Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 6  (gelezen 24824 keer)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #60 Gepost op: 8-03-2016, 23:04:56 »
Geweldige aflevering. Wat zat hier veel in. ::bravo::

Morgen de rest bijlezen, maar ik ben wel in mijn vermoedens bevestigd. ::joehoe::

Iemand die weet welk lied er wordt gespeeld als 'Dag 15' in beeld komt?

Deze, blijkbaar.
https://www.youtube.com/watch?v=344u6uK9qeQ
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #61 Gepost op: 8-03-2016, 23:34:06 »
Net de aflevering gekeken, maar man man, wàt een spel is dit zeg ::oink::

Heerlijk ook, die discussie rondom dat jokerspel, en laten we wel wezen, volledig terecht dat te laat = te laat. Jammer dan. Ik ben in elk geval blij dat Gilles niet zijn kans kreeg om echt voordeel te halen uit de opdracht. En goed gespeeld Hanne.

Ik ben er wel steeds meer van overtuigd trouwens dat Cathy de mol is. Ook deze aflevering doet zij niets goed, ze loopt enorm in de kijker bij de koptelefoons-proef (die volgens mij als mol wel ècht heel erg moeilijk is) en heel zogenaamd kandidaterig vindt ze de juiste foto natuurlijk nèt te laat. Voor mij leken de andere twee opdrachten op de metrohaltes moeilijker (ook het broodje ja).

En de montage is trouwens ook fan-tas-tisch. Vooral het begin, waar Hanne weg is, maar ook vlak voor de eliminatie waarin je allerlei quotes hoort uit de voorbije opdrachten. Wat is het toch een mooi spel.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #62 Gepost op: 8-03-2016, 23:48:06 »
Inderdaad. De Mol heeft alles wat de Nederlandse versie in de loop der tijd heeft verloren. Je zou er bijna van gaan emigreren.  ::ok::
Woosie down?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #63 Gepost op: 9-03-2016, 00:35:08 »
Prachtig toch om te zien hoe ze nu beseffen dat ze in de overlevingsdrang zijn gekomen. De fanatiekelingen zijn over, en het spel wordt hard gespeeld. Juist een verademing om naar te kijken na de huidige serie van WIDM NL. Er was buiten het joker spel om ook geen ruzie,toch? het wordt nu gewoon serieuzer gespeeld, naar mijn idee alleen maar goed. Dit is juist wat mij en velen irriteert aan het huidige Nederlandse Wie is de mol. Dat je naar een soort vriendenvakantie zit te kijken met de ene grap na de andere. Het is een spel, een hard spel. Natuurlijk mag het leuk zijn maaar ik heb echt niet het gevoel dat de deelnemers elkaar haten. Een beetje strijd is toch mooi. Zeker in deze fase van het spel:)

Hanne is ook nog over en is geen fanatiekeling.
Maar zoals ik al zei, juist de afwisseling van hard spel naar ontspanning als groep vond ik erg leuk om te zien. Dus ik ben met je eens dat hard spel leuk is, ik miste enkel wat ontspanning in de groep.
Wat ons in NL trouwens ook irriteert is het vele genepmol, waardoor de mol enkel achterover hoeft te leunen. Wel zie hier deze aflevering, alles ging fout, en dat kwam voornamelijk door nepmollengedrag.

Volgens mij hadden ze het tijdens het avondeten voor de test het anders behoorlijk gezellig hoor. Er gebeurde deze aflevering gewoon teveel om er nog gezellige kletspraatjes in te monteren.

Dat pasvragenspel had anders veel langer kunnen duren, dus hadden ze de tijd die ze daar nu van overhielden kunnen gebruiken voor wat meer groepsbeelden buiten het spel om. Ik had tijdens de uitzending al het idee dat ze de beelden over de opdrachten aan het rekken waren, het ging zo langzaam. Steeds weer Gilles en stijn in die pizzeria, Bruno en Cathy op de boot, Gilles DC die de uitleg van de opdracht in de voice over herhaalt, een soort terugblik op de opdrachten vlak voor de executie. Allemaal onnodig materiaal. Dus zoveel gebeurde er niet had ik het idee ;).

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #64 Gepost op: 9-03-2016, 00:42:17 »
Hanne is ook nog over en is geen fanatiekeling.

Hoe zou dat nou komen?  ::hypocriet:: ;D

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #65 Gepost op: 9-03-2016, 12:27:03 »

Dat pasvragenspel had anders veel langer kunnen duren, dus hadden ze de tijd die ze daar nu van overhielden kunnen gebruiken voor wat meer groepsbeelden buiten het spel om. Ik had tijdens de uitzending al het idee dat ze de beelden over de opdrachten aan het rekken waren, het ging zo langzaam. Steeds weer Gilles en stijn in die pizzeria, Bruno en Cathy op de boot, Gilles DC die de uitleg van de opdracht in de voice over herhaalt, een soort terugblik op de opdrachten vlak voor de executie. Allemaal onnodig materiaal. Dus zoveel gebeurde er niet had ik het idee ;).

Hoezo langzaam? We hebben 3 opdrachten gehad en een soort 'meet the mole' in 1 aflevering. Ik heb tijdens de mol echt geen nood aan gezellige gesprekken tussen de kandidaten. Dat mag wel eens getoond worden, maar je moet een evenwicht vinden en na de vorige aflevering was het niet echt nodig om dat gezellige nu uit te spelen. Nee dan heb ik veel liever dat er gewoon gefocust wordt op het spel zoals men deze aflevering perfect heeft gedaan!  ::ok::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #66 Gepost op: 9-03-2016, 12:42:07 »
Hoezo langzaam?

