Poll

Wie is de Mol?

Cathy
Gilles
Hanne

Auteur Topic: [De Mol] Wie is het? - Poll  (gelezen 218637 keer)

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #20 Gepost op: 4-02-2016, 09:33:19 »
Issabel gilles en Marc.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #21 Gepost op: 4-02-2016, 12:49:14 »
Mijn mol is momenteel Marc.

Ik denk niet dat de mol zich laat afgaan in een tussenopdracht. Zo verliest die alle invloed op het spel.
Als er nu per groep geld kon verdiend worden, zou het wel kunnen dat de mol een fout maakt en zich laat afgaan.
Maar hier moesten de ja en de nee-groep samen bepalen welke vlag ze kozen.
Er is sowieso een groep zonder mol die in principe juist kan geteld hebben.
De mol wil erbij zijn om die keuze te beïnvloeden.

Dus als mogelijkheden hou ik dan Marc,Manuella,Ruth, Isabelle en Thibaud over.

De nee-groep pakt het touw van 21m. Dat lijkt een mindere keuze maar als je dit 119 keer legt heb je 2499m en slaagt de opdracht.
De ja-groep pakt de plakband van 42m. Dit lijkt een goede keuze, maar deze moet je 59 keer leggen en daarna moet je schatten.

Dus als ik dit volg, zit de mol bij de ja-groep.
Als je naar de discussie van de plakband kijkt, oppert Gilles als eerste dat dit minder werken is.
Marc pakt de tape voordat er overlegd wordt.

Op het einde gaat de discussie over welke vlag er gevolgd moet worden. Issabel is hier zeer mondig over dat zij goed zitten.
Marc is hier stil.

Wat blijkt, beide groepen zitten fout. De nee-groep was hopeloos. De ja-groep heeft een plakband teveel gelegd.

Dus hier zijn de ja-groepmiddenbereikers voor mij verdachter.

Bij de lama-opdracht vind ik de oog voor detailmensen minder verdacht. Hier viel weinig te mollen.
Ik denk zelf dat de mol hier 1 lama met een laag bedrag (manuella) of geen (Issabel en Marc) vangt.

Opdracht 3 is moeilijk om iets uit te halen.

Dus mijn mol op basis van opdracht 1 en 2 Marc
maar ik hou nog even mijn oog op Manuella en Issabel

Ruth hou ik even buiten beschouwing.Het lijkt mij dat de andere kandidaten moeten bepalen of ze terug mag komen of niet. Dat is een te groot risico als mol.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2016, 13:26:20 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #22 Gepost op: 4-02-2016, 15:19:41 »
Mooie analyse. Uitgaande van het Príncipe waar kan de mol zich het beste plaatsen.  I like it. ::trots::

Ik kom Alleen tot de slotsom dat Ik manuella op 1 zet, Omdat 1 plakband extra plakken een foutje is en 6 touwen niet leggen gewoon mols is. Mocht Ruth volgende week terugkeren Mede door invloed makers Dan stijgt zij met stip op mijn lijst.

Manuella vangt een witte lama , risico en ze wil onder de grond duiken. Verder spreekt de tekst op haar shirt klare taal, voor wie t horen wil.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2016, 15:29:21 door Tarbozan »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #23 Gepost op: 4-02-2016, 18:47:34 »
Issabel staat bovenaan mijn mol-lijst gevolgd door Marc en Cathy.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #24 Gepost op: 4-02-2016, 21:15:00 »
Ik ga vooralsnog voor Marc, maar kan nog veranderen hoor  ;D

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #25 Gepost op: 5-02-2016, 20:00:06 »
Issabel

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #26 Gepost op: 5-02-2016, 20:02:38 »
Voorlopig Marc, hoewel het niet in zijn molboekje schrijven tegen hem spreekt. Op die manier wil je je toch niet direct in de schijnwerpers plaatsen?
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Blondine VdH

  • Forumlid
  • De Mol ? Die zoeken we even voor U op !
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #27 Gepost op: 5-02-2016, 21:52:10 »
Voorlopig Marc, hoewel het niet in zijn molboekje schrijven tegen hem spreekt. Op die manier wil je je toch niet direct in de schijnwerpers plaatsen?

