Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 1  (gelezen 53570 keer)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #140 Gepost op: 5-02-2016, 14:34:25 »
Heerlijk en spannend om weer eens een aflevering in "oude stijl" te zien  ::bravo::  ::bravo:: . Nu snel de namen leren, opnieuw kijken en speuren  ::vergroot:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #141 Gepost op: 5-02-2016, 15:29:32 »
Ook eindelijk gekeken, echt geweldig ::bravo::. Het leek wel een film op veel momenten, echt leuk.

+ Onbekende mensen is zo'n grote plus
+ Het is ook echt een leuke kandidatengroep
+ Veel geld ::bravo::
+ Leuke opdrachten

+/- De presentator en de sfeer eromheen. Vind het leuk omdat het anders is dan de Nederlandse, niet perse beter of slechter.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #142 Gepost op: 5-02-2016, 17:06:01 »
+ Leuke opdrachten
 

Natuurlijk is het wel nog afwachten hoe dit in verloop seizoen(en) gaat zijn. Want velen klagen hier over de opdrachten in NL versie, maar daar doen ze al 16 seizoenen aan 1 stuk dat ze opdrachten moeten verzinnen, kan je niet vergelijken vind ik.

Het zou trouwens wel leuk zijn als er volgende keer wat minder zo van die stokken van de geluidsmannen in beeld komen  ::rofl::
Lomperik..

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #143 Gepost op: 5-02-2016, 17:12:51 »
Zoals te lezen in het Stijn-topic hebben Vlamingen die in de mailinglist van enquêtebureau iVox zitten (zoals belg en ik) 2 weken geleden een mail ontvangen met de vraag om mee te 'zetelen' in een panel van Mollenjagers. Dinsdag kregen we een mail met een vragenlijst over onze verdenkingen van de eerste aflevering. De resultaten zijn misschien interessant. In ieder geval, kreeg ik vandaag de volgende mail:

Dag beste Mollenjagers,

Jullie hebben massaal mee gespeurd naar de Mol! Benieuwd naar de opvallende resultaten?

Cathy is op dit moment volgens jullie de meest verdachte kandidate: 17% verdenkt haar ervan de Mol te zijn!
Ze wordt op de voet gevolgd door Hanne (15%), die tegelijk één van de minst verdachte kandidaten blijkt te zijn...
Marc (12%), Issabel (11%) en Thibaud (10%) vervolledigen jullie top vijf.
Manuella is momenteel de minst verdachte kandidate (18%).
Ook Ruth, waarvan we het laatste nog niet hebben gezien (?), lijkt jullie geen verdacht figuur (14%).
En ook naast het scherm leeft De Mol!

Het Mollenpanel denkt vaker dat de Mol een vrouw is (53%, versus 37% die denkt dat de Mol een man is).
4 op 5 Mollenjagers volgt het nieuws over De Mol online.
3 op 10 Mollenjagers is al (redelijk) zeker van zijn vermoeden.

Volgende week maandag (8 februari) gaat de Mollenjacht verder. Vergeet ook dan niet te kijken en uw mening te geven!

Offline JennoH

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #144 Gepost op: 5-02-2016, 18:25:47 »
Dag mollenjagers!

Al meer dan 10 jaar volg ik WIDM en wat was ik door het dolle heen toen ik te horen kreeg dat de Vlaamse Mol terugkwam.
Samen met mijn vriendin (die door mij ook een echte 'molloot' werd) kregen we het idee om - netzoals Joeri - een eigen VODcast te maken.
Na een eerste proefaflevering waren we klaar voor het echte werk en konden we op basis van aflevering 1 en alle hints en theorieën dat we lazen op sociale media (en op dit forum ;D) de eerste echte VODcast maken.
We hebben het onder meer over een link die Marc met de namen van de bankroetlama's kan hebben.

Dit is het resultaat:


Laat gerust weten wat jullie ervan vinden!
Tot volgende week?  :)
« Laatst bewerkt op: 5-02-2016, 18:27:47 door JennoH »
Iedere donderdagavond een nieuwe Mol VODcast! www.youtube.com/jolien&jenno

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #145 Gepost op: 5-02-2016, 18:59:17 »
Natuurlijk is het wel nog afwachten hoe dit in verloop seizoen(en) gaat zijn. Want velen klagen hier over de opdrachten in NL versie, maar daar doen ze al 16 seizoenen aan 1 stuk dat ze opdrachten moeten verzinnen, kan je niet vergelijken vind ik.

