Auteur Topic: [KANDIDAAT] Issabel  (gelezen 85992 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #80 Gepost op: 19-02-2016, 16:57:26 »
Dat mag dan volgens sommigen hier een bekend boekje zijn, ik had het nog nooit gezien, laat staan gelezen. Toch lees ik zelf ook heel veel en kom heel regelmatig in boekenwinkels en bibliotheken. Maar soit, daarmee bewijzen we niks.

Akkoord dat we niet weten wat Bruno nog heeft verteld over dat boekje aan de anderen. Dat heb ik zelf toch ook aangehaald in mijn analyse, net zoals we niet weten of Hanne gezegd heeft aan de andere kandidaten dat ze dat boekje bij had in haar koffer als geschenk van haar moeder. Blijft dan de vraag: waarom Hanne er precies mee afkomt als verrassing voor Stijn en Issabel (zo van: Kijk eens wat ik heb gekregen van mijn mama!).

Sommige kandidaten hebben inderdaad nog lang na gepalaverd (Gilles zegt tot half vijf of iets van die strekking) tot een stuk in de nacht. Waarschijnlijk met Issabel, want die sliep bij hem. Of Bruno daar ook bij geweest is, weten we niet en zijn pure speculaties die door sommigen op dit forum te berde worden gebracht, maar die op zich ook niks bewijzen en dus zeker mijn stelling niet ondergraven dat ik vond dat Issabel wel heel snel dat boekje visueel leek te herkennen als zijnde "dat boekje dat bij Bruno thuis staat".

Op het gevaar af dat ik hier begin te klinken als een advocaat en het hier een oeverloze discussie wordt, kap ik ermee. Nogmaals, denk ervan en doe ermee wat je wil. We zullen op het einde wel zien of het steek houdt. Als Issabel er de volgende aflevering uitligt, dan weten we genoeg. Zo lang ze nog in het spel zit, maakt ze nog kans om de mol te zijn. Uiteindelijk zullen we sowieso weten of wat we meenden gezien te hebben steek hield of dat de makers ons mooi liggen gehad hebben. Bovendien, misschien is Issabel wel de Mol, maar niet om de reden die ik hier meende te moeten opwerpen.

Ik heb trouwens nog een paar dingetjes opgemerkt die in Issabels richting wijzen, die ik nog nergens op dit forum ben tegengekomen. Daarover later meer, maar nu laat ik de rest van jullie aan het woord om dingen in de groep te gooien die kunnen wijzen in de richting van een of andere mol.

Tot binnenkort. ::zwaai::

Allereerst : bedankt dat je eea toch uiteen hebt willen zetten op het forum  ::ok::

Het boekje op zich is inderdaad een zeer bekend boekje met een zeer herkenbare titel en en zeer herkenbare voorkant/kaft. Daar kunnen we om te beginnen al niet omheen. Dikke kans dat Issa het boekje al wel kent en de avond daarvoor heel gemakkelijk de link heeft gelegd. Ik vind het een logische reactie. Sterker nog: ik zou de opmerking die zij maakt waarschijnlijk zelf ook gemaakt hebben.

En een alternatieve verklaring voor Hanne's gedrag is "moet je nu eens zien wat mijn moeder me heeft gegeven, hetzelfde boekje al Bruno ook heeft, wat een toeval he". Maar dan zonder dat laatste expliciet te vermelden.

Of Hanne kent net als jij het boekje niet en heeft de avond daarvoor de link niet gelegd en verder weinig aandacht besteed aan de vragen die door Ruth gesteld werden of ze niet allemaal onthouden. Wat ook verklaart dat ze terug reageert met "Nee, van mijn moeder".

Het is overigens ook een zeer voor de hand liggend boekje om iemand cadeau te doen die mee gaat doen aan De Mol  ;)
« Laatst bewerkt op: 19-02-2016, 18:13:52 door Whiskers »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #81 Gepost op: 19-02-2016, 17:32:30 »
Een beetje gezakt op mijn lijstje maar toch nog verdacht:

Ze wordt wat ongelukkig afgeschoten bij de schakelaars.
Ze roept waar de eerste schakelaar zich bevindt, en roept dit.
Iedereen (ook schutters) horen dit.

