Auteur Topic: [KANDIDAAT] Marc  (gelezen 10733 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[KANDIDAAT] Marc
« Gepost op: 21-01-2016, 22:42:28 »

Kempische buschauffeur van het entertainende type.


Voor meer info over Marc, vind je hier zijn profiel op de officiële website.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2016, 09:49:25 door Robbieazerty »

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Buschauffeur 49
« Reactie #1 Gepost op: 30-01-2016, 00:42:53 »


Marc (49, buschauffeur)

"Vorig jaar werden er plots kandidaten gezocht. En ik dacht: dat avontuur wil ik wel eens van de andere kant meemaken! Ik wil echt deel zijn van dit topprogramma."
Lomperik..

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marc
« Reactie #2 Gepost op: 31-01-2016, 14:19:50 »
Hmm... Deze kerel heeft wel mol-potentie. Die ga ik in de gaten houden ::vergroot::

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marc
« Reactie #3 Gepost op: 2-02-2016, 10:54:01 »
Hij staat hoog op m'n mol-lijstje.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marc
« Reactie #4 Gepost op: 2-02-2016, 11:18:52 »
Hij staat ook by my hoog.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Marc
« Reactie #5 Gepost op: 2-02-2016, 12:33:16 »
Ik had er al 4 min of meer weggestreept, om meerdere redenen. Maar Marc hoort bij de overige 6.

Om in het quasi-vlaams uit te leggen: "het is niet omdat em Marc noemt, dat em daarom de mol niet kan zijn, wur."

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marc
« Reactie #6 Gepost op: 2-02-2016, 12:36:49 »
Om in het quasi-vlaams uit te leggen: "het is niet omdat em Marc noemt, dat em daarom de mol niet kan zijn, wur."

::) Tis ni omdatem Marc noemt, datem daarom de mol ni kan zen.
Ik weet niet wat je bedoeld met "wur"  ::rofl::
#teamamaimiljaarde

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marc
« Reactie #7 Gepost op: 2-02-2016, 12:41:53 »
::) Tis ni omdatem Marc noemt, datem daarom de mol ni kan zen.
Ik weet niet wat je bedoeld met "wur"  ::rofl::

Dialect uit de streek van Koewacht denk ik. Werd ook vaak gebruikt door 'Janine' in 'De Familie Backeljau' in de jaren 90.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Marc
« Reactie #8 Gepost op: 2-02-2016, 12:50:49 »
Daarom is het ook quasi-Vlaams, mannekes...... ::rofl:: ::rofl::

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marc
« Reactie #9 Gepost op: 2-02-2016, 13:26:51 »
'Wur' is een verbastering van 'waar', wat op zijn beurt weer een verkorte versie van 'nietwaar' is. Na zowat elke bewering plaatsen ze in bepaalde dialecten dit woord om bevestiging te zoeken bij de medestanders.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marc
« Reactie #10 Gepost op: 2-02-2016, 15:45:57 »
Staat vanboven met mij om volgende redenen:

verdacht:
neemt de plakband zonder overleg te plegen
gaat mee tot het einde (maximale invloed)
stoort Gilles in zijn concentratie
zit er 51m naast (telfout)
vangt lama zonder koker
bij discussie zegt hij: 'Pakt da risico'
wijst Bruno een verkeerde witte lama aan ( slechts 200 euro)

onverdacht:
schrijft precies niks op.( ???)
« Laatst bewerkt op: 2-02-2016, 19:41:37 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marc
« Reactie #11 Gepost op: 2-02-2016, 19:26:03 »
wouterv:

Inderdaad. Blijft tegelijkertijd wat op de achtergrond. Neemt niet het expliciete voortouw, maar lijkt gemoedelijk mee te gaan. Maar op cruciale momenten zorgt hij voor verwarring. Hij is ook diegene die Manuella erop aanstuurt de lamme tamme te nemen, en als Bruno daartegen in zegt, hoor je hem nog zeggen - maar die witten zijn toch geen bankroet. ???

Met die band van het meten van het touw zag je mogelijks ook een fout. Hij telde heoveel keer hij de band hand gerold: 7 x zei hij. En Isabelle begon reeds te rekenen... 7 x 3,1 = 21 en ... Maar toegegeven: het is dan Marc zelf die zegt, alle 21 m dus.

In't algemen vind ik hem nogal losjes met de info of metingen enz omgaan.

Hij is ook zacht pushend naar anderen om aan de eerste 2 proeven mee te doen tijdens de 5000 m lijn. Hij trachtte zelfs niet eens Isabelle's geplaatste vlag te verdedigen, terwijl haar redenering over kleinere foutenmarge juist was (ja, ze zaten er ook naast, maar minder dan het nee-team). En dan de reactie als de vuurpijl afging: Plots was hij luid verbasd, maar je zag geen reactie zoals die van Isabelle en Bruno. Die waren stiller, maar die trokken echt een gezicht van 'de mol heeft ons hier al zitten gehad'. Hij is niet mijn enige verdachte, maar wel mijn hoofdverdachte, vooral ook omdat de 5000 m proef diegene was waar men theoretisch de hoogste pot kon vergaren van de 3 EN hier veel aan te saboteren viel. Was ook de moeilijkste proef.

