Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte  (gelezen 33709 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #40 Gepost op: 5-02-2016, 12:14:54 »
Helemaal eens Blondine!!!! De mol zit bij de laatste 4, dus rest lekker afstrepen ;-)
Meer L

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #41 Gepost op: 5-02-2016, 13:07:02 »
Ben ik de enigste die dit heeft opgemerkt in het ja groepje?


Ze zitten er op deze manier al sowieso 20m te ver. Want ze zeggen dat ze hem 60 keer gelegd hebben. 60*42=2520 meter. In plaats van 20 meter er vanaf trekken, trekken ze er 20 cm vanaf ???

Inderdaad een fout van Issabel. Marc corrigeert naar meter, maar laat dan Issabel in de waan met haar 20 cm enzegt, "zo is het". Het is Marc die eerder reeds zegt dat ze de tape 59 keer gelegd hebben. Terwijl ze de tape reeds 60 keer gelegd moeten hebben. 51 m te ver is één tape van 42 m te veel. Het is ook Marc die nonchalant hard loopt met de tape, zodat Issabel hem moet zeggen 'stop! stop!'.

Wat we niet weten is of ze maar 20 cm gecorrigeerd hebben of 20 m. Indien het eerste, dan stonden ze tijdens hun discussie binnen de 10 m afstand van het midden, met een foutenmarge van 10 m te weinig van de 2520 m (effectieve 60 x 42 m = 2520 m). 

Indien het tweede (halve tape van 21 m er af), dan stonden op ongeveer 2530 m van hun startpunt tijdens de discussie, met een foutenmarge van 10 m te veel van 2520 m (wat meer in lijn lijkt met de wijze waarop Marc nonchalant de tape bleef doortrekken).

De 20 cm discussie lijkt me dus gewoon een menselijke eenheidsfout, die ze niet in praktijk hebben toegepast. Het lijkt me dat ze er effectief 20-21 m van hun laatste legging hebben afgedaan. En naar alle waarschijnlijkheid heeft Issabel dat zelf ingezien, want als Marc de mol is, maakt het allemaal niet zo veel uit, zolang ze maar één tape extra leggen. 

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #42 Gepost op: 5-02-2016, 17:54:45 »
Die antwoorden van de nee-groep op de vraag of ze de Mol willen zijn waren inderdaad nogal vaag. Het was ook mijn logische eerste gedachte, dat het goed zou kunnen dat de mol hier gewoon zijn antwoord acteert om een van de groepen te vervolledigen. Van negen mensen zie je daar hun echte reactie. Van onze Mol is het toevallig een echte (in het geval dat vijf kandidaten al nee hadden gezegd) of een valse (indien er maar vier kandidaten de Mol wilden zijn). De geschiedenis leert ons wel dat nogal wat kandidaten die meededen aan dit programma maar al te graag de Mol hadden willen zijn (of ze dat ook goed zouden doen laat ik in het midden, maar het waren er meestal toch zeker meer dan vier), waardoor je geneigd bent te denken dat de Mol in de nee-groep zou horen.

Kijk eens naar Hanne, Ruth, Manuella, Bruno, Thibaud. Thibaud zegt eigenlijk ja tegen de mol, de Mol zijn zou binnen zijn comfortzone liggen. Hanne zegt dat ze het zou kunnen maar het niet ziet zitten. Manuella zegt dan weer dat ze de grappigste uit de geschiedenis zou zijn, dat ze niet alles zou snappen. Bruno speelt liever het spel, en Ruth zegt dat ze niet kan liegen want dat komt toch uit.

Allemaal nogal vage nee-antwoorden, dat van Hanne, Ruth en Manuella vond ik het ongeloofwaardigst overkomen. Hanne kijkt daarbij ook nog eens weg. Sowieso vind ik hen af en toe ietwat gemaakt overkomen. Een Hanne bv. je zou toch denken dat net zij met haar jeugdig enthousiasme dat ze tentoonspreidt juist wel zoiets zou zien zitten.

Om het over de proef zelf te hebben:
Wat wel is, uiteindelijk kiezen ze voor de vlag van de nee-groep. Maar de mol heeft twee kansen om te saboteren als die nog bij het laatste groepje overblijft. Als die in de jagroep zit had die ook de anderen kunnen overtuigen om voor hun vlag te gaan. Maar zoals we al weten, niet alles wat de Mol doet lukt! De meeste mensen gaan ervan uit dat de Mol zomaar altijd op de beste plaats staat. Maar het tegendeel is meestal waar, het zou ook veel te veel opvallen. Zeker bij de start. Iedereen moet er nog inkomen, en alles hangt af van het karakter van de nieuwe Mol.

