Auteur Topic: [WINNAAR] Cathy  (gelezen 121755 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #40 Gepost op: 22-02-2016, 23:45:11 »
Toch leuk dat Cathy tijdens de executie al weet dat ze altijd blijft...



Mol of een staaltje bluf?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #41 Gepost op: 22-02-2016, 23:59:40 »
Hij was wel erg duidelijk in beeld. Ik gok iets te duidelijk.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #42 Gepost op: 23-02-2016, 00:01:56 »
Hij was wel erg duidelijk in beeld. Ik gok iets te duidelijk.

Ik zie het ook als bluf. Typisch Cathy die zich graag verdacht maakt. Maar het kan leuk zijn voor de Cathy-tunnelaars.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #43 Gepost op: 23-02-2016, 00:10:50 »
Dank Niuno  :-X ::vergroot::

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #44 Gepost op: 23-02-2016, 08:15:36 »
Cathy roopt heel luid als hanne de vrijstelling wint: ik wist het, ik wist het.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #45 Gepost op: 23-02-2016, 09:24:52 »
Ik zit niet op Cathy, maar ik vond haar hier niet helemaal goed acteren. Ook neemt ze een aangevallen houding aan en benadrukt ze niet dat de proef mislukt als ze haar aan zullen wijzen. Als ze de Mol is heeft ze hier goed voor elkaar gekregen dat ze door haar slechte acteerwerk aangewezen wordt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #46 Gepost op: 23-02-2016, 11:54:52 »
Als Cathy de Mol is, zou je dus al na een paar minuten kunnen vermoeden wie de mol is. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Ik denk dan ook eerder dat het een dwaalspoor is om haar verdacht te maken. En dat ze er daarom ook wel eens lang in kan zitten. En nu ga ik vanuit mijn tunnelvisie spreken maar dat zou best wel eens kunnen kloppen aangezien ze (mijn Mol) Gilles verdenkt. (En Gilles maakt er op zijn beurt weer geen geheim van dat hij Cathy verdenkt. Als hij de Mol is is het slim om de persoon te verdenken die op zijn spoor zit, want die blijft er lang in en zo kan Gilles ook een logisch verhaal blijven houden als zogenaamde kandidaat. Dit geldt natuurlijk ook andersom.)

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #47 Gepost op: 23-02-2016, 12:01:16 »
Ik denk dan ook eerder dat het een dwaalspoor is om haar verdacht te maken. En dat ze er daarom ook wel eens lang in kan zitten.
Ik ga akkoord, volgens mij zullen ze de personen die de finale spelen altijd wat meer verdacht maken, kwestie van het zo spannend mogelijk te houden tot het eind.

Natuurlijk is verdachte Issabel er nu uit en wordt die theorie wat ontkracht.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #48 Gepost op: 23-02-2016, 18:54:34 »
Cathy deze aflevering:

Ze was mols in de auto door steeds te hameren op de begraafplaats
Ze stemt Issabel bij de stemming bij de VS
en wacht lang genoeg om haar stoel rond te draaien (ik had haar als eerste of tweede verwacht)

Onmols:
Ze legt als eerste de link met het presidentieel paleis
Ze heeft bij de kerk snel door dat ze fout zitten.
klaar voor de strijd

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #49 Gepost op: 23-02-2016, 22:35:00 »
en wacht lang genoeg om haar stoel rond te draaien (ik had haar als eerste of tweede verwacht)

Dat is inderdaad opvallend. ::ok::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #50 Gepost op: 23-02-2016, 23:45:52 »
Ik denk dat Ruth Cathy als mol had. Ze vult namelijk in dat de mol een paars molboekje had. Ruth had zelf een paars molboekje maar als je goed naar het uitdelen van de molboekjes kijkt zie je dat Cathy ook een paars boekje kreeg. Ruth zegt dat ze had moeten spreiden dus ze heeft haar test op één iemand ingevuld. Mede daarom zie ik Cathy niet als de mol.

Offline david_vdb

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #51 Gepost op: 23-02-2016, 23:48:29 »
Ik denk dat Ruth Cathy als mol had. Ze vult namelijk in dat de mol een paars molboekje had. Ruth had zelf een paars molboekje maar als je goed naar het uitdelen van de molboekjes kijkt zie je dat Cathy ook een paars boekje kreeg. Ruth zegt dat ze had moeten spreiden dus ze heeft haar test op één iemand ingevuld. Mede daarom zie ik Cathy niet als de mol.
Ik dacht dat Manuella een paars boekje had.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #52 Gepost op: 23-02-2016, 23:55:30 »
Ik denk dat Ruth Cathy als mol had. Ze vult namelijk in dat de mol een paars molboekje had. Ruth had zelf een paars molboekje maar als je goed naar het uitdelen van de molboekjes kijkt zie je dat Cathy ook een paars boekje kreeg. Ruth zegt dat ze had moeten spreiden dus ze heeft haar test op één iemand ingevuld. Mede daarom zie ik Cathy niet als de mol.