Bij de vrijstelling discussieert ze hard mee. Ze wil persé Gilles en Cathy voor haar.
Op zich was dit een goed idee, die 2 hadden ze zeker genomen als er minder volk was.
Helaas voor haar moest ze voor Cathy waardoor haar invloed verdween.

klaar voor de strijd

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #82 Gepost op: 19-02-2016, 18:15:36 »
OK, het zal allemaal wel zo zijn dat het een zeer bekend boekje is en dat het typisch iets is om iemand te geven die aan de Mol gaat meedoen.

Maar wie kent het boek dat Bruno in het vliegtuig heeft gelezen, "Ik ben Pelgrim" (te zien in een ander extra filmpje over de verborgen tips)?

Dat kennen jullie niet he, maar ik wel. Toevallig heb ik dat 14 dagen geleden nog gelezen. Het is van Terry Hayes. Een spannend verhaal dat lekker weg leest, een dikke pil van meer dan 700 pagina's, maar geen grote literatuur. Ik denk dat het vorig jaar even voordat de Mol is opgenomen, is uitgekomen, dus toen Bruno het las was het nog redelijk recent dus.

Het gaat over een voormalig geheim agent die opnieuw in het veld gaat (onder codenaam Pelgrim) wanneer de VS bedreigd worden door een Islamterrorist die in zijn eentje het plan heeft opgevat om in de VS een pokkenepidemie te laten uitbarsten. Enfin, je moet het zelf maar eens lezen. De plot neemt soms wel een loopje met de wetenschappelijke nauwkeurigheid, maar als je je daaraan niet stoort of je merkt die onnauwkeurigheden niet op, is het een heel goed spannend boek.

Kijk, zulke dingen weet ik dan weer wel Spijtig dat je er niks mee bent bij het ontmaskeren van de mol. ::rofl::

Ik inmiddels wel; een user op het andere forum (WIDM 2016) had er een heuse complottheorie omheen geweven aan het begin van de serie. Die dacht er dus wél iets aan te hebben bij het ontmaskeren van de mol ::rofl::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #83 Gepost op: 19-02-2016, 21:15:53 »
Sorry dat niet iedereen even overtuigd is van je gedachte. Tunnelvisie en fantasie, gecombineerd met vastberadenheid en enthusiasme. Dat is mn reactie 4-fan.
Een gevaarlijke combinatie.

Als iemand mij na t slagen van een proef zegt dat er nog een extra iets komt, zou ik ook verbaasd reageren en dat is ongeveer de reactie van Issa. Maakt dat Issa de mol , voor mij niet. Ze staat op nr 3 op dit moment.  Time will tell

Een programma als de mol is enorm veel Knip en montage . Zo hebben we in deze serie al een paar momenten gehad waar een klok in beeld aangaf dat een later uitgezonden scene eigenlijk eerder in de opdracht zat. Achronologie.

Verder ken ik als boekenfreak natuurlijk ik Ben pelgrim ( als ook t werkje over de mol).
De pil van Hayes kwam in feb 2014 in vertaling uit, dus zo nieuw was t niet meer.
Verder wel aangenaam leesvoer.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #84 Gepost op: 20-02-2016, 01:18:01 »
Alvast een poging tot begin van analyse.


Wat mooi voorzichtig gezegd!

Dank voor deze beeldende beschrijving. Ik zie zo alle deelnemers voor me.

De fysieke uitingen van iemand (lippen op elkaar klemmen, al dan niet wegkijken enzovoort) kunnen bedrieglijk zijn, hoewel ik merk dat u daarmee ook rekening houdt.

Wat Issabel betreft: ik ben er nog niet achter, of zij de uitdrukkingen op haar gezicht makkelijk naar believen kan switchen en in bedwang heeft, wanneer nodig.

Bij de door u als "verdacht" (liegend) genoemde heren ben ik er vrij zeker van dat zij dit wel kunnen.


