Auteur Topic: [THEORIE] Helm van Cathy in het introductiefilmpje  (gelezen 6695 keer)

Offline Chark

  • Forumlid
[THEORIE] Helm van Cathy in het introductiefilmpje
« Gepost op: 2-02-2016, 02:44:25 »
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160201_02104293/video-verklapte-vier-in-begingeneriek-al-wie-de-mol-is

Link naar het artikel en vertraagde versie van de intro. Je ziet heel even storing en daar is Cathy's helm te zien.

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re: [THEORIE] Helm van Cathy in het introductiefilmpje
« Reactie #1 Gepost op: 2-02-2016, 03:53:11 »
Voorlopig staat ze ook op 1 in mijn lijstje.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Helm van Cathy in het introductiefilmpje
« Reactie #2 Gepost op: 2-02-2016, 09:13:26 »
Voor een Vlaamse relaunch van De Mol zou het een goede hint zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [THEORIE] Helm van Cathy in het introductiefilmpje
« Reactie #3 Gepost op: 2-02-2016, 12:11:42 »
allereerst prima gevonden .

maar als ze na exact 58 seconden deze hint er zo overduidelijk in monteren. zou me dat wat tegenvallen.
oke je ziet op full speed dit beeld niet, maar je merkt wel dat er een overgang zit. dus weet jhe dat molloten daarmee gaan spelen.

er hangen op dat moment 9 hanged people aan een brug in beeld is de tekst de mol en dan overduidelijk (in slo-mo) een beeld met cathy. daarna zij al eerste met de vraag
of ze mol wil zijn.

too obvious of daardoor misschien wel weer waar,
niets is wat het lijkt en we zijn vertrokken

Offline Blondine VdH

  • Forumlid
  • De Mol ? Die zoeken we even voor U op !
Re: [THEORIE] Helm van Cathy in het introductiefilmpje
« Reactie #4 Gepost op: 3-02-2016, 20:05:25 »
Voorlopig staat ze ook op 1 in mijn lijstje.

Perlutje, Perlutje toch...
Na al die jaren heb je het toch nog niet geleerd van de juiste grijze graver te kiezen...
Leren jullie het daar in jullie Vlaandrens zittenblijversdorpje dan nooit ?
Maar enfin, de Blondine is zo blij van je terug te zien dat ze je gelijk eens een tipje van haar ondertussen internationaal beroemde molsluier zal oplichten :

Cathy, met of zonder dat modieus helmgeval op haar bevallig kopje, is niet de mol, net omwille van dat filmpje. Want de Zandvissertjes zijn niet zo dom, zeker omdat ze op voorhand al weten dat op Tinternet honderdduizendmiljoenmiljard Mollenvangers klaar zitten met een gigantische batterij hightech toestanden - waar de Blondine overigens  geen Belgische noch Hollandse kaas van gegeten heeft, ze snakt vol nostalgie terug naar de tijd van rammelende inbelmodems, Planetaire Internetzoektochten en geniepige nachtelijke afspraakjes in illustere café's van rondborstige Poolse beenhouwersvrouwen of bruine Pallieterkroegen- die de bazen van de CIA, de KGB én James Bond het klamme angstzweet in hun grijpgrage mollige handjes doen krijgen.

Neenee, Cathy is de eerste mooi gemonteerde bliksemafleider die dat onschuldige flitsje zodanig moet opblazen dat iedereen al direct op het verkeerde spoor gezet word. En zo de echte mol in alle rust de kans geeft om zich als een echte mol in de schaduw in te graven voor de komende slachtpartijen.

En denk maar eens na, wie heeft er zichzelf beginnen ingraven tijdens de proef met de lama's ? En wie zegt publiekelijk dat ze het is ? "Je suis" ... Het zal wel zijn ! " Je suis La Taupe", ja !

Want wat doet een naaister ? Juist ja, ze naait... Jullie allemaal... 

De Blondine komt weldra met meer bewijsmateriaal om jullie te helpen om het Echte Mollicht te zien schijnen...

Net als in de goeie oude tijd...     
 
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [THEORIE] Helm van Cathy in het introductiefilmpje
« Reactie #5 Gepost op: 3-02-2016, 20:10:06 »
Perlutje, Perlutje toch...
Na al die jaren heb je het toch nog niet geleerd van de juiste grijze graver te kiezen...
Leren jullie het daar in jullie Vlaandrens zittenblijversdorpje dan nooit ?
Maar enfin, de Blondine is zo blij van je terug te zien dat ze je gelijk eens een tipje van haar ondertussen internationaal beroemde molsluier zal oplichten :

Cathy, met of zonder dat modieus helmgeval op haar bevallig kopje, is niet de mol, net omwille van dat filmpje. Want de Zandvissertjes zijn niet zo dom, zeker omdat ze op voorhand al weten dat op Tinternet honderdduizendmiljoenmiljard Mollenvangers klaar zitten met een gigantische batterij hightech toestanden - waar de Blondine overigens  geen Belgische noch Hollandse kaas van gegeten heeft, ze snakt vol nostalgie terug naar de tijd van rammelende inbelmodems, Planetaire Internetzoektochten en geniepige nachtelijke afspraakjes in illustere café's van rondborstige Poolse beenhouwersvrouwen of bruine Pallieterkroegen- die de bazen van de CIA, de KGB én James Bond het klamme angstzweet in hun grijpgrage mollige handjes doen krijgen.

Neenee, Cathy is de eerste mooi gemonteerde bliksemafleider die dat onschuldige flitsje zodanig moet opblazen dat iedereen al direct op het verkeerde spoor gezet word. En zo de echte mol in alle rust de kans geeft om zich als een echte mol in de schaduw in te graven voor de komende slachtpartijen.

En denk maar eens na, wie heeft er zichzelf beginnen ingraven tijdens de proef met de lama's ? En wie zegt publiekelijk dat ze het is ? "Je suis" ... Het zal wel zijn ! " Je suis La Taupe", ja !

Want wat doet een naaister ? Juist ja, ze naait... Jullie allemaal... 

De Blondine komt weldra met meer bewijsmateriaal om jullie te helpen om het Echte Mollicht te zien schijnen...

Net als in de goeie oude tijd...     
 
::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Ja ik vind het mooi verwoord, en denk idd dat Cathy niet te mol in, ze neemt meteen veel te veel het voortouw imho. De mol blijkt vaak in het begin iets meer op de achtergrond te zijn...
Meer L

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [THEORIE] Helm van Cathy in het introductiefilmpje
« Reactie #6 Gepost op: 3-02-2016, 20:20:39 »
Ik zie het vooral als een gevalletje "Subliminale boodschap." Ze willen ons onbewust op het spoor van Cathy zetten. Denk dat zij daarom wel eens de finale kon halen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Helm van Cathy in het introductiefilmpje
« Reactie #7 Gepost op: 3-02-2016, 21:41:38 »
Ik zie het vooral als een gevalletje "Subliminale boodschap." Ze willen ons onbewust op het spoor van Cathy zetten. Denk dat zij daarom wel eens de finale kon halen.


Wow dat vind ik een hele plausibele uitleg van dat shot! Je hersenen vangen het op, edoch niet bewust, zodat onbewust je meer op Cathy gaat letten. Ik vond haar al meteen verdacht bij de Lama-opdracht en zat tijdens de uitzending op haar als mol. Maar toen de biechten kwamen en wel heel erg Cathy werd verdacht en genoemd ging ik weer van haar af. Leuke toevoeging Niuno!  ::ok::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [THEORIE] Helm van Cathy in het introductiefilmpje
« Reactie #8 Gepost op: 3-02-2016, 22:06:45 »
De thesis van Cathy over Argentinian economy werd ook wel erg rap gevonden door de mol fans. 
Dit voelt als teveel sturing in een bepaalde richting.  Contra theorie zegt dus zet er Maar een Streep door. Of is contra denken alweer gewoon en wordt t dubbel negatief . Heerlijk toch weer.

Re: [THEORIE] Helm van Cathy in het introductiefilmpje
« Reactie #9 Gepost op: 4-02-2016, 00:45:15 »
Interessant. Goed gevonden hoor.