Cathy heeft geen paars boekje :)
Lomperik..

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #53 Gepost op: 23-02-2016, 23:57:08 »
Ik denk dat Ruth Cathy als mol had. Ze vult namelijk in dat de mol een paars molboekje had. Ruth had zelf een paars molboekje maar als je goed naar het uitdelen van de molboekjes kijkt zie je dat Cathy ook een paars boekje kreeg. Ruth zegt dat ze had moeten spreiden dus ze heeft haar test op één iemand ingevuld. Mede daarom zie ik Cathy niet als de mol.

Cathy heeft een geel molboekje. Dat zie je duidelijk bij het begin van de muziekproef in de lobby. Ze pakt haar boekje om te beginnen noteren zodra ze bij de radio staan. Bruno en Issa geven er nog commentaar over tegen elkaar.

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #54 Gepost op: 24-02-2016, 16:35:01 »
Heb mijn mol maar herbekijken vallen toch nieuwe dingen op ::ohno:: KAN Cathy de mol zijn?

Afl 1 : Zoutvlakte: enkel nog C, S, G om evt te mollen bij Ja-team. C & S out na 1e proef, G na 2e. Tape over het midden. Niet duidelijk of en door wie gemold.

Cola proef : C biedt zichzelf aan. We zien C&S braaf rietjes in glas druppen, geen moment van nadenken in montage. S zegt duidelijk Dit is het niet en C druppelt lustig verder. Stijn als ingenieur geen alternatieven? Of overdonderd door betweter Cathy die hem zelfs het rietje afneemt. ::rofl::
Traanproef : Mislukt door G- C geen impact
Rijproef : gelukt door M&I - Cathy geen impact
Geld : 0

Lama proef : C biedt zich aan op instructiepost. T beschrijft witte bankroetlama met grijze vlek in de nek - ook te zien op foto. C neemt over en zegt bankroetlama en Gloria (2000) identiek. Cathy hamert op vangst Gloria? Thibaud herhaalt "grijze vlek" niet meer. Om Cathy te testen? OP foto Gloria  zie je een (kleine) bruin/roze veeg. Noch T noch C vermelden dit.  Geen impact van C : geld verdiend door lama vangers

Brug : C wil als laatste te springen. Veel druk op S. Wantrouwige aard of kans om groep te saboteren? Zou wel enorm opvallen - geen teken van angst/twijfel.  Geld door groep

Afl 2
Bevrijding Ruth - C onmiddellijk neen - verder geen tussenkomst. Verwonderlijk gezien dominant gedrag? Stemt Neen - geen kans op verdere sabotage, echter stemming was 2x  5-4 met dus al verminderd risico. Slijmontbijt op bed.

Bananenboot : mollen moeilijk want afhankelijk van "tegengewicht". Tijdverlies door "niet express" in  water? Leek raar wat daar gebeurde want geen sprong noch gekantelde boot
Geld verdiend in groep

Fietsproef : Alweer op kop. Gemiste afbeeldingen strookt niet met fanatieke aanpak (was nog in begin van tocht), ingewikkelde onvolledige knuppel/touw. Argumentatie positie Johannes (toch bekend door Da Vinci Code).. AVE Maria in het NL ? (in Aflevering 4 wel vloeiend Spaans). Discussie over wie proef doet? Terugrijden, zgn roepen, dan werd het fluiten. Wachten laat tijd verliezen. Veel wantrouwen gezaaid onderweg. 
Geen geld door foute volgorde G.

Aflevering 3:
Intro : Cathy ontwijkt directe reactie op vraag "ben jij de mol?" Misschien?.
Instinctief tijd winnen als overgang naar juiste pose? (cfr Hanne's 'ik zou ze graag gehad hebben' voor glasharde leugen ivm vrijstelling in afl 4).
Geen geld.

Paintball proef : Onverwacht kalme C bij voorbereiding (0 ideeën inbreng) en na (opzettelijke?) onmiddellijke uitschakeling door T's afleidingsmanoeuver - in directe buurt van 1e schakelaar trouwens - (mols gedrag T?)
Ook nadien 1e schakelaar in rechtstreeks gezichtsveld met enkel flauwe reactie op Issa's spotting. Uitermate kalme reactie aan einde spel. Donderwolkgezicht -  Boos omdat T haar had geelimineerd en nt kon mollen?
Geld O - 6 sec Cathy in spel zonder impact.

Slachthuis : de groep keerde zich tegen haar, dat kon ze niet winnen. Venijnig door VSTkaart te draaien. Bad loser?

Aflevering 4 :
Taxi : 1e doel geen problemen. 2e doel : chauffeur oppert Cemetrio. C pikt in zonder hints. Ze is er al geweest, ze kent dat maar als de taxi aan het kerkhof stopt klinkt het verwonderd "is het hier"? Planetarium afbreken. Aan Planetarium verbaasd dat Hanne wil lopen? Que? Terug naar kerkhof - verkeerd en tijdverlies. Het gefoefel rond 'Julio' (mols gedrag H?). C staat wel met G naast open deur taxi terwijl (minder gekend nummer) van Julio Iglesias wordt aangekondigd/gestart. Dan aan Hanne? En ze hebben niet gezegd wie dat nummer zingt? Idem Return December... al dan niet bewust verkeerd van H, maar C herhaalt Return December zelfs nadat G juiste melodie met Return to Sender zingt?
Geld door B&I. C enkel impact op partituren.

Geurproef : T & S - twijfel tss C en I. Met opzet gemanipuleerde geur?

Paardenproef : Had verwacht dat C onmiddellijk zou draaien voor vrijstelling.
Gezichtsuitdrukking finish liet me denken dat het niet gestarte paard bij C kon horen. Evt bevestigd door uitdrukking/reactie als H haar aanduidt. Grote frustratie? Paard zelfs niet gelopen en toch verdacht.... voelt zich geviseerd en probeert af te wentelen op I. Later volgt : 'ik wist het' (dat Hanne de vrijstelling had)?
Geld O - Cathy defensief/geen inbreng geld verdienen.

Conclusie: C als fanatieke/dominante betweter of C als mol die zich over-verdacht/gewantrouwd maakt als tactiek? In ieder geval is het duidelijk dat iedereen haar wantrouwt, als kandidaat of als mol. C zit onder het vergrootglas wat evt molspelletjes moeilijker maakt.

Benieuwd naar volgende week.... verdachte lijstjes kan je voor elke deelnemer maken. C zette zichzelf in de spot en moet nu de prijs betalen. Maar dat maakt de stillere waters niet onschuldiger...


Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #55 Gepost op: 24-02-2016, 17:08:54 »
Cathy roopt heel luid als hanne de vrijstelling wint: ik wist het, ik wist het.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Dus dat kan zeker een aanwijzing zijn.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #56 Gepost op: 25-02-2016, 01:02:49 »
Cathy blijft zeer hoog op mijn lijstje.

Ze zet zichzelf keer op keer in een molpositie tijdens opdrachten..

Viel me ook op (weet niet of het al genoemd is) dat aan het begin van de aflevering het bandje gaat lopen en iedereen als mogelijk mol wordt opgenoemd...Cathy als 4e wordt genoemd.
Misschien omdat ze de 4e mol is.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #57 Gepost op: 25-02-2016, 07:07:12 »
Cathy is mijn mol. Ik heb niet alle paginas gelezen dus sorry ::sorry:: als het al gepost is, maar in de auto werd door Gilles toch benoemd wat er verdacht was aan iedere kandidaat. Hij zei toen bijvoorbeeld: Of is Hanne de mol, of misschien is Bruno de mol etc. Alleen bij het verhaal van Cathy werd gezegd: Mol Cathy doet ook verdachte dingen ::vergroot:: Subtiele hint?

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #58 Gepost op: 25-02-2016, 12:58:19 »
Cathy is mijn mol. Ik heb niet alle paginas gelezen dus sorry ::sorry:: als het al gepost is, maar in de auto werd door Gilles toch benoemd wat er verdacht was aan iedere kandidaat. Hij zei toen bijvoorbeeld: Of is Hanne de mol, of misschien is Bruno de mol etc. Alleen bij het verhaal van Cathy werd gezegd: Mol Cathy doet ook verdachte dingen ::vergroot:: Subtiele hint?

Wat ik interessant aan die intro vond is hoe er 3 mensen verontwaardigd/defensief waren: Hanne reageerde met "Moar zeg!". Cathy wou zich beginnen verdedigen, maar Gilles (speler) onderbrak haar door te grappen dat hij nog wel meer verdachte dingen kon opsommen. En dan was er Thibaud die weer over zijn bril begon en hoe hij dan niets kan lezen.

Al de anderen: Issa, Bruno, Stijn en Gilles lieten de verdachte toespeling zijn wat het was. Ze deden enkel mysterieus, maar gingen niet in de verdediging. De laatste reactie is strategisch gezien een kandidaatsreactie. Want als anderen hen verdenken als mol, terwijl ze eigenlijk kandidaat zijn, vergroot hun kans om in het spel te blijven.

Cathy, Thibaud en Hanne hadden hier de meest verdachte reactie.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #59 Gepost op: 26-02-2016, 17:06:24 »
Ik dacht dat Manuella een paars boekje had.

Dan zou ze Manuella als mol gehad hebben? Dat zou kunnen natuurlijk. Ik denk evengoed niet dat het Cathy is maar ik sluit haar dan nog niet uit.