Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was  (gelezen 41142 keer)

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #80 Gepost op: 27-02-2016, 11:38:32 »
ben het niet eens met je conclusie over bohemian rhapsody. Het galileo stuk zit in het meest onverstaanbare stuk van het liedje. Meebleren oké maar horen wat er gezegd wordt nee echt niet. Ik zou dat lied nooit koppelen aan Galileo.

Klopt, maar als je de (volledige) naam van het planetarium voor je neus hebt liggen op het stadsplan, en je weet dat je een hint in dat liedje moet vinden, dan zet je toch je antenne op spits? Waarom horen we nergens de volledige naam, terwijl dat logischerwijs toch op het stadsplan vermeld is? 

Idem voor Julio, volgens Issa lag dat kerkhof maar een paar straten verder... dus als je speurneust op een plan om de omgeving rond de "verkeerde" plek te verkennen, lees je toch alle lettertjes? 

Misschien moeten we ons de vraag stellen waar het stadsplan was op het moment dat Gilles en Cathy rond dat kerkhof/kerk liepen? Als ik kandidaat in de taxi was zou ik het plan ondertussen bestuderen... maar we zien Hanne rustig een boterhammetje eten...om dan mensen te gaan aanspreken...
Was het plan in de taxi of meegenomen naar buiten wordt dan wel belangrijk.  Meen me te herinneren dat als Gilles terugkomt en Return to Sender zingt, hij het plan vasthad? Moet nog eens herbekijken...

We zien Cathy en Gilles ook op het plan kijken naast de taxi, en horen op de achtergrond de mogelijkheid  dat Julio een straat is...
De montagebeelden plaatsen Hanne op dat moment met haar hoofd in de taxi, terwijl ik toch de stem van Hanne meen te herkennen in die 'straatoptie'.... raar....
Alweer zo gemonteerd dat iedereen verdacht is... zucht

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #81 Gepost op: 27-02-2016, 12:00:47 »
Sunray niemand zegt dat t een ziekenhuis was. Ik zei dat ik als kandidaat met tips als Doctor eerst aan een ziekenhuis zou denken.

Waarop moloproller zei dat de kandidaten 3 toeristische trekpleisters moesten zoeken en dat een zkh dat niet is.terechte opmerking.

Het gebouw wat ze zochten is inderdaad el ministerio de salud met Maar liefst 2 evita' s op de gevel.
En Hoeveel van de 1000 toeristen aan BA zullen deze hebben gezien? Veel
Maar Hoeveel zullen weten waar t gebouw voor dient? Ik denk een stuk minder.

als de muziekkeuze nu eerst don't cry for me en daarna iets met Doctor, medicine was EN de kandidaten hadden de kennis van mr cab driver gebruikt, hadden ze een kansje. het was echter volgens mij I die doctor zegt waar ze vervolgens niks mee doen.

Tsja en daarna moesten ze December nog terugbrengen en was t gedaan.


Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #82 Gepost op: 27-02-2016, 12:53:36 »
Sunray niemand zegt dat t een ziekenhuis was. Ik zei dat ik als kandidaat met tips als Doctor eerst aan een ziekenhuis zou denken.

Waarop moloproller zei dat de kandidaten 3 toeristische trekpleisters moesten zoeken en dat een zkh dat niet is.terechte opmerking.

Het gebouw wat ze zochten is inderdaad el ministerio de salud met Maar liefst 2 evita' s op de gevel.
En Hoeveel van de 1000 toeristen aan BA zullen deze hebben gezien? Veel
Maar Hoeveel zullen weten waar t gebouw voor dient? Ik denk een stuk minder.

als de muziekkeuze nu eerst don't cry for me en daarna iets met Doctor, medicine was EN de kandidaten hadden de kennis van mr cab driver gebruikt, hadden ze een kansje. het was echter volgens mij I die doctor zegt waar ze vervolgens niks mee doen.

Tsja en daarna moesten ze December nog terugbrengen en was t gedaan.



