Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten  (gelezen 11045 keer)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten
« Gepost op: 29-02-2016, 21:35:28 »
Haalt iemand de vrijstelling binnen?
Lomperik..

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten
« Reactie #1 Gepost op: 29-02-2016, 21:37:06 »
Ik switch bij deze van Bruno naar Gilles. Hij heeft die puzzel razendsnel laten maken door zijn moeder en het bleek uit het oogpunt van de Mol ook belangrijk dat hij het geweer in handen kreeg.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten
« Reactie #2 Gepost op: 29-02-2016, 21:46:21 »
Ik moet zeggen: zo een geweldige opdracht.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten
« Reactie #3 Gepost op: 29-02-2016, 22:23:18 »
Zou de mol zich niet liever bij degenen bevinden die door het parcours moeten lopen? Dan is er sowieso 1000 euro niet verdiend. Iedereen zou in deze fase van het spel voor de vrijstelling gaan.
« Laatst bewerkt op: 29-02-2016, 22:52:08 door Luc »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten
« Reactie #4 Gepost op: 29-02-2016, 22:24:41 »
Het leek wel of Gilles een paar namiddagen geoefend had op dat schieten. Hij schoot wel erg goed van zo'n afstand.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten
« Reactie #5 Gepost op: 29-02-2016, 22:25:51 »
Zou de mol zich niet liever bij degenen bevinden die door het parcours moeten lopen? Dan is er sowieso 1000 euro niet verdiend.

Als schutter heb je sowieso meer invloed op de opdracht. Niemand neemt het je ook kwalijk als je 4 mensen neer schiet, terwijl er toch lastige vragen kunnen komen als je te opzichtig wordt afgeknald.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten
« Reactie #6 Gepost op: 29-02-2016, 22:56:30 »
Ik blijf na deze aflevering ook nog steeds bij mijn mol Gilles....Al blijf ik wel verbaasd erover dat Bruno (mijn no2) zo vaak in een cruciale positie wordt gezet...Deze aflevering alleen teveel bijgedragen aan de pot.
Meer L

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten
« Reactie #7 Gepost op: 29-02-2016, 23:01:35 »
Als Gilles de mol zou zijn, zou hij zowel op de puzzel als op het schieten geoefend kunnen hebben.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten
« Reactie #8 Gepost op: 1-03-2016, 00:38:06 »
Ik moet zeggen: zo een geweldige opdracht.

Zeker. En zie wat er voor nodig was: een verlaten terrein, een vijftal tangramsetjes, enkele papieren, vijf overalls, helmen en een paintballgeweer. Kijken jullie mee, WIDM-redactie? ::jaja::
Woosie down?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten
« Reactie #9 Gepost op: 1-03-2016, 01:28:55 »
Kijken jullie mee, WIDM-redactie? ::jaja::

Nee, die zien alleen de kijkcijfers.  :-X

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten
« Reactie #10 Gepost op: 1-03-2016, 08:32:41 »
Nee, die zien alleen de kijkcijfers.  :-X
Oehhhh...  :-X ::rofl::

Ik zou me als mol toch niet in een positie als scherpschutter willen manoeuvreren. Je vestigt toch wel behoorlijk aandacht op je, zeker als je zo goed schiet als Gilles. (Dat gezicht overigens! Die moordlust in zijn ogen  ;D ) Als Mol zou ik als een held gaan rennen en net voor het eind je laten afschieten, zoals Hanne deed.

Bovendien, over die tangram: je moet maar net een partner, broer of moeder hebben die het een beetje snapt. Anders kom je nog nergens.

