Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties  (gelezen 25732 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #40 Gepost op: 11-02-2016, 21:17:09 »
Interessante opmerking, dat is niet duidelijk te zien, wel wanneer de ballen springen als de tijd voorbij is.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #41 Gepost op: 11-02-2016, 21:18:31 »
Wanneer stopten die ballen met oppompen? Was dat als het raadsel opgelost was?

Want dan zou je als mol snelle antwoorden kunnen geven en met halfopgepompte ballen spelen.

Nee als ze klapten. En ze klapten als het (goede) antwoord op het raadsel niet binnen de tijd gegeven was.
Of liever gezegd: de kandidaten konden een goed antwoord geven tot de bal klapte.

Al ze idd een goed antwoord gaven kregen ze een normaal/goed opgepomte bal om op doel te schieten.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #42 Gepost op: 11-02-2016, 21:37:57 »
Niet op beeld gebracht maar de ballen waarmee ze op doel mogen trappen lijken normaal goed opgepompt te zijn inderdaad

Offline BVerhaeghe

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #43 Gepost op: 11-02-2016, 23:29:25 »
Er wordt getrapt met Tango-ballen van Adidas, gemaakt voor het WK van 1978 in Argentinië... 't geboortejaar van Cathy.

Offline david_vdb

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #44 Gepost op: 11-02-2016, 23:36:49 »
Er wordt getrapt met Tango-ballen van Adidas, gemaakt voor het WK van 1978 in Argentinië... 't geboortejaar van Cathy.
Da's wat vergezocht vrees ik :) Maar wel goed opgemerkt dat het die WK Argentinië-ballen waren, leuk om weten.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #45 Gepost op: 12-02-2016, 01:15:08 »
Er wordt getrapt met Tango-ballen van Adidas, gemaakt voor het WK van 1978 in Argentinië... 't geboortejaar van Cathy.

 ::ok:: 

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #46 Gepost op: 12-02-2016, 01:22:48 »
Ik heb hier de foto's gevonden van de 14 staties van het kruis die gebruikt zijn.

Wat me opviel is dat staties 8 (Jezus spreekt tegen de vrouwen van Jerusalem) en 11 (Jezus wordt aan het kruis genageld) gespiegeld worden in de opdracht. Hoogstwaarschijnlijk is het niets, maar goed, in dit programma kan je die dingen maar beter vermelden vind ik. ;D Niemand verjaart trouwens op 8/11 of 11/8 dus die moeite kan iedereen zich besparen. ;)

Over het resultaat zelf kan je weer 2 kanten op redeneren. Enerzijds, als je een beetje logisch nadenkt, kan je het 2e schilderij bijna niet mis leggen als je het 1e schilderij juist legt aangezien je op schilderij 2 de stad en het gebouw ziet waar Jezus veroordeeld werd. Dus dat maakt Gilles verdacht.
Anderzijds begint hij dit deel van de staties pas te leggen als hij nog een minuutje op de klok heeft en dus de tijdsdruk voelt, dan let je niet meer op details en logisch denken is er bij de meeste mensen ook niet meer bij dan.

Wat het kapel-deel van de opdracht betreft, valt er over iedereen wel iets te zeggen.
- Manuella blinkt uit in afwezigheid en ik begin haar na 2 afleveringen een beetje te zien als ballast voor de groep (ook al is het een ontzettend lieve vrouw).
- Marc hoeft helemaal niet te babysitten op Manuella, want zo is hij zelf ook geen toevoeging voor de groep uiteindelijk.
- Thibaud fietst de hele tijd achterop omdat hij (schijnbaar) helemaal uit vorm is. Er is ook niet veel bewijs te leveren dat hij meer weet dan enkel de eerste letters van de namen van de 6 apostelen die rechts van Jezus zitten.
- Gilles blijkt verstandiger te zijn dan ik dacht, maar maakt dan net die ene fout.
- Cathy is zoals altijd erg aanwezig. Ze zaait verwarring door haar manier van doen en wil constant haar gelijk halen ook al heeft ze dat niet. De 14 staties van het kruis is bovendien een logisch verhaal en zij onthoudt het met 'touw, knuppel, knuppel en touw' in plaats van te proberen het verhaal te reconstrueren en aan de afbeeldingen te toetsen.

