk zwart. En de groep laat dat nog schaterlachend toe ook, want wie vertrouwt die fanatieke Cathy nu nog? Haar 'ik u ook niet' echoot ijl in de bergen wanneer meestermanipulator Gilles - die overijverig het volledige Ave Maria in het Spaans uit het hoofd heeft geleerd - zijn publiek verder naar zijn hand zet. Hij wordt uitverkoren om de finale proef af te leggen in de kapel, waar hij met veel 'fucks' en 'kuts' de mist ingaat. De groep verliest 3.000 euro. Gilles zegt fijntjes 'sorry, padre' tegen de Argentijnse priester, als verontschuldiging voor zijn gevloek.

Hij heeft mollenhaar

Door weer en wind, bij het ochtendgloren en na een urenlange autorit: Gilles' gitzwarte haar gaat net als een fluwelen mollenvacht probleemloos alle kanten uit.

Sylvie Van Ginneken

In de rubriek 'Desalnietdemol' proberen we elke dinsdag te achterhalen wie 'de mol' is uit het gelijknamige tv-programma.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2016, 09:53:20 door belg »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #95 Gepost op: 12-02-2016, 10:09:05 »
De theatrale truc met de adamsappel.

...

Als je met een titel af komt als 'Gilles is de Mol' dan verwacht ik toch wel wat meer dan 'Hij heeft Mollenhaar'. Bovendien wordt de waarheid een beetje geweld aan gedaan, want Gilles weet van rechts naar links de laatste 6 apostelen goed op te noemen in die bewuste scene en het enige wat hij doet, is Cathy corrigeren dat Johannes niet rechts maar links van Jezus zit.

Het concept 'tunnelvisie' is dus ook ons Vlamingen niet onbekend. ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media
« Reactie #96 Gepost op: 12-02-2016, 14:14:14 »
Zie pagina 2 van dit topic, helemaal bovenaan ;)

Oeps. Thanks. ::ok::

Ik heb vandaag het roddelblaadje "Dag Allemaal" gekocht omdat er wel een paar aardige dingetjes over De Mol in staan

Een stukje uit het interview met Bart de Pauw (een van de bedenkers van De Mol):

Citaat van:  Bart de Pauw in Dag Allemaal
Wij waren al langer met Jani (met wie hij nu een programma maakt, nvHeinz) in onderhandeling toen Woestijnvis kwam vragen of ze 'De Mol' opnieuw mochten maken. Zolang ik dat niet zelf hoefde te doen, was dat voor mij oké. Mits de rechten betaald werden, natuurlijk. En da's intussen gebeurd.

Uit hoeveel cijfers bestaat die vergoeding?

Laten we zeggen dat ik met dat bedrag, na aftrek van de belastingen, een mooi gezinsreis heb kunnen maken. Naar Griekenland, met Jani. (lachje)

Het heeft hoe dan ook een hele tijd geduurd voor de onderhandelingen rond waren.

Wij wilden alles netjes op papier, om misverstanden te vermijden. En ja, dat heeft langer geduurd dan de bedoeling was.

Daardoor werd over jouw goeie maat Tom Lenearts en jou gezegd en geschreven dat jullie 'Vlaanderen geen nieuwe 'De Mol' gunden'.

Michiel (Devlieger, nvdr) heeft direct z'n akkoord gegeven, omdat hij nog voor VIER werkt. Hij kon moeilijk het been stijf houden, hé. Maar ook Tom en ik hebben ons nooit verzet. Ik vond dat wel knap van Tom. Want hij was nog maar net vertrokken bij Woestijnvis. Hij heeft het ene kunnen loskoppelen van het andere.

Jullie vonden het niet kunnen dat ze bij VIER al toeterden dat ze 'De Mol' gingen herlanceren, terwijl daar nog geen akkoord voor was.

Er wás een principieel akkoord, maar dat moest nog in een contract worden gegoten. VIER wilde snel over 'De Mol' communiceren, omdat er een lek was. Dat was vervelend, want daardoor begon de pers Tom en míj te bellen, terwijl het akkoord nog niet rond was. Als ze iets langer hadden gewacht, was de heisa binnen de perken gebleven en waren er nooit zoveel verdachtmakingen geweest.

En hier de scans van het artikeltje over Cathy, Bruno en Gilles:

deel 1 - deel 2
« Laatst bewerkt op: 12-02-2016, 19:48:14 door Heinz »

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #97 Gepost op: 12-02-2016, 22:12:29 »
Bedankt voor de scans van Dag Allemaal, Heinz. Nu moet ik dat domme blaadje niet meer kopen.  ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Mol in de media
« Reactie #98 Gepost op: 14-02-2016, 09:48:56 »
Ik las in een Vlaams televisieblad dat het qua organisatie niet bepaald op rolletjes liep in Argentinië.


Veel autopech, hotelkamers waren niet klaar op het afgesproken tijdstip, evenals het eten.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Mol in de media
« Reactie #99 Gepost op: 14-02-2016, 10:55:57 »
Heb je een linkje Bodejos, of naam van het tijdschrift ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.