« Laatst bewerkt op: 20-02-2016, 01:39:45 door Marisa »

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #85 Gepost op: 20-02-2016, 10:20:43 »
Vier-fan,

Ja, je kan notitie nemen van reacties, maar ook ik zie eerder de "Oh!" reactie als mogelijks tunnel-visie. Je kan dat opmerken, maar dan is het ook belangrijk om "verdachte" reacties van anderen ook te noteren (zelfs al geloof je niet dat ze de mol zijn). Bij tunnelvisie gebeurt er meestal dit - je merkt vreemd gedrag bij anderen ook op, maar geeft er een verklaring voor om ze vrij te spreken, maar weigert dit te doen bij je verdachte.

Je opsomming van de "Nee, ik ben niet de mol," is veel objectiever. Goede oefening. En ben het volledig met je eens. Issa - overtuigt niet. Gilles - wedervraag is verdacht. Thibaud - de nadruk of de "niet" is verdacht... de beste leugen is de waarheid met een staartje aan. Cathy - ontwijkt de vraag, verdacht. Bruno - ook raar antwoord.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #86 Gepost op: 20-02-2016, 13:56:58 »
Het gaat hier ook niet om een officieel gerechtelijk onderzoek he, het is een spelletje waarmee wij ons bezig houden. Daarom ga ik liever voor mijn eigen subjectieve mening. Na 3 afleveringen is het nog gokken wie de mol zou kunnen zijn. Het spelletje is dan om juist te gokken, het is een beetje een pronostiek.

Hier geef ik je helemaal gelijk in. ::jaja::

En om nog heel even terug te komen op het boekje van Bruno -bedankt voor het delen van je bevindingen hierover- : ik zag hier ook niets verdachts in om redenen die al genoemd zijn: het boekje is erg bekend en Bruno heeft het er in de groep vast nog over gehad.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #87 Gepost op: 22-02-2016, 23:17:51 »
Jammer dat Issa eruit ligt! Een leuke kandidate met een goede smaak voor leren jasjes  ;D

Maar dat ze de mol was, dat geloofde ik toch al niet. Te zenuwachtig bij de executies.
« Laatst bewerkt op: 11-09-2016, 20:20:02 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #88 Gepost op: 22-02-2016, 23:21:16 »
Maar dat ze de mol, was dat geloofde ik toch al niet. Te zenuwachtig bij de executies.

En té mysterieus af en toe. Zoals ik al eerder schreef een prachtige bliksemafleider. Jammer dat ze eruit is. ::zwaai::

Extra filmpje vanuit de taxi:

« Laatst bewerkt op: 22-02-2016, 23:44:02 door Heinz »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #89 Gepost op: 22-02-2016, 23:43:46 »
Deze afvaller zag ik echt niet aankomen, zeg! Ze was één van mijn twee hoofdverdachten, zwakte na vorige week een beetje af ten gunste van Gilles, maar deze week steeg ze weer met stip. Maar het was niet wat het leek ...

Maar als kandidaat vond ik haar niet verschrikkelijk boeiend, al had ik liever Thibaud zien gaan. Gelukkig valt er nog lekker verder te speuren!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #90 Gepost op: 22-02-2016, 23:46:44 »
Deze afvaller zag ik echt niet aankomen, zeg! Ze was één van mijn twee hoofdverdachten, zwakte na vorige week een beetje af ten gunste van Gilles, maar deze week steeg ze weer met stip. Maar het was niet wat het leek ...

Maar als kandidaat vond ik haar niet verschrikkelijk boeiend, al had ik liever Thibaud zien gaan. Gelukkig valt er nog lekker verder te speuren!

Je haalt de woorden uit mijn mond. Maar als kandidaat vond ik haar wel boeiend. Mooi tegenwicht voor Cathy. (pun not intended)

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #91 Gepost op: 23-02-2016, 00:02:29 »
Je haalt de woorden uit mijn mond. Maar als kandidaat vond ik haar wel boeiend. Mooi tegenwicht voor Cathy. (pun not intended)



Laat ik het zo zeggen, ik vind de meeste anderen (m.u.v. Thibaud) interessanter :-)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #92 Gepost op: 23-02-2016, 01:49:27 »
Door verschillende uitspraken van Issabel te combineren uit laatste aflevering, filmpje in taxi naar huis en afvallersinterview kan je besluiten dat Issabel alles ingezet heeft op 1 persoon en dat dit Bruno, Gilles of Thibaud is.

