Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen  (gelezen 15981 keer)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #20 Gepost op: 8-02-2016, 23:15:18 »
Was ook in de extra filmpjes te zien hoor.  Het was een kokerloze

Ja oke maar niet in uitzending dus :P
Lomperik..

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #21 Gepost op: 8-02-2016, 23:16:49 »
Klopt.  Maar het resultaat was hetzelfde 0 euro.
klaar voor de strijd

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #22 Gepost op: 9-02-2016, 00:05:02 »
Klopt.  Maar het resultaat was hetzelfde 0 euro.


Was satinet Bruno die een kokerloze had? (Kan even niet op de site voor extra's te bekijken)
Lomperik..

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #23 Gepost op: 13-02-2016, 15:54:04 »
Toch nog een keer gekeken. Gewoon omdat het kan.

Thibaud en Cathy bieden zichzelf aan. Lijkt mij de beste molpositie.

Op de vraag wie er met de walkie gaat, zegt Gilles: "Met twee." Lijkt me onmols.

Thibaud zegt eerst de naam van een lama (zinloos) en zegt dan iets als "wit met een grijze, vieze vlek in zijn nek". Het lijkt me dat je daar weinig mee kunt.

Tweede bankroetlama is veel nauwkeuruger omschreven, door Cathy. Deze wordt ook meteen gevonden.

Thibaud: "Ik zou voorlopig (voorlopig!) van de witte aflbijven."

Thibaud controleert of Stijn de tweede bankroetlama heeft doorgegeven. Dat is het geval. Onmols van Stijn.

Gilles pakt een lama. Geen witte. Onmols.

Cathy wil op het halve uur de dure, witte vangen. Mols. Thibaud brengt er niets tegen in. Bruno vindt het risico te groot.

Uiteindelijk stelt Thibaud namens Cathy en hemzelf voor de witte te vangen. Hanne vindt het een goed plan. Manuella ook.

Gilles vraagt (in mijn ogen onmols) nog eens om een beschrijving van de bankroetlama. Thibaud zegt dat het het "schoonste beest is". Echt een "prijsbeest". Info waar de groep in mijn ogen niets mee kan. Met die info op jacht gaan naar een witte is alleen maar risico. Mols.

Thibaud vraagt wie de lama zonder koker heeft gevangen. Zit hij zo goed in het spel (hij controleerde eerder Stijn) of probeert hij mensen verdacht te maken?

Hanne vangt twee lama's. Geen witte. Onmols.

Bruno, Stijn en Manuella hebben een witte gevangen. Zit geen bankroetlama bij.

Op Cathy en Thibaud na zie ik weinig verdachte personen. Misschien Manuella nog, die een witte pakt, terwijl de afspraak is dat nog niet te doen.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #24 Gepost op: 13-02-2016, 16:00:35 »

Thibaud zegt eerst de naam van een lama (zinloos)


Ik weet zo net nog niet of dit zinloos is. Ik weet niet hoe intiem de boer met zijn lama's omgaat, maar het zou voor de kandidaten geen kwaad kunnen om te proberen de gewenste lama te roepen bij zijn/haar naam. Het zou zomaar kunnen zijn dat Gloria, juist omdat zij de 'schoonste' van de kudde is, zij meer aandacht heeft gekregen van de boer en haar naam ook kent.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #25 Gepost op: 13-02-2016, 18:07:00 »
Op Cathy en Thibaud na zie ik weinig verdachte personen. Misschien Manuella nog, die een witte pakt, terwijl de afspraak is dat nog niet te doen.

Het zou mij niets verbazen als hier de molactie is om juist een of twee lama's te vangen, al dan niet door er vooraf in het geheim op te oefenen. Een relatief luttel bedrag gaat in de pot en je bouwt er in de eerste aflevering mooi vertrouwen mee op. Ook dat kan mols zijn.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #26 Gepost op: 13-02-2016, 18:09:55 »
Het zou mij niets verbazen als hier de molactie is om juist een of twee lama's te vangen, al dan niet door er vooraf in het geheim op te oefenen. Een relatief luttel bedrag gaat in de pot en je bouwt er in de eerste aflevering mooi vertrouwen mee op. Ook dat kan mols zijn.

Inderdaad. Ik twijfel er zelfs niet aan dat dat gebeurd is. Het verklaart ook de openheid van Gilles over wie welk bedrag binnen haalde. Uiteindelijk is 250 euro binnen halen peanuts als je ziet wat het gangbare bedrag is dat verdiend wordt iedere keer.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #27 Gepost op: 15-02-2016, 17:57:26 »
Als zowel de prijslama als de bankroetlama gevangen worden komt er niets in de pot, althans zo heb ik het begrepen. Daarom denk ik dat Cathy en Thibaut in de beste molpositie zaten: aansturen om een witte lama te vangen met het risico dat de bankroetlama gevangen wordt. Bij de lassowerpers kan de mol gewoon niets vangen maar kan niet beletten dat anderen lama's vangen tenzij ook aansturen op het vangen van een witte lama.
Dat de mol één of twee lama's vangt om vertrouwen te wekken is ook mogelijk maar noem ik geen molactie (gaan wij positieve acties ook als molacties bestempelen?). Bovendien heeft de Vlaamse mol in de 3 vorige reeksen al in de eerste aflevering gesaboteerd en niets in de pot gebracht.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #28 Gepost op: 15-02-2016, 19:26:14 »
Dat de mol één of twee lama's vangt om vertrouwen te wekken is ook mogelijk maar noem ik geen molactie (gaan wij positieve acties ook als molacties bestempelen?).

Als het even uitkomt binnen onze tunnelvisie wel. :P

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #29 Gepost op: 21-02-2016, 03:53:37 »
Ik kom een beetje laat, ik weet het... (soms wel eens heel interessant om een vorige aflevering te herbekijken met de info die je hebt uit verdere afleveringen)  ::vergroot::

Maar ik wou laten weten:
Laat jullie vooral niet vangen aan de chronologie van alles!
Een klein voorbeeldje (die jullie hier ook aanhalen) vanuit deze proef die dit mooi illustreert:


Hoe het ineen gestoken werd:
Cathy stelt voor om op het half uur 'alles of niets' te spelen.
Bruno wil dit niet en stopt het gesprek.
Daarop komt Hanne aan de walkie.
Thibaud legt het plan nogmaals uit aan haar om alles of niets te spelen.
Hanne vindt dit een superplan.

Waarom dit scènes zijn vanop verschillende momenten:
Let op de rugzak van Cathy en Thibaud.
Op het moment dat ze de plan voorstellen aan Hanne, hebben ze hun rugzak aan.
Op het moment dat Hanne antwoord, hebben ze geen rugzak meer aan.

En zo heb ik de volledige proef zowat opnieuw in elkaar gestoken, geordend op kledij en posities.
Zowel Bruno, Stijn als Marc beginnen met pull en eindigen zonder. Ruth start met open vestje en eindigt met gesloten vestje.
Ik denk dat dit zeer te betrouwen is. Ik zie echt niet iedereen toevallig op hetzelfde moment zijn trui aan doen, en dan weer uit om dan later nog eens aan te trekken.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #30 Gepost op: 21-02-2016, 03:54:53 »
Even een reconstructie zoals het chronologisch gebeurde: Dit kan andere inzichten geven!
- Manuella gaat inderdaad als eerste van start (Trui van Bruno is aan, van Stijn ook, van Marc ook, vestje van Ruth is open).

- Stijn deelt via de walkie mee aan Thibaud en Cathy dat Manuella een witte gevangen heeft (rugzak van Cathy en Thibaud zijn aan, Thibaud aan de walkie)

- Hanne vangt een eerste bruine lama. (Trui van Bruno is aan, van Stijn ook, van Marc ook, vestje van Ruth is open)

- Marc probeert lama's te vangen, maar slaagt hier niet in (Overgang van Marc met en zonder trui).

- Ruth worstelt met het touw en vangt geen lama. (Vestje van Ruth is open)

- Cathy stelt de vraag aan de vangers om toch niet voor de 2000 EUR te gaan. Deze is immers evenveel waar als al de rest samen. Issabel en Bruno zeggen haar dat de lama's te moeilijk uit elkaar te halen zijn. Deze actie is op het moment dat Ruth aan het werpen is. (Trui van Bruno is aan, van Stijn ook, van Marc ook en is aan het bekomen van zijn run, speelt straks waarschijnlijk zijn trui uit omdat hij het te warm heeft) (rugzak van Cathy en Thibaud zijn aan, Cathy aan de walkie)

OPGEPAST, HIER HEBBEN DE MAKERS HUN VOLGENS MIJ GOED GEAMUSEERD MET KNIPPEN EN PLAKKEN! (Als je origineel bekijkt en kledij, positie in de gaten houdt, zie je gewoon dat het niet klopt)

- Bruno: Zoet, we laten het zo. We nemen straks contact op.
- Thibaud: Bruno, ik vind dat zeer lief dat je mij zoet noemt, maar ik ga je een vraagje stellen.
- Een geknipt antwoord van Bruno (of misschien zijn die twee zinnen hiervoor wel omgekeerd?)
- Thibaud: Nee, Bruno. Echt belangrijk. Bruno! Bruno!
- Bruno: Jaa-aa
- Thibaud: Vertel mij eens hoe de bruine bankroet eruitziet.
- Waarop Bruno correct antwoord
- Thibaud repliceert dat dit als controle was, of Stijn dit correct doorgegeven had.
- Waarop Stijn zich natuurlijk aangesproken voelt en 'de groetjes' doet. Bruno houdt het bij 'daag'!
Tijdens deze dialoog: (Trui van Bruno is aan, van Stijn ook) (Rugzak van Cathy en Thibaud zijn aan, Thibaud aan de Walkie)

(Dit is trouwens slim gespeeld door Thibaud, want hierbij controleert hij ineens 2 spelers. Als hij foutief antwoord zou krijgen, dan weet hij al dat één van de twee liegt)

- Cathy vraagt aan Thibaud om iemand anders aan de walkie te vragen. Op dat moment komt Hanne. (Rugzak van Cathy en Thibaud zijn aan, Thibaud aan de walkie)

Dan moet er wat tijd tussen zijn, want tussen dit moment en het volgende (die in de aflevering opeenvolgend worden gespeeld) heb Cathy en Thibaud hun rugzak uitgedaan. Het is een raadsel wat in tussentijds gezegd wordt

- Gilles vangt een eerste, bruine, lama, die spuwt. (Trui van Bruno is aan, van Stijn ook, trui van Marc is uit, vestje van Ruth is open)

- Thibaud doet het voorstel van Cathy uit de doeken aan Hanne. Hanne vindt dit een superplan. (rugzak van Cathy en Thibaud zijn uit, Thibaud aan de walkie)

- Issabel slaagt er ook niet in om lama's te vangen (Trui van Marc is uit, vestje van Ruth is open, Bruno en Stijn zijn niet te zien --> Pull gaan uitdoen?)

- Hanne legt terwijl Issabel smijt het voorstel van Cathy en Thibaud uit aan de groep. (Trui van Bruno is uit, van Stijn ook, van Marc ook, vestje van Ruth is open)

- Na Issabel gaat Bruno zoals net afgesproken op zoek naar de witte lama van 2000 EUR. (Trui van Bruno is uit, van Stijn ook, van Marc ook, vestje van Ruth is open) (rugzak van Cathy en Thibaud zijn uit)

- Dan vangt Stijn met 1 worp 2 lama's (Trui van Bruno is uit, van Stijn ook, van Marc ook, vestje van Ruth is dicht)

- Iedereen is geweest en Gilles vangt zijn tweede lama (wit/bruine, zeker geen bankroet) (Trui van Bruno is uit, van Stijn ook, van Marc ook, vestje van Ruth is dicht)

- Hanne onderneemt ook nog een tweede poging en kan nog een bruine lama strikken. (Trui van Bruno is uit, van Stijn ook, van Marc ook, vestje van Ruth is dicht)


Heb kan misschien voor sommigen ogen doen open gaan :)
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #31 Gepost op: 21-02-2016, 09:00:16 »
Ook achronolgie in deze opdracht dus. Ik zou het zeker niet vreemd vinden, daar dit enorm veel gebeurd in de mol ( en ook in widm). Dingen die op beeld raar overkomen zijn als je Alles zou te zien krijgen, soms minder raar.