Auteur Topic: [De Mol] Verborgen aanwijzingen  (gelezen 50580 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Gepost op: 29-02-2016, 17:35:03 »
Heb je er gezien? Laat het hier weten!

Ik heb zelf voorlopig niets te melden, maar wel een pm ontvangen van iemand met grote hints die niet wist waar ze te plaatsen. Dus vandaar dit topic. :)

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #1 Gepost op: 29-02-2016, 19:07:58 »
Is het een hint die niet weerlegd kan worden anders lees ik dit topic even niet  :P
#teamamaimiljaarde

Offline molske

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #2 Gepost op: 29-02-2016, 19:31:45 »
Hallo,

Ik heb waardevolle tips gezien in de reclameblokken bij de derde aflevering  en aan de hand van die tips blijven er maar 2 kandidaten over om de mol te zijn . ( zijn mijn bevindingen hé )Ik zet ze in spoiler
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.Helaas heb ik aflevering 1 en 2 niet meer zo kan ik niet terug zien of daar ook tips waren in verborgen .

« Laatst bewerkt op: 29-02-2016, 22:40:15 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #3 Gepost op: 29-02-2016, 22:41:47 »
Ik heb even d spoiler tags aangepast. ;)


Een duidelijke hint vandaag was Hanne die een trui met 'In vorm?' Aan had en Gilles die vervolgens zegt dat De Mol in vorm was.

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #4 Gepost op: 1-03-2016, 16:40:32 »
Na 16 seizoenen WIDM waren er heel wat verborgen hints.
Zouden ze in de vlaamse reeks dezelfde soort hints gebruiken?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #5 Gepost op: 1-03-2016, 17:37:11 »
Na 16 seizoenen WIDM waren er heel wat verborgen hints.
Zouden ze in de vlaamse reeks dezelfde soort hints gebruiken?
Van de rest van de Nederlandse Mol hebben ze nauwelijks wat overgenomen, dus ik verwacht dat ze ook qua hints dicht bij huis blijven. 't Zou 't speuren wel makkelijk maken in ieder geval.
...óf niet!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #6 Gepost op: 1-03-2016, 17:53:56 »
Na 16 seizoenen WIDM waren er heel wat verborgen hints.
Zouden ze in de vlaamse reeks dezelfde soort hints gebruiken?


Gelukkig hebben de makers zich niet te veel van de wijs laten brengen door de kwantiteit uit Nederland, maar zijn ze dicht bij de kwaliteit van het origineel gebleven. Ik ben dan ook geen seconde bang voor een veel te makkelijke en veel te veel weggevende hint. Mocht er trouwens inmiddels een wat sterkere (maar nog steeds weerlegbare) hint komen bovendrijven dan is dat nu ook een mooie tijd. Gelukkig niet 'meer hints dan molacties' zoals in Nederland.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #7 Gepost op: 7-03-2016, 23:34:27 »
Deze aanwijzing heb ik zelf ontdekt, het viel me meteen op die tekst in de tram:



"El candidato que esta en boca de todos" staat er te lezen, derest is niet op scherm te zien. Vertaald is dit: "De kandidaat die op ieders lippen ligt is"!

Wellicht staat de naam van de Mol daar gewoon vlak naast  :o
De deelnemers die dus in hun proef slaagden konden zo gewoon de Mol ontdekken dan, toch? Ik heb gezien dat dit bord in de trein nog wel in meer shots te zien is, maar telkens van verderaf en onscherp. Misschien dat iemand met een HD opname nog meer kan zien, maar ik niet. Het is in ieder geval het onderzoeken waard.
Lomperik..

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #8 Gepost op: 7-03-2016, 23:47:25 »
Goed gevonden.

Ik heb er even op gegoogled, het is reclame van en voor Jorgito, een soort koekjesfabrikant in Argentinie (ze spelen met hun reclame in op de verkiezingen in het land). Zie hier.. (tweede afbeelding) https://twitter.com/am_riera/status/632936384106471425
« Laatst bewerkt op: 7-03-2016, 23:49:55 door Poekie »

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #9 Gepost op: 7-03-2016, 23:50:22 »
Goed gevonden.

Ik heb er even op gegoogled, het is reclame van en voor Jorgito, een soort koekjesfabrikant in Argentinie (ze spelen met hun reclame in op de verkiezingen in het land). Zie hier.. (tweede afbeelding) https://twitter.com/am_riera/status/632936384106471425

Dan vindt ne mens eens een hint..  ::rofl::
Lomperik..

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #10 Gepost op: 7-03-2016, 23:51:55 »
 ::rofl::

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #11 Gepost op: 7-03-2016, 23:58:45 »
Deze aanwijzing heb ik zelf ontdekt, het viel me meteen op die tekst in de tram:



"El candidato que esta en boca de todos" staat er te lezen, derest is niet op scherm te zien. Vertaald is dit: "De kandidaat die op ieders lippen ligt is"!

Wellicht staat de naam van de Mol daar gewoon vlak naast  :o
De deelnemers die dus in hun proef slaagden konden zo gewoon de Mol ontdekken dan, toch? Ik heb gezien dat dit bord in de trein nog wel in meer shots te zien is, maar telkens van verderaf en onscherp. Misschien dat iemand met een HD opname nog meer kan zien, maar ik niet. Het is in ieder geval het onderzoeken waard.



Wauw, ik ben vandaag blijkbaar een soort Hanne ('in vorm') want het woord 'candidato' in de metro was me ook al opgevallen en was al druk bezig met terugzoeken. Maar schijnbaar dus niets!

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #12 Gepost op: 8-03-2016, 00:02:06 »

Wauw, ik ben vandaag blijkbaar een soort Hanne ('in vorm') want het woord 'candidato' in de metro was me ook al opgevallen en was al druk bezig met terugzoeken. Maar schijnbaar dus niets!

Tenzij je het wil interpreteren als "Gilles is de kandidaat die op ieders lippen ligt" aangezien ze Gilles De Coster er zo links naast in beeld brengen. Niet meteen een hint voor mij aangezien ik Gilles niet als hoofdverdachte heb, maar de Gillestunnelaars zullen deze graag zien komen :P.
Lomperik..

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #13 Gepost op: 8-03-2016, 00:08:38 »
Tenzij je het wil interpreteren als "Gilles is de kandidaat die op ieders lippen ligt" aangezien ze Gilles De Coster er zo links naast in beeld brengen. Niet meteen een hint voor mij aangezien ik Gilles niet als hoofdverdachte heb, maar de Gillestunnelaars zullen deze graag zien komen :P.

Oh, dit vind ik eigenlijk best wel een goeie :-)

Net nu ik definitief voor Cathy had gekozen. (En daar blijf ik bij)
« Laatst bewerkt op: 8-03-2016, 00:11:15 door tumtum »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #14 Gepost op: 8-03-2016, 06:55:21 »
Tenzij je het wil interpreteren als "Gilles is de kandidaat die op ieders lippen ligt" aangezien ze Gilles De Coster er zo links naast in beeld brengen. Niet meteen een hint voor mij aangezien ik Gilles niet als hoofdverdachte heb, maar de Gillestunnelaars zullen deze graag zien komen :P.

Leuke! Zou net zo'n hint kunnen zijn als Gilles (presentator) staat bij El Topo -> Gilles (kandidaat is de Mol.)



Ik zet wat ik nog meer over E.T. = El Topo postte ook nog wel even hier:

Joepie, ik heb misschien wel een hintje ontdekt. In het extra filmpje waarin de kandidaten een spelletje spelen is te zien dat Gilles een shirt draagt met E.T. erop. Dat staat zoals we weten voor Extra-Terrestrial. Maar zou het misschien ook voor El Topo kunnen staan? ::vergroot:: Zie ook het onderste screenshot met de tekst op het muurtje.

Edit: Ik had nog niet eens dit filmpje gezien waarin Gilles ook het shirt draagt:



Het grappige is dat het in dit filmpje over door de kandidaten zelf meegebrachte/verzonnen hints gaat. Met het oog op het shirt eindigt dit filmpje wel erg interessant. Hanne die zoekt of Gilles ook niet ergens zo'n hint heeft. Gilles: "Ik heb niks bij." 8)

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #15 Gepost op: 8-03-2016, 18:41:21 »
De metroproef wordt gespeeld op lijn H(anne).


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #16 Gepost op: 8-03-2016, 19:31:24 »
Ik zit nog steeds te twijfelen of het een aanwijzing is, of gewoon een technisch ''iets'':


Meteen na het opstarten van de aflevering (online, dus) zie je in een fractie van een seconde een van de deelnemers. Ik heb nu al een paar keer Hanne in dat beeld gezien. Maar in een van de eerdere afleveringen volgens mij ook iemand anders.

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #17 Gepost op: 8-03-2016, 19:46:36 »
Ik heb nog iets opgemerkt uit aflevering 2 dat naar Hanne kan wijzen.
In de titelbalk staat eerst VOETBAL_RAADSEL001, maar de 001 verdwijnt en wordt vervangen door een H. VOETBAL_RAADSELH.




Dan ben ik nog eens gaan terugkijken of ik iets in aflevering 1 kon vinden.
Bij de auditiegesprekken zitten drie kandidaten aan deze bruine tafel. Bij Hanne lijkt het alsof ze niet voor een muur zit, maar voor een wit rolscherm.


Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #18 Gepost op: 8-03-2016, 19:47:31 »
Ik zit nog steeds te twijfelen of het een aanwijzing is, of gewoon een technisch ''iets'':


Meteen na het opstarten van de aflevering (online, dus) zie je in een fractie van een seconde een van de deelnemers. Ik heb nu al een paar keer Hanne in dat beeld gezien. Maar in een van de eerdere afleveringen volgens mij ook iemand anders.
Dat viel mij ook al op ja. Ik heb ook meerdere keren Hanne gezien en voor zover ik mij (bewust) herinner geen andere personen..

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #19 Gepost op: 8-03-2016, 19:50:08 »
Ik heb ook heel duidelijk Ruth en Manuella gezien, maar beide zijn inmiddels eruit.