Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars  (gelezen 22634 keer)

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #40 Gepost op: 18-02-2016, 23:54:32 »
Ben het alleen maar eens met jullie, dit was een fantastische opdracht die bij mij vooral nostalgische gevoelens naar boven bracht. Eerst en vooral leek het me een logische keuze dat ze Manuella en Hanne aanduidden voor het groepje 'vaste hand' al had ik stiekem ook wel graag gezien hoe ze het ervan afbrachten in de andere groep. Hier kon je ook alleen maar mollen door zoveel mogelijk de spiraal te raken. Wat waarschijnlijk iedereen was overkomen. Of je zou kunnen zorgen dat er geen of toch zo weinig geld verdiend wordt. In Manuella's molboekje staat dat ze net niet het tweede rustpunt van € 2000 hebben bereikt. Een nogal teleurstellend resultaat en op zich wat een Mol zou willen.

Naar de groep die goed kon zwijgen. Ook hier logisch vind ik het niet onlogisch om Bruno eerst de directeurswoning in te sturen, ze kozen hem als verkenner van dienst. Daarna de sportievere jonge gasten. Op zich niks mis met de volgorde: Bruno - Stijn - Issabel - Gilles - Cathy - Thibaud, al zou ik Cathy en Thibaud nooit samen en zeker niet laatst laten gaan.
 
Bruno, Issa en Cathy gingen meteen af. Bruno en Issa op een nogal lompe manier. Kijk maar eens op het 360°-filmpje en dan zal je zien hoe Bruno daar gewoon maar wat staat te staan tegen een muur, zoekt niet eens beschutting. Hij blijft gewoon staan, met tegenover zich een schutter, of zelfs twee? Waarna hij wordt afgeschoten.
Issabel snap ik ook niet goed, komt niet eens voorbij het eerste stuk. Ze bewoog iets meer dan we zagen in de uitzending maar ze bleef ook hangen op dezelfde plaats. Maakten de anderen te veel lawaai want ze hadden het over dat ze zouden klappen?
En Cathy wordt onschadelijk gemaakt door Thibaud die haar waarschijnlijk toch hoog op zijn verdachtenlijst moet hebben om haar zo eruit te kegelen.

Thibaud leek zich af en toe te vergissen in welke richting hij iets gooide. Maar bij Cathy wist hij wat hij deed. Heel slim eigenlijk als je haar verdenkt maar niet echt bevorderlijk voor Cathy's spelplezier. Dit zijn toch wel de spellen die je echt wil meedoen! Maar Thibaud moet het weer bederven. ::) In plaats van met zijn eigen spel bezig te zijn schakelt hij een ander uit.

Stijn en Gilles waren toch wel de sterspelers van de dag, vooral Stijn heeft bijna eigenhandig die opdracht doen slagen. Hij bleef wel vrij lang op dezelfde plaats hangen, had misschien nog net iets moeten proberen aan het eind. Denk niet dat hij bezig was om zich verdacht te maken. Wist hij wel van die eerste schakelaar? Ze zeiden wel dat Issa dat communiceerde maar zat Stijn toen misschien aan de andere kant?
Als je niet wilt opvallen moet je het vooral niet op Gilles' manier aanpakken. Maar daar is een goede verklaring voor, hij had simpelweg zijn lengte niet mee waardoor hij nogal stuntelig overkwam. Kan me dat goed inbeelden hoe dat moet zijn. Of hij maakte als Mol net handig gebruik van zijn lengte natuurlijk. Geloof zijn verhaal niet 100%. Als je geraakt bent voel je dat, of panikeerde hij en dacht hij echt dat hij geraakt was? Toch was hij nogal snel om hit hit hit te roepen. Hoe dan ook, hij wordt 'toevallig' op het laatste moment nog geraakt. Of dat zegt hij toch. Gilles werd helemáál niet geraakt maar let het spel toch stil. Suspicious! ;D
« Laatst bewerkt op: 19-02-2016, 00:14:45 door FeniX-IV »

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #41 Gepost op: 19-02-2016, 00:18:51 »
En Cathy wordt onschadelijk gemaakt door Thibaud die haar waarschijnlijk toch hoog op zijn verdachtenlijst moet hebben om haar zo eruit te kegelen.

