Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 2 - Artistieke Kunst  (gelezen 22397 keer)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[De Mol] Aflevering 5 - opdracht 2 - Artistieke Kunst
« Gepost op: 29-02-2016, 20:49:00 »
Opdracht 2!
Lomperik..

Offline MarieS

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 2 - Artistieke Kunst
« Reactie #1 Gepost op: 29-02-2016, 21:59:36 »
Wat een fantastische opdracht. Ik heb me echt ziek gelachen met hun onkunde. Best even terug naar de kleuterklas om te leren hoe je kleuren kan mengen! Het kunstwerk van Cathy was zo heerlijk knullig.
Schrok wel even dat Bruno (naast Gilles mijn mol) op de valreep en bijna lukraak 2 van de 3 juiste schilderijen wist aan te duiden!  ::oink::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 2 - Artistieke Kunst
« Reactie #2 Gepost op: 29-02-2016, 22:25:34 »
dat schilderij van die trol op het paard. Die was in plaats van voren van de zijkant, precies zoals één van de 10 andere.
Die was van Hanne toch ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 2 - Artistieke Kunst
« Reactie #3 Gepost op: 29-02-2016, 22:30:49 »
dat schilderij van die trol op het paard. Die was in plaats van voren van de zijkant, precies zoals één van de 10 andere.
Die was van Hanne toch ?


Klopt.
Ik vond het er eerlijk gezegd wel wat over dat Thibaud en Bruno eigenlijk 3 opdrachten bepaalden en de anderen 0. Want de anderen mochten enkel schilderen, maar het waren hun 2 die bepaalden of er geld verdiend werd. Ook het eten en de wijn met mingeld mochten zij alleen doen.

Wel erg verdacht dat Gilles De Coster gewoon Bruno en Thibaud heeft aangeduid, die heeft voorkennis wie de Mol is..
Lomperik..

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 2 - Artistieke Kunst
« Reactie #4 Gepost op: 29-02-2016, 22:31:48 »







Talentvol hoor :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 2 - Artistieke Kunst
« Reactie #5 Gepost op: 29-02-2016, 23:03:35 »
dat schilderij van die trol op het paard. Die was in plaats van voren van de zijkant, precies zoals één van de 10 andere.
Die was van Hanne toch ?

Ja, die was van Hanne.

Nog maar eens terugkijken dan, aangezien ik haar toch ben gaan verdenken....

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 2 - Artistieke Kunst
« Reactie #6 Gepost op: 29-02-2016, 23:07:00 »
Die vierkantjes die Cathy tekende kan je zien als ramen. Er hingen een paar andere madonna's met wat leek op ramen op de achtergrond.
Wel slim geprobeerd..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 2 - Artistieke Kunst
« Reactie #7 Gepost op: 29-02-2016, 23:34:58 »
Zo op het eerste gezicht is Gilles hier een stuk minder verdacht dan Hanne en Cathy.

(Even doorspeuren dus tot ik iets vind wat in mijn tunnelvisie past.)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 2 - Artistieke Kunst
« Reactie #8 Gepost op: 29-02-2016, 23:42:49 »
Er hing wel een paardenschilderij (dat ze ook in eerste instantie kozen) waarop ook een man op een paard zat (van opzij) die zijn arm omhoog hield met een zweep (op 23.50 seconde). Hanne had blijkbaar niet helemaal goed de aanwijzingen van Stijn opgevolgd. Toen de tijd bijna om was en Stijn iets zegt over hoe die arm erop moet staan, zegt Hanne twee keer ja dat kan ik nu niet meer veranderen. Als zij voorkennis heeft kan dat natuurlijk wel net de verwarring veroorzaken die nodig is om de opdracht te laten mislukken.Bijna lukte dit ook alleen Bruno en Thibaud mochten nog corrigeren...
« Laatst bewerkt op: 4-03-2016, 20:08:30 door Lonneke14 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 2 - Artistieke Kunst
« Reactie #9 Gepost op: 29-02-2016, 23:44:05 »
(Mocht er een Vlaamse Molfandag komen dan ga ik bieden op het schilderij van de Mol.)

En dit is ook wel een stoere actie als Gilles de Mol is:
« Laatst bewerkt op: 29-02-2016, 23:50:02 door Heinz »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 2 - Artistieke Kunst
« Reactie #10 Gepost op: 29-02-2016, 23:46:46 »
Ik probeer voor mezelf te bedenken waardoor deze proef geslaagd is. Wat nu precies de bepalende factor was.

Bruno natuurlijk, die er nog even 2 op de goede plaats zet. Maar ja, dat had hij niet kunnen doen als ze toch op één of andere manier herkenbaar waren geweest. Blijkbaar heeft Stijn ze ook goed omschreven of in ieder geval genoeg unieke details beschreven.
Gilles' schilderij kwam aardig overeen, maar die van Cathy en Hanne nauwelijks. Bij het schilderij van Cathy zijn het de boompjes die het hem doen en bij die van Hanne weet ik het eigenlijk niet meer zo goed... Hoe is die eigenlijk herkend, terwijl zelfs een heel ander gezichtspunt had?