De pasvragenopdracht had veel langer kunnen duren, dus de tijd die ze daarvoor ingepland hadden moesten ze nu verspreiden over de rest van de aflevering. Maar ipv interessante groepsdynamiek te laten zien sprongen we van de pizzeria naar het meer, naar de pizzeria, terug naar het meer... Ik vond met name het begin van de aflevering te langdradig.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #67 Gepost op: 9-03-2016, 13:13:52 »
Geen moment het gevoel gehad dat het langdradig was.  ::ohno::

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #68 Gepost op: 9-03-2016, 13:39:25 »
Tell me what your telescope says

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #69 Gepost op: 9-03-2016, 19:42:50 »
Geen moment het gevoel gehad dat het langdradig was.  ::ohno::

Ik ook niet  ::ohno::

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #70 Gepost op: 9-03-2016, 20:05:59 »
Geen moment het gevoel gehad dat het langdradig was.  ::ohno::

Ik vond het ook helemaal niet langdradig. Deze superaflevering was van seconde één tot en met de executie nagelbijtend spannend en onderhoudend. ::bravo::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #71 Gepost op: 9-03-2016, 22:14:41 »
Leuk voor jullie.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #72 Gepost op: 10-03-2016, 00:15:06 »
Wow! Wow! Wow! Wat een aflevering! Van begin tot eind geweldig. Een fantastische mysterieuze start met de ontvoering van Hanne. Een interessante confrontatie met de mol. Een opdracht vol verdachte acties (dubieuze verdelen over de halte, Cathy en Bruno die de opdracht niet halen en Gilles die het verbazingwekkend genoeg juist wel redt en als held sterft op de vloer van de metro). En een joker opdracht vol gekonkelfoes, intrige en verraad.

::bravo::

Aan het eind van de aflevering was ik er van overtuigd dat Bruno de mol was... maar dus niet. Cathy en Gilles. Eén van hen is de mol. Maar wie?

Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #73 Gepost op: 10-03-2016, 08:46:13 »
Hanne is ook nog over en is geen fanatiekeling.


Hanne is juist hartstikke fanatiek en hoogst irritant.
Aflevering zelf vond ik wel leuk, al vind ik dat ze wel erg rijkelijk strooien met vrijstellingen en jokers. Opvallend genoeg was dat één van de kritiekpunten op de WIDM reeks, maar hoor ik er hier bijna niemand over. Dat vind ik dus een zwakte van de serie. De opdrachten vond ik een stuk leuker dan de vorige aflevering, maar niet extreem goed of zo. Gewoon een prima aflevering als je het mij vraagt. Hanne is voor mij de nr 1 mol.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #74 Gepost op: 10-03-2016, 09:03:47 »
Strooien met jokers was niet het geval want er is er uiteindelijk maar eentje in het spel gekomen. Maar ik ben het wel met je eens dat bijna elke aflevering een vrijstelling wat te veel van het goede is.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #75 Gepost op: 10-03-2016, 10:22:30 »
Ik houd ook helemaal niet van teveel jokers en vrijstellingen, maar het is in deze serie toch heel anders dan in WIDM.

Ten eerste wordt er in de Vlaamse serie juist niet mee gestrooid, maar moet er altijd om gespeeld worden. Hard om gespeeld zelfs. En het resultaat daarvan is dat ze ook wel eens helemaal niet gewonnen worden.

Effectief zijn er daardoor 2 vrijstellingen en 1 'joker' gewonnen in deze serie. Het is goed mogelijk - en volgens de verdenkingen op dit forum ook waarschijnlijk - dat in ieder geval 1 vrijstelling bij de Mol terechtgekomen is. En dat geldt ook voor die ene joker, als Hanne de Mol blijkt te zijn.

De 'jokers' waren geen WIDM-jokers, maar pasvragen, specifiek voor 1 spel en specifiek voor 1 al gemaakte test. Het spel zat bovendien zo slim in elkaar, dat de kans heel klein was dat iemand daar met een grote stapel 'jokers' voor zichzelf uit zou komen lopen. Toch heel anders dan bijvoorbeeld een mandje waarin 4 of 5 vrij inzetbare jokers voor 1 persoon voor het oprapen liggen, waarmee hij/zij potentieel meerdere executies mee kan doorkomen. De kans dat alle 11 pasvragen uiteindelijk in het spel waren gekomen, was zelfs extreem klein (zie discussie in het topic) en bovendien was dat een scenario dat de Mol zou willen voorkomen, omdat dat geld zou opleveren. Dat laatste is ook wel een belangrijk verschil.

Al met al ervaar ik het tot nu toe dus heel anders dan in (het huidige) WIDM.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2016, 10:42:05 door Jayne »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #76 Gepost op: 10-03-2016, 10:35:03 »
Ik ben het eens met Jayne. In de voorbije seizoenen werden er ook altijd 2 of 3 vrijstellingen verdiend dus het is geen nieuwigheid van deze makers. Zolang het bij 3 individuele vrijstellingen blijft en de manier waarop die vrijstellingen verdiend worden een beetje boeiend blijft voor mij als kijker is het goed.

De 11 pasvragen die verdiend konden worden zijn de enige vorm van 'jokers' die verdiend konden worden in deze serie. In WIDM konden ze met dat kwartetten in totaal 12 jokers, 2 vrijstellingen en 2 zwarte vrijstellingen verdienen. Dat is toch een pak meer.