Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 2 - Bananenboten  (gelezen 15927 keer)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 2 - Bananenboten
« Reactie #20 Gepost op: 11-02-2016, 21:21:32 »
op basis van enkel en alleen deze proef is t lastig om iemand Mol te noemen of af te schrijven als MOl. of we moeten gaan turven wie t vaakst valt .
wat me in elk geval opvalt is dat Hanne in beeld vaak correct overstapt/springt
Ik heb even gekeken en wat we zien is het volgende. Uiteraard is er in een half uur veel meer gebeurd.

De gele banaan, kandidaten met groene hesjes: Stijn, Cathy, Manuela, en Gilles
De grijze banaan, kandidaten met rode hesjes: Marc, Issabel, Thibaud, Hanne, en Bruno

  • Als eerste valt Cathy, alleen. "Dat was dus nie expres he"
  • Dan gaat Hanne succesvol naar de overkant, maar als Manuela gaat valt de hele grijze banaan (Marc, Issabel, Thibaud, Bruno, en Manuela).
  • Dan valt nog een keer de grijze banaan om (hij lijkt op de gele banaan in te rijden) (Marc, Issabel, Thibaud, Hanne en Bruno)
  • Dan is Issabel al op de andere boot en valt de grijze boot weer om. Ze nemen Gilles van de andere boot mee. (Marc, Thibaud, Bruno, Manuela, Hanne, en Gilles).
  • Dan zien we Issabel die op de gele boot zit.
    --> er valt iemand af maar we zien niet wie/wat, want
  • Dan zien we Stijn en Marc handen vast houden. Er lijkt nog niemand met een groen/rood hesje op de andere boot te zitten. 
    Dan zien we Hanne & Manuela gewisseld terwijl de grijze boot omvalt (Marc, Issabel, Thibaud, Hanne, Bruno)
    Meteen daarna zien we alleen gele boot (suggererend dat de rode boot al is omgevallen) met Stijn, Manuela, en Gilles die omvalt
    --> het lijkt erop als ze hier allemaal te water zijn
  • Dan gaat Hanne succesvol naar de overkant en de grijze boot valt weer om (Marc, Issabel, Thibaud, Bruno)
  • Dan maakt Marc een inschattingsfout. Marc valt eraf.
  • Ze wisselen allemaal succesvol

Als Marc valt hebben ze nog maar 5:15 te gaan. Als ze 2 minuten over hebbenr is Marc wel naar de andere boot. In drie minuten en 15 seconden is Marc dus terug op de banaan gekomen én hebben ze al zes wissels gedaan.

Maar over wat we zien wie hoe vaak valt:

Marc: 6 x (waarvan 1 keer alleen)
Thibaud: 5 x
Bruno: 5x
Issabel: 4 x
Hanne: 3 x
Manuela: 3 x
Cathy: 2 x (waarvan 1 x alleen)
Gilles: 2 x
Stijn: 1 x

Wat verder opvallend is. We zien de grijze boot meerdere keren omvallen, terwijl we de gele boot maar één keer in zijn geheel zien omvallen als de grijze boot toch al om is.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 2 - Bananenboten
« Reactie #21 Gepost op: 12-02-2016, 10:11:12 »
Mooi overzicht Kaasje!

Ik zou zeggen dat de mol dan opereert op de grijze boot. Als mol zou ik wel goed springen, en blijven zitten, maar elke keer de boot doen omkieperen met mijn benen. (alhoewel mijn top 1 verdachte op de gele banaan zit)
Meer L

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 2 - Bananenboten
« Reactie #22 Gepost op: 12-02-2016, 10:27:49 »
Ze wisselen allemaal succesvol

Mooi deze opdracht uitgespeld! Levert een klaar lijstje op.
::ok::

Maar die laatste vaststelling maakt dat ik deze opdracht met hele kleine letters schrijf,  wat betekent dat ik minder waarde hecht aan verdenkingen die eraan ontrokken kunnen worden.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 2 - Bananenboten
« Reactie #23 Gepost op: 12-02-2016, 14:21:16 »
Ik merk op dat vele mensen Hanne's woorden volgen: wie achteraan zit is meer verdacht want beter overzicht. Maar veel eerder geven Bruno en Gilles aan dat diegene met het meeste controle over de stabiliteit van de bananen diegenen zijn die vooraan zitten en handen moeten vasthouden.

Fysisch gezieen hebben Bruno en Gilles gelijk, en houdt Hanne's uitleg geen enkele steek. De mensen achteraan hebben het minste invloed. Die bengelen letterlijk achteraan mee. Je kan het vergelijken met 9 schaatsers die een rij vormen van 4 en 5 en in rondjes draaien. De 2 rijen komen samen en de middelste die elkaars hand nemen zijn het centrum van het draaimoment. Door behoud van draaimoment is het gevolg dat hoe verder je bent verwijderd van het centrum, hoe zwakker de trekkracht... hoe dichter bij het centrum, hoe groter. Dus als de buitenste schaatsers vallen dan hebben die niet de trekkracht om de anderen omver te trekken. Laten de middelste schaatsers los dan valt gegarandeerd iedereen. Of neem een slingeraar: die vliegt toch ook niet mee met zijn slinger. De slinger vliegt weg op grote afstand als de atleet loslaat.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2016, 14:24:51 door sunray »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 2 - Bananenboten
« Reactie #24 Gepost op: 12-02-2016, 16:36:29 »
Ik denk meer dat ze iets bedoelt in de zin van achteraan heb je meer overzicht wie er wat doet. En valt een evt bewust afvallen minder op Omdat het Achter de rug (toch weer) van de rest gebeurt.