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 2 - Artistieke Kunst
« Reactie #11 Gepost op: 29-02-2016, 23:47:39 »
(Mocht er een Vlaamse Molfandag komen dan ga ik bieden op het schilderij van de Mol.)

U brengt hier een zeer leuk idee naar voren. Goed idee, beste administrators? ^^
Lomperik..

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 2 - Artistieke Kunst
« Reactie #12 Gepost op: 29-02-2016, 23:56:09 »
U brengt hier een zeer leuk idee naar voren. Goed idee, beste administrators? ^^

ALS er een Vlaamse molfandag komt zou ik er gaarne bij zijn én een slaapplaatsje willen bemachtigen... Mijn 22-jarige auto vertoont kuren namelijk

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 2 - Artistieke Kunst
« Reactie #13 Gepost op: 1-03-2016, 00:04:02 »
Stijn zegt gelijk dat hij niet wil schilderen, zodat hij in feite in de sleutelpositie terechtkomt.
Maar ja, Stijn is de Mol toch niet, lijkt me... :-X

Ik hoor niet goed wie wat zegt, maar volgens mij staat iedereen een beetje tegen te sputteren. Zou het kunnen dat de mol hier niet op zijn/haar ideale plek terecht komt, omdat Stijn direct zo resoluut zegt niet te willen gaan schilderen?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 2 - Artistieke Kunst
« Reactie #14 Gepost op: 1-03-2016, 00:21:01 »
Hanne en Cathy geven ook aan niet te kunnen of willen schilderien. Stijn drijft zijn zin door .
Het schilderen is vrij hilarisch; kleuren mengen leer je klaarblijkelijk niet op de kleuterschool in Belgie . Op de door hanne georganiseerde kinderfeestjes mag je dus waarschijnlijk niet schilderen.

Gilles zijn tekening heeft nog Enige raakvlakken met t origineel en hij wil naar Stijn luisteren ( wisselt kleuren bovenkant om)

Cathy heeft een lastig voorbeeld Maar ik zie geen rode doek, terwijl ze daar wel nadrukkelijk naar vraagt, dus te weinig geluisterd.

Hanne doet Maar wat. Richting klopt niet plaatsen Handen klopt niet. Geen of nauwelijks communicatie met Stijn.

Tekening van Gilles wordt geraden op hoedje, Kleur
Van Cathy op de vogeltjes?..

Die van hanne? Pure gok?.



Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 2 - Artistieke Kunst
« Reactie #15 Gepost op: 1-03-2016, 00:27:25 »
Stijn zegt gelijk dat hij niet wil schilderen, zodat hij in feite in de sleutelpositie terechtkomt.
Maar ja, Stijn is de Mol toch niet, lijkt me... :-X

Ik hoor niet goed wie wat zegt, maar volgens mij staat iedereen een beetje tegen te sputteren. Zou het kunnen dat de mol hier niet op zijn/haar ideale plek terecht komt, omdat Stijn direct zo resoluut zegt niet te willen gaan schilderen?

Volgens mij waren ze gewoon niet zo gek op schilderen...Ik denk ook niet dat Stijn de sleutelpositie had. Hij had verkeerde omschrijvingen kunnen geven that's all. Dat valt naderhand wel veel op denk ik.
 Als je niet kan schilderen kun je je heel makkelijk achter een slecht schilderij verschuilen en ook nog zeggen dat de instructies niet duidelijk waren en een foutje is snel gemaakt in een schilderij. Armpje verkeerd, kleuren verkeerd etc. Daarom denk ik dat de mol bij de schilders zat... (Stijn is het sowieso niet).

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 2 - Artistieke Kunst
« Reactie #16 Gepost op: 1-03-2016, 00:42:23 »
Oh, ik denk ook dat de Mol bij de schilders zat hoor, maar ik vroeg me alleen af of het beschrijven  niet nog meer Molkansen zou geven. Omdat je dan een schilderij kunt gaan beschrijven dat uiteindelijk meer lijkt op één van de andere schilderijen en omdat je dat ook kunt voorbereiden. Je kunt zorgen dat je essentiële details niet noemt, enzovoort.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 2 - Artistieke Kunst
« Reactie #17 Gepost op: 1-03-2016, 01:27:47 »

Die van hanne? Pure gok?.

Haha nou zo erg slecht was ie niet te herkennen hoor. Dat maisveld en die blauwe achtergrond leken erg goed. Geen ander schilderij met paard had zo'n lichtblauwe achtergrond, dus zo moeilijk was het niet.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 2 - Artistieke Kunst
« Reactie #18 Gepost op: 1-03-2016, 09:01:22 »
Ik denk dat Cathy aan de basis staat van een nieuwe kunststroming.
Tell me what your telescope says

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 2 - Artistieke Kunst
« Reactie #19 Gepost op: 1-03-2016, 09:23:27 »
Ik denk dat Cathy aan de basis staat van een nieuwe kunststroming.

O, ja. Ik hoor de kenners al roepen: "Vernieuwend! Die kleuren! Dat contrast! Die vlakverdeling!"