Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten  (gelezen 11033 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten
« Reactie #20 Gepost op: 5-03-2016, 13:46:20 »
onbeperkte munitie denk ik te weten aan de manier waarop hij blijft schieten, zelfs als er niets te zien was.
Had misschien inderdaad wel interessanter geweest. 30 kogels per persoon of zo. Nu was het spelletje echt "schiet maar raak voor een knaak"

Ja, mee eens. Dat riep ik hier thuis ook  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten
« Reactie #21 Gepost op: 5-03-2016, 14:15:36 »
Ja, daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Zo was het wel heel simpel ook voor Gilles.

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten
« Reactie #22 Gepost op: 7-03-2016, 18:22:31 »
Ben het hier zeker mee eens, ik dacht eerst dat de Mol sowieso zou proberen om die vrijstelling te bemachtigen. Voor het beeld van een Mol die jaagt op kandidaten zou dat subliem zijn voor aflevering negen. Qua symboliek kan dat tellen. De Mol die ze een voor een uit het spel gooit.

Om de rol van scherpschutter in te nemen moest de Mol dus proberen zijn bezoeker de tangram te laten oplossen. Gilles en Bruno waren hier de koplopers. Al zou het top zijn om als Mol je eigen bezoek te saboteren, het zou ook nog een grappig moment opleveren voor de reünie. Hanne zou daarvoor in aanmerking komen, bij haar ging het niet zo goed.
Maar het werd dus Gilles. Ik geloof alvast niet in een scenario waarbij zijn moeder mee in het complot zit. Ze zullen nooit een onschuldige bezoeker belasten met zo'n groot geheim. Ze moest zich maar eens verspreken.
Zoals hierboven al gezegd zou ik het ook wel een beetje makkelijk vinden indien Gilles onbeperkte munitie had om zelfs een totaal van tien kandidaten af te knallen. Nogal gemakzuchtig als hij de Mol blijkt. Heb liever dat de Mol ervoor moet werken. Zag je die witte muur vol met rode verfspatten. Dus om nu te zeggen dat hij zo goed kon mikken? :P Het was gewoon continu schieten tot hij iemand raakt. Iedereen heeft het erover dat Gilles vast heeft geoefend maar denk zelf niet dat je echt geoefend moet zijn om dit te kunnen. Oké als je een maximum aan munitie krijgt, dan waarschijnlijk wel. Maar hier vond ik het 'too easy', zoals opgejaagd wild lokte hij de kandidaten recht in zijn mollenklem.

Als er al iemand is die eerdere training heeft gekregen, dan toch wel Hanne zeker! Tijdens deze opdracht was ik helemaal voor Super-Hanne! ::super:: Spijtig dat ze geraakt werd. Maar er blijft iets niet pluis zijn met haar optreden hier. Hanne die het verrassend beter doet dan Stijn en een paar meter van de finish strandt. Pas op het kan hoor, daar niet van maar soms leek het alsof ze hier al eens op had geoefend, ze wist precies hoe ze zich moest bewegen bv. de superelegante manier waarop ze wegduikt achter zo'n ronde beschutting. Maar een paar meter voor de finish was het gedaan met goed bewegen, toen begon ze te kruipen waardoor ze werd geraakt.
Samen met Bruno was zij de enige die Gilles kon irriteren. Dat gezicht van Gilles erbij was goud waard! Bewonderenswaardig hoe zij dit aanpakte maar soms bekruipt mij het gevoel dat we allemaal een blinde vlek hebben wat Hanne betreft. Zij is perfect in staat om de Mol zijn. Ergens hoop ik dat ook, zou echt super zijn. Winnaar of Mol, van mij mag het. Van alle kandidaten is zij trouwens, samen met Stijn, van in het begin neergezet als de sympathieke te vertrouwen kandidaat. Dat loont zich nu bij dit soort opdrachten, iedereen vergeeft het haar meteen. Dus ogen open houden voor Hanne.

