Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 3  (gelezen 26159 keer)

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #20 Gepost op: 15-02-2016, 22:58:29 »
Geweldige aflevering weer! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Die opdracht in het slachthuis was echt heel interessant, origineel (en erg bevorderlijk voor de groepsdynamiek  ;D )
super!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #21 Gepost op: 15-02-2016, 23:02:41 »
Wat een geweldige aflevering weer. Alles zat erin: een groepsspel waar 2 kandidaten, zonder het te weten, de andere 6 stoorden in hun opdracht. De mindf*ck met de kettingen, emotie, naar huis bellen (ja, dat was vroeger nog zo).
Maar wat een verschil ook met WIDM... hier kozen de kandidaten voor 5000 euro ipv een vrijstelling.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #22 Gepost op: 15-02-2016, 23:02:56 »
Ze hebben wel echt heel andere opdrachten dan in serie 6, tot nu toe.


Het bankje uit Salta staat er nog....


Het wordt wel super hard gespeeld, ik zei dat na aflevering 2 ook al.


Verder: het ''thuis-moment'', dat er tot en met serie 4 in Canada nog in zat bij WIDM, geeft toch nog steeds emotionele momenten.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #23 Gepost op: 15-02-2016, 23:03:47 »
super hard?  Iedereen sliep in het Sheraton hoor.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #24 Gepost op: 15-02-2016, 23:07:44 »
Weer een fantastische aflevering met topopdrachten. Vooral die eerste zat zó ontzettend goed in elkaar. Genieten!

En de tweede is natuurlijk al een molklassieker. Origineel afkomstig uit USA Mole 5 maar wij kennen 'm hier vooral uit WIDM 10. En ook in Australië 6 en Frankrijk 1 is ie gespeeld. Maar zoals het nu bij de Vlamingen ging was het toch weer anders en zeer boeiend (no pun intended) om naar te kijken.

Als Gilles inderdaad de Mol is zoals ik denk (maar hé: tunnelvisie, alle opties nog maar eens goed doorlopen) dan heeft ie zich wel klem laten zetten door de anderen deze opdracht.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #25 Gepost op: 15-02-2016, 23:25:47 »
WOW, wow, wow, ik ben echt ZO blij met deze serie ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Niet alleen voor zichzelf gaan, niet alleen maar nepmollen, niet alleen maar jokers en vrijstellingen (ok, deze afl wel een vrijstelling, geen afzeikpresentator).;.. Geen idee hoe lang ze dit vol kunnen houden, maar voor dit jaar: CHAPEAU!!
Ver-ade-ming!!!  ::feest::

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #26 Gepost op: 15-02-2016, 23:27:43 »
Weer een fantastische aflevering met topopdrachten. Vooral die eerste zat zó ontzettend goed in elkaar. Genieten!

En de tweede is natuurlijk al een molklassieker. Origineel afkomstig uit USA Mole 5 maar wij kennen 'm hier vooral uit WIDM 10.

Ik vond deze versie toch wel beter en zeker veel mooier in beeld gebracht. Nu had je ook de optie dat iemand de vrijstelling pakte en gewoon in het Sheraton kon slapen.



Wat een prachtige aflevering! In de eerste afleveringen was ik nog niet zo'n fan van de opdrachten, maar deze twee oprachten waren om te smullen en staan zeker bij m'n favoriete opdrachten ooit  ::bravo::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #27 Gepost op: 15-02-2016, 23:34:12 »
Prachtig! Ook de vele extra's weer. Zo fijn gefilmd, het lijkt wel of je er zelf bij bent.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #28 Gepost op: 15-02-2016, 23:41:01 »
Ik vond deze versie toch wel beter en zeker veel mooier in beeld gebracht. Nu had je ook de optie dat iemand de vrijstelling pakte en gewoon in het Sheraton kon slapen.

Niks dan lof over deze serie tot nu toe, maar de WIDM 10-versie van deze opdracht in het bos vond ik misschien nóg wel iets meer sfeer hebben. Ik herinner me die opdracht in ieder geval als één van de betere. En hoe Frits daar lag te tukken... Een memo(l)rabel moment. ;D


Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #29 Gepost op: 15-02-2016, 23:44:34 »
Ik ben zwáár fan van deze serie  ::love::

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #30 Gepost op: 16-02-2016, 00:12:06 »
Ik ben zwáár fan van deze serie  ::love::

Ik ook, superblij mee  ::tandpastasmiley::

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #31 Gepost op: 16-02-2016, 00:45:51 »
Wow, die eerste opdracht was magnifiek! 
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #32 Gepost op: 16-02-2016, 01:20:33 »
Als Noorderling in mijn beste Vlaams: amai, wa'ne straffe reeks. Ik neem daar men klakske gèrn voor af, zulle! ::bravo::
Woosie down?

