Auteur Topic: [KANDIDAAT] Ruth  (gelezen 28936 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ruth
« Reactie #40 Gepost op: 13-02-2016, 02:34:58 »
Ik ben het hier helemaal niet mee eens. Dit was een opdracht zoals een ander en als ze het iets slimmer had gespeeld, had ze nooit een verfbom moeten krijgen. Dat moet juist een extra stimulatie zijn om die juiste nummerplaat te vinden. En het is een SPEL als je dan al geen verfbom mag gebruiken... Als je dit erover vindt, ben je al iets teveel ingeburgerd in het Nederlandse WIDM vrees ik. Of moet iedereen zo lief mogelijk spelen zodat alles saai blijft en er niets boeiend gebeurd. Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar tis geen liefdadigheidsprogramma he...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ruth
« Reactie #41 Gepost op: 13-02-2016, 11:03:33 »
Ja, maar zo moet het toch gespeeld worden? Anders ga je gewoon maar op vakantie naar Argentinië en maak je hetzelfde mee.. Het spel wordt hard gespeeld, maar nog altijd fair vind ik.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Ruth
« Reactie #42 Gepost op: 13-02-2016, 11:09:22 »
Ben het wel met convans eens. Zo zei Marc het ook. Het is een spel hè. En als je  er niet tegen kunt moet je je niet inschrijven

Wat een fijn, menselijk stuk! Ik denk ook dat mensen die nu zo hard roepen dat dit gedwongen afscheid grappig was, wel anders zouden piepen als iets dergelijks bij hen gebeurde. Chapeau voor Ruth.
Nee dus niet, deze mensen kiezen er met hun volle verstand voor om aan een tv programma mee te doen. Daarbij weten ze dat ze als ze mazzel hebben 3 weken en als ze pech hebben 3 dagen onder de pannen zijn. Ze weten dat ze prachtige dingen zullen meemaken, doodenge dingen mee zullen maken en dat ze onderdeel zijn van een psychologisch spel.
Zeker chapeau voor Ruth dat ze het opneemt zoals het hoort (namelijk als onderdeel van het spel), en voor die mensen die het erover vonden.. denk je ook niet dat het ongevaarlijk was, dat ze nog heus even heeft kunnen douchen voordat ze ging vliegen, dat het geweldige tv was ?

Dag Ruth ::zwaai::  ik vond je in de eerste  uitzending wat flets, wat onnatuurlijk en wat onhandig en eigenlijk wat oninteressant. In het achteraf filmpje bleek je wel degelijk interessanter en leuker te zijn.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2016, 11:13:56 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Ruth
« Reactie #43 Gepost op: 13-02-2016, 11:27:28 »
Het spel wordt hard gespeeld, maar nog altijd fair vind ik.

Die verfbom kan ik nog steeds niet anders zien dan een misselijke pesterij. Dat heeft niks te maken met hard spel.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Ruth
« Reactie #44 Gepost op: 13-02-2016, 11:31:37 »
Die verfbom kan ik nog steeds niet anders zien dan een misselijke pesterij. Dat heeft niks te maken met hard spel.
effect voor de tv, is geen pesterij,wat hadden ze dan moeten doen ? Op de laptop de letters  GAME OVER laten voorbij komen. Dit paste toch helemaal in het plaatje van de oude auto onder de lantaarnpaal.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ruth
« Reactie #45 Gepost op: 13-02-2016, 11:33:52 »
Zeker chapeau voor Ruth dat ze het opneemt zoals het hoort (namelijk als onderdeel van het spel), en voor die mensen die het erover vonden.. denk je ook niet dat het ongevaarlijk was, dat ze nog heus even heeft kunnen douchen voordat ze ging vliegen, dat het geweldige tv was ?
Zeker, geweldige tv, en de crew heeft na afloop vast wel goed voor haar gezorgd, maar grappig: nee. En verder: bij Marc was het blijkbaar "hard" genoeg dat hij meteen weg moest (zoals het spel nu eenmaal is).
« Laatst bewerkt op: 13-02-2016, 12:20:18 door Marisa »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Ruth
« Reactie #46 Gepost op: 13-02-2016, 11:44:35 »
effect voor de tv, is geen pesterij,wat hadden ze dan moeten doen?

Ze hadden de presentator moeten vernederen! Net zo grappig toch?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Ruth
« Reactie #47 Gepost op: 13-02-2016, 12:13:41 »
ja zeker, alleen veel minder passend in het programma.
Het zou wel kunnen dat de deelnemers dat morgen besluiten aan de ontbijttafel om de jus d'orangekan over hem leeg te gooien.

Ik denk niet dat we het eens worden Avogrado ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Ruth
« Reactie #48 Gepost op: 13-02-2016, 12:46:23 »
Sportieve reactie, vond het stiekem toch ook wel een mooie manier om het spel uit te gaan ::jaja::. Spectaculair, spannend, precies waar ze zich voor op gegeven hebben (of waar ik me voor zou opgeven om mee te doen). Daarnaast was het natuurlijk al heel wat dat ze een extra kans kreeg.

Ook valt het contrast wel goed uit. In Nederland is iedereen zo lief voor elkaar, maar is Art een pain in the ***. Hier is de presentator best lief, maar spelen de kandidaten onderling het spel gewoon veel harder.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ruth
« Reactie #49 Gepost op: 13-02-2016, 15:36:51 »
Die verfbom kan ik nog steeds niet anders zien dan een misselijke pesterij. Dat heeft niks te maken met hard spel.

En waarom heeft dat niets met het spel te maken? Het is een opdracht zoals een ander?
Zo'n verfbom is toch geen drama. Het is hard om er zo uit te vliegen, maar ik zou het wat flauw vinden als er niets zou gebeuren als de tijd stopte.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Ruth
« Reactie #50 Gepost op: 13-02-2016, 15:48:25 »
Zo'n verfbom is toch geen drama.

Oké, in België zal men dat dan wel leuk vinden.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Ruth
« Reactie #51 Gepost op: 13-02-2016, 15:51:14 »
Oké, in België zal men dat dan wel leuk vinden.

En hier in Nederland vindt men dat ook leuk
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Ruth
« Reactie #52 Gepost op: 13-02-2016, 16:09:03 »
Ik vond het spel an sich geniaal. Tof hoe ze zoiets spannends als terugkeren in het spel ook in gave proef hebben kunnen verwerken, waarbij nog geld te verdienen was ook. Het zal voor Ruth zenuwslopend zijn geweest om in de auto af te moeten wachten wat de andere kandidaten deden, en van de kant van de kanditaten ook een intrigerende opdracht.

Maar die verfbom, nee. Verfbommen vind ik gewoon kinderachtige lol om iemand voor schut te zetten. En dat is op zich niet verkeerd, er zijn honderden settings te bedenken waarbij het heel lollig is om iemand door verf besmeurd te worden en het voor de ontvanger net zo leuk is. Maar in zo'n situatie als deze, waar het gaat om door mogen gaan of hard het spel uitgespeeld worden, is een verfbom gewoon misplaatst. Wat mij betreft had de auto rood of groen verlicht mogen worden. De reactie van Ruth op het moment dat ze hoor of ze door mag gaan is, net als bij rode of groene schermen, al sterk genoeg om mooie televisie op te leveren. 
« Laatst bewerkt op: 13-02-2016, 16:43:36 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Ruth
« Reactie #53 Gepost op: 13-02-2016, 16:33:32 »
In mijn ogen was het een soort vriendelijke variant op 'als je de code niet op tijd kraakt ontploft de auto'.
Gewoon de spanning opvoeren dus, alsof ze in een reallife thriller zitten, en dan heeft een 'game over' op het scherm of een rood scherm echt niet helemaal hetzelfde effect.

Zo zie ik het ook. Er is een dreiging van een verfbom. De kandidaten weten dit. Zij kunnen dit voorkomen door de code te vinden. Als het zou lukken, geen bom. Maar als het niet zou lukken, ga dan niet ineens ergens een rood lichtje aandoen. De volgende keer als een vergelijkbaar dreiging zal komen, zal niemand het dan meer serieus nemen.

Enig kanttekening kan ik nog wel maken: Ruth had de keus moeten hebben: "Wil je een herkansing, prima, maar als het mislukt, krijg je een verfbom." In dat geval zou Ruth zelf kunnen bepalen of zij het risico wil nemen.
Maar aan de andere kant, ik mag aannemen dat de kandidaten al tijdens de selectie zijn geïnformeerd dat er van alles met hun kan gebeuren.

Voor mij is de verfbom niet zo zeer een grappig neveneffect, maar een middel om de dreiging (van een ontploffende wagen) wat realistischer te maken.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ruth
« Reactie #54 Gepost op: 13-02-2016, 16:37:11 »
Ik vond het spel an sich geniaal. (...)

Maar die verfbom, nee. Verfbommen vind ik gewoon kinderachtige lol om iemand voor schut te zetten. En dat is op zich niet verkeerd, er zijn honderden settings te bedenken waarbij het heel lollig is om iemand door verf besmeurd te worden en het voor de ontvanger net zo leuk is. Maar in zo'n situatie als deze, waar het gaat om door mogen gaan of hard het spel uitgespeeld worden, is een verfbom gewoon misplaatst. Wat mij betreft had de auto rood of groen verlicht mogen worden. De reactie van Ruth op het moment dat ze hoor of ze door mag gaan is, net als bij rode of groene schermen, als sterk genoeg om mooie televisie op te leveren. 

Helemaal eens. Fel knipperend rood licht in de auto had ook een sterk effect opgeleverd, zonder dat Ruth nog eens extra voor schut was gezet.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Ruth
« Reactie #55 Gepost op: 13-02-2016, 17:07:07 »
GAME OVER
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ruth
« Reactie #56 Gepost op: 13-02-2016, 17:17:50 »
Voor- en tegenstanders dus. Ik vrees dat we het nooit eens zullen worden.  ;D

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ruth
« Reactie #57 Gepost op: 13-02-2016, 17:37:31 »
GAME OVER

Hint begrepen, Lukie! Op naar de volgende aflevering.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Ruth
« Reactie #58 Gepost op: 13-02-2016, 23:53:53 »
En hier in Nederland vindt men dat ook leuk

Beetje verf was je er zo weer af ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Ruth
« Reactie #59 Gepost op: 16-02-2016, 13:06:06 »
Of zo'n verfbom nou erover is of niet, feit is wel dat haar eliminatie wat losmaakt op de forums.

Ik ben ook een beetje on the fence wat dat betreft. Zeker, het maakt een en ander wel dramatischer en daardoor spannender, maar ik vind het ook nog steeds "lullig". De eerste executie is en blijft domme pech. Ik zou zoiets minder erg vinden in aflevering 5 denk ik.

Maar ik weet het ook eigenlijk niet.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas