Auteur Topic: [DE MOL] Gilles  (gelezen 165136 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #20 Gepost op: 9-02-2016, 09:23:42 »
Ik heb nu op verschillende plekken gelezen dat Cathy het niet zit zitten om Ruth terug in het spel te brengen omdat zij dan een oneerlijke voorsprong zou krijgen. Dit klopt wel, maar het was Gilles die hier het eerste mee kwam! Gilles die zich vervolgens tot lieverd ontpopt (als er al een meerderheid nee blijkt te zijn) maar dan wel zijn vraag fout beantwoordt (Nokia).

En dan ook nog achteraan op de bananenboot (al springt hij niet mis) en de hoofdrol op de berg (held maar toch de opdracht doen mislukken). Ik denk dat ik mijn nieuwe Mol gevonden heb. ::vergroot::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #21 Gepost op: 9-02-2016, 09:28:37 »
Wat scheldt hij veel ::niet-ok:: Alleen al in de kerk geloof ik 6x f  3x s en 1x k
Ben echt geen heilig boontje maar vond ik wel heel treurig
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #22 Gepost op: 9-02-2016, 09:33:00 »
Wat scheldt hij veel ::niet-ok:: Alleen al in de kerk geloof ik 6x f  3x s en 1x k
Ben echt geen heilig boontje maar vond ik wel heel treurig

Het gebruik van f's, s'en en k's is niet zo ongewoon hier in Vlaanderen. Het valt me op dat bijna niemand in Vlaanderen er opmerkingen over heeft, maar dat het Nederlanders hard opvalt hoe veel er gevloekt wordt. Het zegt misschien iets over ons Vlamingen. :-[

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #23 Gepost op: 9-02-2016, 09:34:07 »
Voor het vloeken de kerk uit? Ik vind het ook echt veel te veel en behoorlijk irritant. ::ohno::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #24 Gepost op: 9-02-2016, 09:36:16 »
kan ook een generatiekloof zijn hoor ::schaam::
ik hoor het bij de jeugd hier ook vaak, alles is f.. gaaf
Vind ik taal armoede. Dus dat leer ik ze weer af ;D

Maar goed voor de rest is het wel een geschikte peer
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #25 Gepost op: 9-02-2016, 10:14:00 »
Gilles is gewoon superslim vooral, mag hier ook eens gezegd worden.

En dat vloeken is heus niet ongewoon hier.
Lomperik..

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #26 Gepost op: 9-02-2016, 10:23:00 »
 ::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot::
Deze houd ik in de gaten.....
Wel vreemd dat hij tegen kandidaten benoemd dat hij in toneelstukken heeft gespeeld

Gilles heeft deze aflevering iets teveel sleutelposities ingenomen:
- Heel goed zijn best doen op de berg, zodat hij naar binnen mag (echt mols vind ik dit)
- Achter op de bananenboot
- Geeft fout antwoord bij de taxi opdracht

Too obvious misschien maar ik houd hem heel goed in de smiezen...
Meer L

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #27 Gepost op: 9-02-2016, 12:06:57 »
Vreemd dat Nederlanders dat vloeken opvalt. Echt totaal niet op gelet dat hij veel vloekt. Tis idd echt ingeburgerd.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #28 Gepost op: 9-02-2016, 15:15:05 »
Eerste aflevering viel het me ook niet zo op.
Tweede aflevering wel meermaals uitgebreid ::jaja::



Maar alternatieve verklaringen zijn ook mogelijk; bijvoorbeeld dat het bij Nederlandse tv er veel meer uit wordt gefilterd; of doordat WIDM met bekende Nederlanders is, die meer ervaring hebben met camera's en hun taalgebruik automatisch aanpassen.
Of Belgen schelden wel gewoon meer - je ne sais pas.
Generatiekloof lijkt me in dit geval minder plausibel.



Overigens, verder blijf ik Gilles wel een goeie gast vinden ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #29 Gepost op: 9-02-2016, 16:35:51 »
kan ook een generatiekloof zijn hoor ::schaam::
ik hoor het bij de jeugd hier ook vaak, alles is f.. gaaf
Vind ik taal armoede. Dus dat leer ik ze weer af ;D

Maar goed voor de rest is het wel een geschikte peer

Nou, in de Nederlandse versie zeggen de kandidaten ook heel vaak K*t, valt me op. Schelden of vloeken is - je hebt gelijk - een zwaktebod, maar zoals hier eerder is opgemerkt maken F*ck en Sh*t de laatste pakweg twee decennia een enorme opgang in de Vlaamse conversatie. Toch opmerkelijk voor een volk dat juist altijd zo positief opviel om hun beschaafde Nederlands (dat ze dan ook halsstarrig op de invloedrijke Walen hebben moeten bevechten).
Woosie down?

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #30 Gepost op: 9-02-2016, 19:14:14 »
Ik als nederlandse 29-jarige scheldt echt niet zoveel als Gilles. Vind het net ff teveel toch

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #31 Gepost op: 9-02-2016, 19:25:22 »
Ondanks zijn gevloek wel een goede deelnemer. Zijn antwoord maakt de weg echter vrij voor anderen om t juiste nummerbord weg te spelen. Een mooie zet

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #32 Gepost op: 9-02-2016, 19:34:35 »
Als het zo bedoeld is dan zeker een mooie zet.
Ruth heeft het goede nummerbord dan wel niet afgeschreven, bij twee keer gokken zal ze toch vast voor twee andere gaan

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #33 Gepost op: 9-02-2016, 20:26:29 »
kan ook een generatiekloof zijn hoor ::schaam::
ik hoor het bij de jeugd hier ook vaak, alles is f.. gaaf
Vind ik taal armoede. Dus dat leer ik ze weer af ;D

Maar goed voor de rest is het wel een geschikte peer

Generatiekloof?

