Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden  (gelezen 66153 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #160 Gepost op: 6-03-2016, 10:12:48 »
Ja beagle had het er àok over maar wilde geen verklaring meer geven.

Over het getal "840404" is gezegd, dat er een datum uit kan worden gehaald, namelijk 4 april 1984, zoals Tarbozan enkele posts terug ook aangeeft. Deze datum is de dag waarmee Orwell zijn boek 1984 laat beginnen. Wat Beagle daar verder over schreef, kan ik niet meer terugvinden.

Verder vormen de letters van "841ZKY" een deel van de naam van het Griekse eiland Zakynthos.
De afkorting ZKY wordt ook voor Zakynthos gebruikt door Shoretrips, een touringcarbedrijf dat (bus-)reizen in Griekenland organiseert.

Mogelijk woont Cathy op Zakynthos? Ze staat in ieder geval, zoals je zelf ook al had opgemerkt, naast de muur met deze nummerplaten in het door Lukie gemaakte screenshot.





 

Offline ComWitse

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #161 Gepost op: 6-03-2016, 10:47:47 »

Verder vormen de letters van "841ZKY" een deel van de naam van het Griekse eiland Zakynthos.
De afkorting ZKY wordt ook voor Zakynthos gebruikt door Shoretrips, een touringcarbedrijf dat (bus-)reizen in Griekenland organiseert.

Mogelijk woont Cathy op Zakynthos? Ze staat in ieder geval, zoals je zelf ook al had opgemerkt, naast de muur met deze nummerplaten in het door Lukie gemaakte screenshot.


Cathy woont in Thessaloniki

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #162 Gepost op: 6-03-2016, 11:39:58 »
Cathy woont in Thessaloniki

Aha, dank. Dat had ik nog nergens zien staan. Mag ik vragen waar je dit gevonden hebt?

Offline slenting

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #163 Gepost op: 6-03-2016, 13:20:44 »
Pak je van elke nummerplaat 1 letter, dan kun je dit maken:

R I L
M E K

U D C
W P A
S V T
A F H
Z Q Y

W M J
E O N
G B L


IK CATHY MOL  :P

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #164 Gepost op: 6-03-2016, 15:31:36 »
De nummerplaat metZKY is niet van griekenland maar van de US.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #165 Gepost op: 6-03-2016, 16:02:25 »
Over het getal "840404" is gezegd, dat er een datum uit kan worden gehaald, namelijk 4 april 1984, zoals Tarbozan enkele posts terug ook aangeeft. Deze datum is de dag waarmee Orwell zijn boek 1984 laat beginnen. Wat Beagle daar verder over schreef, kan ik niet meer terugvinden.
In het boek begint de hoofdpersoon in zijn dagboek: "4 april 1984. Gisteravond naar de bios. Allemaal oorlogsfilms. (...)"


Cathy heeft als hobby's:
Citaat
Zwemmen, wandelen, fietsen, lezen, internet, handbal, naar de film gaan, series kijken en politiek
::vergroot::

Of moeten we het simpeler zien: stelt de slechterik zich op als een 'Big Brother' van de groep?
...óf niet!

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #166 Gepost op: 6-03-2016, 16:22:30 »
Ik vind Hanne wel de big brother van de groep maar dat is enkel een gevoel. We kunnen bijna met zekerheid zeggen dat die 4 april 1984 op het bewuste boek slaat maar ik kan dit niet echt koppelen aan een kandidaat.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #167 Gepost op: 6-03-2016, 17:40:30 »
Ow, dus mijn suggestie van '1984' wordt serieus genomen en overwogen. ;D

Ik ga er vanuit dat dat hotel daar gewoon nummerplaten aan de muur hangt uit verschillende hoeken van de wereld om hun internationale karakter te beklemtonen of iets dergelijks. En de crew is dan misschien op het idee gekomen om die opdracht uit te voeren. Ik denk niet dat de bewuste nummerplaten daar door de productie van De Mol zijn opgehangen. Maar goed, ik heb sowieso weinig met hints. ;D

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #168 Gepost op: 6-03-2016, 17:46:42 »
't Is in ieder geval heel opmerkelijk dat - bij een opdracht die om nummerplaten draait - er een nummerplaat hangt die de begindatum is van een beroemd boek (die die datum zelfs deels als titel heeft nota bene). Ik geloof best dat de productie die daar ophangt ::jaja:: Ook gezien eerdere hints met bijbelverwijzingen vind ik 'm logischer in dan ik 'm in de Nederlandse Mol had gevonden.
...óf niet!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #169 Gepost op: 7-03-2016, 10:47:26 »
Pak je van elke nummerplaat 1 letter, dan kun je dit maken:

R I L
M E K

U D C
W P A
S V T
A F H
Z Q Y

W M J
E O N
G B L


IK CATHY MOL  :P
Leuk geknutseld!
Tell me what your telescope says

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #170 Gepost op: 7-03-2016, 12:06:34 »
Pak je van elke nummerplaat 1 letter, dan kun je dit maken:

R I L
M E K

U D C
W P A
S V T
A F H
Z Q Y

W M J
E O N
G B L


IK CATHY MOL  :P

Mooi, vooral omdat bij vijf nummerplaten de laatste letters haar naam vormen.  ;)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #171 Gepost op: 7-03-2016, 13:53:00 »
Pak je van elke nummerplaat 1 letter, dan kun je dit maken:

R I L
M E K

U D C
W P A
S V T
A F H
Z Q Y

W M J
E O N
G B L


IK CATHY MOL  :P

Leuk, maar dit is logisch. Elke letter uit het alfabet kan maar 1 keer op een nummerplaat gezet worden en toevallig heeft Cathy allemaal unieke letters, die ook niet in "ik" en "mol" voorkomen. Dat alle letters van Cathy de laatste letters zijn is wel verdacht, misschien heette de aflevering Het laatste woord, letterlijk? Ik zeg maar wat hoor  ::).

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #172 Gepost op: 7-03-2016, 13:57:32 »
Leuk, maar dit is logisch. Elke letter uit het alfabet kan maar 1 keer op een nummerplaat gezet worden en toevallig heeft Cathy allemaal unieke letters, die ook niet in "ik" en "mol" voorkomen. Dat alle letters van Cathy de laatste letters zijn is wel verdacht, misschien heette de aflevering Het laatste woord, letterlijk? Ik zeg maar wat hoor  ::).

Gelukkig geen afleveringtitels bij de Vlaamse Mol. ;D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #173 Gepost op: 7-03-2016, 18:58:12 »
heey dat had je gisteren ook al gepost :D

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline thimbol

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #174 Gepost op: 7-03-2016, 19:03:19 »
ja sorry,

Ik had dat blijkbaar per ongeluk verwijderd, of staat dat bericht er nog?
Ben niet zo vertrouwd met posten, een verkeerde klik is snel gebeurd....

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #175 Gepost op: 7-03-2016, 19:04:16 »
nee is inderdaad verwijderd. Geeft niks.
Alleen ik ging aan mezelf twijfelen, dat had ik toch al gelezen :D

POP up mol boekje    niets is wat het lijkt ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #176 Gepost op: 14-03-2016, 18:36:42 »
Ik snap nog steeds niet hoe Gilles' antwoord erdoorheen is gekomen. Thibaud zegt heel zeker te weten dat Vaes & Zonen een NV is, wat ook ook zo is, maar niet vanuit Issabels woning gezien. Thibaud 'weet' dus in principe dat het een N moet zijn. Hoe kan Gilles twijfelachtige 'Het is een oude poster, zou 't Nokia kunnen zijn?' dan zo doorslaggevend zijn geweest dat Issabel gaat twijfelen aan de NV? Thibaud zou hier toch moeten zeggen dat hij het zeker weet en dat Nokia toch gewoon fout is?
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #177 Gepost op: 14-03-2016, 18:40:20 »
Ik snap nog steeds niet hoe Gilles' antwoord erdoorheen is gekomen. Thibaud zegt heel zeker te weten dat Vaes & Zonen een NV is, wat ook ook zo is, maar niet vanuit Issabels woning gezien. Thibaud 'weet' dus in principe dat het een N moet zijn. Hoe kan Gilles twijfelachtige 'Het is een oude poster, zou 't Nokia kunnen zijn?' dan zo doorslaggevend zijn geweest dat Issabel gaat twijfelen aan de NV? Thibaud zou hier toch moeten zeggen dat hij het zeker weet en dat Nokia toch gewoon fout is?

De vraag is natuurlijk hoe goed de overige kandidaten wisten wat er aan de hand was. Ruth heeft de opdracht wel min of meer uitgelegd door de portofoon, maar ik had niet de indruk dat het bij iedereen is aangekomen en dat velen van hen niet wisten waarom een bepaalde nummerplaat weg moest.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #178 Gepost op: 14-03-2016, 18:49:28 »
De vraag is natuurlijk hoe goed de overige kandidaten wisten wat er aan de hand was. Ruth heeft de opdracht wel min of meer uitgelegd door de portofoon, maar ik had niet de indruk dat het bij iedereen is aangekomen en dat velen van hen niet wisten waarom een bepaalde nummerplaat weg moest.
Maar Issabel, die een resolute Thibaud hoort, gaat na Gilles antwoord toch twijfelen.
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #179 Gepost op: 14-03-2016, 18:53:22 »
Maar Issabel, die een resolute Thibaud hoort, gaat na Gilles antwoord toch twijfelen.

Dat klopt. Het kan echter wel nog altijd zo zijn dat Thibaud op dat moment niet door had dat Gilles zijn antwoord in ging tegen zijn eigen antwoord. Of Thibaud dacht: 'Ik wil Ruth helemaal niet terug. Laat er maar wat verwarring zijn.'