Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 1  (gelezen 53418 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #160 Gepost op: 6-02-2016, 18:46:19 »
Wow!

Fraaie beelden, fraaie opdrachten, genoeg stof om over te discussiëren. Even wennen dat ik de namen niet na een keer ken.


Offline Blondine VdH

  • Forumlid
  • De Mol ? Die zoeken we even voor U op !
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #161 Gepost op: 6-02-2016, 20:17:42 »
dank je comic fool. ik wist het al niet meer helemaal zeker, maar had het vermoeden dat ik in de schotlandserie hierdoor zeker wist wie de Mol was. same soort opdracht en zelfde omstandigheden in de ruimte waar hij zat.

Blondine : de ollanders hebben ook die proef destijds gekopieerd. en eerlijk is eerlijk ook ik vond het origineel veel meer humor in zich meedragen.Dat zal deels aan de groep deelnemers liggen, maar ook deels aande verschillende visie van de regie op wat ze willen laten zien.

De mol is een seplo, maar ook een soort roadtrip-movie en widm is de laatste jaren daarvan afgestapt en focust zich sterk op het spel element.
Juist in de stukken tussen de opdrachten , krijg je een stukje human interest van de deelnemers te zien en ook hun eigenaardigheden en dus ook de humor.

Nou heb je me, Tarbozan. Ik heb hier een verklarend woordenboek Hollands Nederlands -> Vlaams Nederlands bij de hand maar zelfs die hulplijn kan geen soelaas bieden bij de voltreffer "Seplo". De Blondine is dus razend benieuwd naar wat voor de wiedeweerga een Seplo zou kunnen zijn ?

Maar waar het volgens mij met WIDM NL ( naar mijn Blondiniaanse mening, en wat dat betekent weet je wel ) de verkeerde kant op is beginnen gaan was toen ze zijn begonnen met met BN'ers de hort op te gaan. Want dan krijg je een stelletje ego's bij elkaar die meer bezig zijn met hun persoonlijke Molpromotiecampagnes en hoe ze overkomen op TV dan met onvervaard en met open vizier de strijd tegen de Mol aan te gaan. Er zitten uitzonderingen tussen, maar die zijn even zeldzaam als een Belg op een camping vol chesellugge sleurhutHollanders in de Ardesj of de Profanse...
No pun intended, maar je krijgt ém er toch maar lekker bij...

Trouwens, de Blondine heeft toch maar weer lekker ontdekt hoe de vork aan de Molse steel zit bij de mismeting ( of was het eerder een Missmeeting ? ) op de zoutvlakte. Kapoentje commentaargever Gilles gaf, al dan niet ongewild, in zijn voice-over de hint die de Blondine wakker deed schudden uit haar mollige roes nadat ze met een lekker fris flesje Blanquette de Limoux aan haar zij en onder een lekker wollig dekentje bij het knisperende haardvuur nog eens in Aflevering 1 was gedoken. Een keertje of 10... En toen ging er plots een lampje branden, net zoals in de tijd bij Hugo in Las Chapas. En het brandde, en brandde, en brandde, en ik kan je zeggen dat het geen spaarlampje van de Lidl was, maar eerder van het formaat van de Bornrif vuurtoren op het mooie Ameland !

Nu moet de Blondine nog even de rekening maken, maar ze zal er niet ver naast zitten...   
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #162 Gepost op: 6-02-2016, 22:13:25 »
 ::niet-ok::Prima aflevering, na één aflevering al meer in de pot dan bij WIDM halverwege het seizoen.

Maar met name prachtige beelden, echt prachtig.
Het camerawerk is echt heel goed, die GoPro's bij die opdracht aan de brug en dat laatste shot van de auto.  ::bravo::

Maar...
Qua sfeer is het wel allemaal wat minder. Echt die executie  ::niet-ok::... Die opdrachten zijn niet heel bijzonder en persoonlijk vind ik het juist onhandig dat de groep niet in zijn geheel reist. Moet zeggen dat daardoor er wel direct 2 kampen worden gecreëerd, ben er nog niet over uit of het een voordeel of nadeel is...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #163 Gepost op: 7-02-2016, 02:56:00 »
Blondine seplo had spel moeten zijn, Maar de autofiller op mijn digitale fruitmachine drijft me geregeld tot dieptes,de waanzin nabij.  Verder Ben ik het - voor de uitzondering- eens met je over widm met bekende deelnemers.

Moest even de zin over m n landgenoten op de camping Hardop lezen en daarna Hardop lachen. Kan met een gerust hart vertellen dat de Enige sleurhut die ik regelmatig bezoek er een op de sinksenfoor in de sinjorenstad is.

Uw theorie over de missrekening hoor ik zoals altijd graag of alhier of met een persoonlijke postduif.

Gdz: de mol heeft een Andere insteek Dan widm. De mol is een soort sfeerverslag van een reis en daar past t wat tragere tempo bij, de mooie beelden en ook de intermezzi tussen de opdrachten. In vergelijk met widm kan ik me indenken dat dat voor mensen als gezapiger voorkomt.

De executie was ook niet goed gevallen bij de zuiderburen, Maar kan er zeker mee te maken hebben dat t geen echte executie was. In t verleden was er bv wel tijd voor afscheid . We shall see.

