Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars  (gelezen 22707 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #20 Gepost op: 16-02-2016, 00:12:51 »
Nee, maar Hanne was als laatste. Als zij de mol zou zijn zou haar niets beletten om die vrijstelling te pakken. Niks geen gewetenswroeging meer zo als laatste...

Gewetenswroeging niet, geloofwaardigheid daarentegen... Nadat NIEMAND die vrijstelling pakte, ook "de  drie" niet..
Maar ik zie haar dus als kandidaat

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #21 Gepost op: 16-02-2016, 00:54:33 »
Qua plek Ben ik het eens dat de mol beter aan de spiraal kan mollen.vertragen en tegen de buis tikken.

Bij de schutters kun je jezelf snel laten raken, Maar Dan heb je nog de kans dat t de rest wel lukt.
Je kan doen alsof je geraakt bent, Maar ook daarmee verklein je Jouw aandeel Maar de rest kan nog steeds prima slagen.
Alleen thibaud en Bruno doen iets wat ik mols kan noemen, nl een Andere kandidaat de zoektocht moeilijker  maken.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2016, 17:35:53 door Tarbozan »

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #22 Gepost op: 16-02-2016, 14:39:55 »
Qua plek Ben ik het eens dat de mol beter aan de spiraal kan mollen.vertragen en tegen de buis tikken.
Mja, maar het was wel héél close bij de sluipers. Die laatste schakelaar had eigenlijk best kunnen lukken als ze 'm eerder hadden gezien. Als het daar lukt, dan kon Hanne eigenlijk enkel moeite doen om de pot laag te houden. Bij de schakelaars weet je enkel zeker dat de proef kan misgaan, daar is het ja of nee. Gilles vond ik heel kandidaats overkomen, hij ging er echt voor. Thibauds afleidingsmanoeuvers waren heel idioot, hij gooide vrijwel elke keer zijn projectiel in de richting van een andere kandidaat of de richting waar hij sowieso heen ging - daarom dat Cathy ook onmiddellijk afgeschoten werd. Er voor zorgen dat er minder mensen in het spel zitten, dat kan een Moltechniek zijn, maar dan zou ik effectief de sterkste kandidaten (Stijn en Gilles) proberen uitschakelen. Het feit dat Issa wordt uitgeschakeld spreekt een beetje tegen haar, en het feit dat ze hen wijst op de schakelaar. Al roept ze het natuurlijk wel luid genoeg om de schutters ook te informeren. Misschien heeft ze de tijd goed ingeschat en wist ze dat het heel moeilijk te halen ging zijn.

Sowieso vind ik het een geweldige opdracht: Hanne en Manuella die zoveel mogelijk geld verdienen en de rest die er voor moet zorgen dàt dat geld überhaupt verdiend wordt, da's een interessante dynamiek om naar te kijken. Het feit dat Hanne en Manuella achteraf ook pas gebrieft worden dat hun opdracht ook gevolgen had voor de anderen. Ik vind het allemaal top. Vooral dat het eigenlijk twee opdrachten zijn, dat is waar het om gaat. Ik wil vanaf nu niet meer zien dat één kandidaat moet beslissen of de rest in de proef gaat slagen of niet.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #23 Gepost op: 16-02-2016, 18:23:10 »
Ik blijf op Hanne zitten. Toen ze gelijk weer haar hand opstak voor het kleinste groepje werd mijn gevoel bevestigd.. toen bleek dat het wel/niet halen in handen van de andere groep lag twijfelde ik weer even, maar toen kwam de twist dat hun prestatie effect had op het geluid van de andere kandidaten en was ik weer zeker van mijn zaak.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #24 Gepost op: 16-02-2016, 23:16:46 »
Moet nog eens nakijken wie er nou daadwerkelijk een schakelaar heeft omgezet. Thibaud claimde de tweede. Het zou zomaar een molactie kunnen zijn om het wel te roepen maar het niet te doen.

Offline Ennas

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #25 Gepost op: 16-02-2016, 23:28:01 »
Heeft iemand scherp of Gilles nu wel of niet echt geraakt was?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #26 Gepost op: 16-02-2016, 23:28:40 »
Heeft iemand scherp of Gilles nu wel of niet echt geraakt was?

Hij kwam rood in beeld, dus ik ga ervan uit van wel.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2016, 23:54:21 door Whiskers »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #27 Gepost op: 16-02-2016, 23:30:07 »
Wat ik bij de schakelaars opdracht verwacht heb, maar helaas niet is gebeurd: iemand zet een schakelaar om en vervolgens zet de mol deze weer terug.
Maar misschien is dit wel gebeurd maar viel het niet op omdat de schakelaar bij de deur ook nog niet omgezet was. Dit zou kunnen verklaren waarom Issabel ineens riep dat er nog een schakelaar bij de deur was. Heldin spelen terwijl je weet dat de boel al gesaboteerd is?
Maar als ik me niet vergis, had Issabel geen schakelaar omgezet. Het enige wat nog kan verklaren is dat de mol het groepje afvallers erop attent maakte dat daar een schakelaar is en vervolgens Issabel dit oppikt en omroept.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #28 Gepost op: 16-02-2016, 23:32:28 »
Wat ik bij de schakelaars opdracht verwacht heb, maar helaas niet is gebeurd: iemand zet een schakelaar om en vervolgens zet de mol deze weer terug.
Maar misschien is dit wel gebeurd maar viel het niet op omdat de schakelaar bij de deur ook nog niet omgezet was. Dit zou kunnen verklaren waarom Issabel ineens riep dat er nog een schakelaar bij de deur was. Heldin spelen terwijl je weet dat de boel al gesaboteerd is?
Maar als ik me niet vergis, had Issabel geen schakelaar omgezet. Het enige wat nog kan verklaren is dat de mol het groepje afvallers erop attent maakte dat daar een schakelaar is en vervolgens Issabel dit oppikt en omroept.

Issa heeft idd geen schakelaar omgezet.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #29 Gepost op: 16-02-2016, 23:34:31 »
Issabel merkte de schakelaar op.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #30 Gepost op: 16-02-2016, 23:37:07 »
Issa heeft idd geen schakelaar omgezet.

Issabel merkte de schakelaar op.

Ah, dank u. Geen molactie op deze manier dus.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #31 Gepost op: 16-02-2016, 23:37:14 »
Issabel merkte de schakelaar op.

Dat klopt.


Overigens maakte ze wél gelijk ook de schutters attent op die (gemiste) schakelaar.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2016, 23:38:54 door Whiskers »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #32 Gepost op: 16-02-2016, 23:40:33 »
Heeft iemand scherp of Gilles nu wel of niet echt geraakt was?

Inderdaad ook nog wel iets om terug te kijken, maar hij had spetters op zijn rug. Hoe het uitgezonden werd had ik het idee dat het iets was wat niets is.

Offline david_vdb

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #33 Gepost op: 16-02-2016, 23:43:31 »
Inderdaad ook nog wel iets om terug te kijken, maar hij had spetters op zijn rug. Hoe het uitgezonden werd had ik het idee dat het iets was wat niets is.
Gebeurt wel eens dat zo'n balletje niet uiteenspat.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #34 Gepost op: 16-02-2016, 23:48:09 »
Moet nog eens nakijken wie er nou daadwerkelijk een schakelaar heeft omgezet. Thibaud claimde de tweede. Het zou zomaar een molactie kunnen zijn om het wel te roepen maar het niet te doen.
Door de voice-over van de presentator wordt ook gezegd dat Thibaud en Stijn er in slagen om een tweede en derde schakelaar uit te zetten . Nou kun je zeggen dat ze er samen in slagen (op het plaatje zie je dat ze bij elkaar in de buurt zijn) en dat Stijn ze allebei uitschakelt. Kan wel.

Gilles krijgt een 'rood' beeld (zie minuut 15:00) net als de andere kandidaten. Ik zou het hierbij echt heel flauw vinden als hij dan niet echt geraakt is. Dan hadden ze die hele rode beelden niet in de montage moeten stoppen.

Online Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #35 Gepost op: 17-02-2016, 09:44:01 »
Als mol zou ik er het langst in willen blijven (dus bij laatste 2) en dan nog ergens een schakelaar omzetten op het eind, net voordat tijd over is en ik word afgeschoten.
Meer L

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #36 Gepost op: 17-02-2016, 17:41:19 »
Op de site van De Mol Vier staan beelden van een 360-gradencamera. Wellicht is het mogelijk om het verloop van de opdracht uit de beelden te halen?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #37 Gepost op: 18-02-2016, 21:59:28 »
Ik heb de 360 camerabeelden even zitten vergelijken met de uitzending. Je ziet dat Bruno inderdaad erg snel af is (binnen 2,5 minuut). Stijn is al begonnen als Bruno nog in het spel zit. Ze roepen onder andere "Stijn loop maar gewoon" (Issa, geloof ik). Je ziet hem dan ook als Bruno afgeschoten is en net weggelopen is voorbij komen sprinten, net als in de uitzending.

Op de 360 camera zie je Issa naar binnen gaan na ongeveer 4,5 minuut. In de uitzending hoor je Gilles de Coster echter zeggen, als Issa nog buiten staat, "jullie hebben nog 20 minuten". Dit hoor je helemaal niet terug in de 360 camera..

Ook zie je aan het eind van het filmpje wat lijkt op Cathy & Thibaud die ook willen gaan. Je ziet Cathy nog niet afgeschoten worden en kan ook niet ontdekken dat ze dat kistje pakt ter bescherming.

Dat zou ook betekenen dat ze allemaal veel eerder naar binnen zijn gegaan dan de montage suggereert. (In de montage gaan Cathy & Thibaud pas nadat o.a. de teller met 18 minuten op de klok voorbij komt). Dit zou ook logisch zijn. Waarom zou je met z'n allen buiten wachten en een voor een gaan als je ook met meerdere kandidaten de schakelaars kunt proberen om te zetten?

Nog een overzicht wie welke schakelaar omzette.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #38 Gepost op: 18-02-2016, 22:07:33 »
Op dat 360 graden filmpje zie je op 6 minuut 40 een van de cameramensen naar zo'n schutter toe lopen en volgens mij fluistert ie 'm wat in z'n oor. De cameramensen heulen met de vijand! ;)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #39 Gepost op: 18-02-2016, 22:13:06 »
Op dat 360 graden filmpje zie je op 6 minuut 40 een van de cameramensen naar zo'n schutter toe lopen en volgens mij fluistert ie 'm wat in z'n oor. De cameramensen heulen met de vijand! ;)
Hij zei gewoon: "Please don't shoot me" ;D