Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte  (gelezen 33706 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #20 Gepost op: 2-02-2016, 22:09:57 »
Hoe krijg je zo'n opdracht verzonnen dat je in een huiskamersetting midden op die bizarre vlakte een traan over je wang moet laten rollen? Kippenvel. :)
Geweldige opdracht, vonden wij hier thuis unaniem. Simpel en toch spannend!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #21 Gepost op: 2-02-2016, 22:15:21 »
Wat een heerlijke mindfuck meteen met die ja/nee-groepen ;D Zo van: 'Huh? zeggen ze dat nou echt nu al?' En ik denk van wel. Sowieso moet het voor alle kandidaten kloppen. Op het moment dat je een nee in de ja-groep plaatst of een ja in de nee-groep geef je die persoon een groot voordeel doordat hij weet dat die verdeling niet deugt. En ik ken de gang van zaken bij De Mol niet, maar bij WIDM geldt: wat de presentator zegt is waar, al is het soms een halve waarheid. Zolang ik van Gilles of ergens anders vandaan geen aanleiding hoor dat het wel eens niet waar zou kunnen zijn en de Mol in de nee-groep zou zitten (al is het maar een opmerking 'Niets is wat het lijkt'), ga ik er van uit dat de indeling klopt. En dat ze door de enorme mindfuck die het is gewoon écht al durfden vertellen wie het in ieder geval niet zijn.

Hoe krijg je zo'n opdracht verzonnen dat je in een huiskamersetting midden op die bizarre vlakte een traan over je wang moet laten rollen? Kippenvel. :)
Hij werd gesponsord door Kleenex :-X
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #22 Gepost op: 2-02-2016, 22:21:35 »
Hij werd gesponsord door Kleenex :-X

 ::rofl::

Offline belg

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #23 Gepost op: 2-02-2016, 22:31:47 »
Zolang ik van Gilles of ergens anders vandaan geen aanleiding hoor dat het wel eens niet waar zou kunnen zijn en de Mol in de nee-groep zou zitten (al is het maar een opmerking 'Niets is wat het lijkt'), ga ik er van uit dat de indeling klopt. En dat ze door de enorme mindfuck die het is gewoon écht al durfden vertellen wie het in ieder geval niet zijn.
De mol is al vooraf gekozen door de productie. Ze selecteren 9 kandidaten (die zichzelf hebben aangemeld) + de vooraf gekozen mol. Om te vermijden dat de mol door de mand zou vallen omdat hij niets weet over de selectie-procedure, doorloopt de mol ook alle selectie-gesprekken. Dus in de filmpjes waarin de kandidaten aan een tafel ondervraagd worden door de makers, weet één iemand reeds dat hij of zij de mol zal zijn. Al wat die persoon zegt of doet is mogelijks gespeeld, bijvoorbeeld Manuella die zenuwachtig aan haar kettinkje zit te draaien of Hanne die niet de mol wil zijn.
Met andere woorden: die ja- en nee-groep is niet bindend.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #24 Gepost op: 2-02-2016, 22:39:41 »
De mol is al vooraf gekozen door de productie. Ze selecteren 9 kandidaten (die zichzelf hebben aangemeld) + de vooraf gekozen mol.
't Is me niet helemaal duidelijk, is dit echt zo? Het zou mij logisch lijken als ze het Nederlandse sollicitatiesysteem zouden gebruiken, dus eerst de kandidaten selecteren, en dan de Mol. Of in ieder geval de Mol vinden volgens hetzelfde aanmeldingsproces als de kandidaten, en dat de Mol dus zeker wel 'ja' moet zeggen (en niet ingehuurd wordt of zo). Heb je ergens gelezen dat de Mol vooraf al vaststond?

Dan nog houdt ik mijn voet bij stuk: zolang niets in twijfel getrokken wordt, is alles wat we zien waar ::jaja::
...óf niet!