Maar deze opdracht was gelukt, niet veel kans voor de mol.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 2 - Bananenboten
« Reactie #25 Gepost op: 12-02-2016, 19:05:37 »
Ik denk meer dat ze iets bedoelt in de zin van achteraan heb je meer overzicht wie er wat doet. En valt een evt bewust afvallen minder op Omdat het Achter de rug (toch weer) van de rest gebeurt.

Maar deze opdracht was gelukt, niet veel kans voor de mol.

Dat "het spel gebeurt achter je rug" is een WIDM-dingetje dit jaar he? Niet een Mol op Vier-dingetje  ;) ;D

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 2 - Bananenboten
« Reactie #26 Gepost op: 13-02-2016, 19:14:34 »
Bamboléo! ::zon:: (muziek deskundig geselecteerd door Issa, was toch een top moment toen de opdracht lukte.)

Dé perfecte opdracht om Ruth te vergeten. >:D De groep gaat op teambuilding, hun verdriet verzuipen op een wankele banaan. Hun gevoelens worden nogal gemanipuleerd, efkes een positieve adrenalinerush door hun paranoïde hoofden jagen. Wie is Ruth ook weer? :P

De Mol had waarschijnlijk maar één opdracht, een paar keer vallen of de boot omkippen. Maar toch de opdracht laten slagen. Anders was dat een domper op een domper geweest, collectief depressief. Deze opdracht bleek gelukkig te makkelijk. Vraag me af, wat als Ruth terug in het spel zat, had de Mol dan ook toegelaten dat deze opdracht dat deze opdracht zou slagen?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 2 - Bananenboten
« Reactie #27 Gepost op: 16-02-2016, 17:07:11 »
Ik geloof niet zo in mollen die opdrachten bewust laten slagen. Dat is namelijk niet hun taakomschrijving - integendeel.

Waarschijnlijk was het niet mogelijk geweest om nog onopvallend te mollen. Je kan niet zomaar in je eentje zo'n boot doen omslaan als er vier man op zit, dus dat moet toch gebeuren tijdens een sprong vlakbij (dan is de boot niet in evenwicht, en kun je een extra zetje geven in de goede richting en dan omvallen). Of zelf verkeerd springen, natuurlijk.

Ik geloof dan ook dat de mol van tevoren zal hebben geoefend hiermee. Is althans bij WIDM in Nederland wel eens gedaan, ik neem aan dat ze hier de mol ook wel zo voorbereiden :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Online Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 2 - Bananenboten
« Reactie #28 Gepost op: 15-03-2016, 20:16:58 »
Moest Ruth zijn teruggekeerd had deze opdracht minder kans tot slagen. Dan moesten ze met 10 op 2 bananenboten (extra gewicht meer) en op sommige momenten kwam je met 6 op één boot te zitten (er moest immers gewisseld worden). Het kan best zijn als Ruth toch moest terugkeren deze opdracht niet mocht slagen, in het andere geval wel.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 2 - Bananenboten
« Reactie #29 Gepost op: 15-03-2016, 22:29:50 »
Moest Ruth zijn teruggekeerd had deze opdracht minder kans tot slagen. Dan moesten ze met 10 op 2 bananenboten (extra gewicht meer) en op sommige momenten kwam je met 6 op één boot te zitten (er moest immers gewisseld worden). Het kan best zijn als Ruth toch moest terugkeren deze opdracht niet mocht slagen, in het andere geval wel.
kon ook zomaar zijn dat dit een noodgeval opdracht was. En dat ze een andere opdracht hadden voor 10 personen die nu niet kon. Ik vond deze opdracht al anders dan de rest van de hele serie ::vergroot::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 2 - Bananenboten
« Reactie #30 Gepost op: 15-03-2016, 22:33:48 »
kon ook zomaar zijn dat dit een noodgeval opdracht was. En dat ze een andere opdracht hadden voor 10 personen die nu niet kon. Ik vond deze opdracht al anders dan de rest van de hele serie ::vergroot::

Ik vond het een hele logische opdracht om de goede sfeer terug in de groep te brengen. Wat perfect lukte. De Mol zal hier ook niet echt gesaboteerd hebben.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 2 - Bananenboten
« Reactie #31 Gepost op: 16-03-2016, 18:27:58 »
Mee eens, de mol zal (of mag) niet saboteren in proeven waaraan de ganse groep deelneemt (zie ook de opdracht aan de hangbrug).

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 2 - Bananenboten
« Reactie #32 Gepost op: 18-03-2016, 22:18:35 »
Ik vond Gilles op dit moment zeer verdacht vallen.
Er lijkt mij zeer weinig aanleiding waarom. De anderen op de gele boot hebben blijkbaar ook geen moeite om te blijven zitten.   >:D

#HetIsTochWaarZeker!?

Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 2 - Bananenboten
« Reactie #33 Gepost op: 18-03-2016, 22:56:09 »
Noodgevalopdracht vind ik iets te sterk aangezet. Ik denk dat ze de taxi-opdacht gewoon als een 50/50 opdracht hebben beschouwd en dus evenveel moeite in beide scenario's hebben gestopt. Sterker nog, ik denk dat we met Ruth erbij waarschijnlijk gewoon een extra aflevering er tussen zouden krijgen en dus de bananenboot een aflevering later alsnog terug zouden zien.