Van Bruno zou je in eerste instantie niet verwachten dat hij de finish haalt, gezien zijn eerdere mislukking in de directeurswoning. Hij blijkt plots de sportiefste van de hoop (nu lees ik net in zijn bio dat hij ooit marathons liep ;D). Hij nam ook gelijk de tactische leiding over de troepen, daar was ook duidelijk te zien dat Cathy Bruno als hoofdverdachte heeft. En zij zit er nog in! ::vergroot::
Maar het blijft raar, Bruno die plots de held van de dag is. Niemand die dit verwachtte, al heeft hij wel eerst € -2000 uit de pot gehaald (ook geen € 2000 + € 1000 verdiend) en € 3000 verdiend (samen met Thibaud) en nu dus €1000. Al bij al dus maar iets van een 1500 verdiend. Er zitten kandidaten in die veel meer verdiend hebben. Een kleine opoffering als hij hierdoor iemand naar huis kan sturen die hem al die tijd verdacht.

Stijn lijkt niet verdacht hier. Hij heeft eerder bewezen hier de beste in te zijn, maar alweer haalt hij de finish niet. Hij komt ver maar haalt toch ook geen geld binnen, net zoals bij de proef met de blinde schutters.

Cathy wordt ook zonder sabotage van Thibaud snel uitgeschakeld. Paintballspellen zijn duidelijk niet haar ding. Zij is redelijk onverdacht hier vind ik. Maar ook zij verdient geen geld. Vond Cathy over het algemeen vrij afwezig, ze hebben haar begrijpelijk een beetje weggestoken in de montage deze aflevering. Merk het nu al twee afleveringen op. Viel ze toch te hard op? Oppassen geblazen dus.

En dé Gilles die iedereen wil afknallen is uiteraard verdachte nr. 1 in deze proef, al past dit perfect binnen de filosofie van de fanatieke kandidaat. Als de Mol in deze positie zit wil die natuurlijk ook gewoon iedereen afschieten, en heel misschien eentje doorlaten? Wat zou het trouwens komisch zijn als Gilles gewoon kandidaat is en de Mol als enige niet kan raken.

Ze slagen er toch maar weer in om iedereen verdacht te maken. Gilles, Hanne en Bruno nog net iets verdachter dan de rest. Zij hadden een bijna foutloze tactiek (Bruno maakte zelfs geen fout, buiten misschien de verkeerde envelop kiezen). Eentje omdat die dat geoefend heeft? De twee anderen omdat die gewoon goed zijn!

Offline Mollepakker

  • Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
Re: [De Mol] Aflevering 5 - opdracht 3 - Met Scherp Schieten
« Reactie #23 Gepost op: 7-03-2016, 19:36:08 »
Maar het blijft raar, Bruno die plots de held van de dag is. Niemand die dit verwachtte, al heeft hij wel eerst € -2000 uit de pot gehaald (ook geen € 2000 + € 1000 verdiend) en € 3000 verdiend (samen met Thibaud) en nu dus €1000. Al bij al dus maar iets van een 1500 verdiend. Er zitten kandidaten in die veel meer verdiend hebben. Een kleine opoffering als hij hierdoor iemand naar huis kan sturen die hem al die tijd verdacht.

Als ik even een korte Follow-The-Money toepas (op m'n eigen manier weliswaar), heeft hij volgens mij niets echt binnengehaald.
Geld dat uit de pot doe ik maal twee, geld dat niet verdiend wordt behoud zijn waarde en verdiend geld ook.
Dan krijgen we dus dit:
Opdracht 1: Proeven
2000 uit de pot
1000 niet verdiend

Opdracht 2: Schilderkunst
3000 verdiend

Opdracht 3: Paintball/tangram
1000 verdiend

Volgens mijn berekening krijg je dan dus:
-2000*2-2000*-1000+3000+1000 = -4000-1000+3000+1000 = -1000 / -3000

Dan heeft Bruno dus eigenlijk 1000 mingeld veroorzaakt.

Als we dan het bekijken in twee kolommen, krijg je dit:
KOLOM 1: (=echte veranderingen in de pot)
+3000
+1000
-2000

=2000 in de pot

KOLOM 2: (=wat in gedachten wordt verloren)
-1000
-2000*

=1000/3000 uitgehouden

*DE TWEE SCHUINGEDRUKTE GETALLEN ZIJN RELATIEF: ALS JE HET HELE PLAATJE KIJKT, GAAT ER 2000 UIT DE POT BIJ DE PROEVEN-OPDRACHT, MAAR ER IS DUS OOK 2000 UIT DE POT GEHOUDEN.


We kunnen er hopelijk over eens zijn dat Bruno wel als 'held' wordt gezien, maar toch niet veel goeds brengt in de vorm van geld.
En als we het niet eens zijn, het past goed bij m'n tunnelvisie
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!