Misschien wil hij net op die manier zichzelf verdacht maken ? Want als anderen op jou stemmen is de kans groter dat jij er in blijft. Het systeem van "In het land der blinden is Eénoog koning ".

In een ver Mols verleden ( jaargang 2, 2000 ) heeft er eens eentje dat voor het eerst geprobeerd tijdens een schapendrijfproef. Hilarische TV, geweldige humor, maar de Mol strafte hem dadelijk af en hij lag er dezelfde aflevering uit.

Toen kon je dat allemaal nog proberen, nu doet iedereen dat en is iedereen er voor beducht...

Dus ik denk dat dat spelletje van Marc weinig zoden aan de buschauffeurse dijk zal brengen...
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #28 Gepost op: 5-02-2016, 23:23:51 »
De beroemde Pekinees , Hilarisch.

Voor hen die t niet gezien hebben:  we spreken over de mol 2 vlaanderen in het jaar 2000. Bij deze opdracht werd er aan 2 kandidaten gevraagd om Schapen bij een te gaan drijven met als hulp middel een hond waar bij ze de Keuze Hadden uit 3 honden.

De 2 gekozen kandidaten waren David en dominiek, 2 jonge gedreven honden (kan de woordspeling niet laten liggen)' die Elkaar absoluut niet mochten en ook niet vertrouwden.  Dominiek Wilde David testen en koos bewust voor de kleinste hond, een pekinees.

De uitkomst van de proef laat zich raden, het Arme beestje werd op een gegeven moment zelfs gedragen naar de Schapen en nog willen de schapen niet de juiste richting in.

Zoiezo een serie vol herinneringen: eefje met haar uitspraak vree wijs, opa mol, een ex militair due zijn teamleden afschiet.


De conversatie tussen mol en winnares in een gammel bus je: gaat dat hier lukken. Da hangt er vanaf wat ge lukken noemt. Een veel opener verklaring van de mol over zijn identiteit moet ik nog tegen komen.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #29 Gepost op: 6-02-2016, 14:46:11 »
Ik vermoed dat we dit seizoen een stuk minder moeilijk hoeven te denken als bij WIDM en dus vrij makkelijk semi-solide conclusies kunnen trekken. Deductie/reductie als strategie:

De Mol blijft in het spel: Ruth
De Mol zegt ja:  Hanne, Thibaud, Bruno, Manuella
De Mol schrijft lekker mee in z'n Molboekje: Marc
De Mol wil niet dat Stijn zich laat vallen: Cathy
De Mol lassoot geen 500 euro bij elkaar: Gilles

Stijn of Issabel ::jaja:: Waarvan Issabel het slechts gepresteerd heeft bij de lama's, en dus de Mol is ::jaja::
...óf niet!

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #30 Gepost op: 6-02-2016, 15:02:38 »
Ik vermoed dat we dit seizoen een stuk minder moeilijk hoeven te denken als bij WIDM en dus vrij makkelijk semi-solide conclusies kunnen trekken. Deductie/reductie als strategie:

De Mol blijft in het spel: Ruth
De Mol zegt ja:  Hanne, Thibaud, Bruno, Manuella
De Mol schrijft lekker mee in z'n Molboekje: Marc
De Mol wil niet dat Stijn zich laat vallen: Cathy
De Mol lassoot geen 500 euro bij elkaar: Gilles

Stijn of Issabel ::jaja:: Waarvan Issabel het slechts gepresteerd heeft bij de lama's, en dus de Mol is ::jaja::

Op zich kan ik me goed vinden in je analyse, maar toch denk ik niet dat het zo simpel is dat je meteen vier kandidaten kunt afstrepen omdat ze geen ja zeiden. Dat zou het voor de kandidaten (die deze verdeling ook zagen) wel heel gemakkelijk maken.

