Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties  (gelezen 25651 keer)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Gepost op: 8-02-2016, 21:15:48 »
Bespreek hier alles over opdracht 3!
Lomperik..

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #1 Gepost op: 8-02-2016, 21:23:23 »
Leuk, zo'n opdracht met wat om het lijf. ;)

EDIT: Tenzij er nog een pot-leegtrek-opdracht komt, is Stijn nu niet de Mol.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2016, 21:39:50 door Hulpmol »

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #2 Gepost op: 8-02-2016, 21:51:27 »
Leuk, zo'n opdracht met wat om het lijf. ;)

EDIT: Tenzij er nog een pot-leegtrek-opdracht komt, is Stijn nu niet de Mol.

Stijn mag je toch wel schrappen denk ik, 6000euro op zen eentje inbrengen. Dat doet een Mol nooit.
Lomperik..

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #3 Gepost op: 8-02-2016, 21:53:04 »
Stijn mag je toch wel schrappen denk ik, 6000euro op zen eentje inbrengen. Dat doet een Mol nooit.

Tenzij ze gaan veilen of macht over de test zouden doen (wat ik niet hoop)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #4 Gepost op: 8-02-2016, 23:24:35 »
Tenzij ze gaan veilen of macht over de test zouden doen (wat ik niet hoop)

Zelfs dan is 6000 euro echt teveel. Bij mij gaat ook een streep door Stijn. Nou vooruit, een potloodstreep dan.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #5 Gepost op: 8-02-2016, 23:32:12 »
Frederique. Niemand anders die aan Frederique moest denken met de fietsopdracht?

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #6 Gepost op: 9-02-2016, 00:22:23 »
Heeft iemand deze shots opgemerkt?

Piedra del Molino. Cathy en Thibaud.


Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #7 Gepost op: 9-02-2016, 02:22:34 »
Heeft iemand deze shots opgemerkt?

Piedra del Molino. Cathy en Thibaud.


Kan ook op Gilles slaan die als enige volledig een shot deelt met de molensteen (=Piedra del Molino).

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #8 Gepost op: 9-02-2016, 02:26:17 »
Er zijn twee totaal verschillende opdrachten. Maar er is maar ééntje waar ze 6000 Euro kunnen winnen: de penalty & quiz proef. Een mol kan hier saboteren in de quiz om het aantal mogelijke ballen te verspelen, en zowiezo 1 van de toch gewonnen ballen te laten mislukken bij het penalty schieten. Stijn heeft bijna compleet ter persoonlijke titel de 6000 Euro gewonnen. Daar kon geen mol tegenop.

De andere proef zijn 14 beeldjes van de kruisgang in de juiste volgorde te leggen. De kans dat de vraag alleen al zal slagen is zowiezo klein. Komt daarbij dat zowiezo niet iedereen op tijd boven zal geraken. En er zo veel onbelangrijke afleidende info staat (zoals de paus namen en de gebeden in het Spaans en de volgorde van de apostelen op het laatste avondmaal. Heel die proef heeft zowiezo weinig kans van slagen met of zonder mol.

Dus ik zou denken dat de mol eerder bij de voetballers zit. Stijn is het al zeker niet. Hanne is ook weinig verdacht. Dan kom je uit bij Issa, die blijkbaar niet veel met voetbal heeft, die oorspronkelijk iets droeg dat lijkt op een tenue om te fietsen. Komt er ook nog eens bij dat er in de fietsengroep enkele kleppers zitten die zwaar het spel spelen en afchecken zoals Cathy, Bruno, Gilles en Thibaud.


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #9 Gepost op: 9-02-2016, 02:59:31 »
Kleppers die toch wel mooi bijna 20% van de gegevens die ze nodig hebben niet zien . En de mol wist wat ze zochten, dus een afleiding op t juiste moment ?..

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #10 Gepost op: 9-02-2016, 03:04:03 »
Kleppers die toch wel mooi bijna 20% van de gegevens die ze nodig hebben niet zien . En de mol wist wat ze zochten, dus een afleiding op t juiste moment ?..


Met kleppers bedoel ik vooral mensen die elkaar (dubbel) zitten te controleren. Ik ben nog sterk verbaasd dat Gilles er maar 1 prentje naast zat van de 14.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #11 Gepost op: 9-02-2016, 07:31:22 »
Met kleppers bedoel ik vooral mensen die elkaar (dubbel) zitten te controleren. Ik ben nog sterk verbaasd dat Gilles er maar 1 prentje naast zat van de 14.

