Auteur Topic: Wie verdenkt er wie?  (gelezen 23845 keer)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #40 Gepost op: 15-03-2016, 08:44:18 »
Ik had het idee bij de executie dat Hanne Cathy verdenkt. Als Gilles zijn scherm krijgt pakt Hanne Stijn's hand vast, met het idee hopelijk valt hij af zodat we samen maar de finale kunnen.. Ze laat hem dan los bij Gilles' groene scherm en kijkt van shit...nu staan we niet samen in de finale. Ze laten dan ook hun handen los.

Als het klopt dat Hanne en Stijn allebei op een ander persoon zitten dan zou Stijn waarschijnlijk op Gilles zitten en Hanne op Cathy...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #41 Gepost op: 15-03-2016, 13:26:09 »
Ik had het idee bij de executie dat Hanne Cathy verdenkt. Als Gilles zijn scherm krijgt pakt Hanne Stijn's hand vast, met het idee hopelijk valt hij af zodat we samen maar de finale kunnen.. Ze laat hem dan los bij Gilles' groene scherm en kijkt van shit...nu staan we niet samen in de finale. Ze laten dan ook hun handen los.

Als het klopt dat Hanne en Stijn allebei op een ander persoon zitten dan zou Stijn waarschijnlijk op Gilles zitten en Hanne op Cathy...

Goede redenering. Als Hanne niet de Mol is, lijkt ze me te kloppen.

Als Hanne wel de Mol is, dan is het gewoon de Mol die misschien weet dat Cathy op haar zit en Gilles en Stijn niet en daarom hoopt dat Stijn beter zijn test maakte dan Hanne.

Offline MegaMientje

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #42 Gepost op: 15-03-2016, 19:29:57 »
Ik had het idee bij de executie dat Hanne Cathy verdenkt. Als Gilles zijn scherm krijgt pakt Hanne Stijn's hand vast, met het idee hopelijk valt hij af zodat we samen maar de finale kunnen.. Ze laat hem dan los bij Gilles' groene scherm en kijkt van shit...nu staan we niet samen in de finale. Ze laten dan ook hun handen los.

Als het klopt dat Hanne en Stijn allebei op een ander persoon zitten dan zou Stijn waarschijnlijk op Gilles zitten en Hanne op Cathy...

Of, Hanne stemt op Gilles (kleine opluchting op haar gezicht vlak na het groene scherm "mijn mol zit er nog in", daarna pas de hand op de knie van Stijn) en beseft dan dat Stijn geen schijn van kans maakt met zijn keuze voor Cathy, omdat zij geen enkele opdracht samen met Gilles heeft gedaan. Zit Cathy ook op Gilles, dan blijft ze sowieso, zit ze op Stijn of Hanne, dan heeft ze respectievelijk de vragen over het boogschieten of de pato juist en dus een voorsprong op Stijn...

Of Hanne is de mol, maar betwijfel het...

Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #43 Gepost op: 17-03-2016, 01:03:03 »
Net de executie teruggekeken.
Bij de aanvang  zijn Stijn en  Hanne het meest zenuwachtig.
Cathy doet wat lacherig ( nerveus?)

Als Gilles zijn scherm heeft gezien lacht Cathy, weet zij dat de goed zit?
Stijn en Hanne reageren gespannen.
Net voordat Stijn zijn scherm gaat zien zie je aan de reactie van Hanne dat ze al weet dat het mis is en dat Stijn gaat afvallen.

Heb de aflevering net gekeken en dit klopt inderdaad. Ik leid hieruit af dat Hanne waarschijnlijk de mol is. Ze weet waarschijnlijk dat Cathy op haar zit, en dat het gaan tussen Gilles en Stijn. Wanneer Gilles zijn scherm krijgt, weet Hanne genoeg. Omdat ze zich schuldig voelt als mol, barst de in tranen uit.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #44 Gepost op: 17-03-2016, 13:27:14 »
Hanne is mijn mol, maar ik ben er niet zo zeker van dat Cathy al op haar zit. In aflevering 6 leek ze Gilles te verdenken en ik heb nergens de indruk gekregen dat ze geswitcht is. Ik zou ook niet goed weten wat er in aflevering 7 gebeurd zou zijn (wat Cathy zelf gezien heeft) waardoor ze i.p.v. Gilles op Hanne is gaan zitten.

Ik ben er wel behoorlijk zeker van dat Gilles Hanne inmiddels in de smiezen heeft. Zijn eigen uitspraken sluiten daar ook precies op aan. Hij zegt dat hij na het vertrek van Bruno 2 personen heeft kunnen afstrepen, Bruno zelf en de persoon waar Bruno op zat. Hij zegt ook dat hij zich nu realiseert dat hij meermaals door het oog van de naald is gekropen. Het enige logische m.i. is dat hij bedoelt dat hij meerdere malen op Cathy heeft gestemd, maar dat hij door de eliminatie van Bruno weet dat dat onjuist is. Andersom (een switch van Hanne naar Cathy) is compleet onlogisch, aangezien hij in aflevering 6 tijdens 'Spreken met de mol' zelf nog zegt dat hij Hanne pas sinds kort verdenkt. Dat klinkt niet alsof hij al een paar keer op haar gestemd heeft als Mol.

Dit alles sluit ook mooi aan bij de Labyrinth-hint als je er vanuit gaat dat die betekent dat Gilles nu op de juiste Mol zit. Jammer dat we Cathy's scherm niet hebben gezien. ;)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #45 Gepost op: 17-03-2016, 17:02:14 »
Stijn vertelt extra beeldmateriaal dat hij twee verdachten had en wilde gokken op één. 'Ik had misschien sommige personen moeten geloven, die er ook al uit liggen op wie zij zaten.'

Hij heeft dus gestemd op iemand (laten we aannemen Gilles of Cathy) van wie hij had gehoord dat zeker één van de afvallers ook op had gestemd. Het lijkt me eerder dat dat over Cathy gaat dan over Gilles.
...óf niet!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #46 Gepost op: 18-03-2016, 04:49:44 »
Stijns opmerking wijst er op dat meerdere afvallers Cathy verdachten. En volgens mij zat echt niet iedereen op Cathy.
...óf niet!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #47 Gepost op: 18-03-2016, 06:44:08 »
Wel knap dat de makers zo goed verborgen hebben kunnen houden wie nou precies wie verdenkt. Prachtig dat de finale zo spannend is! ::hyper::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #48 Gepost op: 18-03-2016, 11:32:02 »
Wel knap dat de makers zo goed verborgen hebben kunnen houden wie nou precies wie verdenkt. Prachtig dat de finale zo spannend is! ::hyper::

Een groot pluspunt aan deze serie. In WIDM krijg ik altijd het gevoel alsof ze me voor een halve gare aanzien, alsof ze denken dat ik zo naïef ben om nog te geloven dat Taeke op Tim zit bijvoorbeeld. Hier wordt er goed rekening gehouden met de oplettendheid en het gezonde verstand van de kijker, zonder dat het geforceerd overkomt. Erg prettig.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #49 Gepost op: 18-03-2016, 13:52:20 »
Een groot pluspunt aan deze serie. In WIDM krijg ik altijd het gevoel alsof ze me voor een halve gare aanzien, alsof ze denken dat ik zo naïef ben om nog te geloven dat Taeke op Tim zit bijvoorbeeld. Hier wordt er goed rekening gehouden met de oplettendheid en het gezonde verstand van de kijker, zonder dat het geforceerd overkomt. Erg prettig.

Dit! Volledig mee akkoord. ::ok::