Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen  (gelezen 22426 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #40 Gepost op: 9-03-2016, 20:36:35 »
Ja, de kans dat hiermee ooit geld verdiend zou worden was inderdaad vrijwel nihil. Maar wel mooi om te zien hoe de psychologie in zo'n groep werkt na een paar weken. Dat ze toch gaan zitten proberen een oplossing voor de 'puzzel' te vinden. Als brave kandidaten. Ja, zelfs Gilles, die weliswaar protesteert tegen het voorgestelde plan, maar ook niet opstaat om gewoon wat pasvragen voor zichzelf te regelen. Zonder Gilles-is-de-Mol-bril op zie je namelijk gewoon een kandidaat die alsnog wel met een plan wil instemmen, mits hijzelf dan maar de extra pasvraag krijgt. Ze zijn allemaal zo verschrikkelijk loyaal aan de groep en lief voor elkaar (zelfs de 'fanatiekelingen') dat niemand ooit écht egoïstisch wordt. Wel protesteren dat een ander voordeel krijgt, maar niet gewoon zelf het voordeel pakken. Wel dreigen, nooit doen. Dat is toch bijzonder?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #41 Gepost op: 9-03-2016, 22:20:30 »
Zonder Gilles-is-de-Mol-bril op zie je namelijk gewoon een kandidaat die alsnog wel met een plan wil instemmen, mits hijzelf dan maar de extra pasvraag krijgt. Ze zijn allemaal zo verschrikkelijk loyaal aan de groep en lief voor elkaar (zelfs de 'fanatiekelingen') dat niemand ooit écht egoïstisch wordt. Wel protesteren dat een ander voordeel krijgt, maar niet gewoon zelf het voordeel pakken. Wel dreigen, nooit doen. Dat is toch bijzonder?

Ik zie iemand die alleen maar paniek aan het zaaien is en niet met een eigen voorstel komt. Geen overleg, enkel passief geschreeuw.
En idd bijzonder dat hij geen pasvragen pakt, dat zou je toch als kandidaat wel willen doen.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #42 Gepost op: 9-03-2016, 22:44:19 »

En idd bijzonder dat hij geen pasvragen pakt, dat zou je toch als kandidaat wel willen doen.
Tja, niemand deed het, he? En ze zijn niet allemaal de Mol. ::)

Alleen Hanne kon niet meer, want die had haar eerste ronde al gehad...
« Laatst bewerkt op: 9-03-2016, 22:47:23 door Jayne »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #43 Gepost op: 9-03-2016, 22:49:18 »
Mijn voorgestelde scenario zou zijn om op volgorde van vertrouwen (Stijn, Bruno, Cathy, Hanne, Gilles) de kamer in te gaan en er 1 te pakken. Pakt de mol er twee dan kan je vrij nauwkeurig bepalen 'Wie de mol is'.

De mol is dus bijna genoodzaakt er ook 1 te pakken om niet ontmaskerd te worden.

Blijven er over: 1... verdubbeld naar 2. Per volgende ronde, bepaal je wie er 1 mag pakken, de rest pakt 0. Als iemand afwijkt van 0, heb je opnieuw de mol te pakken.

Allemaal leuk en aardig, maar dit gaat natuurlijk mis als een kandidaat zich niet aan de afspraak houdt.

En dan nu even de Gilles tunnel in. Als je weet dat je in het nauw gedreven kan worden met een goede afsprakenset, is het voor de mol van belang de nadruk te leggen op egoisme (die 6000 euro doen me niet zoveel, ik wil gewoon in de finale staan...)

Kip, ik heb je...





« Laatst bewerkt op: 9-03-2016, 22:56:53 door Jossie »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #44 Gepost op: 9-03-2016, 23:08:47 »
Ik zie iemand die alleen maar paniek aan het zaaien is en niet met een eigen voorstel komt. Geen overleg, enkel passief geschreeuw.
Hij komt volgens mij wel degelijk met een eigen voorstel, namelijk dat Hanne er dan in de tweede ronde maar 1 zou nemen en hijzelf 3. Toch?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #45 Gepost op: 9-03-2016, 23:15:28 »
Tja, niemand deed het, he? En ze zijn niet allemaal de Mol. ::)

Alleen Hanne kon niet meer, want die had haar eerste ronde al gehad...

Dus Hanne had er 1 gepakt. Slim als kandidaat. Cathy probeerde het, Bruno wilde het doen, maar realiseerde zich dat hij te laat was, en Stijn laat de hele serie al zien niet haantje de voorste te zijn. Gilles is degene die zich zo fel uitlaat over dat hij degene is die met een voordeel wilt beginnen, maar naar binnen gaat hij niet. Dat strookt niet met elkaar.

Hij komt volgens mij wel degelijk met een eigen voorstel, namelijk dat Hanne er dan in de tweede ronde maar 1 zou nemen en hijzelf 3. Toch?