Mijn afstreeplijstje (kijken wie niet de mol is werkt altijd gemakkelijker dan kijken wie wel de mol is):
- Ruth, een mol blijft altijd in het spel
- Marc, op de extra beelden is te zien dat hij het op dag 2 'al aan zijn hart krijgt'. Hij windt zich zó op, kan me niet voorstellen dat de makers zo iemand als mol kiezen. (Bovendien heet hij Marc en om twee Marcen achter elkaar mol te laten zijn?)
- Cathy en Thibaud durf ik wel enigszins door te strepen. Beiden worden erg verdacht door de groep. Een mol probeert zeker de eerste paar dagen zich nog niet in de picture te spelen.

Vooralsnog houd ik Issabel en Stijn extra in de gaten, al vind ik Hanne (die door de groep al de naïeve is gedoopt) ook verdacht.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #31 Gepost op: 6-02-2016, 15:18:38 »
Op zich kan ik me goed vinden in je analyse, maar toch denk ik niet dat het zo simpel is dat je meteen vier kandidaten kunt afstrepen omdat ze geen ja zeiden. Dat zou het voor de kandidaten (die deze verdeling ook zagen) wel heel gemakkelijk maken.
Het leuke is dus dat ze altijd te ver doordenken ::jaja:: En ondertussen is het zo simpel als het is.
...óf niet!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #32 Gepost op: 6-02-2016, 17:14:29 »
acteurs acteren, sommige kandidaten ook. en de Mol zeker.

als Poetin zegt dat hij vredelievend is , geloven we hem dan ook ?
op het gevaar af gepost dat dit de laatste post van tarbozan, was. de deurbel gaat en het zou wel eens de kgb kunnen zijn

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #33 Gepost op: 6-02-2016, 17:44:06 »
Marc of Issabel
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #34 Gepost op: 6-02-2016, 19:04:42 »
Voorlopig valt mijn Mol-oog meer op de jongelingen. Zoals Stijn het zei: "Waarom niet eens een keer ne jonge Mol?"

Het zou dan gaan tussen Hanne, Stijn, Gilles en nog net Issabel. Dit was ook de grootst vertegenwoordigde groep bij de inschrijvingen.

Heb gestemd voor Stijn. Hij is de benjamin van de groep, krijgt nog veel krediet net door zijn jonge leeftijd. Het lijkt me ook echt iemand die ze zouden kunnen selecteren. Niet omdat Limburgers niet te vertrouwen zijn, dat zijn ze natuurlijk wel ;) maar de 'snotbel' van de groep wordt doorgaans niet meteen zo verdacht bevonden, misschien mede door
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Het lijkt me wel een tof profiel om te selecteren als Mol en in principe heeft hij nog alle kansen om het te zijn. De eerste aflevering zegt natuurlijk niet alles. Volgens mij gaat het er net om om jezelf zo goed mogelijk neer te zetten in de groep, dat vormt dan de basis waarrond de Mol nadien kan gaan bouwen of laten we zeggen kan gaan beginnen afbreken. In zijn eerste opdracht heeft hij gefaald, dat was gedeelde schuld met Cathy. In opdracht 2 gooide hij zijn lasso naar een hele groep lama's, misschien in de veronderstelling dat de bankroetlama ertussen stond? En hangend aan de brug eist hij alle aandacht op door als laatste te blijven hangen om dan uiteindelijk te zorgen dat er een hele som geld wordt verdiend. Alles hangt af van wat hij volgende week uitspookt.

Gilles springt meer in het oog, net als Issabel en zeker Hanne. Wat een brok energie! Zou volgens mij ook nog een grappige Mol zijn. Maar ik vraag me af hoe ze dat dan de komende weken zou gaan doseren. Ze hebben allemaal wel iets mispeuterd maar ... Hanne, ik weet niet wat het is. Er klopt iets niet aan haar. Ze kende de presentator niet, terwijl dat al bekend was bij de inschrijving. Als je heel dat traject doorloopt van inschrijving tot deelname is dat toch wel straf. Die vind ik helemaal niet zo naïef overkomen, maar ze heeft inderdaad die stempel al.