Ik vergelijk ze soms ook en vind dit bij widm beter en dat bij de Mol, Maar ik kijk ze gewoon beide.


Offline Blondine VdH

  • Forumlid
  • De Mol ? Die zoeken we even voor U op !
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #164 Gepost op: 7-02-2016, 13:56:21 »

Uw theorie over de missrekening hoor ik zoals altijd graag of alhier of met een persoonlijke postduif.


Kijk Tarbozan, ik zal een meelzakje laten vallen, maar de Blondine zou de Blondine niet zijn mocht ze ook alle andere mollige liefhebbers niet laten meegenieten van haar ontdekkingen. Ze voelt zich een beetje als een echte ontdekkingsreizigster die op het punt staat van elk moment een verdwenen Eldorado, een al 13 jaar lang uitgestorven vissoort ( de wauwelende groene woestijnvis ) of het eeuwige levensserum te gaan ontdekken.

Daarom deze geweldig interessante tip : Zoek in de zoutvlakte naar denkbeeldige driehoeken en laat daar je goniometrische talenten op los. Pythagoras, Archimedes, Homerus, Abebe Bikila en Ma Flodder zullen je dankbaar zijn, Zoek en je zal vinden, maar wees voorbereid voor de schok als de consequenties er van zullen doordringen...

En als je niet zo mathematisch onderlegd bent en meer houdt van Meditterane culinaire Molingrediënten kijk dan eens op 4 bij die extra clipjes , waar de deelnemers zich wat uitgebreider aan elkaar voorstellen. Daar verspreekt iemand zich kolossaal, maar hij of zij slaagt er in van het stante pede weer wat weg te moffelen.
Maar niet zodanig snel dat het scherpe arendsoog van de Blondine het niet heeft opgemerkt...
Veel zoekplezier !   
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #165 Gepost op: 7-02-2016, 14:13:35 »
pythagoras op de Argentijnse zoutvlakte? Ik wist dat t toch zinvol was om soms op te letten in het middelbaar.

En domme ik dacht dat die 5 km lukraak gekozen was omdat ge dat op een uurtje wel kan bewandelen. Niet te lang en niet te kort.

Ik ga de oude wiskunde boeken raadplegen en onontdekte driehoeken zoeken.

Er is meer op de zoutvlakte dan wat direct aan de oppervlakte verschijnt.

Offline Blondine VdH

  • Forumlid
  • De Mol ? Die zoeken we even voor U op !
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #166 Gepost op: 7-02-2016, 14:59:05 »

pythagoras op de Argentijnse zoutvlakte? Ik wist dat t toch zinvol was om soms op te letten in het middelbaar.

Zeker en vast ! Nu was de Blondine zelf ook geen uitblinker in de Mathematische Wetenschappen, ze zat meer te dromen van de schoonste mantelpakjes van Dior, Chanel of YSL, de laatste nieuwe poeierkes, zalfjes en plamuurverfkes of de recentste haarcreaties van kapsalon Alberto uit de Halfstraat in Schelle.

Maar Pythagoras en zijn driehoekskes, daar was de Blondine wel fan van ! Eureka ! ( Of was dat Einstein toen hij in zijn potagerie zijn eerste oogstrijpe vierkantswortel bovenschupte ? )


Er is meer op de zoutvlakte dan wat direct aan de oppervlakte verschijnt.

Of net niet, mijn waarde Tarbozan, of net niet...

 Maar de Woestijnvissertjes leggen in elk geval op de hun typerende filmografische wijze meer dan voldoende de nadruk op de oplossing van hun Missmeetraadsel. Van verre en van dichtbij...
« Laatst bewerkt op: 7-02-2016, 16:48:57 door Blondine VdH »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #167 Gepost op: 7-02-2016, 18:14:21 »
volg ik dit nog?  Hoe amusant ook 8) het mag wat meer to the point wat mij betreft
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #168 Gepost op: 7-02-2016, 20:05:50 »
volg ik dit nog?  Hoe amusant ook 8) het mag wat meer to the point wat mij betreft

Vlaams absurdisme meets Hollandse nuchterheid.;D

Desalniettemin kan ik als Vlaming de bovenstaande conversaties ook lang niet altijd doorgronden. Maar het is wel tof om ze te proberen te decoderen. :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #169 Gepost op: 7-02-2016, 20:22:02 »
dit gaat allemaal over ideetjes over afl 1. Dus lijkt me on topic.
 En to THE point is met t zicht op het laatste inzicht van de blondine onbedoeld erg grappig.

We zoeken op dit moment met name naar de reden waarom een groep 123 meter van t te zoeken punt ligt. Dit om te kunnen bekijken of t noodzakelijk is om als mol bij t beslissingsmoment van afl 1 aanwezig te zijn.

Ik had blondine per Pm al verteld om de mogelijke inzichten iets duidelijker te verwoorden. Zonder daarbij alles helemaal letterlijk te vertellen.


Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #170 Gepost op: 7-02-2016, 21:19:57 »
OMG, ik krijg nu een déjà-vu waar ik een stuk minder op zat te wachten.
@Tarbozan en @Blondine VdH: Get a room!  ::)
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you