Auteur Topic: [WINNAAR] Cathy  (gelezen 121258 keer)

Offline Chark

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #20 Gepost op: 9-02-2016, 00:41:01 »
Absoluut niet sympathiek. Voor mij is ze net iets té verdacht.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #21 Gepost op: 9-02-2016, 01:30:22 »
Komt uit de interviews met beide afvallers precies zo naar voren als wij ze hier zien (Te) gedreven en erg aanwezig. Misschien te opvallend zelfs voor een mol.

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #22 Gepost op: 9-02-2016, 02:42:11 »
Mij valt het vooral op hoe goed ze erin geslaagd zijn om Cathy verdacht te maken door de montage.
Ze willen de mensen in de eerste afleveringen op het verkeerde been zetten, omdat de meeste zich dan fixeren op "hun" mol, en blind zijn voor de acties van de echte mol.
Een echte mol houd zich rustig de eerste dagen, er zijn genoeg nepmollen die taak van een echte mol overnemen. En die zit volgens mij in het "slimme" busje

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #23 Gepost op: 9-02-2016, 18:06:17 »
Ja of productie weet dat we iemand die erg als mol wordt weergegeven niet verdenken en dat dus juist in het begin expres zo naar voren laten komen. Niets is wat het lijkt :)

Ik moet bij haar trouwens steeds aan Elise denken, de mol in een van de eerste Nederlandse seizoenen
« Laatst bewerkt op: 9-02-2016, 18:09:42 door evelienh1986 »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #24 Gepost op: 10-02-2016, 16:37:24 »
Naar aanleiding van de Bevrijd-Ruth opdracht, durf ik al een voorzichtige streep door Cathy te zetten. Ze wou Ruth niet helpen. Toch wist Ruth het antwoord. Kosovo. Hoe kon zij dit weten? Wij weten inmiddels dat Ruth geen mol met voorkennis is. De kandidaten hebben elkaar ook niet eerder ontmoet. De achtergrondinformatie die ze van elkaar hebben, zijn vergaard tijdens de tussendoor babbeltjes.
Zou jij, als jij mol bent met voorkennis, wetende dat de vraag over Kosovo eraan zal komen, alvast in de groep gooien dat jij daar geweest bent? Cathy heeft dit blijkbaar wel gedaan en daarmee onbewust geholpen de €5.000 dichter bij de pot te brengen. Een mol zou dit nooit doen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #25 Gepost op: 10-02-2016, 17:34:57 »
Naar aanleiding van de Bevrijd-Ruth opdracht, durf ik al een voorzichtige streep door Cathy te zetten. Ze wou Ruth niet helpen. Toch wist Ruth het antwoord. Kosovo. Hoe kon zij dit weten? Wij weten inmiddels dat Ruth geen mol met voorkennis is. De kandidaten hebben elkaar ook niet eerder ontmoet. De achtergrondinformatie die ze van elkaar hebben, zijn vergaard tijdens de tussendoor babbeltjes.
Zou jij, als jij mol bent met voorkennis, wetende dat de vraag over Kosovo eraan zal komen, alvast in de groep gooien dat jij daar geweest bent? Cathy heeft dit blijkbaar wel gedaan en daarmee onbewust geholpen de €5.000 dichter bij de pot te brengen. Een mol zou dit nooit doen.


Inderdaad. Die redenering houdt voor mij wel steek. Sowieso hebben ze Cathy al veel te verdacht neergezet. Ze is gewoon de bikkelharde, fanatieke kandidaat.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #26 Gepost op: 10-02-2016, 19:04:25 »
Inderdaad. Die redenering houdt voor mij wel steek. Sowieso hebben ze Cathy al veel te verdacht neergezet. Ze is gewoon de bikkelharde, fanatieke kandidaat.

Wie zegt dat Kosovo juist was?  ::vergroot::
Lomperik..

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #27 Gepost op: 10-02-2016, 19:33:10 »
Wordt erg verdacht neergezet.
In NL zou ze het daarom niet zijn voor mij, maarja dit is wel een Vlaamse versie he  ;D
You'll never walk alone

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #28 Gepost op: 10-02-2016, 22:54:34 »
Wie zegt dat Kosovo juist was?  ::vergroot::

Ruth weet op een bepaalde vraag vrij snel 'Kosovo' te antwoorden en het blijkt dat Cathy een VN-missie had in Kosovo. De omstandigheden hebben er alle schijn van dat het dus wel juist is.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #29 Gepost op: 10-02-2016, 22:59:24 »
Cathy is volgens mij zeker de mol niet.