Idealiter zit je bij het laatste groepje die alle invloed heeft, maar mij lijkt de beste plaats om onopvallend te saboteren, in een niet te vergeten eerste! opdracht, helemaal in het begin. Er actief mee voor zorgen dat er een foute methode wordt gekozen bij het meten. Als je dat doet én ook nog eens een al dan niet dure opdracht laat mislukken heb je toch al hennig wat gesaboteerd.

Dus wat mij betreft, ik zie niet in waarom de Mol niet bij een van de mislukte proeven kan zitten. De eerste aflevering draait volgens mij sowieso niet meteen rond de ideale positie van de mol, eerder rond een eerste indruk neerzetten.

Verdere bedenkingen bij deze proef:
Hanne was nogal mondig, ook bij het kiezen van de juiste tactiek bij het meten, vindt de juiste oplossing nadat de tijd om is. Als je goed oplet zie je in het begin Bruno haar bijna de oplossing aanreiken. Vond ik heel vreemd toen ik het terugzag. Zij waren er echt dichtbij van in het begin maar toch pakten ze het daarna fout aan.
Tja, en van Stijn en Cathy had ik ook meer verwacht bij hun proef, zeker met hun achtergrond. Al hadden ze wel meer vloeistof overgetapt dan Hanne en Bruno.
Bij Gilles zag ik trouwens nog een stuk plakband achterblijven dat op de grond bleef plakken. Heeft nog iemand dat gezien? Hij kon ook geen traan laten, maar of zout wrijven in je ogen veel gaat helpen? Er was kritiek van een andere kandidaat dat ze hem afvaardigden voor deze proef, maar of Marc of Issabel een zoveel betere keuze is te betwijfelen.
Issabel kwam meteen nogal wantrouwend over, geeft nogal gemixte signalen. De anderen terechtwijzen terwijl de vlag van de ja-groep eveneens fout staat.
Thibaud probeert meteen leiding te nemen en was ook te verwachten met zijn achtergrond.
Manuella vind ik dan weer redelijk meegaand. Iedereen vindt haar meteen heel lief, vertrouwt haar meteen, de mama van de groep maar haar karakter kan ook dienen als perfect profiel voor een Mol, ze zou dus wel eens gevaarlijker kunnen zijn dan ze op het eerste gezicht lijkt over te komen.
Marc is ook nogal meegaand maar hij stuurt meer mee met de ideeën van de anderen.
Ruth zet meteen de toon van onhandigste van de groep, maar toch blijft ze overeind tot het laatste groepje. Toch kwam ze een beetje gemaakt over, en blijkbaar is ze toch in staat om op commando te wenen. Dus wat moeten we van dat onhandig zenuwachtig personage geloven?

Offline Blondine VdH

  • Forumlid
  • De Mol ? Die zoeken we even voor U op !
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #43 Gepost op: 5-02-2016, 20:59:35 »
De Blondine moet even alles op een rijtje zetten want er zit een zoutstorm aan te komen in haar interne datacentrum...

1. De JA-kampers moeten tussen 59,3 en 59,75 keer hun plakband van 42m leggen om te scoren. Ze eindigen 51 meter TE VER, dus legden ze 2551 meter af of 41 meter te veel...Da's  minder dan 1 lengte te veel, daar kan iets misgegaan zijn bij de telling.
2. De NEE-kampers moeten tussen 118,6 en 119,5 keer hun touw van 21m leggen. Als ze het exact 119 keer leggen moeten ze maken dat ze wegkomen of ze worden mee afgeschoten met de vuurwerkraket. Maar ze eindigen 121 meter TE KORT, dus leggen ze 2379 meter, oftewel 111 meter te weinig. Ze leggen dus 113,3 lengtes af, of meer dan 5 lengtes te weinig... Nu kan je misschien 1 of zelfs nog 2 lengtes mistellen, maar 5 ? Met een dubbele controle ?

Neenee, de Blondine is niet van gisteren en ook niet van eergisteren, zelfs niet van vorig jaar en ze kent haar Zoutwoestijnvissertjes beter als haar eigen Chanelleke, zelfs na al die jaren die voorbijgingen nadat de Blondine live geteleviseerd kolonel Hugo de fris gewassen en gestreken das omdeed en zo eeuwigdurende roem verwierf in Mollenvangersland !

De conclusie kan dus niet anders zijn dan dat er door de 5 Neetjes flink geknoeid werd, waarvan er ééntje foefelde met voorkennis, en dat is zoals algemeen bekend even streng verboden ! Maar dat betekent tegelijk dat we minstens 5 en min of meer zeker 6 verdachten kunnen elimineren.

Nu is de Blondine niet zo'n geweldige elimineerster, ze heeft al last als ze moet kiezen tussen haar Diorrekes en Chanellekes om aan te doen als ze weer eens een werkdag naar den bureau van de Helpdesk moet om aldaar netjes gewassen en gestreken de meest striemende levensvragen over de Tinternetfactuur van de Helpdeskklanten te beantwoorden.

Maar kiezen tussen de would-be Molletjes en de enige echte Mol is voor de Blondine natuurlijk geen probleem. Haar fijngepoederd speurneusje haalt de nepprutsertjes  er uit zoals een magneet het oud ijzer uit een vuilnisbelt. Zo krijgen er na de onvolprezen mathematische Blondinedeductie van de 9 aspiranten na aflevering 1 al zomaar eventjes 5 het labeltje "Ongeschikt voor verdere consumptie" opgekleefd :

A. Het volledige JA kamp met uitzondering van buschauffeur Marc ( die hebben ze nog nodig want ze gaan nog flink wat in panne vallen met hun buskes ) en de naar dikkenekkerij neigende Issabel ( die wat de Blondine betreft thuis haren onnozele poedel mag gaan vasthouden voor een jaarreke of 5 )
B. Van het NEE kamp vallen Hanne ( wiens aandoenlijke enthousiasme omgekeerd evenredig is met haar Molzoektalent ) en Bruno ( de Teddybeer avant-la-lettre van deze jaargang) af wegens véél te snel afhaken op de zoutvlakte. Hier blijven nog Thibau BVBA, Manuella ( wiens achternaam ongetwijfeld Haas is, want ze weet nooit van iets...) en Ruth over.

Nu is die Ruth wel een gevalleke apart : Een entrée om U tegen te zeggen ( zelfs de Blondine zou dat met moeite kunnen evenaren ), haar eigen vangen met een lasso en zitten bleiten à volonté bij 40° in de bakkende zon en dan nog de test invullen op 1 iemand ! Doe het haar maar na ! "Rechtendoor naar den exit !" zou de Blondine dan zeggen, maar neen, ze krijgt nog een herkansing. Niet omdat de makers dat zo gepland hadden, maar gewoon omdat de taxi al in panne stond en Ruth niet meer weg geraakte...
De Blondine is dan ook oprecht curieus of Ruth nog gaat terugkomen of niet. Niet dat het er veel aan doet want voor de Blondine is Ruth al afgevallen als Mol als je het zo bont maakt...

Dus nu blijft de vraag : Marc, Issabel, Manuella of Thibau, Wie is de Mol ? Of is het toch Bruno...?
« Laatst bewerkt op: 6-02-2016, 00:38:18 door Blondine VdH »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #44 Gepost op: 5-02-2016, 22:08:47 »
Thibaud zegt eigenlijk ja tegen de mol, de Mol zijn zou binnen zijn comfortzone liggen.
Maar ik geloof dat Thibaud de molrol juist afwijst, omdat hij buiten zijn comfortzone wil gaan. Dat maak ik eruit op, anders zou hij nooit bij de neezeggers zijn beland.
Tell me what your telescope says

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #45 Gepost op: 6-02-2016, 18:47:48 »
De ja-groep gebruikt het plakband. Dat is heel als ze aankomen. Wanneer ze beginnen te meten, mist er een stuk tussenuit. Als al het plakband 42 meter is, zijn ze met een stuk van 41 meter of zo onderweg.

Is het totaal 42 of was het langer en hebben ze 42 afgemeten?

Offline Blondine VdH

  • Forumlid
  • De Mol ? Die zoeken we even voor U op !
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #46 Gepost op: 7-02-2016, 00:05:26 »
De ja-groep gebruikt het plakband. Dat is heel als ze aankomen. Wanneer ze beginnen te meten, mist er een stuk tussenuit. Als al het plakband 42 meter is, zijn ze met een stuk van 41 meter of zo onderweg.

Is het totaal 42 of was het langer en hebben ze 42 afgemeten?

Ze kenden de lengte niet maar konden met behulp van andere ijkmiddelen ( een camionband van 3,10 meter, plankjes van een IKEA-kastje of een waterpistool dat 11,5 meter ver schoot ) de lengte van de plakband bepalen. Je ziet op een bepaald moment effectief bij een shot van Marc dat er nog een stuk tape op de grond ligt dat niet gebruikt wordt. MAAR : Op dat moment zijn ze nog allemaal aanwezig en het is toch niet te geloven dat er niet één iemand zou opmerken dat er een stuk van de afgemeten tape achterblijft en hun metingen dus volledig fout zouden zijn ?

Dus denk ik dat het stuk tape op 42 meter afgemeten is maar eigenlijk langer was. Waarom ze dan exact 42 meter gekozen hebben als meetafstand ? De Mol mag het weten want als ze bvb. 50 meter zouden gehad hebben moesten ze exact 50 lengtes leggen wat veel makkelijker is dan die 59,5 die ze nu hadden met hun 42 meter...
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #47 Gepost op: 8-02-2016, 23:55:05 »
Ze kenden de lengte niet maar konden met behulp van andere ijkmiddelen ( een camionband van 3,10 meter, plankjes van een IKEA-kastje of een waterpistool dat 11,5 meter ver schoot ) de lengte van de plakband bepalen. Je ziet op een bepaald moment effectief bij een shot van Marc dat er nog een stuk tape op de grond ligt dat niet gebruikt wordt. MAAR : Op dat moment zijn ze nog allemaal aanwezig en het is toch niet te geloven dat er niet één iemand zou opmerken dat er een stuk van de afgemeten tape achterblijft en hun metingen dus volledig fout zouden zijn ?

Dus denk ik dat het stuk tape op 42 meter afgemeten is maar eigenlijk langer was. Waarom ze dan exact 42 meter gekozen hebben als meetafstand ? De Mol mag het weten want als ze bvb. 50 meter zouden gehad hebben moesten ze exact 50 lengtes leggen wat veel makkelijker is dan die 59,5 die ze nu hadden met hun 42 meter...

De 42 meter komt van 2 keer de lengte van het touw, die is 21 meter (volgens de presentator).

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #48 Gepost op: 9-02-2016, 01:19:34 »
Eh dat zegt de voice over ja dat het 21 meter is. Maar in de aflevering kun je zien hoe lang t echt is.

Ze weten van paar dingen de exacte maat, oa van de autoband nl 3,1 meter. We horen ik meen is hanne en Bruno zeggen dat dat touw 7 keer autoband is. Hoe ze dan bij 21 meter komen, weet ik niet.

2500/21 is 119 keer en dan zou je 1 meter van midden uitkomen. Echter als dat touw 21,7 meter is en je legt dat 119 keer neer, dan zit je op 25,82 en dus te ver. Maar hoe de nee groep dan op 123 meter tekort komt?....  122 meter is geen veelvoud van de lengte die zij aanhouden ,dus t is niet "gewoon" verkeerd geteld hoe vaak ze t touw gelegd hebben.

Nee groep verdachter dan de ja groep.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #49 Gepost op: 9-02-2016, 02:41:54 »
Eh dat zegt de voice over ja dat het 21 meter is. Maar in de aflevering kun je zien hoe lang t echt is.

Ze weten van paar dingen de exacte maat, oa van de autoband nl 3,1 meter. We horen ik meen is hanne en Bruno zeggen dat dat touw 7 keer autoband is. Hoe ze dan bij 21 meter komen, weet ik niet.

2500/21 is 119 keer en dan zou je 1 meter van midden uitkomen. Echter als dat touw 21,7 meter is en je legt dat 119 keer neer, dan zit je op 25,82 en dus te ver. Maar hoe de nee groep dan op 123 meter tekort komt?....  122 meter is geen veelvoud van de lengte die zij aanhouden ,dus t is niet "gewoon" verkeerd geteld hoe vaak ze t touw gelegd hebben.

Nee groep verdachter dan de ja groep.

Het is Marc die zegt dat het touw 7 x autoband is. Issa wil beginnen rekenen, en zou dus op 21,7 m uitgekomen zijn, maar Marc zegt onmiddellijk 21 m. Marc heeft afgerond, omdat hij er rekening mee houdt dat hij waarschijnlijk net iets minder dan 7 x de band heeft gerold.

Het nee team heeft het touw afgemeten met Ikea plankjes.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #50 Gepost op: 9-02-2016, 16:34:38 »
Met het uitmeten van de band wordt die weer stukje teruggerold inderdaad zodat het op 21 meter uitkomt

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #51 Gepost op: 13-02-2016, 15:33:49 »
Ik krijg toch de indruk dat Thibaud tijdens het autorijden gewoon zit te kijken. Op 18:45 (YouTube) zie je het masker scheef zitten of iets omhoog. Terwijl Manuella 12, 12, 12 blijft roepen, stuurt hij rustig naar links en rechts.

Het argument van Isabel dat de andere groep een foutmarge heeft die twee keer zo groot is, klinkt mij behoorlijk logisch in de oren. Wanneer dat de doorslag dreigt te geven, stelt Thibaud kop of munt voor. Persoonlijk denk ik om maximaal kans te houden dat zijn vlag gekozen wordt en hij daarvan zeker weet dat die niet correct is.

En vervolgens probeert hij Ruth verdacht te maken, terwijl we nu wel mogen aannemen dat die niet de Mol is.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2016, 15:36:26 door Tarballs »

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #52 Gepost op: 15-02-2016, 02:09:02 »
Ik krijg toch de indruk dat Thibaud tijdens het autorijden gewoon zit te kijken. Op 18:45 (YouTube) zie je het masker scheef zitten of iets omhoog. Terwijl Manuella 12, 12, 12 blijft roepen, stuurt hij rustig naar links en rechts.

Het argument van Isabel dat de andere groep een foutmarge heeft die twee keer zo groot is, klinkt mij behoorlijk logisch in de oren. Wanneer dat de doorslag dreigt te geven, stelt Thibaud kop of munt voor. Persoonlijk denk ik om maximaal kans te houden dat zijn vlag gekozen wordt en hij daarvan zeker weet dat die niet correct is.

En vervolgens probeert hij Ruth verdacht te maken, terwijl we nu wel mogen aannemen dat die niet de Mol is.

Exactly! Laat ons ook niet vergeten dat hij minstens 2 x in beeld verkeerd telt en die twee maal corrigeren Bruno en Manuella hem... maar hoeveel maal hadden ze het niet door? Zeker nadat Bruno en Hanne wegvielen kon er al geen dubbele controle meer uitgevoerd worden. Thibaud nam eerst de leiding door te zeggen hoe die band te gebruiken om het touw te meten, maar uiteindelijk gebruikten ze Ikea plankjes. Dan was Bruno er snel bij met het voorstel om dubbel te lopen. Bij de eerste test pusht Thibaud Bruno bijna om de inca-cola test te doen. Bruno is zo overdonderd dat hij als een mak schaap aan die test begint, maar je ziet aan zijn gezicht dat hijhet aanvoelt alsof hij zich heeft laten doen door Thibaud. En daarmee is de dubbele-controle man uitgeschakeld. Waarom zou Thibaud als hij mensen wil controleren op mol-tactieken Bruno snel-snel laten afvallen? En door uiteindelijk de auto-test te doen, kan hij enerzijds doen alsof hij de grootste bijdrage levert + de schuld op Ruth steken. 

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #53 Gepost op: 21-02-2016, 04:33:40 »
Thibaud is in mijn ogen iemand die verstandig speelt.
Hij zoekt te mol via een andere manier dan anderen.

Het twee maal mis zeggen van de meter is volgens mij om na te gaan wie er mol zou kunnen zijn.
Wie reageert kan je zo goed als schrappen, wie niet reageert, maakt zich verdacht.

Bij de lama's past hij een soortgelijke tactiek toe. (Vragen aan Bruno wat hij (Thibaud) aan Stijn verteld heeft).
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #54 Gepost op: 21-02-2016, 09:05:50 »
Is toch een Goede tactiek  check check dubbelcheck. Alleen liegen kandidaten ook om verdacht te worden of te zijn. En zou thibaud deze tactiek ook niet kunnen gebruiken om te zien of mensen verdacht willen zijn en Dan op due persoon de verdenking afschuiven als hij zelf mol was.


Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #55 Gepost op: 21-02-2016, 10:16:43 »
Ik heb de zoutvlakteproef nog eens bekeken....
De montage heeft ons goed liggen.... de plakband die we achter Gilles zien liggen is gewoon het vervolg van het parcours want de shot is genomen aan het EINDE van het touw, niet aan het begin.
Dat is de enige manier waarop Gilles de 2x touw = plakband geloofwaardig kan claimen. Het touw moet minstens 2 keer gelegd worden om de overeenkomst te poneren.
Wat we wel zien is dat Gilles het touw omhoog houdt als Marc de plakbond onder het eindpunt van het touw afscheurt. Wat betekent dat er een (lucht)driehoek gevormd wordt waarbij het koord de schuine zijde is en de plakbond op de grond de rechte... de schuine zijde die volgens Pythagoras (nietwaar Blondine ::jaja::) altijd langer is dan de rechten.... de plakband wordt dus korter dan 2x het touw.
We zien ook Gilles 'what the f*** grijns. Is mollen echt zo makkelijk'
Alleen bleek die al dan niet bewuste actie nutteloos vermits het team OVER het middelpunt eindigde.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #56 Gepost op: 21-02-2016, 18:08:49 »
Mijn gevoel zegt ook dat bij die plakband iets fout gelopen is.
Het beeld begint en Gilles zegt: Dat klopt. Die plakband is exact 2 keer de lengte van het touw. Marc is getuige.