Offline belg

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #25 Gepost op: 2-02-2016, 22:42:28 »
Heb je ergens gelezen dat de Mol vooraf al vaststond?
Was in de reeks 1,2 en 3 ook zo. En in het kandidaten-oproep-filmpje (met Gilles op een boot in Vietnam) zegt Gilles: We zijn op zoek naar tien kandidaten. Eigenlijk maar negen, want ééntje hebben wij al gekozen: de mol.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #26 Gepost op: 2-02-2016, 22:47:04 »
Was in de reeks 1,2 en 3 ook zo. En in het kandidaten-oproep-filmpje (met Gilles op een boot in Vietnam) zegt Gilles: We zijn op zoek naar tien kandidaten. Eigenlijk maar negen, want ééntje hebben wij al gekozen: de mol.
Oh, wow, dat wist ik niet. In dat geval zou het misschien kunnen. (Maar waar slaat dan überhaupt de vraag 'Wil je de Mol zijn?' op?)
...óf niet!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #27 Gepost op: 2-02-2016, 22:52:43 »
Aan de ene kant wil je als mol overblijven en dus niet tussentijds meedoen aan proeven. Daarbij snap ik Thibaud ? zijn redenatie. Degene die buiten op de jeeps stond te wachten tot de proef voorbij was had inderdaad alle tijd om te foefelen met het touw en/of plakband. Geen toezicht van reeds 'afgevallen' kandidaten uit eerdere proeven, geen toezicht van kandidaten die nog bezig zijn met die Jeeps.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #28 Gepost op: 3-02-2016, 00:03:46 »
Aan de ene kant wil je als mol overblijven en dus niet tussentijds meedoen aan proeven. Daarbij snap ik Thibaud ? zijn redenatie. Degene die buiten op de jeeps stond te wachten tot de proef voorbij was had inderdaad alle tijd om te foefelen met het touw en/of plakband. Geen toezicht van reeds 'afgevallen' kandidaten uit eerdere proeven, geen toezicht van kandidaten die nog bezig zijn met die Jeeps.

Als ik het goed heb onthouden was Ruth de enige in deze positie, toch?


Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #29 Gepost op: 3-02-2016, 00:55:50 »
Jup, zij was de enige.


 Ik hoop dat dit juist niet gebeurd! (niet dat de Mol niet de opdracht kan halen, is prima in dit geval omdat ze toch niet in het midden uit zijn gekomen) Dit is weer productie helpt mol. Ik hoop dat dat in De Mol niet gebeurd (in tegenstelling tot in WIDM)


Ze wordt juist niet geholpen door de productie. Een spuitje met wat water, of iets anders waarmee je ogen kan laten tranen, kan Ruth makkelijk zelf van te voren meenemen. Enige medewerking van de productie is dan dat het niet meteen uitgezonden wordt, maar pas bij de finale.
Daarnaast hielp de productie wel vaker de mol. Denk daarbij maar bijvoorbeeld aan Deborah en haar dobbelsteen. Ze moest steeds opnieuw gooien totdat ze het (voor de mol) gewenste resultaat had.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #30 Gepost op: 3-02-2016, 01:51:32 »
De berekeningen in dit topic kloppen niet. Op het moment dat de pijl afgaat zit 1 groep er inderdaad 51 meter vanaf en de Andere 123 meter. Maar beide vlaggen  staan aan dezelfde kant van de pijl.

Dit wil zeggen dat er dus door 1 groep meer Dan 2500 meter is afgelegd en wel door de ja-groep . Je hoort Marc ook nog zeggen dat hij verbaasd was dat zij er voor bij waren gegaan.

Dus 1plakband teveel gelegd. Kan gebeuren. Maar wat de née-groep deed is bizar.

Een gedachte nog over mensen afschrijven bij eerste tussen proef:
Wat als er al blijkt dat de actie al gesaboteerd is voordat de tussen proef Komt? Gaat een Mol Dan het risico Lopen dat de Andere groep het wel correct doet en Hun vlag gekozen wordt? Kans op success voor groep is kleiner Dan 50%

Offline KierewietNL

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #31 Gepost op: 3-02-2016, 16:18:57 »
Ben ik de enigste die dit heeft opgemerkt in het ja groepje?


Ze zitten er op deze manier al sowieso 20m te ver. Want ze zeggen dat ze hem 60 keer gelegd hebben. 60*42=2520 meter. In plaats van 20 meter er vanaf trekken, trekken ze er 20 cm vanaf ???

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #32 Gepost op: 3-02-2016, 19:49:07 »
Aangezien ik er hier weinig over lees en het toch wel zeer opmerkelijk is, over de selectie-interviews en de JA en de NEE groepen:


De mol acteert hier gewoon zijn of haar antwoord. En mogelijk afgestemd op de andere antwoorden om te zorgen dat de groepen even verdeeld zijn.

Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #33 Gepost op: 4-02-2016, 00:54:18 »
De mol acteert hier gewoon zijn of haar antwoord. En mogelijk afgestemd op de andere antwoorden om te zorgen dat de groepen even verdeeld zijn.