Ik zeg in mijn post niets over vergelijken ??? Ik noem de Nederlandse serie niet eens :P. Ik zeg alleen dat ik het leuke opdrachten vond...
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #146 Gepost op: 5-02-2016, 19:02:08 »
Dag mollenjagers!

<snip>

Dit is het resultaat:

Laat gerust weten wat jullie ervan vinden!
Tot volgende week?  :)
Leuke vodcast met een mooie mix aan theorieën. ::bravo::

Ik had helemaal geen aandacht besteed aan de namen van de lama's. Dat is zeker een mooie plek om een verborgen aanwijzing in te verwerken.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #147 Gepost op: 5-02-2016, 19:19:57 »
Dag mollenjagers!

Al meer dan 10 jaar volg ik WIDM en wat was ik door het dolle heen toen ik te horen kreeg dat de Vlaamse Mol terugkwam.
Samen met mijn vriendin (die door mij ook een echte 'molloot' werd) kregen we het idee om - netzoals Joeri - een eigen VODcast te maken.
Na een eerste proefaflevering waren we klaar voor het echte werk en konden we op basis van aflevering 1 en alle hints en theorieën dat we lazen op sociale media (en op dit forum ;D) de eerste echte VODcast maken.
We hebben het onder meer over een link die Marc met de namen van de bankroetlama's kan hebben.

Laat gerust weten wat jullie ervan vinden!
Tot volgende week?  :)

Leuk gedaan. Ik vind het geslaagd.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #148 Gepost op: 5-02-2016, 19:34:18 »
Ik zeg in mijn post niets over vergelijken ??? Ik noem de Nederlandse serie niet eens :P. Ik zeg alleen dat ik het leuke opdrachten vond...

Nene, het was niet naar jou bedoelt. Was een verwijzing naar wat ik anderen hier hoor zeggen als ze vergelijken met de NL versie. :)
Lomperik..

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #149 Gepost op: 5-02-2016, 20:18:52 »
Nene, het was niet naar jou bedoelt. Was een verwijzing naar wat ik anderen hier hoor zeggen als ze vergelijken met de NL versie. :)
oh ja maar je quote mij :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #150 Gepost op: 5-02-2016, 22:15:16 »
Samen met mijn vriendin (die door mij ook een echte 'molloot' werd) kregen we het idee om - net zoals Joeri - een eigen VODcast te maken. [...]

Leuk! Ik kijk molgende week weer  ::bravo::  ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #151 Gepost op: 5-02-2016, 22:26:26 »
Dag mollenjagers!

[...]

Laat gerust weten wat jullie ervan vinden!
Tot volgende week?  :)

Leuk gedaan! Ik mis alleen nog catchy vodcast intro :P Ik kijk volgende week weer! :)

Offline Blondine VdH

  • Forumlid
  • De Mol ? Die zoeken we even voor U op !
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #152 Gepost op: 5-02-2016, 22:37:58 »
Ik had helemaal geen aandacht besteed aan de namen van de lama's. Dat is zeker een mooie plek om een verborgen aanwijzing in te verwerken.

In één van de laatste afleveringen van reeks 2 van De Mol ( jg 2000) kregen de kandidaten de opdracht " Zoek Palomo" Na heel wat omzwervingen vonden ze die Palomo ook, het was een gebouw.

Wat echter niemand, ja zelfs de Blondine niet, mea culpa, vond was het anagram van Palomo : OPA MOL ! Dat was een rechtstreekse verwijzing naar de enige deelnemer die effectief opa was. De 64-jarige kolonel op rust Hugo !

In die reeks reed ook een auto rond met nummerplaat HUG-O64. Om maar te zeggen...

Dus namen, woorden en achtergronddetails zijn zeer zeker belangrijk, neem dat maar aan van een Molveteraan !   
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #153 Gepost op: 6-02-2016, 00:19:32 »
Eh blondine je mag je gerust bij de veteranen Melden.  Je hebt Namelijk memory loss,

De opdracht was om Juan Paloma te vinden in de hotel opdracht in 2000. Dat was zogezegd iemand die in het hotel werkte, waar de kandidaten opgesloten zaten in Hun Eigen kamer en Elkaar nodig hadden om te ontsnappen.

Offline Blondine VdH

  • Forumlid
  • De Mol ? Die zoeken we even voor U op !
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #154 Gepost op: 6-02-2016, 00:28:54 »
Eh blondine je mag je gerust bij de veteranen Melden.  Je hebt Namelijk memory loss,

De opdracht was om Juan Paloma te vinden in de hotel opdracht in 2000. Dat was zogezegd iemand die in het hotel werkte, waar de kandidaten opgesloten zaten in Hun Eigen kamer en Elkaar nodig hadden om te ontsnappen.


