Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...  (gelezen 53147 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
[De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Gepost op: 22-02-2016, 21:08:22 »
Hier alles over aflevering 4, opdracht 2
« Laatst bewerkt op: 23-02-2016, 07:56:46 door Daisy »

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #1 Gepost op: 22-02-2016, 21:34:00 »
Vrijstelling!!!
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #2 Gepost op: 22-02-2016, 21:35:01 »
Vrijstelling!!!

ALWEER????
Of is dit de herkansing? Ze moeten dat ding toch kwijt wellicht... ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #3 Gepost op: 22-02-2016, 21:35:14 »
Vrijstelling!!!

En je moet er moeite voor doen om ze binnen te halen. ;D

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #4 Gepost op: 22-02-2016, 21:47:01 »
Wat een verassing.

poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Ehlis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #5 Gepost op: 22-02-2016, 21:47:13 »
Kennen jullie het spel weerwolven van wakkerdam?
Hoe Hanne het vrijstellingsgedoe aanpakte, deed mij denken aan dit spel. daar is het ook vaak de eerste die beschuldigingen uit die zelf iets te verbergen heeft! Echt knap gedaan, ben blij dat ze er nog inzit. Nu ben ik benieuwd..

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #6 Gepost op: 22-02-2016, 21:51:11 »
Kennen jullie het spel weerwolven van wakkerdam?
Hoe Hanne het vrijstellingsgedoe aanpakte, deed mij denken aan dit spel. daar is het ook vaak de eerste die beschuldigingen uit die zelf iets te verbergen heeft! Echt knap gedaan, ben blij dat ze er nog inzit. Nu ben ik benieuwd..
::jaja:: Maar ook dan vind ik kijken leuker dan meedoen  ::rofl::
Ik ben niet benieuwd, ik ben BANG...  :-[ Als Issa maar blijft!!

Offline Ehlis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #7 Gepost op: 22-02-2016, 21:54:27 »
::jaja:: Maar ook dan vind ik kijken leuker dan meedoen  ::rofl::
Ik ben niet benieuwd, ik ben BANG...  :-[ Als Issa maar blijft!!


Ik ben ook altijd spelleider, vind het niet fijn om me altijd te moeten verdedigen anders.
Ik vrees dat we beide verdriet hebben nu :(

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #8 Gepost op: 22-02-2016, 21:56:11 »
Kennen jullie het spel weerwolven van wakkerdam?
Hoe Hanne het vrijstellingsgedoe aanpakte, deed mij denken aan dit spel. daar is het ook vaak de eerste die beschuldigingen uit die zelf iets te verbergen heeft! Echt knap gedaan, ben blij dat ze er nog inzit. Nu ben ik benieuwd..

Meedoen als piepend meisje is leuk... Maar als spelleider is het leukst.  ::tandpastasmiley::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #9 Gepost op: 22-02-2016, 21:56:27 »
 ::jaja::
Ik ben ook altijd spelleider, vind het niet fijn om me altijd te moeten verdedigen anders.
Ik vrees dat we beide verdriet hebben nu :(
::jaja:: :\'(

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #10 Gepost op: 22-02-2016, 22:39:59 »
Opvallend van Hanne in deze opdracht:
- Return December
- zegt: julio Iglesias na, maar zegt tegen Cathy dat ze geen uitvoerder gezegd hebben
- draait direct bij begin van de opdracht, maar zegt achterna bij de bespreking dat het schandalig is dat ze zo weinig geld verdienden met de vragen.
- bleek goed te kunnen liegen

Opvallend van Cathy in deze opdracht:
- vertrekt na punt 1 zonder verdere aanwijzingen naar een ander foutief punt.
- na punt 2 gaat ze direct naar weer naar de begraafplaats.
- veel tips interpreteert ze anders en foutief.

Opvallend van Bruno in deze opdracht:
- Hanne zegt dat ze iets met Doctor moeten spelen om hen zo naar ziekenhuis te sturen, Bruno wil iets met Perron... terwijl daar meerdere plaatsen zijn met die Perron (zoals de begraafplaats waar ze al naar toe gingen)

Verder nog niet echt veel verdachten opgemerkt, zou het nog eens moeten bekijken
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #11 Gepost op: 22-02-2016, 22:49:18 »

Opvallend van Cathy in deze opdracht:
- vertrekt na punt 1 zonder verdere aanwijzingen naar een ander foutief punt.
- na punt 2 gaat ze direct naar weer naar de begraafplaats.
- veel tips interpreteert ze anders en foutief.

Beetje lugubere hint misschien, maar een Mol wil graag ondergronds. Misschien dat ze daarom op een begraafplaats bleef hameren?

Opvallend van Bruno in deze opdracht:
- Hanne zegt dat ze iets met Doctor moeten spelen om hen zo naar ziekenhuis te sturen, Bruno wil iets met Perron... terwijl daar meerdere plaatsen zijn met die Perron (zoals de begraafplaats waar ze al naar toe gingen)

Hinten naar Evita Perron in Buenos Aires moet zowat de onhandigste actie ooit zijn. ;D Ze hadden inderdaad beter iets gezocht dat met gezondheid of iets dergelijks verband hield.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #12 Gepost op: 22-02-2016, 22:57:43 »
Beetje lugubere hint misschien, maar een Mol wil graag ondergronds. Misschien dat ze daarom op een begraafplaats bleef hameren?

Hinten naar Evita Perron in Buenos Aires moet zowat de onhandigste actie ooit zijn. ;D Ze hadden inderdaad beter iets gezocht dat met gezondheid of iets dergelijks verband hield.

Eens  ::jaja:: Bruno is hier dus wel verdacht. IEDEREEN die naar BA gaat moet weet hebben dat Eva Perron en haar graf voor "toeristen" makkelijker te linken zijn dan Eva Perron en een afbeelding op een overheidsgebouw. Issa komt nog met "dokter", Bruno wil weer een liedje dat verwijst naar de dame zelf. NIET handig  ::ohno::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #13 Gepost op: 22-02-2016, 23:41:25 »
Ik weet niet wat de beste tactiek is als Mol, maar ik zou de vragen eerst voorzien van een zinloos antwoord en wanneer ik relatief zeker ben dat ik een minder paard krijg mijn stoel draaien. Op die manier moet ik mijn pokerface niet prijs geven als Mol uiteindelijk. Wanneer mijn minder paard dan uiteindelijk geen vrijstelling oplevert, ga ik subtiel proberen toch de aandacht naar mij te trekken zodat de groep verkeerd gokt.

Voor mij komt Cathy dus het best als Mol uit de opdracht aangezien ik ook vond dat dat lachje meteen alle aandacht trok. Bruno (mijn nummer 1 op dit moment) komt er dan het slechtste uit als Mol, want die wilde ontzettend graag de vrijstelling.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #14 Gepost op: 22-02-2016, 23:46:34 »
De mol wil idd geen vrijstelling, dus wacht even met omdraaien van de stoel (Hanne, Issa en Bruno draaiden meteen om). Bij de discussie zou ik als mol gewoon achterover leunen, kijken waar het gesprek naar toegaat en zonodig bijsturen. Ik vond Gilles echt heel verdacht hier. Hij speelt de fanatieke kandidaat, maar zegt het hele gesprek niks! Niemand verdacht Hanne ervan de winnaar te zijn, dus de mol hoefde niks te doen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #15 Gepost op: 22-02-2016, 23:49:22 »
De mol wil idd geen vrijstelling, dus wacht even met omdraaien van de stoel (Hanne, Issa en Bruno draaiden meteen om). Bij de discussie zou ik als mol gewoon achterover leunen, kijken waar het gesprek naar toegaat en zonodig bijsturen. Ik vond Gilles echt heel verdacht hier. Hij speelt de fanatieke kandidaat, maar zegt het hele gesprek niks! Niemand verdacht Hanne ervan de winnaar te zijn, dus de mol hoefde niks te doen.

Komt mijn vraag: Weet de Mol dat Hanne die vrijstelling heeft?

Ja? Dan is wat jij beschrijft inderdaad een prima tactiek. Gewoon lekker achterover leunen en kijken.
Nee? Dan kan je geen risico nemen (ook al is het maar 500 euro) en moet je toch proberen zelf gekozen te worden.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #16 Gepost op: 22-02-2016, 23:53:35 »

Opvallend van Bruno in deze opdracht:
- Hanne zegt dat ze iets met Doctor moeten spelen om hen zo naar ziekenhuis te sturen, Bruno wil iets met Perron... terwijl daar meerdere plaatsen zijn met die Perron (zoals de begraafplaats waar ze al naar toe gingen)


Oh ja, dat was inderdaad nog de grootste Bruno-molactie. Na Don't Cry For Me Argentina heb je de hint Evita Perón echt wel begrepen. Alleen gingen ze naar de verkeerde plek. Een liedje over een perron zou hun idee alleen maar bevestigd hebben. Maar volgens mij is het niet gedraaid toch?

En ja, Hanne had hier ook zeker een paar verdachte acties. En acteren kan ze ook. En na de actie vorige week in het slachthuis moet ik misschien haar toch ook maar in de gaten gaan houden.

Edit: het is natuurlijk wel Issa die het nummer over een dokter voorstelde, Hanne zat in de taxi.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2016, 23:55:17 door tumtum »

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #17 Gepost op: 22-02-2016, 23:55:20 »
Komt mijn vraag: Weet de Mol dat Hanne die vrijstelling heeft?

Ja? Dan is wat jij beschrijft inderdaad een prima tactiek. Gewoon lekker achterover leunen en kijken.
Nee? Dan kan je geen risico nemen (ook al is het maar 500 euro) en moet je toch proberen zelf gekozen te worden.
Ik heb me die vraag ook gesteld. Iets zeg me dat ze dit gedaan hebben,  misschien niet rechtstreeks, maar misschien via teken ofzo. De mol moet in alle gevallen de situatie kunnen inschatten om de proef te doen mislukken. j


---

Edit: het is natuurlijk wel Issa die het nummer over een dokter voorstelde, Hanne zat in de taxi.
Correct  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 24-02-2016, 19:57:17 door Lukie4, Reden: 2 berichten samengevoegd »
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #18 Gepost op: 22-02-2016, 23:57:57 »
Oh ja, dat was inderdaad nog de grootste Bruno-molactie. Na Don't Cry For Me Argentina heb je de hint Evita Perón echt wel begrepen. Alleen gingen ze naar de verkeerde plek. Een liedje over een perron zou hun idee alleen maar bevestigd hebben. Maar volgens mij is het niet gedraaid toch?

En ja, Hanne had hier ook zeker een paar verdachte acties. En acteren kan ze ook. En na de actie vorige week in het slachthuis moet ik misschien haar toch ook maar in de gaten gaan houden.

Edit: het is natuurlijk wel Issa die het nummer over een dokter voorstelde, Hanne zat in de taxi.

Jullie zitten in het verkeerde topic. Het gaat hier over opdracht 2 (de paardenrace).

Ik heb me die vraag ook gesteld. Iets zeg me dat ze dit gedaan hebben,  misschien niet rechtstreeks, maar misschien via teken ofzo. De mol moet in alle gevallen de situatie kunnen inschatten om de proef te doen mislukken.

Dit lijkt mij het meest aannemelijk. Ook kan de mol tijdens het 1 op 1 gesprekje met Gilles de Coster gehoord hebben wie welk paard heeft, maar dat is wellicht te lastig om te onthouden.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #19 Gepost op: 22-02-2016, 23:59:30 »
Ik heb me die vraag ook gesteld. Iets zeg me dat ze dit gedaan hebben,  misschien niet rechtstreeks, maar misschien via teken ofzo. De mol moet in alle gevallen de situatie kunnen inschatten om de proef te doen mislukken.

Moest dit WIDM zijn dan zou ik mijn hand ervoor in het vuur steken dat de Mol wist wie de vrijstelling had, maar ik kan niet inschatten wat de Vlaamse versie nu zou doen.

Ik zou het veel leuker vinden als de Mol hier vol aan de bak moet en zelf maar moet inschatten wie de vrijstelling niet heeft.