Thibaud leek zich af en toe te vergissen in welke richting hij iets gooide. Maar bij Cathy wist hij wat hij deed. Heel slim eigenlijk als je haar verdenkt maar niet echt bevorderlijk voor Cathy's spelplezier. Dit zijn toch wel de spellen die je echt wil meedoen! Maar Thibaud moet het weer bederven. ::) In plaats van met zijn eigen spel bezig te zijn schakelt hij een ander uit.

Een mol moet niet met zijn eigen spel bezig zijn, maar het spel bederven. ;)

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #42 Gepost op: 19-02-2016, 00:24:34 »
Het ging toch echt mis van in het begin. Die eerste schakelaar, daar kan ik niet bij dat niemand die heeft opgemerkt. Bruno ging er wel voor staan in het begin maar is dat niet wat opzichtig gemold? Ofwel is hij echt zo dom maar dat geloof ik niet. Ik zag die pretoogjes wel toen hij daar wat rond stond te draaien. ;D Iedereen volgt natuurlijk klakkeloos het voorbeeld van meester Bruno waardoor de opdracht nooit ging lukken want het werd pas opgemerkt toen iedereen al binnen was.
Maar ze waren dan ook met heel andere dingen bezig, ze begonnen ook te klappen enz... alsof iemand hen had wijsgemaakt dat het moeilijkste was om binnen te geraken in dat gebouw. Ik geloof dat het Thibaud was die voorstelde om te gaan klappen om de eerste schutters af te leiden. Terwijl het enige wat je daarmee doet is net de eerste schutters signaleren dat er iemand aankomt.

Wat ik nog had zien gebeuren was Stijn die als overwinnaar terug buitenkomt, met nog een paar seconden over maar de opdracht mislukt alsnog omdat die eerste schakelaar niet werd omgezet. Denk dat dit ook de bedoeling was. Da's het enige vreemde aan Stijn. Dat hij niet op tijd terug was, en 't is niet dat hij niet in de buurt was. Als je nog een minuut hebt dan probeer je toch nog iets! Het ergste wat kon gebeuren was dat hij beschoten werd waardoor de proef mislukt maar dat was nu ook al het geval. Was wel een gedroomde kans om zich nog extra verdacht te maken. Daarom denk ik dat Stijn niet wist waar die eerste schakelaar hing, Gilles of Thibaud misschien wel. Maar Stijn dus niet?

Er schortte ook iets bij het bepalen van de tactiek. Hierbij de verschillende tactieken van de deelnemers:
Bruno: "Ik denk dat het beste is als ge een schakelaar hebt kunnen uitschakelen, dat ge op een plek gaat staan waar ge in die kamer nie kunt beschoten worden en dat ge roept EEN ... de tweede roept TWEE."
Issabel: "Of ge pakt gewoon iets uit da ding en ge smijt da gewoon en dan is het geluid ergens anders" (Cathy vindt het een goed idee)
Stijn: "Als ge ziet dat er een schakelaar links is, dan gooide rechts iets."
Cathy: probeerde nog iets anders, pakt een kistje mee ter bescherming
Thibaud: gooit iets richting Cathy waardoor ze wordt afgeschoten. Blijft dingen gooien, de ene keer succesvoller dan de andere. Hij stelt ook voor om te gaan klappen om de eerste schutters af te leiden.

Bruno's uitleg? Really??? Wie dat doet en in de kamer blijft die is er meteen aan. Het is beter zoals Stijn of Gilles deden. Zo snel mogelijk UIT de kamer geraken, beschutting zoeken in een andere kamer alvorens te gaan roepen, anders schiet die schutter de kandidaten meteen af. Maarja dat had Bruno ook al door want hij heeft het over de eerste roept een, tweede kandidaat roept twee... hoopte hij stiekem dat ze allemaal een voor een werden afgeknald door het volgen van zijn tactiek? >:D
« Laatst bewerkt op: 19-02-2016, 00:30:13 door FeniX-IV »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #43 Gepost op: 19-02-2016, 12:39:33 »
Mooie opdracht, vooral door de dubbele laag die erin zat, dat wanneer de spiraal geraakt werd er een alarm afging op de helm

