Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 4  (gelezen 32412 keer)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #40 Gepost op: 22-02-2016, 23:37:07 »
Wie draait er nu Bohemian Rapsody? Dat nummer neemt 6 minuten in beslag. (Verder is Bohemian Rapsody natuurlijk een prima nummer ;D )

Prima nummer, maar of je daar nu net de woorden Galileo, Galileo uithaalt (en dan snapt wat je ermee moet). En inderdaad, het is bovendien een lang nummer. Ook Stairway To Heaven was niet echt een heel duidelijke keuze, ook omdat ie verkeerd opgevat kan worden. Vorige week nam ik me voor wat meer op Bruno te letten, en zie hier hoe hij hier het slimst molt van alle kandidaten.

Issabel en Gilles waren mijn hoofdverdachten tot vorige week.

Gilles staat nog steeds in de top 2, maar Issabel maakt noodgedwongen plaats voor Bruno.

Gilles vond ik na Bruno opnieuw het verdachtst in de taxi-opdracht. Het kwam op mij over alsof hij hier wel eens voorkennis gehad zou kunnen hebben, al kan ik niet echt hard maken waarom ik dat denk.

Edit/toevoeging: Wat een fantastische aflevering wederom. Met gave, goed bedachte opdrachten, vooral de taxi/radio-opdracht en de paardenraces/Maffiaspel. Zoveel interessanter dan alle flauwe varianten op eenzelfde 'zoek het geld' in Nederland. Het snuffelspel vond ik een tikkeltje genant ;-)
« Laatst bewerkt op: 22-02-2016, 23:46:04 door tumtum »

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #41 Gepost op: 22-02-2016, 23:39:02 »
Prachtige aflevering weer! En dan zeuren ze in Nederland dat het na zestien seizoenen zo moeilijk is nog originele opdrachten te verzinnen. Nou, laat gewoon een paar kandidaten aan T-shirts ruiken en het wordt nog spannend ook. Hoe komen ze erop? ::rofl:: ::ok::
Tell me what your telescope says

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #42 Gepost op: 22-02-2016, 23:40:39 »
Prachtige aflevering weer! En dan zeuren ze in Nederland dat het na zestien seizoenen zo moeilijk is nog originele opdrachten te verzinnen. Nou, laat gewoon een paar kandidaten aan T-shirts ruiken en het wordt nog spannend ook. Hoe komen ze erop? ::rofl:: ::ok::

Ik heb het ergens eerder gezien.. Maar WAAR????

Prima nummer, maar of je daar nu net de woorden Galileo, Galileo uithaalt. En inderdaad, het is een lang nummer. Ook Stairway To Heaven was niet echt een heel duidelijke keuze, ook omdat ie verkeerd opgevat kan worden. Vorige week nam ik me voor wat meer op Bruno te letten, en zie hier hoe hij hier het slimst molt van alle kandidaten.

Issabel en Gilles waren mijn hoofdverdachten tot vorige week.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Edit/toevoeging: Wat een fantastische aflevering wederom. Met gave, goed bedachte opdrachten, vooral de taxi/radio-opdracht en de paardenraces/Maffiaspel. Zoveel interessanter dan alle flauwe varianten op eenzelfde 'zoek het geld' in Nederland. Het snuffelspel vond ik een tikkeltje genant ;-)

Alles bij elkaar was het genoeg nadat HANNE zich afvroeg of het ook niet het planetarium kon zijn...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #43 Gepost op: 22-02-2016, 23:41:02 »
Prachtige aflevering weer! En dan zeuren ze in Nederland dat het na zestien seizoenen zo moeilijk is nog originele opdrachten te verzinnen. Nou, laat gewoon een paar kandidaten aan T-shirts ruiken en het wordt nog spannend ook. Hoe komen ze erop? ::rofl:: ::ok::

Haha, ja. En het lúkt ook nog. Prachtig.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #44 Gepost op: 22-02-2016, 23:42:48 »
Ik lig hier met een big smile in bed naar t scherm van mijn Ipad te kijken. Dat zegt genoeg denk ik. :)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #45 Gepost op: 22-02-2016, 23:47:13 »
Ik heb het ergens eerder gezien.. Maar WAAR????

Alles bij elkaar was het genoeg nadat HANNE zich afvroeg of het ook niet het planetarium kon zijn...

Volgens mij kwam dat pas met de Rocket Man (o.i.d., ik ken het nummer niet) ... zeker niet door Bohemian Rhapsody - die konden ze zelfs daarna niet plaatsen)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #46 Gepost op: 22-02-2016, 23:47:32 »
Ik ga zo nog eens terugkijken. Ergens in deze aflevering wordt een handgeschreven briefje getoond met daarop in slordig handschrift "De Mol was hier". Kan natuurlijk ook een grapje zijn, maar misschien valt er iets af te lezen aan het handschrift. Zo op het eerste gezicht geen vrouwenhandschrift (voor zover dat bestaat  ;)).

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #47 Gepost op: 22-02-2016, 23:48:39 »
Ik ga zo nog eens terugkijken. Ergens in deze aflevering wordt een handgeschreven briefje getoond met daarop in slordig handschrift "De Mol was hier". Kan natuurlijk ook een grapje zijn, maar misschien valt er iets af te lezen aan het handschrift. Zo op het eerste gezicht geen vrouwenhandschrift (voor zover dat bestaat  ;)).

Ja, dat viel mij ook op. En ben het met je eens dat het eerder een mannenhandschrift is. Maar misschien ben ik bevoorordeeld omdat ik nu nog twee mannelijke hoofdverdachten heb :-)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #48 Gepost op: 22-02-2016, 23:51:42 »
Ik meende ergens gelezen te hebben op Facebook dat de oorbel van Hanne even daarvoor in beeld kwam.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #49 Gepost op: 22-02-2016, 23:52:07 »
Ik ga zo nog eens terugkijken. Ergens in deze aflevering wordt een handgeschreven briefje getoond met daarop in slordig handschrift "De Mol was hier". Kan natuurlijk ook een grapje zijn, maar misschien valt er iets af te lezen aan het handschrift. Zo op het eerste gezicht geen vrouwenhandschrift (voor zover dat bestaat  ;)).

33.3% kans dat het een vrouw is tegenover 66.7% dat het een man is. Maar wat ik zag leek inderdaad ook op een mannenhandschrift.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #50 Gepost op: 22-02-2016, 23:55:01 »
33.3% kans dat het een vrouw is tegenover 66.7% dat het een man is. Maar wat ik zag leek inderdaad ook op een mannenhandschrift.

Mensen, dit is 100% zeker een vrouw (en denk dat gwn Hanne dat schreef, je kon dat zien). Tenzij jullie een man voor ogen hebben onder de kandidaten met lange nagels zoals vrouwen? Nagels waren wel niet gelakt voor wie extra info wil.
Lomperik..

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #51 Gepost op: 22-02-2016, 23:57:52 »
Mensen, dit is 100% zeker een vrouw (en denk dat gwn Hanne dat schreef, je kon dat zien). Tenzij jullie een man voor ogen hebben onder de kandidaten met lange nagels zoals vrouwen? Nagels waren wel niet gelakt voor wie extra info wil.

Oh, nou ja, zo goed heb ik ook weer niet opgelet. maar bedankt! En aangezien ik niet van de Mol vinden door hints houd, hoef ik het ook niet terug te zien :-)

Hmm ... Hanne stijgt desondanks (maar vooral door haar rol in de taxi en haar goede toneelspel) toch wel een beetje op mijn lijstje

Zoals elke week een toplijstje:

1. Gilles 2. Bruno (...) 3. Hanne 4. Thibaud (...) 5. Cathy 6. Stijn

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #52 Gepost op: 22-02-2016, 23:58:03 »
Op 35:25 zie je duidelijk de oorbellen van Hanne in beeld. Dus zij heeft het opgeschreven  ::vergroot::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #53 Gepost op: 23-02-2016, 00:01:47 »
Op 35:25 zie je duidelijk de oorbellen van Hanne in beeld. Dus zij heeft het opgeschreven  ::vergroot::

En dat zegt niks, want wie het ook schrijft, de mol was sowieso daar...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #54 Gepost op: 23-02-2016, 00:01:54 »
Hmm ... Hanne stijgt desondanks (maar vooral door haar rol in de taxi en haar goede toneelspel) toch wel een beetje op mijn lijstje


Voor mij was het vinden van het planetarium een definitieve streep door haar. Dat zijn 2 partituren die (als ze in volgorde gespeeld zijn) 1000 euro hebben opgeleverd.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #55 Gepost op: 23-02-2016, 00:02:05 »
Volgens mij kwam dat pas met de Rocket Man (o.i.d., ik ken het nummer niet) ... zeker niet door Bohemian Rhapsody - die konden ze zelfs daarna niet plaatsen)

Alles bij elkaar zei ik dan ook  ;)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #56 Gepost op: 23-02-2016, 00:04:43 »
En dat zegt niks, want wie het ook schrijft, de mol was sowieso daar...

Ja, ik geloof ook niet dat ze de mol is hoor. Ze schreef het gewoon voor de fun op denk ik

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #57 Gepost op: 23-02-2016, 00:05:10 »
Alles bij elkaar zei ik dan ook  ;)

Ja, en het was vooral de Satteliet Suzy die het bevestigde. Volgens mij kwam dat planetarium een beetje uit de lucht vallen (niet letterlijk gelukkig) ... je zou bijna kunnen denken dat Hanne hier voorkennis had.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #58 Gepost op: 23-02-2016, 00:08:26 »
Ja, en het was vooral de Satteliet Suzy die het bevestigde. Volgens mij kwam dat planetarium een beetje uit de lucht vallen (niet letterlijk gelukkig) ... je zou bijna kunnen denken dat Hanne hier voorkennis had.

Waarom zou je je voorkennis op die manier gebruiken? Je gebruikt toch nooit je voorkennis om een deel van de opdracht te laten slagen?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #59 Gepost op: 23-02-2016, 00:20:12 »
Ja, en het was vooral de Satteliet Suzy die het bevestigde. Volgens mij kwam dat planetarium een beetje uit de lucht vallen (niet letterlijk gelukkig) ... je zou bijna kunnen denken dat Hanne hier voorkennis had.

Als mol bedoel je? Nah, dan zou ze Cathy met haar begraafplaats omarmd hebben...