Auteur Topic: [KANDIDAAT] Bruno  (gelezen 79037 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #20 Gepost op: 9-02-2016, 00:55:30 »
Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft
Auteur: Werner Holzwarth  & Wolf "El Lobo" Erlbruch  ::tandpastasmiley::
He feit dat bij Bruno een vraag gesteld wordt waarin ene mol voorkomt zou ik bij een Nederlandse serie verdacht noemen. Ik weet niet hoe de Belgische versie in elkaar steekt wat betreft hints. Of ze daaraan doen. Dit doet mij denken aan Ivon die in Australië op het eiland met de krokodillen een WIDM aflevering kreeg te zien.

Ik vind Bruno verdacht, al kan ik hem op weinig mollenacties of gedrag betrappen. Van wat ik op internet lees zou het effect van de cocabladeren ook alleen maar een positieve uitwerking hebben op het presteren bij de opdracht. Het zorgt niet voor overmoedigheid of iets dergelijks.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #21 Gepost op: 9-02-2016, 01:33:12 »
We zullen zien of de lobo hint uiteindeljk blijkt te kloppen. Is al dat de 2e wolf hint en beide bij Bruno.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #22 Gepost op: 9-02-2016, 01:49:45 »
We zullen zien of de lobo hint uiteindeljk blijkt te kloppen. Is al dat de 2e wolf hint en beide bij Bruno.

Goed gezien.

Offline jasper121

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #23 Gepost op: 9-02-2016, 01:58:32 »
Als je goed oplet tijdens de interviews net voor de eliminatieronde kan je een glimp opvangen van een vraag met de antwoorden waaruit de kandidaten kunnen kiezen. De vraag luidt: welk(e) huisdier(en) heeft de mol?



Niet toevallig staat er bij de bio's op de website van vier ook het antwoord op de vraag welk huisdier de kandidaten hebben. De antwoorden worden natuurlijk zo opgesteld dat praktisch elke kandidaat wel in aanmerking komt. Iedereen behalve Bruno, want in zijn bio staat er duidelijk te lezen: een baardagame, Harry en vier vissen.



Bruno is dus de enige kandidaat die geen juist antwoord heeft op deze vraag en kan dus de mol niet zijn... tenzij de info op de website onvolledig is natuurlijk.

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #24 Gepost op: 9-02-2016, 02:32:26 »
Nee, vooral in Gent (waar Hanne vandaan komt) zeggen ze vaak "noemt'. Bruno pikte daar gewoon op in omdat het ook vaak voor komt in Antwerpen. Lijkt me helemaal niet verdacht en geen hint.
Hanne woont slechts een paar kilometer van mij in Heule (bij Kortrijk)

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #25 Gepost op: 9-02-2016, 02:34:13 »
Vandaag was Bruno aan het trenden op mijn facebook. Zag dat één van zijn vrienden op facebook zei dat Bruno blijkbaar had gelogen over zijn deelname aan De Mol. Hij had gezegd dat hij op bezoek ging bij een goed doel dat hij financieerde in Azië.

Vreemd? Mag familie en vrienden niet weten over een deelname aan het programma?
Dat mogen ze inderdaad niet. Ze moeten in alle talen zwijgen tot de eerste persvoorstelling.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #26 Gepost op: 9-02-2016, 08:43:18 »
je mag het aan één persoon vertellen
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #27 Gepost op: 9-02-2016, 08:57:08 »
Bruno is dus de enige kandidaat die geen juist antwoord heeft op deze vraag en kan dus de mol niet zijn... tenzij de info op de website onvolledig is natuurlijk.

Zou die baardagame met die kippen dan niet op Bruno wijzen? Al snap ik je punt, als de informatie oP de website idd klopt, staat het antwoord voor Bruno er inderdaad niet bij.

Verder nog iets wat tegen Bruno kan spreken: in de auto neemt Ruth contact op via portofoon. Ze krijgt dan iemand aan de lijn, maar dringt dan echt aan om Bruno te spreken. (Dat gebeurt uiteindelijk niet echt, ze krijgt Gilles aan de lijn). Opzich niets raars, maar als Ruth logisch nadacht, al zag het er eerder paniekerig dan weloverwogen uit maar goed, dan vraagt ze natuurlijk de portofoon aan de persoon op wie ze de test heeft ingevuld. Ruth heeft immers de test op 1 iemand ingevuld, en die persoon is de Mol uiteraard niet.

Dit gaat uiteraard enkel op als Ruth hier zelf ook aan dacht.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2016, 09:06:00 door Nys-Fan »
Lomperik..

Offline Moliarty

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #28 Gepost op: 9-02-2016, 16:11:58 »
Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft
Auteur: Werner Holzwarth  & Wolf "El Lobo" Erlbruch  ::tandpastasmiley::

Had ik ook opgemerkt! Bijzonder obscuur toch, de co-auteur van een kinderboek dat slechts kortstondig wordt vermeld...
Wel een boek dat iedereen thuis heeft liggen natuurlijk.

Offline david_vdb

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #29 Gepost op: 10-02-2016, 09:49:51 »
Toch niet vergeten: bij de bedevaartproef neemt Bruno Marc vast om hem een kus te geven op zijn kale knikker. Een judaskus? Marc wordt even later geëlimineerd.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #30 Gepost op: 10-02-2016, 10:02:49 »
Toch niet vergeten: bij de bedevaartproef neemt Bruno Marc vast om hem een kus te geven op zijn kale knikker. Een judaskus? Marc wordt even later geëlimineerd.

Maar dat kan zelfs de Mol niet weten dat Marc uit het spel ging gaan.