Eigenlijk hadden ze nummers met "wall" kunnen nemen. Ben het ermee eens dat de 'dokter' nummers niet echt zouden helpen. Waarschijnlijk weet die taxi-chauffeur niet eens dat het het ministerio de salud is. Maar Evita en een muur, dat zit al veel meer in de richting. Dus "Don't cry for me Argentina" en dan "The Wall" er achter of zoiets. Er is vaak ook een Julio straat in een Latijn Amerikaanse stad (vaak naar de maand juli verwijzend. Ben het er in ieder geval mee eens dat de 3de locatie een zeer moeilijke was om aan te geven via liedejes. En het is tijdens dit 3de deel dat de aandacht om eens echt goed te luisteren helemaal weg is. 

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #83 Gepost op: 27-02-2016, 14:54:20 »
Ik heb een half jaar in Buenos Aires gewoond maar ik kon me die Evita eigenlijk niet echt herinneren/plaatsen. Maar misschien ligt dat meer aan mij  ::rofl:: ongetwijfeld heb ik hem, gezien de locatie, wel gezien.

(Overigens ook niet bij het planetarium geweest)

Het gebruik van julio vind ik helemaal niet vreemd.
Avenida 9 de Julio is super bekend. Maar goed die straat is dan ook weer dusdanig lang & breed (breedste avenue van de wereld geloof ik) dat die muzikanten zoeken dan wel HEEL lastig wordt... En dan zou ik denk ik eerder denken aan de obelisk. Maar goed eenmaal op die straat zou je dus met Evita/salud ook wel op de goede plek kunnen komen.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #84 Gepost op: 27-02-2016, 15:36:03 »

De Julio van Hanne was vreemd, en ze hadden mal chance met de vriendelijke behulpzame dame die Iglesia voorstelde. Cathy springt daar onmiddellijk op. Hup, naar die kerk.

 Ik vond Cathy ook best verdacht (en ook Gilles soms) maar volgens mij is het hier juist Hanne die gretig inspringt op het Iglsias=kerk. En waarom zou je een voorbijganger aan gaan spreken op dit moment? Ze laat haar ook plaatsnemen in de taxi. Het kost tijd en wat voor info geeft die vrouw eigenlijk? Niet veel. Op de achtergrond lijkt het Cathy die juist zegt Julio een straat? Waar niemand op ingaat. Hanne zegt juist zodra de vrouw church zegt: Ja het is de kerk iglesia dat is  die kant op! (ze wijst erbij).De anderen gaan hierin meteen mee en beginnen te rennen. Hanne zegt nog tegen de vrouw ja ik denk dat het iglesias is, the church.

En Hanne wist volgens mij best dat het Julio Iglesias (dat werd namelijk duidelijk gezegd) was  maar liegt dat ze de artiest niet weet. Cathy en Thibaud verdenken haar helemaal niet als mol na deze opdracht dus als ze het is heeft ze ook dit weer mooi gespeeld. Bij mij staat ze wel hoog op mijn verdachtenlijstje.

Vreemd dat Cathy inderdaad niet net als Gilles aan return to sender dacht en ook in de taxi op Evita Perron en de begraafplaats bleef hameren, maar de tijd was toen al bijna voorbij(met dat Elvislied) dus echt invloed op het spel had het niet meer.En bovendien was het Hanne die op december kwam..(zou ze echt deze Elvissong niet kennen vraag ik me af, ook al is ze nog jong?) Ze zegt ook nog tegen Cathy december misschien een datum of zo?

Ik kan alleen niet goed bedenken waarom ze het planetarium opperde. Gilles zegt dan wat heeft dat met Queen te maken? Maar ze kunnen er door de plaatkeuze niet meer onderuit dat het planetarium juist is. Het enige wat ik kan bedenken dat het best ver van hun laatste doel afligt (als je de kaart bekijkt) het ministerie van Volksgezondheid.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2016, 15:46:52 door Lonneke14 »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #85 Gepost op: 27-02-2016, 15:56:09 »
Hanne opperde het planetarium omdat ze die naam op het stadsplan las (Gilles had die gekocht). Gilles sloot zich (na het horen van "Rocket Man") aan bij Hanne maar Cathy trok het planetarium in twijfel ("het is toch geen toeristische attractie?").
"Return December" is ook verdacht maar kon best zijn met de bedoeling van Hanne om zich verdacht te maken, de tijd was immers bijna verstreken. Dat de derde partituren niet gevonden werden kwam door Cathy (die snel de taxi richting het graf van Evita Perron stuurde) en ook Bruno met zijn soms verkeerde muziekkeuzes.
Overigens denk ik dat de mol ook de ruik-de-was-proef subtiel kon saboteren door die dag een andere deodorant te gebruiken, Stijn en Thibault hadden aanvankelijk de shirts van Cathy en Issabel verwisseld. Dat maakt Cathy ook hier verdacht.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #86 Gepost op: 27-02-2016, 16:48:25 »
Hanne opperde het planetarium omdat ze die naam op het stadsplan las (Gilles had die gekocht).
Dat snap ik ook wel dat ze het op de kaart zag, maar ik bedoelde waarom zou ze het opperen als ze de mol was? Daarvoor probeer ik een reden te geven. Waarom de mol dit dus wel zou doen....

Ik zie in Cathy meer de fanatieke kandidaat, maar ik sluit haar nog niet uit. ::)


Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #87 Gepost op: 28-02-2016, 23:14:32 »
Allebei plezante opdrachten die heel wat grappige momenten opleverden. Eén goede raad als je ooit meedoet met De Mol. Geef je nooit op voor een geur- of smaakproef. You never know what you're gonna get. ::rofl::

Onze snuffelaars deden op zich niet veel verkeerd, Thibaud is hier de onbetrouwbare factor. Hij zaaide op het einde nog een klein beetje twijfel, Stijn had het over het verwisselen van de juiste shirts. Gelukkig corrigeerde Issabel hun idee dan ook net op tijd. Want Thibaud wilde zijn shirt verwisselen. Hou wel in gedachten dat Thibaud Stijn een beetje verdacht sinds vorige week dus misschien testte hij hem daar even uit.

Over de muziekopdracht heb ik nu al zo vaak gelezen over wie nu de meeste invloed heeft bij deze opdracht. Maar het zijn toch echt wel Issabel en Bruno hoor. Zij beslisten over het geld. Als zij de nummers niet herkennen is de opdracht mislukt, ook al hebben ze alle partituren. Dus om nu te zeggen dat de ideale positie voor de Mol in de taxi is ... uiteindelijk waren zij gewoon maar de ophalers van de partituren. Vier van de zes vind ik dan toch nog goed gelukt. De Mol was ook hier redelijk succesvol (als het al zijn verdienste was) want er zijn maar drie van de mogelijke zes partituren geraden.

De enigen aan wie een walm van voorkennis hangt zijn Bruno (bij nummerkeuze én -herkenning) en ook nog wel Cathy (is er al geweest) of Gilles (herkent alle nummers maar geen invloed op het resultaat).

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #88 Gepost op: 28-02-2016, 23:34:08 »
Bruno werpt zich op als dé grote muziekkenner.
Zonder veel zwoegen wordt hij meteen aangeduid, zijn die festivalbandjes dan echt een uitgekiende strategie? Vraagt iemand mee die een muziekinstrument kan bespelen. Issabel speelde cello in een ver verleden. Wil niks zeggen natuurlijk, of hij doelde op die partituren. Wat wel is, Issa's favoriete genre is pop, de meeste nummers hadden daar toch meer raakvlakken mee. In principe zou je kunnen zeggen dat Bruno als Mol hier iemand mee wil die de schijn heeft iets te weten over muziek, indien het zou mislukken zou hij haar daarvoor verantwoordelijk kunnen achten. Zie ook het verwijt: "waarom zitte hier dan?" als Issa zegt dat ze niet veel van muziek kent. Terwijl hij haar wel heeft meegevraagd. Of hij moet weten dat Issa niet bepaald uitblinkt in muziekkennis.
Over het algemeen viel de nummerkeuze mee, hier en daar toch een paar instinkers. Als ik Stairway to Heaven zou horen zou ik ook eerder naar het kerkhof rijden dan naar het planetarium. Heeft alles met de muziek te maken, maar zeker ook de titel. Die verwijst letterlijk naar 'hemel' maar dat is nog altijd geen 'sterrenhemel'. Bij 'heaven' maak je toch echt wel de associatie 'dood', net zo met de muziek zelf. Ook al nam Cathy het initiatief, op zich is het dus wel logisch dat ze bij het kerkhof belanden. Vind het sowieso geen goede keuze omdat dat lied veel te lang duurt. Net zo met Bohemian Rhapsody. Bruno met zijn muziekkennis kent geen andere nummers dan dit? Yellow (Coldplay), Bad Moon Rising (CCR), Man on the Moon (R.E.M.) om maar een paar voorbeelden te noemen kwamen meteen in mij op. Allemaal betere keuzes dan STH dat er voor hem sowieso bij moest zitten.
En dat voor onze festivalman, deze proef was misschien beter iets voor Stijn geweest, zag je ook aan zijn reactie toen hij hoorde dat het een muzikale proef was, maar die had zich toen al opgegeven voor de andere proef. Spijtig dat ze niet de keuze kregen tussen de twee.

In het groepje luisteraars zijn ze allemaal aan het klooien geweest.
Gilles die eerst de muzikanten niet vindt, maar dan natuurlijk de kans grijpt om met de eer te gaan lopen, ze waren toch al op de goede locatie dus waarom ook niet die partituren zelf vinden. Hij koopt ook een plan, lijkt goed maar dit vind ik dan weer de ideale manier om de anderen te misleiden. Van een paar opties gaat het al naar tientallen opties als het er al niet meer zijn ... alleen stuit Hanne hierdoor wel op het planetarium. Wat hevig wordt afgestreden door Gilles én Cathy. Gilles doet wel vaker zo'n zaken die goed lijken, maar het niet zijn. Zoals die Return December verbeteren, iets goed doen terwijl het toch een hopeloze zaak is. Zou perfect uit te leggen zijn waarom je terugkeert.
Cathy & Hanne waren zeker ook verdacht bezig. Hanne oppert wel het idee van het planetarium, eens daar wil ze het planetarium binnengaan. Natuurlijk staan die muzikanten niet daarbinnen. Leek nogal op tijd rekken. Maar daar hebben Gilles en Cathy ook een handje van weg. Rond het kerkhof lopen, kerk zoeken, ...
En heel die verwarring over Julio en Return December blijft zeer verdacht. Eerst en vooral is die plaat sowieso al verdacht om te spelen. Logisch gezien zouden ze meteen terugkeren maar hier niet. Ten tweede, Hanne gaf ook niet meteen alles door, Go to Hell bv. en Julio zegt ze dan wel hardop, ze leggen later de nadruk op Iglesias.

Ben het er niet mee eens dat Bruno vrij te pleiten is tijdens de bandoneonnummerherkenning. Hij herkent er maar één van. Dat hij dat van Avicii min of meer herkent en aanreikt aan Issabel en Get Lucky dan weer niet vind ik vreemd. 't Is niet echt zijn genre alleszins. Je ziet hem wel met zijn lippen m...m...m... doen waarna Issa 'Mika' antwoordt. Wou hij misschien MOL zeggen? :P Hij zet haar zeker tweemaal op het goede pad. Zij verdacht hem vorige aflevering, 2 goede antwoorden aanreiken en 1 subtiele fout. Perfect om Issa van je af te schudden nietwaar?
Dat één van Issa's nummerkeuzes überhaupt wordt opgepikt kan toch ook geen toeval zijn. Ideale kans om als Mol (in luistergroepje of studio) de schuld op haar af te schuiven indien ze niks zou herkennen.
Gilles vond ik hier verdacht omdat hij alle muziek herkent maar aan de andere kant zit. Had zich misschien toch maar beter opgegeven voor het studioteam, maar hij gaf dan ook op als favoriete muziekgenre 'commerciële brol', wat een ideaal afleidingsmanoeuvre is als ze een groepje muziekkenners nodig hebben. Blijkt later dat zijn genre heel dicht in de buurt kwam. Heeft hij de muzieklijst van de kandidaten al eens beluisterd? Ook al zijn die redelijk bekend, 2/4 gespeelde nummers komen voor op die lijst. En waren die twee niet gevonden partituren misschien ook nummers van kandidaten?

Btw er zijn muzikale hints te vinden hier. Voor meerdere kandidaten zelfs. ;)
« Laatst bewerkt op: 28-02-2016, 23:36:36 door FeniX-IV »

Offline Wouterc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #89 Gepost op: 29-02-2016, 14:48:21 »
Ik denk dat sommigen het hier veel te ingewikkeld maken.

Gisterenavond heb ik de route eens opgezocht op Google maps. Om van hun hotel naar alle drie de trekpleisters te rijden, duurt ongeveer 45 minuten in normaal verkeer. Dan heb je bij elke plaats nog ongeveer 5 minuten om de partituren te vinden.

Voor de radiomakers was het voor een heel groot stuk improvisatie en Bruno en Isabelle hebben dat heel goed gedaan gezien de krappe tijd.

Bruno en Issa zetten de zoekers meteen op het juiste spoor met Mr. President van Pink en daarna Perfect Day.
Er was inderdaad veel verwarring bij Gilles en Cathy. Maar de oorzaak van die verwarring was dat de taxi al was weggestuurd naar het kerkhof.

Zowel het kerkhof én het ministerie hebben te maken met Evita Perron. En eigenlijk is het kerkhof een veel logischer keuze. Wie gaat er nu naar een planetarium, ik zou zeggen: wie gaat er nu naar een ministerie van volksgezondheid?

Bruno en Isabelle wisten niet dat de zoekers op een verkeerd spoor zaten, dus is het logisch om te blijven gaan voor liedjes over 'Evita'. Ze sturen ook bij wanneer ze zien dat de taxi de verkeerde kant opgaat.

En in de taxi zoeken de kandidaten de bevestiging dat ze op het goede spoor zitten.

6 partituren te verdienen, 4 gevonden. Van die 4 partituren werden er 3 geraden.
Ik geef toe dat Bruno soms verdacht overkomt, maar hier was hij samen met Issabel toch echt wel goed bezig.
« Laatst bewerkt op: 29-02-2016, 14:53:02 door Wouterc »

Offline Wouterc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #90 Gepost op: 29-02-2016, 17:14:25 »
Waar het misgaat, naar mijn bescheiden mening, is als de 3 in de taxi na de eerste bestemming op eigen houtje besluiten naar een volgende attractie op zoek te gaan zonder eerst een aanwijzing af te wachten.

Hanne vraagt de chauffeur welke attracties hij allemaal kent en wanneer hij het kerkhof noemt nemen Hanne en Cathy dat direct voor de logische volgende bestemming aan. Vervolgens zoeken ze bevestiging in iedere plaat die ze horen totdat ze er niet meer omheen kunnen dat ze echt naar iets anders moeten zoeken.

Na het planetarium grijpen ze wederom meteen terug op bestemming kerkhof als ze DCFMArgentina horen. Daar wijken ze ook niet meer van af totdat ze ter plaatse ondervinden dat dat het niet kan zijn. Uiteindelijk worden ze in de tijd die nog rest, niet meer wijs uit de liedjes om op tijd de 3e bestemming te bereiken.

De mol zit in de taxi, dat kan bijna niet anders.

Ik denk ook dat de mol in de taxi zit.

Mijn mening: Hanne vroeg expliciet naar die attracties om zo in te kunnen pikken op een verkeerde suggestie, of in de hoop dat Gilles of Cathy dat doen. Het initiatief om al met de taxi te vertrekken kwam duidelijk van haar. Verstandiger was om te wachten op de volgende plaat.

Daarnaast kan ze blijkbaar voldoende Spaans om naar de attracties te vragen. Maar als ze op het einde die ene vrouw apart neemt, dan is ze haar Spaans blijkbaar vergeten en moet het opeens in het Engels?
« Laatst bewerkt op: 29-02-2016, 17:20:50 door Wouterc »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #91 Gepost op: 29-02-2016, 18:26:42 »
Tot en met het vinden van de eerste twee partituren ging alles goed en werd er niet gemold. Het ging een eerste keer mis toen Cathy suggereerde dat het graf van Evita Perron de volgende bestemming was en ze zonder nieuwe muzikale aanwijzing daarheen gingen tot Gilles begon te twijfelen. Bruno zaaide ook verwarring met Stairway to Heaven, pas met Rocket Man en vooral Satteliet Suzy gingen ze op de goede weg mede dankzij Hanne (Gilles sloot zich aan bij Hanne maar Cathy stribbelde tegen). Met het draaien van Don' Cry For Me Argentina (weer een verkeerde keuze van Bruno) ging Cathy opnieuw voor het kerkhof en Gilles en Hanne sloten zich ditmaal daarbij aan ... en ja toen was het duidelijk dat de laatste partituren niet zouden gevonden worden (er was nog weinig tijd meer over).
De mol kon zowel in de taxi als in de studio hebben gezeten maar in de studio is de beste positie omdat je ook de partituren moet raden (daar hebben Gilles, Cathy en Hanne geen invloed).
« Laatst bewerkt op: 29-02-2016, 18:28:22 door Luc »

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #92 Gepost op: 1-03-2016, 08:19:26 »
En ik stel dat de taxi toch de beste positie is. ;D

Als je niets vindt valt er ook niets te raden. Daarnaast moeten de liedjes geraden worden door 2 mensen in het bijzijn van 3 toeschouwers.

 ;)
Als je geen juiste instructies krijgt, kan je niets vinden, kan je niets raden...
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline BVerhaeghe

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #93 Gepost op: 2-03-2016, 12:21:21 »
Iets zots gevonden!!!
De radio-opnames gebeurden in Buenos aires Radio 1, dit kan je zien wanneer ze het gebouw binnenstappen.
Een paar seconden voordien kan je een glimp opvangen van een naam die boven de brievenbussen (?) hangt binnenin het gebouw. Er staat namelijk Edificio Alem 668.
"Edificio" is Spaans voor "gebouw", dus dacht ik dat Alem 668 zou verwijzen naar een adres, en inderdaad!
In de Av. Leandro N. Alem 668 is er op de 2e verdieping een radiostation te vinden, maar niet Buenos Aires Radio 1, wel Arinfo!
De directeur van dit station is zelf Leandro, de man die Gilles de Coster voorstelt aan Bruno & Issa!
Op google streetview is op dit adres meer te zien: op een foto van september 2015 is het paneeltje met de naam van radio Buenos Aires Radio 1 NIET te zien!
Waarom dan een fictieve radiozender opzetten?
Buenos aires Radio 1 = B + R + UNO ...
Check het geheel hier met plaatjes en meer verwijzingen: https://twitter.com/bert_verhaeghe/status/704986587361374208

edit: plaatje hier ook toegevoegd (voor goede kwaliteit, zie twitter-link)
« Laatst bewerkt op: 2-03-2016, 13:27:08 door BVerhaeghe »

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #94 Gepost op: 3-03-2016, 17:14:19 »
Mooi speurwerk. Iets om je vragen bij te stellen. ::vergroot::

Zou goed kunnen dat ze de originele radiozender niet mochten gebruiken, alsnog is de nieuwe radionaam wel mooi gelinkt aan Bruno
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #95 Gepost op: 3-03-2016, 18:39:01 »
En ik stel dat de taxi toch de beste positie is. ;D

Als je niets vindt valt er ook niets te raden. Daarnaast moeten de liedjes geraden worden door 2 mensen in het bijzijn van 3 toeschouwers.

 ;)

Helemaal mee eens. De mol zat in de taxi. (en deed haar best die niet meteen te zien :-X)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #96 Gepost op: 3-03-2016, 21:02:39 »
Allebei plezante opdrachten die heel wat grappige momenten opleverden. Eén goede raad als je ooit meedoet met De Mol. Geef je nooit op voor een geur- of smaakproef.
Het viel me op toen er twee vrijwilligers werden gevraagd voor die geurproef, dat Gilles opvallend in de rondte keek: wie? Oftewel, hij zéker niet.
Volgens mij hebben ze dit keer drie personen voorkennis gegeven: Gilles, Cathy en Hanna.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 3-03-2016, 21:05:34 door Run »

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #97 Gepost op: 3-03-2016, 21:22:35 »
Helemaal mee eens. De mol zat in de taxi. (en deed haar best die niet meteen te zien :-X)
De mol zit niet steeds in de beste (mol)positie.
Dus zeggen waar ie zit, nope, dat kan je niet
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #98 Gepost op: 3-03-2016, 22:13:32 »
De mol zit niet steeds in de beste (mol)positie.
Dus zeggen waar ie zit, nope, dat kan je niet

En toch lukte het me te zeggen  :P

Maar klopt hoor. De mol probeerde bijv niet te hoeven schilderen maar Stijn was te stellig

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #99 Gepost op: 4-03-2016, 02:28:02 »
Het viel me op toen er twee vrijwilligers werden gevraagd voor die geurproef, dat Gilles opvallend in de rondte keek: wie? Oftewel, hij zéker niet.
Volgens mij hebben ze dit keer drie personen voorkennis gegeven: Gilles, Cathy en Hanna.  :-\\

 ::jaja:: Ze heet trouwens Hanne ipv Hanna, sorry dat soort fouten storen me ;)