Gilles blijft mijn mol, maar dan kan hij goed acteren zeg... Hij kwam echt heel bang over  ;D

Edit: Ik ben niet van de hints, maar er stond wel el topo op een muurtje toen Gilles de opdracht aan het uitleggen was :P
« Laatst bewerkt op: 19-02-2016, 12:55:18 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #44 Gepost op: 19-02-2016, 17:27:48 »
Edit: Ik ben niet van de hints, maar er stond wel el topo op een muurtje toen Gilles de opdracht aan het uitleggen was :P

Zie ook deze post. :)

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #45 Gepost op: 19-02-2016, 17:51:26 »
Dat zou ook betekenen dat ze allemaal veel eerder naar binnen zijn gegaan dan de montage suggereert. (In de montage gaan Cathy & Thibaud pas nadat o.a. de teller met 18 minuten op de klok voorbij komt). Dit zou ook logisch zijn. Waarom zou je met z'n allen buiten wachten en een voor een gaan als je ook met meerdere kandidaten de schakelaars kunt proberen om te zetten?

Ik vermoed dat ze maar met 2 tegelijk binnen mochten omdat het anders te moeilijk werd voor de cameramannen om het allemaal op beeld te krijgen.


Bruno staat inderdaad meer dan een minuut stil achter die eerste muur, maar misschien was hij op Stijn aan het wachten, die nog steeds niet binnen was.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #46 Gepost op: 19-02-2016, 19:14:07 »
Zie ook deze post. :)

Oh, jij hebt je bericht later aangevuld. Dat had ik niet meer gezien. Ik lees altijd nieuwe berichten en zelden aangepaste berichten, aangezien dat meestal om typefouten gaat. Enfin, nu hebben we dus 2 screenshots.  8)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3 - opdracht 1 - Schakelaars
« Reactie #47 Gepost op: 23-02-2016, 02:15:42 »
Deze aflevering nog eens bekeken, nu er reeds 2 mensen uit deze aflevering zijn weggevallen.

Thibaud met zijn gegooi: Eerst zorgt hij ervoor dat Cathy uit het spel is. Hij blijft met dingen gooien zogezegd als afleiding, dat terwijl het zelden of nooit een effect heeft. Maar opvallend is dat nadat Gilles roept uit het spel te zijn, dat hij vlak voor een schutter loopt, zogezegd zachtjes, maar de gooidingen in zijn handen tegen elkaar klettert en zo recht tegen de helm geraakt wordt. Hij verraadt zichzelf. Hij heeft dus Cathy en wel degelijk zichzelf uitgeschakeld.

Gilles: het is vooral Cathy die de aandacht trekt op Gilles' pak. Maar als je heel zijn parcours ziet, dan zie je een man die nat van het zweet staat van de spanning, op handen en voeten kruipt, en in paniek rondloopt om maar niet geraakt te worden.

Stijn staat uiteraard ook nat van het zweet.

Cathy is te vroeg uitgeschakeld om iets verdacht over te zeggen, behalve dit. Issa merkt de schakelaar aan de ingang op. Bruno kijkt eens wat beter en confirmeert, uit zijn frustratie en gaat moedeloos zitten. Maar Cathy geeft hier weinig reactie. Ze is er dan wel als de kippen bij om over Gilles pak te spreken.

Bruno: mist de schakelaar aan de ingang (zoals de anderen na hem), maar confirmeert dat Issa het juist ziet, zodat dit kan meegedeeld worden aan diegenen die nog in het spel zitten. Lijkt verder weinig invloed te hebben op het spel. Tracht het op een trage sluipende manier te doen, en maakt zich daardoor te traag uit te voeten. Lijkt mij dat hij zo traag sluipt om zo stil mogelijk te zijn, maar omdat hij eerste is, houdt hij nog niet genoeg rekening met het alarm van zijn helm. Niet overtuigd genoeg of hij wel in paniek is als dat afgaat.

Voor mij komen er 2 verdachten uit:
Thibaud, Cathy

Een zo-zo verdachte: Bruno

Onverdacht: Gilles, Stijn