Ze zegt wel neen, maar haar vraag wordt door Ruth zonder hulp beantwoord.
Dit blijkt te kloppen, want dit zou op haar linkedin staan.
En als het fout is, is er nog geen probleem want Kosovo zou niet het juiste nummerbord elimineren.
Bij de kapel fietst ze weg terwijl dit geen nut had, voor de rest wil ze Gilles afkappen wanneer hij het AVE maria opzegt.
Als mol zou je denken, doe  maar... Want dit heeft geen nut.
Bij de banaanboot zit ze vanvoor en dit heeft geen invloed. De opdracht slaagt ook.

Wat ik vreemd vind, is haar inconsistentie. Eerst zegt ze dat ze Gilles kan schrappen als mol.
Op de berg vertrouwt ze hem opeens niet om hem naar binnen te laten gaan.
klaar voor de strijd

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #30 Gepost op: 10-02-2016, 23:08:41 »
Ik moet bij haar trouwens steeds aan Elise denken
Ik ook! Meteen al bij de foto, eigenlijk.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #31 Gepost op: 12-02-2016, 21:16:09 »
Op de website is te lezen dat het favoriete nummer van Cathy I Lie And I Cheat is. Alweer too obvious!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #32 Gepost op: 16-02-2016, 00:10:04 »
Ze deed me deze aflevering ook denken aan Elise. Wat was ze opeens gul nadat ze doorhad dat ze zelf de vrijstelling niet meer kon pakken (teveel groepsdruk). Net als Elise bij de 2e executie...

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #33 Gepost op: 18-02-2016, 17:19:33 »
Na 3 afleveringen komt voor mij Cathy inderdaad ook over als de meest fanatieke deelnemer: zij wil echt dit spel winnen. En ze geeft mij daarbij de indruk dat het doel de middelen heiligt, onder het motto "Winning isn't everything, it's the only thing." Een eigenschap waarin ik mezelf herken, dus eigenlijk heb ik wel sympathie voor haar, al weet ik ook dat 'absoluut willen winnen' niet direct een eigenschap is die sympathiek wordt gevonden bij vrouwen in Vlaanderen: denk maar aan de kritiek en antipathie die sommige sterke vrouwen te beurt vielen die het goed deden bij De Slimste Mens (dit seizoen Danira Boukris, voorheen Linda De Win). Dergelijke dames worden al snel als arrogant of bitch bestempeld, wat mij betreft volledig ten onrechte.

Maar binnen de groep heeft het fanatieke gedrag van Cathy tijdens alles wat met het spel zelf te maken heeft, sommigen al wat gefrustreerd: Manuella uitte dat tijdens de wandeling in aflevering 3 en het bewoog Hanne zelfs tot tranen toe (dat waren echte tranen bij Hanne, zij die beweren dat dat geacteerd is, hum, dan is het wel een heel sterke actrice!). Anderzijds, buiten het spel, op momenten dat de groep gezellig tafelt of een spelletje speelt (zie extra beelden bij aflevering 3), gedraagt Cathy zich heel sympathiek en komt ze helemaal niet als een bitch over. En net als de tranen van Hanne, waren Cathy haar tranen tijdens het telefoontje naar huis heel ontroerend en begrijpelijk: ze mist haar kindjes. Heel mooi was dat: ook al "speelt mama een spelletje, in een land heel ver bij jullie vandaan" en wil ze dat absoluut winnen, toch zijn er dingen die nog veel belangrijker zijn in het leven!

