Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 2  (gelezen 27152 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2
« Reactie #40 Gepost op: 9-02-2016, 01:31:49 »
Ze zegt: "Nu ben ik toch wel benieuwd wie de mol is. Ik weet het echt niet. Volgens mij dan toch *insert naam*." Dus wie ze nu denkt dat de mol is ;)

Ik heb het stukje nog eens teruggekeken en ik denk dat dat klopt. (Maar ik "zie" haar toch echt een naam met twee lettergrepen zeggen.. waarbij ze er natuurlijk net zo goed wéér naast kan zitten, net als ik wel eens  ::regenboog:: ).

Dat rare zwarte balkje zit me wel dwars, nog.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2016, 02:11:50 door Marisa »

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 2
« Reactie #41 Gepost op: 9-02-2016, 01:56:23 »
Spanning ten top in aflevering 2, van het begin tot het einde. ::zweet::

En opeens kreeg de plezantste groep van het land een hart van steen. Zie maar eens hoe snel die groepssfeer kan omslaan. Had toch echt gedacht dat sommigen zich nog gingen bedenken, maarja dat was dan iets te goedgelovig van mij. Vond het toch net een tikkeltje te hard, op deze manier eruit voor iemand als Ruth. Zoiets verdiende ze niet. Ze had die lelijke verfbom precies niet zo straf verwacht. Maar ze gaat er wel om herinnerd worden, dat is zeker. Het was misschien beter andersom geweest, Marc in de rode taxi en Ruth met een normale taxi naar huis. Ofwel iedereen een verfbom, ofwel niemand.

Een deel van die groep is echt wel bikkelhard, maar daar zijn ze waarschijnlijk op geselecteerd. Al zou ik ze allemaal wel eens aan de andere kant willen zien zitten, smekend om een ronde verder te mogen. En dan keihard zo'n verfbom in hun gezicht. Ach, ze krijgen hun vet nog wel.

Hoe erg ze het ook vonden van Ruth, ze was wel rap vergeten door dat plezierig vertier op de bananenboten. Ze weten wel perfect wat voor opdracht ze erin moeten steken na zo'n zuur misselijkmakend groepsmoment.

Kandidaat-Mollen in het vizier: Bruno kwam toch weer wat verdachter over. Issabel kwam ook beter uit de verf. Je zou het Gilles kunnen aanschrijven dat die laatste opdracht mislukte maar daar is vast nog iets anders misgegaan. Hij deed wel goed zijn best, blijkt over een zeer goed geheugen te beschikken. Alleen dan net niet goed genoeg. ::dom:: Grappig hoe hij bij die padre wat af stond te vloeken. En van Hanne weet ik even niet wat ik van haar moet vinden. Ze komt oprechter over dan vorige week.

Cathy en Thibaud lijken meer voor de winst te gaan en zij gedragen zich er ook naar. Nepmollen?

Manuella, daar heb ik niet veel van gezien of gehoord. Was die er wel bij? :P Zo onopvallend vandaag! Ze was alleen opvallend in het zwijgen in alle talen, vooral bij het Ruth-moment. Had ik niet van haar verwacht.

En Stijn lijkt wel een anti-Mol deze aflevering. Toen hij die laatste penalty erin ging stampen had ik nog enige hoop dat hij naast of over ging sjotten maar helaas ging die zuiver binnen.

Spannende eliminatie ook. Niet te geloven hoe mijn hartslag de hoogte in schiet elke keer als die oude muziek begint. Het zat eraan te komen voor Marc, wie schrijft die blijft. Er zou een soort van schrijfverbod moeten zijn af en toe, voor kandidaten als Marc. Maar heb wel veel respect voor de manier hoe hij het wou spelen, op het gevoel. Manuella had het ook over wat meer willen genieten tussen het spel door. Dat verliezen de schrijvers een beetje uit het oog zo te horen.