Nu word ik nieuwsgierig  ::rofl::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #34 Gepost op: 9-02-2016, 20:28:20 »
40
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #35 Gepost op: 9-02-2016, 20:31:17 »
40

Idem. ;D
Dus geen generatiekloof tussen ons (al zou je dat wel zeggen gezien mijn eerste jaren op dit forum  ::rofl:: )
En mijn nog steeds wel jonge hondengedrag  ::schaam::

PS excuses voor de off topic. Maar ik kon 'm niet laten liggen  ;)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2016, 20:35:09 door Whiskers »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #36 Gepost op: 10-02-2016, 22:53:48 »
Heel opvallend Moedermol! ::vergroot:: Maar zou het niet kunnen dat het plakband eigenlijk 43 meter of zo was, en dat ze toen gezamenlijk besloten om er 2x het touw van te maken? Nog beter afgerond was waarschijnlijk weer  moeilijker te meten. Het lijkt me in ieder geval erg lastig om ongezien de tape te scheuren én achter te laten.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2016, 22:56:28 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #37 Gepost op: 10-02-2016, 23:06:26 »
Hij is opeens zwaar gestegen op mijn lijstje.
Opdracht 1: hij zegt ja, maar geeft een fout antwoord.
Hierdoor moest Issabel haar antwoord veranderen en was het volgende logische BVBA.
Bij de banaanboot zat hij vanachter waardoor hij goed overzicht hield.
Bij de kapelopdracht toont hij dat hij een goed geheugen heeft (als hij de mol is, kent hij alles al).
Hierdoor mag hij naar binnen en maakt een klein foutje dat geld kost.
klaar voor de strijd

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #38 Gepost op: 11-02-2016, 00:02:21 »
Gilles wordt hier door een aantal forummers opeens erg verdacht, ik verbaas me daar een beetje over en geef ff mijn mening over hem in aflevering 2 m.b.v. de post van wouterv, die volgens mij de mening van veel Gilles-verdenkers verwoordt.

Hij is opeens zwaar gestegen op mijn lijstje.
Opdracht 1: hij zegt ja, maar geeft een fout antwoord.
Hierdoor moest Issabel haar antwoord veranderen en was het volgende logische BVBA.

Maar Gilles (als mol) weet vantevoren niet of Issabel uberhaupt Ruth wil helpen. En het kan net zo goed zijn dat Issabel die vraag wel weet en gewoon PVBA had geantwoord. Misschien zelfs in tweede instantie zodat Gilles niet eens zelf het goede nummberbord weg zou kunnen spelen. Of hij moet voorbereid hebben om in dat geval bijvoorbeeld LG als antwoord te geven... maar dit lijkt me allemaal wel erg omslachtig. Naar mijn mening is deze potentiële molactie erg speculatief.

Citaat
Bij de banaanboot zat hij vanachter waardoor hij goed overzicht hield.

Mij ontgaat een beetje waarom de mol achteraan zou willen zitten. Om stiekem de boot om te trekken? En zoals je ook al bij Bruno aangaf: de opdracht slaagt gewoon. Bovendien logisch om de lange en relatief zwaardere Gilles achteraan te zetten. Geen molactie van Gilles.

Citaat
Bij de kapelopdracht toont hij dat hij een goed geheugen heeft (als hij de mol is, kent hij alles al).
Hierdoor mag hij naar binnen en maakt een klein foutje dat geld kost.

Dit kan zeker, maar zou een mol zoveel schelden? Is toch allemaal onnodig lijkt me... en niet zo chique  :-\\.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #39 Gepost op: 11-02-2016, 00:18:51 »
Maar Gilles (als mol) weet vantevoren niet of Issabel uberhaupt Ruth wil helpen. En het kan net zo goed zijn dat Issabel die vraag wel weet en gewoon PVBA had geantwoord. Misschien zelfs in tweede instantie zodat Gilles niet eens zelf het goede nummberbord weg zou kunnen spelen. Of hij moet voorbereid hebben om in dat geval bijvoorbeeld LG als antwoord te geven... maar dit lijkt me allemaal wel erg omslachtig. Naar mijn mening is deze potentiële molactie erg speculatief.

Dat wist hij wel. Er was al een openbare stemming geweest. Issabel was ook vrij teleurgesteld dat niet iedereen wou helpen.
Aangezien Issabel Thibaud niet tegensprak, kon je er wel vanuit gaan dat ze het niet wist (PVBA is nu al bijna 30 jaar BVBA).
en in België heeft volgens mij meer dan 85% van alle bedrijven NV of BVBA.

Mij ontgaat een beetje waarom de mol achteraan zou willen zitten. Om stiekem de boot om te trekken? En zoals je ook al bij Bruno aangaf: de opdracht slaagt gewoon. Bovendien logisch om de lange en relatief zwaardere Gilles achteraan te zetten. Geen molactie van Gilles.

Daar heb je het beste overzicht en niemand ziet wat je doet. (ik heb nog nooit banaanboot gedaan dus ik weet niet hoe stevig zoiets is)
Maar inderdaad geen molactie

Dit kan zeker, maar zou een mol zoveel schelden? Is toch allemaal onnodig lijkt me... en niet zo chique

Teleurgesteldheid acteren. Ik spreek nu enkel over mezelf maar ik zou ook gevloekt hebben.
klaar voor de strijd