Cathy is te controlerend en samen met Bruno, Thibaud en Ruth te verdacht door de anderen, Manuella en Ruth te gespeeld, Marc te nonchalant ... Ik denk wel niet dat we schrik moeten hebben voor de uiteindelijke uitkomst. Wie het ook is, met zo'n fantastische groep kandidaten wordt ook deze ontknoping weer een feest.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2016, 19:16:37 door FeniXVI »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #35 Gepost op: 7-02-2016, 17:10:53 »
De Mol blijft in het spel: Ruth

Zoals elders al eens gepost, is er een reeks bekend waar de Mol geënsceneerd een rood scherm kreeg en vervolgens terug in de groep kon komen. De uitleg was dat De Mol zelf ook de test moet invullen en die expres heel slecht en traag had ingevuld. Vervolgens kreeg de Mol als afvaller de keuze om terug in het spel te komen, maar dat zou 50.000 dollar kosten. Uiteraard zei de Mol ja en zat vervolgens terug in het spel met 50.000 dollar minder in de pot.

Het ding is dat je niet kan inschatten wat de makers van plan zijn. Als straks de keuze wordt gegeven aan de andere kandidaten of Ruth mag terugkomen of niet, lijkt het er niet op dat ze de Mol nog kan zijn, want dan was er risico dat de kandidaten "nee" zeiden en dan zaten ze zonder Mol. Maar: als Ruth De Mol is en het zou mislukken om via de kandidaten terug in het spel te komen, kan de productie achteraf nog zeggen 'Ruth, je medekandidaten willen je niet terug. Maar jij kan nu wraak nemen door toch zelf de ultieme beslissing te nemen om terug te komen. Hierdoor zet je de pot echter terug op 0.' En dan zit de Mol sowieso altijd terug in het spel.

Het ding is dat als de kandidaten zelf al ja gestemd hadden, je dus nooit kan weten of er zo'n back-up scenario was en of je ze dus kan schrappen als Mol of niet.

Desalniettemin denk ik sowieso ook niet dat ze De Mol is en dat ze deze truc zouden uithalen. Maar de optie is er wel gewoon.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #36 Gepost op: 7-02-2016, 20:11:01 »
Als dit Terugkeer scenario niet volledig afhankelijk is vd stem van de deelnemers, vind ik dat een molstreek van we regie.  Persoonlijk heb ik ruth nog niet weggestreept, maar hoop dat ze of niet terugkeert of echt enkel op inspraak van de deelnemers.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #37 Gepost op: 7-02-2016, 21:54:41 »
Ik ga voor Marc, grotendeels om dezelfde redenen als Wouterv al aangeeft. Cathy volgt en Issabel. Dat is zo'n beetje mijn top 3 zou ik zeggen.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #38 Gepost op: 8-02-2016, 23:04:55 »
Na aflevering 2:

1. Cathy
2. Manuella
3. Thibaud
4. Issabel
5. Stijn
6. Gilles
7. Bruno
8. Hanne

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #39 Gepost op: 8-02-2016, 23:07:34 »
Wie is de Mol?
Bruno   - 5 (6.4%)
Cathy   - 18 (23.1%)
Gilles   - 5 (6.4%)
Hanne   - 4 (5.1%)
Issabel   - 15 (19.2%)
Manuella   - 9 (11.5%)
Marc   - 11 (14.1%)
Ruth   - 2 (2.6%)
Stijn   - 7 (9%)
Thibaud   - 2 (2.6%)

Totaal aantal stemmen: 78

Reset! 13 mensen moeten op zoek naar een nieuwe mol. Ik ga zelf opnieuw voor Manuella, gevolgd door Issabel en Bruno :)
Hanne, Thibaud en Stijn zijn het denk ik niet. Cathy en Gilles hou ik nog even reserve.

Edit: Laat maar
« Laatst bewerkt op: 8-02-2016, 23:18:46 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.