Was dat niet de naam van dat hotel dan met die fantastische donkere kamer en die fiets enz...? Voor mij de beste opdracht ooit in De Mol, WIDM inclusief.  Maar ik denk dat jij er zelf dan toch een beetje naast begint te slaan, want met Juan Paloma maak je geen OPA MOL... ::)
Ik zal het nog eens bekijken in de Youtube database.
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #155 Gepost op: 6-02-2016, 00:56:22 »
Wauw, ik heb net de eerste aflevering gezien, wat fantastisch! Het is weer echt De Mol back-to-basic. De kandidaten rijden zelf, delen met 5 een kamer etc. Het gaat echt alleen over het spel. Zo verfrissend om gewoon te zien welk bedrag elke kandidaat binnenbrengt. Dan kan de mol zich nergens achter verschuilen en zal brutaler moeten spelen. Echt super! De opdrachten waren ook weer oldskool mol-opdrachten.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #156 Gepost op: 6-02-2016, 00:57:32 »
Geen idee hoe dat hotel heette, Maar door t trappen op de home trainer kwam er licht in de donkere kamer en kon Hugo lezen go to Juan paloma. En inderdaad een schitterende opdracht, waar in ook een mooie referent zat aan de douche scene in psycho. De film die in 1 vd kamers getoond wordt.

Je merkt dat ik zo n 15 jaar na dato deze opdracht nog redelijk voor de geest kan haven. Dit was voor mij Dan ook 1 vd beste opdrachten ever.

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #157 Gepost op: 6-02-2016, 13:30:26 »
Dat was idd één van de allerbeste opdrachten. ::ok:: Staat in mijn geheugen gegrift. In het tweede seizoen van WIDM hebben ze trouwens een gelijkaardige proef gedaan in een oude gevangenis.

Offline Blondine VdH

  • Forumlid
  • De Mol ? Die zoeken we even voor U op !
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #158 Gepost op: 6-02-2016, 14:38:11 »
Geen idee hoe dat hotel heette, Maar door t trappen op de home trainer kwam er licht in de donkere kamer en kon Hugo lezen go to Juan paloma. En inderdaad een schitterende opdracht, waar in ook een mooie referent zat aan de douche scene in psycho. De film die in 1 vd kamers getoond wordt.

Je merkt dat ik zo n 15 jaar na dato deze opdracht nog redelijk voor de geest kan haven. Dit was voor mij Dan ook 1 vd beste opdrachten ever.

De oude lichtbak heeft het antwoord gegeven : Het hotel heette iets als "Los Chapas" en de zoektocht naar Juan PalomO bracht Opa Mol naar een taart waar de code van de minibar van Carine in verborgen was. Met de alcoholische inhoud van de minibar kon zij dan het alcoholslot van de deur openen en buitengaan.

Wat de Blondine opvalt aan de oude Belgische Molreeksen ten opzichte van de WIDM jaargangen is dat er veel meer humor in de Belgische reeksen zit...Zo bvb. de opdracht van Marianne, de latere winnares, die zonder enige voorkennis een bus vol Vlaamse toeristen moest rondleiden in Granada en hen onderweg dan ook nog liedjes moest laten zingen, moest laten lachen en hen allerlei leugens op de mouw moest spelden. Prachtige humor !

De Hollandse meisjes en jongens gaan er op hun gekende assertagressieve manier tegenaan en schuwen de confrontatie niet, de oude Belgen amuseerden zich rot
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #159 Gepost op: 6-02-2016, 17:29:37 »
dank je comic fool. ik wist het al niet meer helemaal zeker, maar had het vermoeden dat ik in de schotlandserie hierdoor zeker wist wie de Mol was. same soort opdracht en zelfde omstandigheden in de ruimte waar hij zat.

Blondine : de ollanders hebben ook die proef destijds gekopieerd. en eerlijk is eerlijk ook ik vond het origineel veel meer humor in zich meedragen.Dat zal deels aan de groep deelnemers liggen, maar ook deels aande verschillende visie van de regie op wat ze willen laten zien.

De mol is een seplo, maar ook een soort roadtrip-movie en widm is de laatste jaren daarvan afgestapt en focust zich sterk op het spel element.
Juist in de stukken tussen de opdrachten , krijg je een stukje human interest van de deelnemers te zien en ook hun eigenaardigheden en dus ook de humor.