Er blijken toch al kliekjes te zijn gevormd, de die-hards ... de gamers, de players zoals ze werden genoemd door Marc en daarnaast de normalere spelers à la Marc en Manuella die meer op gevoel spelen. Ik merk toch wel dat ik nu al in aflevering 2 al een aantal favorieten heb die ik niet naar huis wil zien gaan. Ook al door de manier hoe ze dat met Ruth hebben aangepakt, maar daar kan natuurlijk net zo goed de Mol tussenzitten. ;D Het worden moeilijke weken, nagelbijtend elke executie in want het zal moeilijk worden om die favorieten allemaal in de finale te krijgen. Kijk ook wel uit naar een paar rode schermen. Fingers crossed.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 2
« Reactie #42 Gepost op: 9-02-2016, 02:50:51 »
. Issabel kwam ook beter uit de verf.
.

Erg leuke woordspeling .  ::trots::

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [De Mol] Aflevering 2
« Reactie #43 Gepost op: 9-02-2016, 12:52:43 »
Man man man, wat een aflevering weer. Die verfbom was echt tha bomb! Heftig! Ik vond het wel een beetje sneu voor Ruth. Deze zag ik toch ook niet aankomen.

De bananen vond ik heel erg grappig om te zien. En een bevestiging van mijn mol Marc.  :P

Eigenlijk allemaal fantastische opdrachten met nog even een dubbele bodem. Stijn kan het toch haast niet meer zijn, of wel dan? En die twee meiden ook niet. Wie dan wel? Gilles toch? Hoewel hij zich bij de eerste opdracht buiten spel zetten met de traanopdracht? Cathy, maar dat ligt zo voor de hand, toch?

Afin, ik heb bijna nog meer genoten dan vorige week.  ::bravo:: Twee molverdachten liggen er uit. Ik had ook nog wat geld gezet op Manuella. Daar dan maar eens op focussen. Ik weet het echt niet..

Topaflevering. ::trots::

Toen Marc over de bananenboot heen sprong gingen bij mij molbellen rinkelen. En bij zijn verdachte uitspraak voor de executie gingen afvallersbellen rinkelen. De laatste bleken terecht. Wel jammer! ::zwaai::
Exact hetzelfde! De biecht van Marc was een mol-biecht! Mijn notitie: 'hij doet een molbiecht, maar niets is wat het lijkt dus hij zal er wel uit vliegen'. Had ik toch nog een beetje gelijk.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Ehlis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2
« Reactie #44 Gepost op: 9-02-2016, 12:57:20 »
Kandidaat-Mollen in het vizier: Bruno kwam toch weer wat verdachter over.

Ik vond het opvallend dat Ruth naar Bruno vroeg om haar te helpen met haar mogelijke terugkeer. Zou dat er niet kunnen op slaan dat haar mol Bruno was en dat ze dacht: ok ik was volledig verkeerd, hij is het dus totaal niet dus ik kan hem vertrouwen?

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2
« Reactie #45 Gepost op: 9-02-2016, 14:24:50 »
Super aflevering weer! Wat is dit genieten! Bananenboten ietsje minder, maar de andere opdrachten vond ik geweldig  ::ok::

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2
« Reactie #46 Gepost op: 9-02-2016, 16:18:29 »
Ik vond het opvallend dat Ruth naar Bruno vroeg om haar te helpen met haar mogelijke terugkeer. Zou dat er niet kunnen op slaan dat haar mol Bruno was en dat ze dacht: ok ik was volledig verkeerd, hij is het dus totaal niet dus ik kan hem vertrouwen?

Goeie

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2
« Reactie #47 Gepost op: 9-02-2016, 17:31:29 »
Aflevering 2 voorbij en geen grote hint gevonden die het spelplezier bederft  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2
« Reactie #48 Gepost op: 9-02-2016, 17:34:18 »
Aflevering 2 voorbij en geen grote hint gevonden die het spelplezier bederft  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Er wordt natuurlijk bij deze versie ook belange na niet zo gezocht naar hints als bij WIDM hier. Ik denk dat er hier slechts een enkeling echt naar hints zoekt bij De Mol, dan is het logisch dat minder gevonden wordt.