Inderdaad, zou er niets achter zoeken, al zou je dus wel 4 van de 5 uit het nee-kamp uit kunnen sluiten, lijkt me? Dat maakt het ineens wel interessant..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #34 Gepost op: 4-02-2016, 08:37:07 »
Inderdaad, zou er niets achter zoeken, al zou je dus wel 4 van de 5 uit het nee-kamp uit kunnen sluiten, lijkt me? Dat maakt het ineens wel interessant..

Alleen weet je niet wie. :P

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #35 Gepost op: 4-02-2016, 08:50:53 »
Als ik doordraaf met de door de straatblaffer geopperde visie om 4 van de 5 mensen uit de née wagen te elimineren als mol en de posts van mvnl en Heinz ermee combineer, mag ik Dan concluderen dat in de nee wagen kandidaten en de mol zitten ?  Dan zou ik dus met deze onzin deductie 5 mensen kunnen elimineren . ::jaja:: ::rofl::

Om nog Maar eens aan te geven dat we met onze theorie- complotten elke scheve schaats recht kunnen praten, zolang de uitkomst in onze tunnel past. ::hypocriet::

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #36 Gepost op: 4-02-2016, 09:57:46 »
Ik bedoel eigenlijk dat de mol mogelijk acteert. Het kan natuurlijk ook juist een dwaalspoor zijn dat de mol openlijk zegt 'ja ik wil wel mol worden' omdat je niet zou verwachten dat ze dat uitzenden.
Maar persoonlijk lijkt het me eerder dat de eerste indruk die ze geven van de mol er één is waardoor de casual kijker meteen denk 'oh, die zal 't wel niet wezen'

Offline Blondine VdH

  • Forumlid
  • De Mol ? Die zoeken we even voor U op !
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #37 Gepost op: 4-02-2016, 22:41:39 »
Jongens en meisjes, vergeet de centjes niet !
De Mol maalt er niet om om ergens 500€ te offeren als zij ergens anders er 6000 in haar sjakoske van Chanel kan steken...
De Mol moet ook tot de laatste proef in de running blijven, om in geval van mislukking van de
meetopdracht haar autoproef te laten mislukken. Zij weet immers bij aanvang van de autoproef of de meetproef geslaagd is! Is ze mislukt dan kan ze vol enthousiasme de autoproef doen slagen in de wetenschap dat de 3000 eurootjes toch haar kant opkomen en de pot leeg blijft !
En wie gaat er nu een traan kunnen plengen bij een zomerse hitte van 40°??? Ze is begot verdampt voor ze gebleten en is ! Of zonder smossen een flesje Kweeniwavoorargentijnsevuiligheid overblazen???

Dus hier de winnende tip van de Blondine van de Helpdesk : Schrap iedereen die niet in de autoproef zat! Een bedankje achteraf met bvb. een flesje Blanquette de Limoux wordt geapprecieerd !
En kijk dan eens met ontroerend veel aandacht naar de extra clipjes op 4 over de zoutvlakte. Daar verraadt de Mol zichzelf zonder het te beseffen !
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #38 Gepost op: 4-02-2016, 23:14:45 »
Iets zegt me dat we hier uit komen in het nee Kamp en is de Kleur in de naam van dit forumlid  Dan misschien voor zijn of haar molkeuze speciaal bij de coiffeur nog even bijgewerkt..

Pas op want onder de grond en in tunnels wordt die Kleur al  gauw grijs  ::rofl::

Offline Blondine VdH

  • Forumlid
  • De Mol ? Die zoeken we even voor U op !
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #39 Gepost op: 4-02-2016, 23:59:10 »
Iets zegt me dat we hier uit komen in het nee Kamp en is de Kleur in de naam van dit forumlid  Dan misschien voor zijn of haar molkeuze speciaal bij de coiffeur nog even bijgewerkt..

Pas op want onder de grond en in tunnels wordt die Kleur al  gauw grijs  ::rofl::

Neenee, het is er eentje van het JA-kamp... Tenzij ze een spoedcursuske Madame Soleil ( voor de Spaanssprekenden onder ons Senora Del Sol ) heeft gevolgd in de een of andere Argentijnse favella is ze niet in staat om de toekomst te voorspellen. En toch doet ze exact dat...

Hoe weet zij wat er haar te wachten staat ???
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...