Ideale molactie dan toch? Overkomen als held en toch (met voorkennis) net de opdracht saboteren.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #12 Gepost op: 9-02-2016, 10:14:56 »
Paar opvallende dingen:
- Issa zegt meteen: ik ga voetballen
- Ik zou als mol denk ik ook bij voetballers gaan, meer geld, makkelijker mollen, die andere opdracht gaat sowieso niet lukken waarschijnlijk.
- Gilles spreekt vloeiend Spaans, hij verstaat de Padre?
- Marc en Manuelle imho minder verdacht, blijven achter, geen invloed op het spel
- Bruno, Gilles en Cathy meest verdacht bij fietsers aangezien zij meeste invloed kunnen uitoefenen op eindresultaat
- Stijn potloodstreepje door, tenzij de pot opeens wordt leeg getrokken
- Thibaud: is beetje afzijdig...Ik weet niet helemaal hoe hem te plaatsen (heeft minder invloed vind ik)

Conclusie: meest verdacht: Gilles, Bruno, Issa (en persoonlijk minder Cathy en Hanne)
Meer L

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #13 Gepost op: 9-02-2016, 10:36:03 »
Paar opvallende dingen:
- Issa zegt meteen: ik ga voetballen
- Ik zou als mol denk ik ook bij voetballers gaan, meer geld, makkelijker mollen, die andere opdracht gaat sowieso niet lukken waarschijnlijk.

<knip>


Een mol met voorkennis weet wat de opdrachten zullen zijn. Een beetje mol zal niet willen fietsen, te vermoeiend. Ik zelf zou daarom als mol zijnde ook liever gaan voetballen. Plus met jouw argument, het meer geld wat makkelijker weg te mollen zou zijn, maakt het drietal verdacht.
Stijn valt als goalgetter af, dus blijven Hanne en Issabel voor mij over. Waarschijnlijk had de mol zich verkeken op de prestaties van Stijn en gehoopt op een misser bij de verdubbelaar.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #14 Gepost op: 9-02-2016, 10:42:30 »
De raadsels zijn op de website gezet en ik heb ze bij elkaar gezet:



Klik op de afbeelding voor een grote versie en puzzel ze!

Waarschijnlijk had de mol zich verkeken op de prestaties van Stijn en gehoopt op een misser bij de verdubbelaar.

Zou kunnen, maar ik zou veel liever een op de fiets ploeterende Mol zien die van alles in zijn kop stampt om de opdracht net te kunnen laten mislukken dan een Mol die afwachtend hoopt dat zijn medekandidaat een bal op de paal schiet.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2016, 10:45:34 door Heinz »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #15 Gepost op: 9-02-2016, 10:55:17 »
Ik kreeg het idee juist dat de mol hoopte dat ze dan voor de verdubbeling zouden gaan, en dan dit mistten.
En dat de doelman dan opeens iets beter was dan verwacht.....
Alhoewel ik als mol ook wel had verwacht dat ik dan paar x extra zou trappen en dan zou missen (dus Issa nog net een paar keer trappen om daarmee kansen weg te halen)
Meer L

Offline Bels

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #16 Gepost op: 9-02-2016, 11:43:14 »
Ik denk dat je als mol wel ziet dat die eerste penaltys van Stijn heel gemakkelijk binnengingen en dan het risico niet meer neemt om het bedrag nog te verdubbelen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #17 Gepost op: 9-02-2016, 12:06:56 »



Mijn kleine bijdrage:

- Woordslangen zijn niets voor mij.
- Salta (de uitleg wordt al in de aflevering gegeven)
- 13112221 (Je benoemt telkens de cijfers die je in het voorgaande getal ziet: 1 keer een 3, 1 keer een 1, 2 keer een 2, 2 keer een 1)
- 1e anagram, niet in de uitzending:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
- 2e anagram, niet in de uitzending:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
- 3e anagram: Bart Peeters
- Gilles doet voor hoe je de stokjes moet verplaatsen.
- 21, want de eerste geeft 6 handdrukken, de tweede ook, maar je hebt er al eentje geteld, dus tel je er 5 bij,... 1+2+3+4+5+6 = 21.
- Geld, waarde en ziekte
- 20, want of het nu 9 is in WIDM of 8 in De Mol, het antwoord blijft hetzelfde.
- DC, maar het ontgaat me even waarom.
- Neem de ballen aan de uiteinden van de onderste rij en plaats ze op de eindes van rij 2. Neem de bal op rij 1 en leg hem onderaan in het midden.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #18 Gepost op: 9-02-2016, 12:10:40 »
Wat belangrijk is bij de sabotage van de penalty proef is het saboteren van de vraagjes: zo veel mogelijk ballen laten ontploffen. Stel dat je maar 4 ballen wint en dus maar 4 raadsels juist hebt binnen de tijd. 2 daarvan moeten zowiezo door Hanne en Issa getrapt worden. Tja dan blijft er niet meer veel over voor Stijn om binnen te trappen, laat staan te verdubbelen. Maar Stijn was plots een turbo in het oplossen van de raadsels, met als gevolg 7 ballen om te trappen. Dat zijn dus 5 kansen voor Stijn om 3 ballen binnen te trappen.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #19 Gepost op: 9-02-2016, 12:11:24 »
De DC oplossing:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!