Bruno die is dan wel mee met de kopgroep en onthoudt heel veel, maar hij houdt zich meer afzijdig dan Cathy en Gilles waardoor je niet echt iets opvallend slecht opmerkt bij hem.

Bij de voetballers is het simpel: Stijn doet alles, de vrouwen doen niets.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #47 Gepost op: 12-02-2016, 10:39:43 »
- Thibaud fietst de hele tijd achterop omdat hij (schijnbaar) helemaal uit vorm is. Er is ook niet veel bewijs te leveren dat hij meer weet dan enkel de eerste letters van de namen van de 6 apostelen die rechts van Jezus zitten.

Hij fietst sowieso een stuk mee met de voorsten. Hoe lang dat stuk is, is (mij) onduidelijk. Hij probeert iig nog af te leiden door op de pausen te focussen. Wat mij betreft hier zeker niet af te schrijven als Mol.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #48 Gepost op: 12-02-2016, 10:49:10 »
Hij fietst sowieso een stuk mee met de voorsten. Hoe lang dat stuk is, is (mij) onduidelijk. Hij probeert iig nog af te leiden door op de pausen te focussen. Wat mij betreft hier zeker niet af te schrijven als Mol.

Inderdaad. De enige die je op basis van deze totale opdracht kan afschrijven is Stijn omdat hij die 6000 euro quasi in zijn eentje bij elkaar speelt en daarna nog vraagt om verdacht gemaakt te worden.

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #49 Gepost op: 12-02-2016, 11:02:40 »
En als Marc nu eens met opzet bij Manuella bleef omdat hij haar verdacht? Stay close to your ennemy?

Voor de mol was het sowieso interessanter om mogelijk 6000 Euro te saboteren dan 3000 Euro. Stijn is nog professioneel voetballer geweest remember, en Hanne gaf toch blijk van raadselpotentieel tijdens cola-proef, zelfs al was het buiten tijd, dus veel potentie tot slagen. Issa kan verdachtmaking binnen grote fietsgroep met teamwork vermijden en minieme bijdrage faken bij voetbalproef. "Gok" voorstel Salta (1e proef) en Bart Peeters als laatste bijdrage nadat Stijn al voor 6 ballen had gezorgd, enkel om verdenking af te leiden. Complot nadien mooi meegenomen en uitgebuit.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #50 Gepost op: 12-02-2016, 11:16:30 »
En als Marc nu eens met opzet bij Manuella bleef omdat hij haar verdacht? Stay close to your ennemy?

Er valt veel meer te observeren bij mensen die uiteindelijk de kapel bereiken dan bij iemand waarvan je na 200 meter fietsen al weet dat ze niet gaat kunnen bijdragen tot de oplossing.

Volgens mij is Marc gewoon een schoolvoorbeeld van ruwe bolster, blanke pit. Hij windt zich enorm op in het spel, maar heeft dan toch medelijden met Manuella op dat moment.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #51 Gepost op: 15-02-2016, 19:44:26 »
Over de snuggere voetballers kan ik kort zijn. Stijn stond vorige keer nog bij mijn topkandidaten om de Mol te zijn, helaas blijft daar niet veel meer van over, € 3000 op zijn eentje verdiend. En dan nog eens verdubbeld met een penalty, wel met goedkeuring van Hanne en Issabel. Vond Issa nogal passief, hoorde haar één raadsel oplossen. Dat van Beste Prater van de klas, lijkt wel een cryptische omschrijving van haar beroep. Wel goed van Stijn om een beetje tactiek te gebruiken na de opdracht. Blijkbaar loont dat want Thibaud leek hem mee te nemen in zijn test omwille van die geruchten die Hanne en Issa de wereld instuurden. Issa reageerde wel wat achterdochtig op Stijns voorstel en gaf daarop direct een tegenreactie. Haar ga ik de komende tijd nog wat beter observeren. Zo'n reactie leek ze ook al te hebben bij de 1e opdracht waarbij ze heel geconcentreerd toehapte na de fout van Gilles (Nokia).

