Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 4  (gelezen 32414 keer)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #80 Gepost op: 27-02-2016, 22:04:51 »
Oei, pagina 5 al en nog niet toegekomen aan mijn indrukken te posten. :-[

Wow! Wat een hoofdstuk in het reisverslag van deze fantastische groep, met helaas een tragisch einde voor een van de publiekslievelingen. :( Maar het verhaal blijft boeien. En wat houden de afvallers zich sterk zeg! Maar dat was natuurlijk altijd al het geval in De Mol. ::trots::

Heb er nu meer dan een nacht over kunnen slapen maar was me dat toch even verschieten, vond ik toch een van de heftigste selecties ooit! :o Eergisteren de herhaling gekeken en het blijft toch even heftig. En zo te zien dacht de groep er net hetzelfde van. Heb ik zelden voorgehad. Ook al zag ik het aankomen, zoveel stress heb ik nog nooit gehad voor een selectie. Of misschien wel maar toen liep het goed af. Helaas, zoals ik al vreesde ging een van mijn favorieten eruit en werd dit het eerste moment dat ik van die Mol even niks moest weten.

Ik was precies in Ruth-modus, dees kon mijn hart nie aan. ::love:: Het moment dat dat scherm tevoorschijn kwam leek ook langer te duren deze keer. Had Issabel nochtans écht ver zien komen, toch zeker Thibaud nog eruit of zo? Toen hij als eerste groen kreeg en even later ook Cathy 'always stay' voelde ik de bui al hangen. Er ging een favoriet naar huis.
Gek hoe snel je die mensen graag gaat zien, zelfs die vuile Mol (hè Issa) die iedereen tegenwerkt. En de deelnemers zelf hebben het nog zwaarder te pakken, zij kennen elkaar nog maar tien dagen!

Wie goed keek zag al kleine hintjes dat Issabel moest vertrekken, ze hebben haar zoals ik verwachtte helemaal voor de leeuwen gegooid in de montage. Al van in het begin van de aflevering trouwens. Dat shot in de bus, met Issabel in het vizier. Dat is ook wat we kunnen verwachten de volgende weken. Ze hebben de touwtjes stevig in handen in de regiekamer. Elke week bezorgen ze de kijkers een nieuwe hoofdverdachte, dit keer zijn Bruno en Hanne aan de beurt. Van middenmoot en meest te vertrouwen staan zij nu plots voor iedereen in de vuurlinie.

Over de opdrachten ben ik ook weer zeer te spreken, zoals hier al eerder aangehaald ... er zit altijd nog een laag onder de dubbele laag en ze blijven tot nu toe spannend en origineel.
De reukproef bleek misschien net iets te makkelijk. :-X De Mol had duidelijk niet genoeg deo gespoten. Of zijn angstzweet rook niet bepaald naar bloemetjes. :P
Het begin vond ik wel weer fijn gevonden, in die bus wat paranoia kweken. Voor sommigen al wat beter dan de anderen, voor Thibaud bv. konden ze niet beter bedenken dan zijn kribbel in afl. 2 ... seriously?!

Heb nog steeds dezelfde verdachten, toen Issabel duidelijk geld begon te verdienen in haar opdracht stapte ik af van haar als potentiële Mol. Eindelijk zagen we haar openlijk en helemaal alleen geld verdienen.
Hanne vind ik opeens heel onverwacht verdacht bezig of gaan ze met haar precies dezelfde toer op zoals met Issabel? Ik trap er precies toch ook een beetje in, hoe dan ook wil ik Hanne er zo lang mogelijk in. Grappig wel hoe ze die vrijstelling er gewoon weer in hebben gestoken. Alsof die moest en zou gewonnen worden. En volgende week weer eentje. Die gaat iedereen willen!

Dan nog een andere opmerking, het afscheid van Issa viel iedereen duidelijk zwaar maar zag ik daar nu traantjes in de ogen van onze Mol of dat die toch op zijn minst écht geschokt achterbleef toen Issa de ruimte verliet? Dat leek alleszins van niemand gespeeld. Dit waren echte reacties. De Mol wist dus waarschijnlijk niet dat zij eruit ging! En gaat haar misschien even hard missen in de groep als al de rest?! ::hug::

PS Ben ik de enige die Manuella in feestmodus had willen zien, samen met de anderen lallend op de tonen van 'Hey Jude'? Zag er toch een plezant feestje uit. ;D
« Laatst bewerkt op: 27-02-2016, 22:07:40 door FeniX-IV »

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #81 Gepost op: 28-02-2016, 13:20:37 »
Zou ik mee eens zijn als het puur enkel voor de camera is. Maar zo met de anderen erbij, die er ook op reageren wordt het ook moeilijker. Uiteindelijk heeft Hanne ook de typische truc gebruikt bij de vrijstelling stemming - praatte te veel, en onmiddellijk iemand anders verdacht gemaakt. Dat is typisch verdacht gedrag, maar niemand doorzag het.
Maar zoals Heinz zegt, kandidaten weten dat dit een verdachte manier is en kunnen daardoor net tegenovergesteld reageren.

Dit maakt het altijd zeer moeilijk in te schatten. Is wat de persoon zegt 'waar' of bluft ie, of bluft ie net niet omdat de anderen denken dat de mol op dat moment zou bluffen?(Of bluft hij wel omdat de anderen denken dat de mol niet zou bluft omdat ze denken dat ze de mol wel zou bluffen)  ;D mindf*ck!
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #82 Gepost op: 2-03-2016, 23:25:24 »
Afl4
Stijn en Thibaud, jullie gaan de was doen > Cathy voorspelt weer iets voordat Gilles de presentator ermee komt. Voorkennis 2?
Gilles/Hanne staan naast de radio: misschien zijn Bruno/Issa bij een radiostation en moeten we die zoeken ofzo... voorkennis 1?
Gilles: Joe Le Taxi, er staat een taxi buiten... voorkennis 2?
Gilles/Cathy/Hannne verspelen de meeste tijd, vertragen door de verkeerde plekken aan te doen en interpreteren de muzikale aanwijzingen doelbewust verkeerd. 1 v/d 3 = mol.
Gilles merkt terecht op dat als het om Evita Perron zou gaan ze wel don't cry for me Argentina zouden laten horen. (!) Cathy blijft stug Queen linken aan Evita Perron ...
Hanne vat Rocket Man juist op en linkt het aan Planetarium. Hanne verzwijgt Julio gehoord te hebben, maar stuurt Cathy en Gilles wel naar Iglesias, de nabije kerk.

Cathy: dat van haar ruikt naar schimmel. Haar zak is allez... Das wel waar. Bij haar ruikt alles muf van in haar zak  :-X ::rofl:: Dus... doe mij Issa haar shirtje maar ::love::

It's a wrap! Hey Jude door molkandidaten  ::rofl:: en De Mol was here :o

Stijn houdt de andere kandidaten in de gaten tijdens de paardenrace. Kandidatengedrag! Zodra Hanne opstaat ter kennisgeving dat zij de vrijstelling heeft... Cathy: ik wist het, ik wist het! Jon als mol wist in 2009 ook dat ze de kruisvaarders achterna gingen. Beide gevallen van voorkennis?  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan