Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...  (gelezen 53163 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #40 Gepost op: 24-02-2016, 20:13:07 »
ja maar ja maar ja maar ik had het wel meteen door ::tandpastasmiley:: echt hoor :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #41 Gepost op: 24-02-2016, 20:14:15 »
ja maar ja maar ja maar ik had het wel meteen door ::tandpastasmiley:: echt hoor :D

Teveel tekst. ::pinokkio::

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #42 Gepost op: 24-02-2016, 20:55:04 »
de leugenaar heeft altijd de meeste tekst.
Hoewel bijna iedereen gewoon Nee zei op de vraag van Gilles de presentator, had zij daar al een verhaal ::vergroot::

Yup.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #43 Gepost op: 25-02-2016, 00:09:54 »
Ja, achteraf is het duidelijk dat Hanne de weerwolf was vrijstelling had. Maar omdat ik net als de kandidaten Hanne stiekem toch wat onderschatte ben ik er ook met open ogen ingetuind. ::jaja::

Ja ik was er ook met open ogen ingetuind...  ::jaja::

Gek vond ik trouwens bij de discussie dat Gilles Stijn en Thibaud niks bijdroegen aan de discussie. Beetje slapjes, van Gilles de mol  begrijpelijk, maar van de andere 2 snap ik het niet.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #44 Gepost op: 25-02-2016, 14:24:23 »
Ja ik was er ook met open ogen ingetuind...  ::jaja::

Gek vond ik trouwens bij de discussie dat Gilles Stijn en Thibaud niks bijdroegen aan de discussie. Beetje slapjes, van Gilles de mol  begrijpelijk, maar van de andere 2 snap ik het niet.
Stijn is sowieso een stille gast. Ik denk dat het een persoon is die wat assertiviteit mist en (in zo'n situatie) liever geen conflicten wil uitlokken.

Thibaud deed enkele korte interventie:
"Als ik het zo bekijk, zou ik één van jullie twee zeggen"

Wat later op Issabel die staalhard beweerd dat zij het niet is:
"Dat doe je dus altijd"

Als Hanne nogmaals zegt dat ze vermoedt dat het Cathy is:
"En waarom? Waarom?"

Als Cathy dat nogmaals ontkent omdat Hanne haar zag lachen:
Wijzend naar Issabel: "Zij zat ook te lachen"

Gilles éénmaal een tussenkomst wanneer Hanne en Bruno zeggen dat ze Issabel geloven:
"Ik denk ook dat jij ze niet hebt"


Opvallend:
Thibaud trekt even het argument van Hanne in twijfel door te zeggen dat Issabel ook zat te lachen.
Toch gaat ie er niet op door. Waarom zou een mol de winnaar (Hanne) in twijfel trekken? Alleen maar kans dat Hanne uiteindelijk door de mand valt en aangeduid wordt, m.a.w. geen vrijstelling, maar geld in de pot brengen.

Ook Bruno en Gilles laten openlijk weten dat ze Issabel niet verdenken. Waarom steun betuigen voor een 'niet winnaar'? Wederom alleen maar meer kans om de naar een andere kandidaat a.k.a. winnaar te gaan.
Natuurlijk had Bruno kort daarvoor al laten weten dat hij de pijlen slechts zou richten op 2 personen; Cathy en Issabel. Dus in die optiek stuurt hij de groep aan om voor Cathy te gaan.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #45 Gepost op: 25-02-2016, 15:50:05 »
Hanne heeft het spel echt als een weerwolven gespeeld inderdaad. Ze ging meteen met de vlucht naar voren en begon Cathy te beschuldigen, slim gedaan! Wel bijzonder dat niemand het doorheeft. Ik zou (ook door mijn ervaring met het weerwolven) juist degene die zo vol in de aanval gaat verdenken. Waarom zou je dat immers doen als je niets te verbergen hebt? Voor die 500 euro hoef je het niet te doen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #46 Gepost op: 28-02-2016, 16:37:31 »
Drie kandidaten draaien zich meteen om. Waren de vragen écht zo moeilijk? Om op die schamele vijf antwoorden uit te komen, moet de Mol haast wel zich onder de andere vier bevonden hebben ::jaja::
...óf niet!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #47 Gepost op: 28-02-2016, 16:38:04 »
Drie kandidaten draaien zich meteen om. Waren de vragen écht zo moeilijk? Om op die schamele vijf antwoorden uit te komen, moet de Mol haast wel zich onder de andere vier bevonden hebben ::jaja::

1 vraag was: hoe heet het paard van zorro?
klaar voor de strijd

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #48 Gepost op: 28-02-2016, 17:53:20 »
Tornado geloof ik.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #49 Gepost op: 28-02-2016, 17:54:36 »
hoe heet het paard van Sinterklaas?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #50 Gepost op: 28-02-2016, 17:57:40 »
hoe heet het paard van Sinterklaas?

Bij ons Slecht Weer Vandaag.

In Nederland blijkbaar Amerigo.

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #51 Gepost op: 29-02-2016, 13:44:53 »
Weeral een originele opdracht om een vrijstelling te verdienen.

Alweer kan je twee kanten op redeneren:
De Mol draait zijn stoel direct! Bruno, Hanne en Issa (kan het helaas niet meer zijn maar wat ziet ze heerlijk mols uit hier!) of de Mol leest eerst de vragen, geeft misschien wat foute antwoorden. Is alleen maar voor de show, voor de kijkers want de kandidaten zien dat niet van elkaar.
En ofwel is de Mol getipt over wie de vrijstelling in handen had. Ofwel is die er zelf achtergekomen aan tafel. En als de Mol de vrijstelling niet zelf had lijkt het mij beter om actief verdenking op iemand te plaatsen, of tenminste openlijk een kant te kiezen.

Tijdens het moment dat ze allemaal naar elkaars reactie kijken, kon je meteen horen dat het Hanne was. Zij was de enige die de hele tijd naar zichzelf keek met reacties als "kijk ik hoe marginaal" en "met mijn bek open". Dus of het goed gespeeld is van Hanne als Mol durf ik te betwijfelen. Tuurlijk heeft ze het supergoed gedaan want ze heeft de vrijstelling binnengehaald, daar kan ze zelfs heel fier op zijn. Maar het cliché van iemand die liegt werd wel weer bevestigd: spraakwaterval Hanne die het debat opent en meteen de vinger wijst naar Cathy.
Los van het feit dat Cathy écht rood werd, denk ik dat zij gewoon echt geïrriteerd reageerde omdat ze weeral werd geïsoleerd als de slechterik.
Let ook eens op Bruno, hij had het beste paard. Hij gaf daarnaast de indruk dat zijn paard meedeed maar het kan net zo goed dat zijn paard niet meedeed. Toch reageerde/acteerde hij ergens in het midden van de race alsof zijn paard verloren had. Dat bleek achteraf handig, want niemand geloofde nog dat hij de vrijstelling zou kunnen hebben. Ik zag het wel nog zo uitdraaien dat de kandidaten net hem gingen viseren als ze dat zouden zien. Het resultaat zou hetzelfde geweest zijn.
Wat een beetje tegen Bruno ingaat is dat hij deed alsof hij ging opstaan. Ofwel ligt hij echt zo goed in de groep dat hij zo'n grap kan uithalen. Vind het soms nogal een nonchalante speelvogel. Waar de anderen een beetje hetzelfde blijven zag ik deze aflevering Bruno's gedrag een beetje veranderen. Eerst stemmen voor een terugkeer van Ruth, als eerste uit het slachthuis, van niet geïnteresseerd in vrijstelling naar eerste die zijn stoel draait 'als niemand het ziet'.

Een aantal kandidaten bleef verrassend stil. Gilles, Stijn en Thibaud ook nog wel bleven meer op de achtergrond. Gilles sprak openlijk zijn vertrouwen uit voor Issabel. Thibaud tegen Issa. En Stijn keek de kat uit de boom en stemde Issa. Het vreemde aan heel het verhaal vind ik dat ze allemaal meteen meegaan in de verdenking die Hanne uitspreekt. Daaropvolgend Cathy die Issabel verdacht maakt ... Waarom spreekt de rest hun verdenking niet uit? Het kan toch niet dat ze allemaal hetzelfde denken. Zeker niet met de drie haaien nog in het spel. Van Gilles, Cathy en Thibaud werd alleen Cathy ervan verdacht haar stoel het snelst te hebben gedraaid (snelste paard), terwijl dat helemaal niet het geval was. Nu, ze deed ook niet echt haar best om hen te overtuigen van hun ongelijk. Er waren nog tal van andere opties om erachter te komen wie welk paard had.

De enige onzekere factor is: wist de Mol wie die vrijstelling had of niet? Dat bepaalt hoe je kijkt naar het debat. Bruno ging last-minute wel nog even twijfel zaaien "of het effectief tussen hun getweeën ging" en richting Hanne wijzen, als hij als Mol zou weten dat zij de vrijstelling heeft plaatste hij haar hier even in een heel oncomfortabele positie waardoor zij zich wel eens zou kunnen verspreken. Maar dat zou dan wel betekenen dat het geld werd verdiend als ze erachter waren gekomen. Al was het kalf al verdronken bij de discussie tussen Issa en Cathy. Dus veel haalde dat manoeuvre van Bruno niet meer uit. De rest bleef verrassend stil naar Hanne toe. De Mol laat Hanne natuurlijk gewoon doen.

Trouwens, deed de Mol zijn paard wel mee? Ik vermoed van niet. In dat geval kon hij volledig vrij meegaan in het debat en er mee voor zorgen dat iemand wordt aangeduid die de vrijstelling niet heeft. Het was aan de kandidaten om degene met de vrijstelling te vinden. Niet die van de Mol. Wat zou dan het handigst zijn, Issa stemmen of Cathy. Dan denk ik toch wel Cathy want die blijkt nog steeds erg verdacht bevonden door de groep. Moet dan wel meteen denken aan Gilles die al in de bus begon, in het begin van de aflevering, "Ik kan wel meer dingen bedenken die Cathy heeft gedaan." en zelfs vlak voor het debat trok hij Cathy's acties nog maar eens in twijfel. En ik zag hem ook loeren naar Cathy met Issa, alsof ze al meteen hun pijlen hadden gericht op Cathy. Maar Bruno deed natuurlijk ook handig mee. Hoe dan ook, de Mol had het volgens mij helemaal niet zo moeilijk deze opdracht.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #52 Gepost op: 29-02-2016, 16:52:42 »
Zou in de antwoorden op de paardenvragen een hint kunnen zitten?
Dat de eerste letters van de antwoorden een anagram vormen.

10 vragen, 10 letters. Met in ieder geval de T van Tornado komt daar mooi uit: 'CATHYDEMOL' ::tandpastasmiley::

't Zou verklaren waarom we bijna niks van de vragen te zien krijgen. En de makers durven dit risico vast te nemen: iedereen is zo gebrand op zo snel mogelijk je om te draaien, dat niemand in de haast genoeg aandacht aan de vragen zou kunnen besteden om genoeg eerste letters te verzamelen.

Andere anagrammen zouden kunnen zijn ' Mol Thibaud' of 'Gilles molt', maar die zijn minder sterk.
...óf niet!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #53 Gepost op: 29-02-2016, 17:03:37 »
Er is, zoals ik hier lees, slechts één vraag bekend, waarop het antwoord de letter "T" moet zijn.

Als het inderdaad om tien vragen gaat, met tien letters als antwoord, dan kan misschien ook "Bruno HeuTz" Of "Heutz de Mol" met die tien letters worden gevormd..  ;)

« Laatst bewerkt op: 29-02-2016, 17:06:24 door Marisa »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #54 Gepost op: 29-02-2016, 20:24:11 »
Iets wat ik me nu bedenk: waarom gingen ze elkaar niet ondervragen over de vragenlijst. Mensen die wisten te vertellen dat er vragen over paard X tussen zaten konden de ander overtuigen dat zij in ieder geval niet het beste paard hadden, en dus minder waarschijnlijk de vrijstelling.
...óf niet!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #55 Gepost op: 9-04-2016, 22:34:36 »
Ik vraag me nog steeds af wie er geen paard had om te volgen. Zou dat de mol geweest zijn?

Ik vond Stijn wel erg ongeïnteresseerd kijken tijdens de race, dus hij zou het ook kunnen zijn
Wit is ook een kleur!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #56 Gepost op: 9-04-2016, 22:52:06 »
Stijn was het. Dat heeft Gilles Decoster in een interview gezegd.
klaar voor de strijd