Over naar de fietspelgrims. Gilles, Cathy en Bruno, dat is het groepje waar het mis is gegaan. Het beeld dat we moeten onthouden is dat van in het begin van de tocht, Gilles is druk bezig met het onthouden van het Ave Maria, Cathy doet iets soortgelijks en Bruno laat zijn hoofd hangen. Tegelijk fietsen ze een afbeelding voorbij. Als je later ziet dat Gilles statie 2 (Jezus neemt het kruis op zijn schouders) en 4 (Jezus ontmoet zijn moeder) verwisselde kan dat daardoor komen. Gilles was ook wel het meest bezig met dat Ave Maria. Kan ook een mooie hint zijn dat hij net die twee verwisselde.

Verder lijkt Bruno weeral voor verwarring te zorgen, hij herkent regelmatig een bord: De gevangenneming van Jezus, een andere keer "Wacht da ken ik. Da noemt de kruisoplegging van Jezus". Dit zou statie 2 moeten zijn, die later verwisseld wordt met statie 4. Vóór Cathy terugfietst overlopen ze dit zelfs nog even. Iets later heeft Gilles het over de lijkwade van Turijn, waarop Bruno: "Ja, da is 't." terwijl dat fout is. Hij gaat weeral mee in zo'n fout. En tussendoor heel die verwarring welke apostelen iedereen onthoudt. Eerste 6, laatste 6, op den duur ga je ze door mekaar halen. Bruno wou ze verbinden met dieren. Weer een stuk verder vraagt Bruno aan Thibaud om de laatste 6 nog 's op te sommen terwijl hij hem eerst opdroeg om de eerste 6 te onthouden.

Bij het bord met de apostelen is ook iets vreemds aan de hand met Gilles. Hij komt aan en rammelt daar het lijstje af van apostelen. Hij kent dat van een toneelstuk van vroeger. Daarbij somt hij ze op in een compleet andere volgorde dan op het bord. Petrus, Andreas, Jacobus, Johannes, Filippus, Bartolomeüs, Jacobus, Mattias, Matteüs, Simon, Thomas en Judas. Ik verstond het nauwelijks, volgens de ondertitels somt hij blijkbaar Mattias op, de apostel die in de plaats kwam van verrader Judas. Op het bord staan twee Judassen, hij somt er maar een op. Mattias staat er natuurlijk niet op. Toch iets om op te volgen.

Nog opgemerkt, Gilles heeft het over 14 staties als hij in de kapel de afbeeldingen telt. Wanneer hij later buiten om hulp komt vragen heeft Bruno het over de verrijzenis van Jezus, dat die zeker helemaal op het einde moet staan. Er zijn meestal 14 staties als de kruisweg wordt afgebeeld, maar soms is er ook een 15e statie waarbij de verrijzenis wordt toegevoegd. Dacht eerst dat Gilles er een had weggemoffeld of wil Bruno hier weer verwarring zaaien want is er helemaal geen plaatje van de verrijzenis? Voice-over zei ook maar 14.

Cathy geeft haar invloed op deze opdracht finaal uit handen door terug te rijden. Waarom doet ze dat, ze kon evengoed een suggestie doen aan Gilles. Zij wist het meest over die staties. Als Mol had ze gewoon iets kunnen verdraaien zodat Gilles meer dan één fout maakt. Verdacht aan Gilles is dat hij alles wilde onthouden, hij verliest zo focus en gaat kleine foutjes maken. Je kan misschien beter ook iets wat je al kent bv. de apostelen uitbesteden en zien wat die ander daarmee doet. Hij wilde precies de controle over álles.