Ik kan het mis hebben, maar voor mij is Cathy de topkandidaat om als winnaar uit dit spel te komen en uiteindelijk met de prijzenpot aan de haal te gaan. Maar als dat zo is, dan hebben de makers al na vijf minuten in aflevering 1 het eindresultaat verklapt...en weet ik ook al met zekerheid wie de Mol is... Dat kan toch niet?!  :o

Hier ben ik het volledig mee eens!  ::zwaai::

Offline david_vdb

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #34 Gepost op: 19-02-2016, 10:40:56 »


Ik kan het mis hebben, maar voor mij is Cathy de topkandidaat om als winnaar uit dit spel te komen en uiteindelijk met de prijzenpot aan de haal te gaan. Maar als dat zo is, dan hebben de makers al na vijf minuten in aflevering 1 het eindresultaat verklapt...en weet ik ook al met zekerheid wie de Mol is... Dat kan toch niet?!  :o
Als Cathy én Issabel overblijven in de finale, dan gaat Issabel niet de mol zijn volgens mij. Dan hebben ze dat fragment waar jij op doelt er bewust in gestoken.

Voor wie het niet meer weet, dat fragment:
"Een van hen is de winnaar..." (Cathy komt in beeld)
"...een van hen is de mol." (Issabel komt in beeld)

Anders zou dat de ultieme tip zijn, too obvious, want iedereen heeft het gezien.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #35 Gepost op: 19-02-2016, 17:18:52 »
Deze week was ze volgens kijkers gezakt als mogelijke mol.
Bij mij staat ze opnieuw niet hoog.

Opdracht 1: ze wordt afgeschoten na 6 seconden. Dit is  door Thibaud zijn fout.

Opdracht 2: ze is veel te bazig over de vrijstelling. Ze zegt openlijk dat ze hem zelf wil nemen
maar al vrij snel blijkt dat dat haar niet gaat lukken. Ze blijft ook lang met Issabel discussiëren
en irriteert Manuella.

Ze lijkt mij een zeer fanatieke kandidaat maar een mol is ze volgens mij niet
klaar voor de strijd

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #36 Gepost op: 19-02-2016, 21:22:44 »
Cathy werd in afl 1 door makers neergezet als verdachte. Ze zat in de ruis. Op lijstjes als meest verdacht. Inpraten op Stijn onder de brug. Na 3 afl ebt dat weg, ze zakt Dan ook op de meeste mol lijstjes.

Kwestie van de Regie om t iets af te zwakken of heeft ze door dat je met enkel hard spel het niet gaat redden. Te fanatiek meedoen en goed observeren gaan niet altijd hand in hand.

Wat ik nog nergens heb gelezen is haar slip of tongue in afl 1. Ze zegt hoe Lang haar mamma in griekenland op de kids past. Als iemand haar Dan daar aankijkt, herstelt ze t . Vreemde actie was dat.

Wegfietsen op moment x op de berg was echter ook vreemd.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #37 Gepost op: 19-02-2016, 22:00:09 »
Cathy werd in afl 1 door makers neergezet als verdachte. Ze zat in de ruis. Op lijstjes als meest verdacht. Inpraten op Stijn onder de brug. Na 3 afl ebt dat weg, ze zakt Dan ook op de meeste mol lijstjes.

Kwestie van de Regie om t iets af te zwakken of heeft ze door dat je met enkel hard spel het niet gaat redden. Te fanatiek meedoen en goed observeren gaan niet altijd hand in hand.

Wat ik nog nergens heb gelezen is haar slip of tongue in afl 1. Ze zegt hoe Lang haar mamma in griekenland op de kids past. Als iemand haar Dan daar aankijkt, herstelt ze t . Vreemde actie was dat.

Wegfietsen op moment x op de berg was echter ook vreemd.


Wat bedoel je daar mee?

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #38 Gepost op: 20-02-2016, 03:06:53 »
Niet alle deelnemers zijn even Lang in t spel. Dus niet iedereen had -als ze een oppas hadden- dezelfde tijd de oppas nodig. Ruth zou bv 3 weken te Lang een oppas hebben geregeld ask haar mamma een maand op de kids zou passen.

Offline Ehlis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #39 Gepost op: 20-02-2016, 10:52:45 »
Niet alle deelnemers zijn even Lang in t spel. Dus niet iedereen had -als ze een oppas hadden- dezelfde tijd de oppas nodig. Ruth zou bv 3 weken te Lang een oppas hebben geregeld ask haar mamma een maand op de kids zou passen.

Toch logisch, iedereen heeft toch ook een maand congé moeten vragen? Ze kon moeilijk maar een week een oppas voorzien..