Lomperik..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 2
« Reactie #49 Gepost op: 9-02-2016, 17:34:52 »
Aflevering 2 voorbij en geen grote hint gevonden die het spelplezier bederft  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Na de priesterhint en kloosterhint géén kapelhint! ::bravo::

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2
« Reactie #50 Gepost op: 9-02-2016, 17:59:28 »
Hahaha

Ben wel benieuwd hoeveel hints er voor de kijkers in gaan zitten. In NL vliegen de letters en cijfer op muren en boten je om de oren. In deze versie nog niet, kijkt veel rustiger. Was anders continu in mijn hoofd aan het rekenen en in een boekje aan het schrijven

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2
« Reactie #51 Gepost op: 9-02-2016, 20:26:10 »
Wederom een schitterende aflevering!

Even dacht ik dat Ruth er op eigen kracht nog een goede gok ging doen ... het was typisch een opdracht waar de Mol zo iets had kunnen doen. Ik had ook niet verwacht dat vijf van de negen haar echt niet wilden helpen om terug te komen! De Mol zal waarschijnlijk tussen de nee-stemmers hebben gezeten. Al had ja-stemmer Issabel ook een Molactie: zij zegt dat Ruth de juiste nummerplaat GBL 315 (uit m'n hoofd) kan afschrijven i.v.m. het antwoord 'bvba' (moet zijn 'pvba'). Als dat een Molactie was, is ie ook nog eens vrij moeilijk als zodanig te ontdekken door de anderen. Door de montage lijkt het even of Ruth deze nummerplaat toch gaat uitproberen (waarbij ik meteen weer dacht "Ja hoor, zij is het") ... maar ze sloeg deze over en de opdracht mislukte. Dag Ruth. Ruth verdwijnt logischerwijze en noodgedwongen van mijn verdachtenlijstje, maar Issabel komt ervoor in de plaats.

Wie stonden er na aflevering 1 nog meer op mijn verdachtenlijst? Marc en Stijn. Stijn is natuurlijk zeer onmols bezig geweest, dus die zakt flink wat plaatsen in mijn Molklassement. Anderzijds is het nemen van penalties wel iets waar je op kunt oefenen, hij schoot ze wel strak in. 'Mol is held'-actie die later van pas gaat komen? Ik denk het niet ... ook gezien de afspraak dat men elkaar verdacht wil maken. En Marc ... tsja, was tégen de terugkeer van Ruth (en 5000 euro in kas) en maakte die beweging die molbellen genereerde bij Heinz, maar ook bij mij (en bij wie niet?) in de bananenboot. ... Maar goed, Marc is het dus óók niet.

Gilles was natuurlijk verdacht op de berg. Hij kende wellicht dat Ave Maria in het Spaans en de positie van alle apostelen al lang van tevoren. Lijkt de aangewezen persoon om die kapel in te gaan. En verprutst het daar. Enige wat wel echt tegen hem spreekt is dat ik niet denk dat de Mol geacteerd zo hard zou staan vloeken tegenover een priester in een kapel. Zijn teleurstelling lijkt daarom wel echt. En ook stemde hij vóór het verdienen van 5000 euro.

Hanne en Issabel vond ik van weinig waarde bij de raadsels. En Issabel was al gestegen op mijn lijstje. En ze wil de andere twee wellicht laten helpen om zichzelf minder verdacht te laten lijken tegenover de rest van de groep. Zij is voorlopig mijn hoofdmol.

Thibaud was weinig aanwezig deze aflevering. Doet ie eigenlijk nog wel mee? Helaas ben ik vergeten wat hij stemde bij opdracht 1, maar ik vermoed 'nee'.

Top 8-je: 1. Issabel 2. Cathy 3. Thibaud (.....) 4. Hanne 5. Gilles 6. Stijn 7. Bruno 8. Manuella 

Edit: volgorde aangepast nadat ik me realiseerde dat Hanne ook 'nee' stemde. Stemde Manuella dan ook 'nee'?
« Laatst bewerkt op: 9-02-2016, 20:30:41 door tumtum »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2
« Reactie #52 Gepost op: 9-02-2016, 20:47:04 »
Wederom een schitterende aflevering!

Even dacht ik dat Ruth er op eigen kracht nog een goede gok ging doen ... het was typisch een opdracht waar de Mol zo iets had kunnen doen. Ik had ook niet verwacht dat vijf van de negen haar echt niet wilden helpen om terug te komen! De Mol zal waarschijnlijk tussen de nee-stemmers hebben gezeten. Al had ja-stemmer Issabel ook een Molactie: zij zegt dat Ruth de juiste nummerplaat GBL 315 (uit m'n hoofd) kan afschrijven i.v.m. het antwoord 'bvba' (moet zijn 'pvba'). Als dat een Molactie was, is ie ook nog eens vrij moeilijk als zodanig te ontdekken door de anderen. Door de montage lijkt het even of Ruth deze nummerplaat toch gaat uitproberen (waarbij ik meteen weer dacht "Ja hoor, zij is het") ... maar ze sloeg deze over en de opdracht mislukte. Dag Ruth. Ruth verdwijnt logischerwijze en noodgedwongen van mijn verdachtenlijstje, maar Issabel komt ervoor in de plaats.

Wie stonden er na aflevering 1 nog meer op mijn verdachtenlijst? Marc en Stijn. Stijn is natuurlijk zeer onmols bezig geweest, dus die zakt flink wat plaatsen in mijn Molklassement. Anderzijds is het nemen van penalties wel iets waar je op kunt oefenen, hij schoot ze wel strak in. 'Mol is held'-actie die later van pas gaat komen? Ik denk het niet ... ook gezien de afspraak dat men elkaar verdacht wil maken. En Marc ... tsja, was tégen de terugkeer van Ruth (en 5000 euro in kas) en maakte die beweging die molbellen genereerde bij Heinz, maar ook bij mij (en bij wie niet?) in de bananenboot. ... Maar goed, Marc is het dus óók niet.

Gilles was natuurlijk verdacht op de berg. Hij kende wellicht dat Ave Maria in het Spaans en de positie van alle apostelen al lang van tevoren. Lijkt de aangewezen persoon om die kapel in te gaan. En verprutst het daar. Enige wat wel echt tegen hem spreekt is dat ik niet denk dat de Mol geacteerd zo hard zou staan vloeken tegenover een priester in een kapel. Zijn teleurstelling lijkt daarom wel echt. En ook stemde hij vóór het verdienen van 5000 euro.

Hanne en Issabel vond ik van weinig waarde bij de raadsels. En Issabel was al gestegen op mijn lijstje. En ze wil de andere twee wellicht laten helpen om zichzelf minder verdacht te laten lijken tegenover de rest van de groep. Zij is voorlopig mijn hoofdmol.

Thibaud was weinig aanwezig deze aflevering. Doet ie eigenlijk nog wel mee? Helaas ben ik vergeten wat hij stemde bij opdracht 1, maar ik vermoed 'nee'.

Top 8-je: 1. Issabel 2. Cathy 3. Thibaud (.....) 4. Hanne 5. Gilles 6. Stijn 7. Bruno 8. Manuella 

Edit: volgorde aangepast nadat ik me realiseerde dat Hanne ook 'nee' stemde. Stemde Manuella dan ook 'nee'?

Manuella stemde idd nee. Zij wou Ruth niet terug. Hanne stemde overigens ja (wilde Ruth wel een kans geven terug te keren)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2
« Reactie #53 Gepost op: 9-02-2016, 20:54:37 »
Manuella stemde idd nee. Zij wou Ruth niet terug. Hanne stemde overigens ja (wilde Ruth wel een kans geven terug te keren)

Volgens het overzicht in het topic over deze opdracht niet. Bovendien kom ik dan of vijf ja-stemmers als ik haar mee tel.

Ik heb een beetje de actie van Gilles gemist met Nokia/Samsung. Maakt hem weer een stuk verdachter. En Thibaud bij nader inzien weer minder. Dus het wordt

1. Issabel 2. Gilles 3. Cathy 4. Thibaud 5. Hanne 6. Manuella 7. Bruno 8. Stijn

Compleet anders dus, maar het gaat toch maar om één Mol :-)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2
« Reactie #54 Gepost op: 9-02-2016, 20:58:04 »
Volgens het overzicht in het topic over deze opdracht niet. Bovendien kom ik dan of vijf ja-stemmers als ik haar mee tel.

Ik heb een beetje de actie van Gilles gemist met Nokia/Samsung. Maakt hem weer een stuk verdachter. En Thibaud bij nader inzien weer minder. Dus het wordt

1. Issabel 2. Gilles 3. Cathy 4. Thibaud 5. Hanne 6. Manuella 7. Bruno 8. Stijn

Compleet anders dus, maar het gaat toch maar om één Mol :-)

Manuella stemde iig op zeker NEE. En Hanne hielp op zeker Ruth.
Mbt Gilles ging het om een poster/afbeelding die in zijn (huis)kamer hing. Van Times Square. En voor welk electronica/mobile phone netwerk daar reclame werd gemaakt (o] die poster/foto/dinges). Dat was dus Samsung en niet Nokia. Kijk maar terug  ;)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2016, 21:19:32 door Whiskers »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 2
« Reactie #55 Gepost op: 9-02-2016, 21:11:51 »
Voorstanders om ruth te helpen. Hanne , Bruno, issa en Gilles.
Hanne kreeg een vraag over een merk bril. Bruno over een boekje over kakken op de kop van een kleine mol. Issa over een bedrijf voor haar flat en Gilles over een merknaam in een poster.

Meest pijnlijke moment kwam daarna , als ruth en ook de groep zich realiseren dat de rest geen hulp aanbiedt.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2
« Reactie #56 Gepost op: 9-02-2016, 21:17:58 »
Voorstanders om ruth te helpen. Hanne , Bruno, issa en Gilles.
Hanne kreeg een vraag over een merk bril. Bruno over een boekje over kakken op de kop van een kleine mol. Issa over een bedrijf voor haar flat en Gilles over een merknaam in een poster.

Meest pijnlijke moment kwam daarna , als ruth en ook de groep zich realiseren dat de rest geen hulp aanbiedt.


Ah ok, ik had Stijn ten onrechte als 'ja'-stemmer in mijn gedachten. Ook omdat ik me herinnerde dat hij zo geëmotioneerd was ... maar hij voelde zich inderdaad vooral schuldig.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2
« Reactie #57 Gepost op: 9-02-2016, 21:18:41 »
Voorstanders om ruth te helpen. Hanne , Bruno, issa en Gilles.
Hanne kreeg een vraag over een merk bril. Bruno over een boekje over kakken op de kop van een kleine mol. Issa over een bedrijf voor haar flat en Gilles over een merknaam in een poster.

Meest pijnlijke moment kwam daarna , als ruth en ook de groep zich realiseren dat de rest geen hulp aanbiedt.

Klopt: Hanne over de merknaam vd bril van haar vriend, Issa over het bedrijf waar ze op uitkijkt vanaf haar appartement, Gilles over de reclame op de poster van Times Square die in zijn (huis)kamer hangt en Bruno over het (al lang!!!) bestaande boekje "Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft" die in zijn huiskamer te vinden was. Hanne en Bruno antwoordden juist.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2
« Reactie #58 Gepost op: 9-02-2016, 21:23:06 »
Weet iemand in wat voor soort auto Ruth zit? Ik heb geen verstand van auto's maar het merk is in deze übercommerciële molserie vast wel in beeld geweest. Was het een KIA ... of was het 'no KIA' :p En zit daar dan weer een hint in? :p

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2
« Reactie #59 Gepost op: 9-02-2016, 21:24:59 »
Weet iemand in wat voor soort auto Ruth zit? Ik heb geen verstand van auto's maar het merk is in deze übercommerciële molserie vast wel in beeld geweest. Was het een KIA ... of was het 'no KIA' :p En zit daar dan weer een hint in? :p

Ik heb er niet op gelet. Heb je een still?