Met Thibaud was 't uiteindelijk weer gene vette, verdenk hem er ook van zijn eigen band af te laten. Past perfect in zijn profiel om zoiets te proberen, om verdenking op zich te laden. Vrij doorzichtig als dat echt zo is. Hij werd gevraagd door Bruno om de eerste 6 vanbuiten te leren en wat doet hij, hij onthoudt T-J-S-M-J-F, de laatste 6. In de foute volgorde, wordt later gecorrigeerd naar T-J-F-M-J-S (Simon/Filippus verwisseld).

En Manuella, zij maakt zich eigenlijk van bij de start onschadelijk. Te veel op die cocabladeren zitten sjieken? Ze sleurt Marc erin mee maar had hem evengoed meteen de berg op kunnen sturen. Wat opmerkelijk is, is dat ze al een 2e keer valt (3x met hangbrug bij). Ook nog 's bij een opdracht waarbij de kruisweg wordt afgebeeld. Ik hoop één ding, dat is dat ze dat vallen niet in scène hebben gezet, zou toch maar een rare actie zijn voor een Mol. Als we dat al niet meer mogen geloven. Maar Jezus is ook drie keer van zijne sus gegaan, remember. ;)

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #52 Gepost op: 22-02-2016, 02:35:45 »
Als Gilles om hulp komt vragen bij Cathy en Bruno, dan overlopen ze nog eens het begin van de reeks.

De reeks van Cathy:
...
- Knuppel
- Touw
- Touw en knuppel

Volgens de plaatjes, aangeleverd door Hulpmol, blijkt dit inderdaad correct.

Oplossing Gilles:
1. Veroordeling van Jezus
2. Jezus ontmoet zijn moeder (touw)
3. Jezus valt een eerste keer (knuppel)
4. Een foto die ze niet tegenkwamen
5. Simon helpt Jezus (touw en knuppel)

Juiste oplossing:
1. Veroordeling van Jezus
2. Een foto die ze niet tegenkwamen
3. Jezus valt een eerste keer (knuppel)
4. Jezus ontmoet zijn moeder (touw)
5. Simon helpt Jezus (touw en knuppel)

Resultaat: Gilles mist met de oplossing aangereikt door Cathy. Uiteindelijk zijn er maar twee gewisseld. De 3de is toch juist doordat de foto die ze niet tegenkwamen ervoor schoof.

Al moet ik zeggen dat ik de verwarring wel begrijp bij Gilles. Ik heb ook 2 keer moeten horen tot ik het precies wist. Ze zei knuppel, touw, touw en knuppel. Gemakkelijk geweest was knuppel, touw, knuppel en touw.
Had Gilles dit bewust verkeerd gedaan, dan had ie ook gewoon die onbekende foto er kunnen voorplaatsen.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #53 Gepost op: 22-02-2016, 12:13:36 »
Al moet ik zeggen dat ik de verwarring wel begrijp bij Gilles. Ik heb ook 2 keer moeten horen tot ik het precies wist. Ze zei knuppel, touw, touw en knuppel. Gemakkelijk geweest was knuppel, touw, knuppel en touw.
Had Gilles dit bewust verkeerd gedaan, dan had ie ook gewoon die onbekende foto er kunnen voorplaatsen.

Ik begrijp de verwarring bij Gilles ook en dat maakt deze reeks van De Mol net zo goed. Het kan zo maar zijn dat Gilles de Mol is en 2 gelijkende foto's wisselt, maar het kon ook gewoon een menselijke vergissing zijn. Het ligt er niet zo vingerdik op altijd of iemand nu bewust molt of het om menselijke fouten gaat.