Tell me what your telescope says

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten
« Reactie #11 Gepost op: 1-03-2016, 09:02:07 »
Ik vond Bruno's strategie van vijf minuten wachten en dan in één keer doorrennen wel erg slim. Op de extra beelden is te zien dat hij deze strategie ook als tip meegeeft aan de anderen. Uit de beelden blijkt ook dat ze per persoon maximaal 15 minuten de tijd hadden, niet overal mochten komen en het parcours van tevoren mochten verkennen:


Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten
« Reactie #12 Gepost op: 1-03-2016, 20:06:40 »
Als Gilles voordien het schieten heeft ingeoefend zou zijn moeder ook het tangram ingeoefend moeten hebben om de vrijstelling te kunnen nemen en dan is het nog niet zeker dat Gilles de vrijstelling zou halen. In die theorie geloof ik niet. Proberen de vrijstelling niet te halen (door bv. slecht te communiceren) is veel gemakkelijker. Bovendien moet je geen goede schutter zijn om een kandidaat te raken.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten
« Reactie #13 Gepost op: 1-03-2016, 20:26:17 »
Ik vond Bruno's strategie van vijf minuten wachten en dan in één keer doorrennen wel erg slim. Op de extra beelden is te zien dat hij deze strategie ook als tip meegeeft aan de anderen. Uit de beelden blijkt ook dat ze per persoon maximaal 15 minuten de tijd hadden, niet overal mochten komen en het parcours van tevoren mochten verkennen:
Inderdaad mooie extra beelden. Je hoort Bruno ook tellen in de uitzending dus die zal inderdaad daar wel even hebben gezeten (en met succes).

Offline Rick De Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten
« Reactie #14 Gepost op: 2-03-2016, 22:44:21 »
Ik zou dit juist een mol actie noemen die we in afl 10 terug kunnen krijgen te zien, bij de tangram. De mol laat zien wie de mol is dmv de tangram... en bij het schieten 4000 uit de pot houden en en passant een vrijstelling mee pakken.... Gilles is errug verdacht hier...
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten
« Reactie #15 Gepost op: 3-03-2016, 19:33:48 »
Ik vond deze opdracht niet zo super als iedereen vind.
Puzzel was vrij basic, en het schieten zat ook niet echt een laag in en leek vrij onmogelijk

Gilles hier heel verdacht. Zeker qua voorkennis.
You'll never walk alone

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten
« Reactie #16 Gepost op: 3-03-2016, 21:39:22 »
Ik vond Bruno's strategie van vijf minuten wachten en dan in één keer doorrennen wel erg slim. Op de extra beelden is te zien dat hij deze strategie ook als tip meegeeft aan de anderen. Uit de beelden blijkt ook dat ze per persoon maximaal 15 minuten de tijd hadden, niet overal mochten komen en het parcours van tevoren mochten verkennen:


En Cathy die direct weer Bruno verdenkt van gesjoemel  ::rofl::
#HetIsTochWaarZeker!?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten
« Reactie #17 Gepost op: 3-03-2016, 21:42:18 »
En Cathy die direct weer Bruno verdenkt van gesjoemel  ::rofl::

Haha ja. Als zij de Mol is speelt ze het wel goed hoor. (Geldt eigenlijk voor iedereen. ::bravo::)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten
« Reactie #18 Gepost op: 5-03-2016, 10:26:45 »
Ik vroeg me af of Gilles onbeperkt munitie had of niet. Als Mol kan ie best onbeperkt munitie kunnen hebben om zo lekker fanatiek zich te profileren. Maar je moet idd zeker zijn dat jouw familielid zich zo goed raad weet met het maken van de tangram. Het is wel de ideale opdracht om ver van te voren te oefenen.

Hoe Bruno, Stijn en Hanne zich over het parcours begeven kun je ze afstrepen als Mol. Een Mol wil zeker geen geld verdienen en alledrie waren ze er allemaal nog bijna in geslaagd ook. Thibaud verdacht ik sowieso niet en mocht Cathy weten als Mol dat ze geen vrijstelling op zak heeft dan is jezelf laten afschieten handig door geld niet in de pot te brengen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten
« Reactie #19 Gepost op: 5-03-2016, 13:03:30 »
onbeperkte munitie denk ik te weten aan de manier waarop hij blijft schieten, zelfs als er niets te zien was.
Had misschien inderdaad wel interessanter geweest. 30 kogels per persoon of zo. Nu was het spelletje echt "schiet maar raak voor een knaak"
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.