Wie geeft hier de eerste insteek, waardoor Gilles zegt dat het klopt? Marc? Wsl niet want hij blijkt niet de mol. Misschien gaf Gilles de voorzet aan Marc door bv te vragen "Kunnen we niets doen met die plakband?" Waarop hij van Marc het verwachte voorstel doet op het daar te scheuren. Dan volgt de vertoonde dialoog.

Aanvankelijk leek mij de plakband een ideale manier om hem later te scheuren door de mol. Maar dat kan niet want ze kwamen te ver uit, dus moet hij langer worden. De theorie van het scheefhouden van de tape is mogelijk.

Even later zegt hij dat er beter 2 tellers zouden zijn (er zit ook een mol bij). Dat brengt hem op bepaalde momenten alleen. 2 tellers, aan 1 uiteinde 2, aan andere alleen. In isolement is er veel te doen.  8)

Gilles maakt zich sowieso verdacht.


---
Nog iets dat me opviel...
In de auto, toen de kandidaten elkaar eerst zagen was er het volgende gesprek in auto 'NEE'
Hanne: En ik wist niet wie die presentator was.
Bruno: Herken je hem nu?
Hanne: Maar nee, ik ken hem niet.
Bruno: Ik ken hem van de slimste mens.

Hmm, van de slimste mens? Niet vanop Radio 1 die bij zijn 'vaakst-beluisterde-radiozenders' staat?
« Laatst bewerkt op: 24-02-2016, 20:08:50 door Lukie4 »
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #57 Gepost op: 24-02-2016, 10:03:04 »
Nog iets dat me opviel...
In de auto, toen de kandidaten elkaar eerst zagen was er het volgende gesprek in auto 'NEE'
Hanne: En ik wist niet wie die presentator was.
Bruno: Herken je hem nu?
Hanne: Maar nee, ik ken hem niet.
Bruno: Ik ken hem van de slimste mens.

Hmm, van de slimste mens? Niet vanop Radio 1 die bij zijn 'vaakst-beluisterde-radiozenders' staat?
En daarin viel mij ook op: zijn lichaamshouding bij het zien van Gilles (presentator). Het kwam op mij over alsof hij hem al gezien had, en hij spreekt ook meteen zijn naam uit.

Hierin Hanne ook wel verdacht trouwens, om het zo extra te benadrukken.
Meer L

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #58 Gepost op: 24-02-2016, 10:41:33 »
En daarin viel mij ook op: zijn lichaamshouding bij het zien van Gilles (presentator). Het kwam op mij over alsof hij hem al gezien had, en hij spreekt ook meteen zijn naam uit.
(..)

Ja. En wanneer hij Stijn voor het eerst ontmoet, vertoont hij ook dergelijke lichaamstaal. Zegt ook nog: "O ja, Stijn." Op een manier die mij laat vermoeden dat hij al iets over Stijn wist. Herstelt zich daarna snel.


Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 1 - 5000 meter op de zoutvlakte
« Reactie #59 Gepost op: 24-02-2016, 10:52:14 »
Nog iets dat me opviel...
In de auto, toen de kandidaten elkaar eerst zagen was er het volgende gesprek in auto 'NEE'
Hanne: En ik wist niet wie die presentator was.
Bruno: Herken je hem nu?
Hanne: Maar nee, ik ken hem niet.
Bruno: Ik ken hem van de slimste mens.

Hmm, van de slimste mens? Niet vanop Radio 1 die bij zijn 'vaakst-beluisterde-radiozenders' staat?

Gilles De Coster presenteerde 'De Ochtend' op Radio 1 tot 2012. Dat was elke weekdag van 6u tot 9u, dus primetime. Maar ik begrijp Bruno wel, want voor zijn overstap naar de televisie kon ik nog geen gezicht op Gilles De Coster kleven.