En het molboekje: de mol hoeft toch niks te noteren? Die kan toch alle vragen over zichzelf juist beantwoorden?     

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Marc
« Reactie #12 Gepost op: 2-02-2016, 19:36:00 »
Wat dat laatste betreft: op die manier zou je als kandidaat meteen 8 kandidaten kunnen afstrepen. Maar het boekje moet natuurlijk wel gevuld worden, desnoods met flauwekul.


Stel dat een andere kandidaat jouw boekje in handen krijgt, en er staat niets in, dan heb je als mol een probleem.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marc
« Reactie #13 Gepost op: 2-02-2016, 19:41:04 »
Inderdaad. Het is een risico. Ik vermoed dat Marc's boekje wel notities zal krijgen. Maar op dit moment doet hij alsof het allemaal zo belangrijk nog niet is. De reis, de ervaring en laat het ons gezellig houden.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Extra Beeldmateriaal
« Reactie #14 Gepost op: 4-02-2016, 00:41:28 »
Ik wist niet waar ik dit kwijt kon, dus heb ik maar een nieuw topic geopend, excuses als dit niet de bedoeling is.

Net de extra beelden gezien en mij viel op dat Marc als een heel ander persoon overkomt dan ik hem in de aflevering heb leren kennen. Ik vind hem afweziger en ongeinterresseerder dan in de aflevering.

- Hij kijkt ongemakkelijk als Issabel zegt "verradersbloed" te voelen stromen
- Hij is niet betrokken bij een bondje (van wat we zien)
- Hij mengt zich niet in het gesprek over info van de kandidaten.
- Hij windt zich op over het boekjes-gedrag van de kandidaten, misschien voelt hij zich opgelaten als mol?
- Hij is als een van de weinigen niet zenuwachtig voor de test en heeft maar 3 minuten nodig om die te maken.

Is bij mij nu nog verdachter geworden  ::vergroot::.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2016, 17:48:24 door Lukie4, Reden: ik vond het gewoon wel bij het Marc topic passen :) »

Re: [KANDIDAAT] Marc
« Reactie #15 Gepost op: 4-02-2016, 00:51:08 »
Vind Marc een vervelende gast, afgaande op afl 1. Dat uit de concentratie halen vond ik opvallend en erg kinderachtig.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: Extra Beeldmateriaal
« Reactie #16 Gepost op: 5-02-2016, 13:20:45 »
Ik wist niet waar ik dit kwijt kon, dus heb ik maar een nieuw topic geopend, excuses als dit niet de bedoeling is.

Net de extra beelden gezien en mij viel op dat Marc als een heel ander persoon overkomt dan ik hem in de aflevering heb leren kennen. Ik vind hem afweziger en ongeinterresseerder dan in de aflevering.

- Hij kijkt ongemakkelijk als Issabel zegt "verradersbloed" te voelen stromen
- Hij is niet betrokken bij een bondje (van wat we zien)
- Hij mengt zich niet in het gesprek over info van de kandidaten.
- Hij windt zich op over het boekjes-gedrag van de kandidaten, misschien voelt hij zich opgelaten als mol?
- Hij is als een van de weinigen niet zenuwachtig voor de test en heeft maar 3 minuten nodig om die te maken.

Is bij mij nu nog verdachter geworden  ::vergroot::.

Eigenlijk had ik die indruk reeds van hem na het herbekijken van de aflevering zelf. Is wat op de achtergrond bij proeven discussies of afzijdig, en dan af en toe een 'doe maar', of 'pak die tamme witte' en 'dat is toch geen bankroet?' (tijdens de "zeker geen witte" fase), of "die kleine witte, Bruno". Met die tussenproeven van proef 1 gaat het ook zo. Tijdens tussentest 1 hoor je hem heel nadrukkelijk zeggen dat dat helemaal niks voor hem is. Gilles is vrijwilliger voor de 2de traantest, Marc zegt gemoedelijk "doe da maar". Naar mijn mening probeert hij niet te veel in de kijker te staan tijdens proeven, maar stuurt op cruciale momenten vanaf de zijlijn. En die tactiek lijkt te lukken ook, want hij is 3de minst verdacht bij de brugproef, maar springt 3de laatst als enkel Cathy (meest verdacht) en Stijn (bang om het te doen) overblijven.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marc
« Reactie #17 Gepost op: 8-02-2016, 23:16:36 »
Interview Marc: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160208_02116958

Dus ook zoals Cathy alles op 1 iemand. Vraag me af of dat de kandidaten wel ooit allemaal minstens 1 serie gekeken hebben... :P
Lomperik..

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marc
« Reactie #18 Gepost op: 8-02-2016, 23:17:30 »
Daar gaat een mogelijke mol voor mij
klaar voor de strijd

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Marc
« Reactie #19 Gepost op: 8-02-2016, 23:23:20 »
Interview Marc: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160208_02116958

Dus ook zoals Cathy alles op 1 iemand. Vraag me af of dat de kandidaten wel ooit allemaal minstens 1 serie gekeken hebben... :P
marc zegt in datzelfde interview dat hij alles heeft teruggekeken ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.