Ik weet niet of er nog een vraag te zien is van de test die ze invult (en wat ze dus aanduidt), maar indien dit het geval is kan er misschien wel al 1 iemand van die drie mannen uitgesloten worden als Mol.
Lomperik..

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #93 Gepost op: 23-02-2016, 12:15:10 »
Jammer dat ze moet gaan. Ze was idd een mooie bliksemafleider, met de nadruk op mooi  ::hypocriet::. En ze had er ook echt plezier in, zoiemand hou je er toch graag bij. Dag Issa!  ::zwaai:: Je bent een topper!

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #94 Gepost op: 23-02-2016, 15:39:00 »
Door verschillende uitspraken van Issabel te combineren uit laatste aflevering, filmpje in taxi naar huis en afvallersinterview kan je besluiten dat Issabel alles ingezet heeft op 1 persoon en dat dit Bruno, Gilles of Thibaud is.

Ik weet niet of er nog een vraag te zien is van de test die ze invult (en wat ze dus aanduidt), maar indien dit het geval is kan er misschien wel al 1 iemand van die drie mannen uitgesloten worden als Mol.
Uit de vorige afleveringen kon je opmaken dat ze eerst Bruno en Cathy verdacht, maar later vond ze Cathy minder verdacht en kwam Gilles hoger te staan.
In deze aflevering leek ze nogal overtuigd dat de mol in de auto zat, en dat zou betekenen dat ze alles op Gilles (..of toch Cathy) heeft ingezet.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #95 Gepost op: 23-02-2016, 22:31:56 »
Jammer. Had haar er wel graag bij gehouden. In het begin van de aflevering min of meer een streep door gezet, want ze werd opeens wel erg verdacht gemaakt. Maar daardoor had ik haar ook absoluut niet als afvaller verwacht.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #96 Gepost op: 23-02-2016, 23:59:26 »
Vind het ook wel jammer dat zij moest gaan, maar het is nu van iedereen jammer.

Ook jammer van haar vertrek is omdat ze een grote verdachte was van vele mensen hier, en dat gaf wat balans tegenover die andere grote verdachte, te weten onze Gilles. Er is veel duidelijk geworden met deze eliminatie.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #97 Gepost op: 24-02-2016, 00:22:22 »

Het geluidsfragment in de trailer: daarin zegt een vrouwenstem "Ik ga niet naar huis voor ik ze allemaal gemold heb." Ik vraag me af wie dat nu eigenlijk gezegd heeft. Volgens mij en ik blijf vandaag, nu Issabel eruit ligt, nog altijd bij mijn standpunt dat het de stem van Issabel is die dat zegt. De stem van Hanne is het zeker niet (dat zou je heel duidelijk aan het accent moeten horen) en de stem van Cathy herken ik daar ook niet in (het accent klopt niet). Dat vind ik nog het vreemdste van allemaal: zouden ze aan alle kandidaten vooraf gevraagd hebben om iets in te spreken om dat dan in hun trailer te monteren? Neen toch?

Ik heb dit fragment uit de trailer nog eens beluisterd. Weet je zeker dat dit de stem van Issabel was? De stem is vrij laag. Zo heb ik Hanne ook al eens horen spreken.

(Voor de goede orde vervolg ik dit even in het topic "Hanne").

Offline david_vdb

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #98 Gepost op: 24-02-2016, 00:25:33 »
Ik heb dit fragment uit de trailer nog eens beluisterd. Weet je zeker dat dit de stem van Issabel was? De stem is vrij laag. Zo heb ik Hanne ook al eens horen spreken.

(Voor de goede orde vervolg ik dit even in het topic "Hanne").
Het is wel degelijk Issabel. Ofwel een totaal vervormde stem.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #99 Gepost op: 24-02-2016, 00:52:36 »
Het is wel degelijk Issabel. Ofwel een totaal vervormde stem.


Aan dat laatste heb ik ook gedacht, ja. Ik krijg toch in ieder geval de indruk dat er iets niet mee klopt.