Offline david_vdb

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #31 Gepost op: 10-02-2016, 10:07:15 »
Maar dat kan zelfs de Mol niet weten dat Marc uit het spel ging gaan.
Nee, maar het is wel gemonteerd, en ik had de indruk dat bijna niemand de link legde. Dus dacht ik: het is wel heel subtiel gemonteerd.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #32 Gepost op: 10-02-2016, 10:16:58 »
Nee, maar het is wel gemonteerd, en ik had de indruk dat bijna niemand de link legde. Dus dacht ik: het is wel heel subtiel gemonteerd.

Het zou iets kunnen zijn als Bruno iedere week de afvaller een kus geeft. Dat zou een mooie hint zijn. ;)

Offline david_vdb

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #33 Gepost op: 10-02-2016, 10:20:54 »
Het zou iets kunnen zijn als Bruno iedere week de afvaller een kus geeft. Dat zou een mooie hint zijn. ;)
True. Al paste het hier in de specifieke religieuze setting.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #34 Gepost op: 10-02-2016, 16:34:46 »
Ik heb zo'n bepaald voorgevoel bij hem: sociaal dier die lekker meebeweegt en snel in de groep ligt.

Wat me verder opviel naast de dingen die al genoemd zijn:
  • Bij het filmpje in aflevering 1 over of je de mol zou willen zijn, is hij de enige die het woord MOL niet meer in de mond neemt, maar zegt dat hij het spelletje wel wil spelen (even terugkijken voor exacte woorden)
  • Bij aankomst loopt hij meteen op Gilles af als iemand die hem al ontmoet heeft, andere manier van blik, lichaamshouding etc (persoonlijke interpretatie)
  • Na voorstellen in aflevering 1 stapt hij de auto in en is hij de enige die ook meteen aan het stuur plaatsneemt, in de lead. Issa gaat bijvoorbeeld achterin zitten
  • Zag ook dat hij vaak op foto's staat van backstage, en sommige ook zelf neemt. Plus een andere kleur microfoon?
  • Heeft een rode koffer mee  ::vergroot:: ;-)
« Laatst bewerkt op: 10-02-2016, 16:37:26 door Juuls247 »
Meer L

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #35 Gepost op: 10-02-2016, 22:46:58 »
Ik denk niet dat Bruno de mol is.

Deze aflevering wou hij Ruth terug en  beantwoordt zijn vraag eerlijk (was ook een ja-neevraag en had geen invloed)
Bij de kapel stemt hij voor Gilles om naar binnen te gaan. Iemand die hij daarvoor bewonderde om zijn geheugen.
Dat vind ik een rare keuze als mol.

Het enige wat deze aflevering voor hem sprak is dat hij vanachter zat bij de banaanopdracht, maar die lukte.
klaar voor de strijd

Offline jommol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #36 Gepost op: 11-02-2016, 18:19:41 »
... Heeft een rode koffer mee  ::vergroot:: ;-)
???
En welke aanwijzing (hint) dienen we hieronder dan te verstaan?
Of is volgens jou zijn rode koffer het synoniem voor "Hij die zorgt dat de anderen rood krijgen"?
Alvast op voorhand bedankt voor enige verdere "diepgang" op dit vlak, want van dergelijke type aan aanwijzigen (eerder misleidingen) zitten de afleveringen meer dan overvol.
Have no fear of perfection. You'll never reach it.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #37 Gepost op: 11-02-2016, 20:00:30 »
???
En welke aanwijzing (hint) dienen we hieronder dan te verstaan?
Of is volgens jou zijn rode koffer het synoniem voor "Hij die zorgt dat de anderen rood krijgen"?
Alvast op voorhand bedankt voor enige verdere "diepgang" op dit vlak, want van dergelijke type aan aanwijzigen (eerder misleidingen) zitten de afleveringen meer dan overvol.
Kleur van de mol..... In WIDM is rood in ieder geval wel eens de kleur van de mol geweest. Denk rode nagellak etc. Idd rood voor het naar huis sturen van andere kandidaten.

Meer L

Offline jommol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #38 Gepost op: 11-02-2016, 21:39:07 »
En ik die dacht dat een mol in het algemeen zwart/grijs is.  ;D

Dat rood is meer een urban legend ontstaan bij de nederlandse edities van "de Mol".
Akkoord dat een paar van die nederlandse mollen rood als "verborgen" hint hebben "gebruikt", en in hoeverre ik me het kan herinneren, bij de vlaamse edities werd de associatie "rood=mol" niet benadrukt.
Maar wat niet was ...

Omdat de vlaamse mol 2016 zich conceptioneel quasi-trouw aan de traditie anno 1998-1999 houdt (mijn bescheiden mening), zullen de verborgen hints wel wat minder evident zijn dat een kleur.
Het loont al de moeite om de reeks 2003 met Marc als mol eens te herbekijken.
De hints lagen toen niet bepaald om eventjes op te rapen.
En wat ook logisch is en zou moeten zijn, anders is de fun er snel van af.

Wat ik persoonlijk intrigerender vind is onder andere de "reisliteratuur" van Bruno.
Zo'n detective-thriller met de titel "Ik ben pelgrim" van Terry Hayes, dat is pas "voer" voor doorgedreven molnerd-fantasie.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2016, 21:51:02 door jommol »
Have no fear of perfection. You'll never reach it.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #39 Gepost op: 11-02-2016, 22:22:33 »
Helemaal eens hoor jommol. Was cynisch bedoeld en daarom ook dat vergrootglas.
En ik verdenk Gilles en beetje Issa. Ik kijk graag naar kandidaten gedrag, sleutelposities en geld dat wel/ niet wordt verdiend. Dat vind ik het leukst eigenlijk....
Meer L