Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Hanne in het duivenhok met pizza's  (gelezen 63534 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Hanne in het duivenhok met pizza's
« Reactie #60 Gepost op: 14-03-2016, 18:46:24 »
 OLR? Je bedoelt zeker OLA?  Het ijsjesmerk, ijsjes doen het altijd goed op kinderfeestjes he  ;D.

Offline The Marsmellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zonder licht is een tunnel erg donker
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Hanne in het duivenhok met pizza's
« Reactie #61 Gepost op: 14-03-2016, 18:57:52 »
Maar in Paloma zit het woord mol al verstopt hè? Het zou zomaar toch iets kunnen zijn. In een eerde Molserie zat een vergelijkbare hint
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

CARLOS PALOMA -> PACMOL LA ROSA ::)

Of als je de letters corresponderend met Paloma in Carlos zoekt krijg je OLR. Iets?

Dus toch een pacmol  ::vergroot::  ;D
Het leek mij in ieder geval een mooie plek voor een hintje

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Hanne in het duivenhok met pizza's
« Reactie #62 Gepost op: 14-03-2016, 19:32:55 »
Mooie samenvatting FeniX

Valt er nog wat te puzzelen met de naam van de ontvanger?

carlos paloma - a mol a p sol car - een auto zon mol p
zit op een dood spoor hier denk ik :)

Even voor de gein: ik kom nog uit op deze twee anagrammetjes:

Slap, maar loco.

Sacraal op mol. Of, als aansporing:  Op Mol: sacraal!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Hanne in het duivenhok met pizza's
« Reactie #63 Gepost op: 19-03-2016, 21:17:36 »
Ik denk niet dat ik het in dit topic al gelezen had, maar Stijn en Gilles zijn vanaf de pizzakoeriers met 2 zijn de foute pizza aan het volgen.

Ik heb geprobeerd te kijken naar uiterlijke kenmerken om te bepalen wie de juiste koerier was. De nummerplaat (589 KIX voor de puzzelaars) die wordt onzichtbaar gemaakt wanneer de pizzakoerier accelereert en achter de bocht verdwijnt. Dus daar kon ik niets uithalen. Maar de uitlaat van de ene brommer is meer chroomkleurig en de andere is al meer zwart. De chroomkleurige is de juiste koerier en die rijdt links.

Stijn zegt: 'Het is de linkse koerier'
Gilles zegt: 'De rechtse toch?'
Stijn zegt: 'Het achterlicht van die rechtse koerier is inderdaad feller dus het zal de rechtse zijn'

Helaas is de juiste koerier die met het kapotte achterlicht (het brandt toch niet wanneer hij vertrekt bij de pizzeria) en dus zijn ze van in het begin al de foute pizza aan het volgen. Als Gilles de Mol is, wist hij dit en heeft hij het goed gespeeld. In het andere geval, het was best moeilijk om de juiste koerier eruit te halen als je niet op voorhand weet dat er een 2e en een 3e bij komen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Hanne in het duivenhok met pizza's
« Reactie #64 Gepost op: 19-03-2016, 21:31:30 »
Goed uitgezocht. Het resultaat bevalt me wel.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Hanne in het duivenhok met pizza's
« Reactie #65 Gepost op: 20-03-2016, 10:30:48 »
De koerier kon bij zijn vertrek simpel zijn achterlicht uitlaten en die opzetten wanneer de tweede koerier bijkwam. En moesten ze dan toch de juiste koerier achtervolgen kwam er dan nog een koerier erbij of werden ze gehinderd door andere wagens. Neen, de opdracht van Gilles en Stijn had geen kans tot slagen. Waarom moet er maar één van de twee koppels Hanne bereiken om de opdracht te doen slagen?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Hanne in het duivenhok met pizza's
« Reactie #66 Gepost op: 20-03-2016, 10:54:26 »
Deze opdracht kwam dicht in de buurt van de alles-of-niets opdrachten uit de WIDM series. Wel was er een haalbaarheidsfactor ingebouwd nu een van beide koppels de opdracht zou kunnen doen slagen. En niet allebei nodig waren om de opdracht te doen slagen. Maar echt haalbaar was ie niet, los van of de mol nu wel of niet bij een van beide koppels zit kunnen kandidaten ook gewoon hun mol willen testen (zie Stijn bij Gilles) en op die manier opzettelijk meegaan in de verkeerde keuze. Maar ook gewoon de verkeerde duif los laten of die hele duivenmelker niet spotten en ala Chris/Rik met het roeibootje elders heen varen  ;D Had ook een optie geweest.

Alleen daarom al sluit ik Hanne uit van het molschap. Het is voor mij de definitieve bevestiging van Hanne als kandidaat. Net als Stijn en het onnodig verdubbelen van het geld door de laatste penalty binnen te schieten, is Hanne beperkt in haar mogelijkheden tot mollen. Stijn had als mol mis kunnen schieten, hij had het geld niet hoeven te verdienen bij de penalties. Hanne had niet aan die eigenaar netjes een pizza hoeven te bestellen. Was ze meegegaan in Gilles zijn optie om de ringen van de duiven te inspecteren dan had je iig genoeg tijd lopen verdoen opdat Gilles/Stijn niet op tijd zouden arriveren bij Hanne.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Hanne in het duivenhok met pizza's
« Reactie #67 Gepost op: 20-03-2016, 11:28:33 »
De koerier kon bij zijn vertrek simpel zijn achterlicht uitlaten en die opzetten wanneer de tweede koerier bijkwam.

Het achterlicht flikkerde. Het heeft dus meer te maken met een los contactje.

Waarom moet er maar één van de twee koppels Hanne bereiken om de opdracht te doen slagen?

Als je iemand moet bevrijden volstaat het om 1 iemand ter plekke te hebben.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Hanne in het duivenhok met pizza's
« Reactie #68 Gepost op: 22-03-2016, 01:43:46 »
Oké, we moeten dus concluderen dat deze opdracht echt makkelijk had kunnen slagen als Hanne die duif maar even had beschreven. De duif volgen bleek geen enkel probleem, dus met de juiste was je er geweest.
Kan me bijna niet voorstellen dat dit geen nepmollenactie van Hanne was.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Hanne in het duivenhok met pizza's
« Reactie #69 Gepost op: 22-03-2016, 01:46:07 »
Oké, we moeten dus concluderen dat deze opdracht echt makkelijk had kunnen slagen als Hanne die duif maar even had beschreven. De duif volgen bleek geen enkel probleem, dus met de juiste was je er geweest.
Kan me bijna niet voorstellen dat dit geen nepmollenactie van Hanne was.

Ik begrijp dat zulke dingen ook opgehelderd worden volgende week. De verdachte acties van Cathy en Hanne zullen verklaard worden.