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #33 Gepost op: 16-02-2016, 14:45:57 »
Ge-wel-dig, was zowel ontroerd als supergespannen tijdens de aflevering, vind het echt genieten.

En Bruno is de mol. Denk ik.  :-X

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #34 Gepost op: 16-02-2016, 15:57:43 »
leuke kandidaten zijn dit toch :)

Hoe Bruno over de brief aan sinterklaas zat te bellen ::love::
En in de extra beelden na het bellen dat Gilles het even niet meer heeft, en Hanne er meteen op af springt ::bravo::

Ze krijgen wel goed de mensen achter de deelnemers in beeld ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline stofferenblik

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #35 Gepost op: 16-02-2016, 16:46:32 »
Het wordt elke aflevering duidelijker hoe erg de Nederlandse makers zo'n goed programmaconcept hebben weten te vernaggelen. Voor het eerst in tien jaar vond ik een opdracht weer echt spannend. Er lijkt zo veel meer op het spel te staan.

De opdrachten zijn beter te volgen, ondanks dat er niet om de minuut naar een kandidaat wordt gesneden die uitlegt wat er gebeurt. Het is  leuker om naar te kijken, zonder dat de kandidaten om de minuut moeten zeggen hoe prachtig de locatie is. En misschien het belangrijkste: de opdrachten voegen echt iets toe aan het spel en de groepsdynamiek. In plaats van alleen maar "ha lekker schieten in een griezelig uitgelicht kasteel!"

Om nog maar te zwijgen over hoe goed de kandidaten in zo'n korte tijd worden neergezet. Ik ken deze kandidaten nu al beter, en leef meer met ze mee, dan de vier BNers die we nu al tig weken volgen in Nederland.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #36 Gepost op: 16-02-2016, 17:21:21 »
[...]
De opdrachten zijn beter te volgen, ondanks dat er niet om de minuut naar een kandidaat wordt gesneden die uitlegt wat er gebeurt. [...]

Dit moet waarschijnlijk dankzij zijn?  ;) Ben het volledig eens met je post.  ::ok::

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #37 Gepost op: 16-02-2016, 17:46:48 »
Hier de Facebookweetjes van deze week:

- Issabel en Thibaud zijn momenteel de meest verdachte kandidaten.
- Stijn is vandaag dubbel zo verdacht als vorige week.
- Cathy is na Gilles de minst verdachte kandidaat.
- Thibaud wordt meer verdacht onder vrouwelijke mollenjagers.
- Niet-rokers geven vaker aan Hanne te verdenken.


Interessant is dat Thibaud, Cathy en Issabel vorige week de top 3 vormden, maar dat Cathy dus plots bij het steekproefpubliek flink gedaald is. Dat deed ze vorige week ook al een beetje. Gek dat Gilles ook flink zakt qua verdenkingen (terwijl er vorige week nog minstens 3 kandidaten onder hem stonden, waarvan er nu één is afgevallen), maar nog steeds minder verdacht wordt dan Cathy. Wel leuk om een idee te krijgen van de verdenkingen van de gemiddelde kijker, maar natuurlijk niet guarantee dat je hier wat uit kan opmaken.
Anderzijds ook opvallend dat Bruno nog geen enkele keer vermeld is. En het gebruik van het woord "kandidaten" is natuurlijk ook interessant, want afhankelijk van hoe je 't bekijkt is de mol natuurlijk geen "kandidaat". Het zou een hint kunnen zijn, al is de toon voor het type hints in Vlaanderen nog niet gezet zoals dat bij WIDM wel het geval is.

De "weetjes" van vorige week waren:

- Gelovige kijkers zeggen dubbel zo vaak niet te weten of de mol een man of een vrouw is. Wie niet gelovig is, geeft vaker aan een man te verdenken.
- Thibaud heeft Cathy vervangen als meest verdachte kandidaat: bijna een kwart van de kijkers verdenkt hem het meest. Op de tweede en derde plaats volgen Cathy en Issabel.
- Hanne, Stijn en Manuella zijn momenteel de minst verdachte kandidaten.
- Mannen verdenken vaker Issabel, terwijl vrouwen vaker Thibaud verdenken.
- 55-plussers verdenken Manuella meer.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #38 Gepost op: 16-02-2016, 18:14:09 »

- Mannen verdenken vaker Issabel, terwijl vrouwen vaker Thibaud verdenken.


 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Zie hier het wantrouwen der seksen.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #39 Gepost op: 16-02-2016, 19:52:26 »
(...) hoe goed de kandidaten in zo'n korte tijd worden neergezet. Ik ken deze kandidaten nu al beter, en leef meer met ze mee, dan de vier BNers die we nu al tig weken volgen in Nederland.


Ja, zo ervaar ik dat ook. Je ziet de mens achter de mens.