Haha, een voorstel? Zo zou ik het niet willen noemen. Hij loopt de eerste ronde erg te stoken, gaat daarmee door in ronde 2, pas als er nog 1 of 2 minuten over zijn zegt hij het te willen overwegen, mits hij de 3 pasvragen krijgt. Ondertussen heeft hij iedereen dusdanig geïrriteerd dat hij zijn zin natuurlijk niet krijgt. Als hij kandidaat was had hij niet zo moeilijk gedaan en gewoon 3 pasvragen gevraagd, of dat nou afspraak was of niet.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2016, 23:32:51 door Mollenmania »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #46 Gepost op: 10-03-2016, 00:27:17 »
Wat een feest deze opdracht!  ::bravo:: ::feest:: ::cheerleader:: ::confettie:: ::dans::

Sorry dat ik inhoudelijks niks zinnigs bijdraag, maar ik ben nog aan het nagenieten.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #47 Gepost op: 10-03-2016, 14:29:51 »
Was er ook 3000 euro van af gegaan als ze alles binnen de tijd hadden gedaan, maar niet de pasvragen hadden weten te verdelen?

Precies.Dat sowieso. Alsof ze een spel gaan verzinnen om het vervolgens niet te gaan spelen. Dat geloof ik simpelweg niet. ::ohno:: Ik begrijp dat de Gilles-tunnelaars er niet aan willen, maar zijn gedrag hier is echt alleen te verklaren vanuit het perspectief van een (overigens niet helder denkende) kandidaat.
Overigens weet je niet of ze achteraf bekend hadden gemaakt wie hoeveel pasvragen had gepakt. Als dat het geval is, kun je je maar beter indekken voor het moment dat een pasvraag te veel pakken je laatste mol-mogelijkheid is.

Van de andere kandidaten vind ik Cathy, die anders zo fanatiek de discussie aan gaat nog het meest verdacht. Of een berekenende kandidaat.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2016, 14:46:45 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline Mollepakker

  • Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #48 Gepost op: 10-03-2016, 17:50:33 »
Was er ook 3000 euro van af gegaan als ze alles binnen de tijd hadden gedaan, maar niet de pasvragen hadden weten te verdelen?

Ja, denk ik wel
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #49 Gepost op: 10-03-2016, 18:12:33 »
Ja, denk ik wel
Toch wel vreemd aangezien dit een zeer moeilijke opdracht was. Ik zou eerder verwachten dat het over de tijd gaan (en op die manier het spel stopzetten) het strafbedrag veroorzaakte. In dat laatste geval is Gilles natuurlijk héél verdacht, in het andere eerder Cathy, Hanne en Stijn.
...óf niet!

Offline Mollepakker

  • Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #50 Gepost op: 12-03-2016, 16:46:24 »
Toch wel vreemd aangezien dit een zeer moeilijke opdracht was. Ik zou eerder verwachten dat het over de tijd gaan (en op die manier het spel stopzetten) het strafbedrag veroorzaakte. In dat laatste geval is Gilles natuurlijk héél verdacht, in het andere eerder Cathy, Hanne en Stijn.
Ze moesten het (denk ik) verdelen + tijd in het oog houden
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #51 Gepost op: 12-03-2016, 19:28:16 »
Ze moesten het (denk ik) verdelen + tijd in het oog houden
Precies. Maar aangezien het verdelen al zo'n bijna onmogelijke opdracht was, zou ik niet verwachten dat het falen daarin geld zou kosten. Eerder het niet eens uitvoeren van de opdracht door niet binnen de tijd te overleggen. Maar je zal wel gelijk hebben.
...óf niet!

Offline TMTCED

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #52 Gepost op: 14-03-2016, 09:37:48 »
Het plan van Bruno raakte toch eigenlijk kant nog wal? Als het was gelukt had iedereen evenveel pasvragen en daarmee stellen ze toch ook direct niets meer voor?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #53 Gepost op: 14-03-2016, 10:04:19 »
Precies. Maar aangezien het verdelen al zo'n bijna onmogelijke opdracht was, zou ik niet verwachten dat het falen daarin geld zou kosten. Eerder het niet eens uitvoeren van de opdracht door niet binnen de tijd te overleggen. Maar je zal wel gelijk hebben.

Zit wat in, maar ik denk dat de opdracht sowieso 3000€ had gekost, ook al hadden ze de tijd wel gehaald, maar de pasvragen niet kunnen verdelen.

Het plan van Bruno raakte toch eigenlijk kant nog wal? Als het was gelukt had iedereen evenveel pasvragen en daarmee stellen ze toch ook direct niets meer voor?

Klopt. Maar het is wel de eerlijkste methode, dus dan komt er iig 3000€ in de pot (zonder mol dan...).

Offline TMTCED

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #54 Gepost op: 14-03-2016, 10:05:40 »
Ja het was natuurlijk gedoemd te mislukken wat met een mol erbij valt natuurlijk weinig af te spreken. Gedoemd te mislukken.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #55 Gepost op: 14-03-2016, 14:36:08 »
Bruno had door kunnen lopen toch. De koos om te stoppen.
Cathy gaat nog rennen maar is te laat.
Bruno graaft aan zijn eigen graf?

Ik vermoed dat Bruno idd. Hanne als mol had. Die mag gaan. Hij stuurt er ook op aan dat zij als eerste gaat. Het maakt voor Bruno niet uit of zij zich aan de afspraak houdt of niet, dat is geen voor- of nadeel voor hem. Alle anderen wel. Hij wil niet dat de anderen voordeel halen en laat de tijd voorbij lopen. Zo zie ik het. Hij koopt a.h.w. neutraliteit in ruil voor 3000 euro. Want hij weet ook wel dat de kans niet groot is dat anderen zich aan zijn spelvoorstel houden. Ze willen allemaal door en Gilles heeft al laten weten dat hij meer muntjes wil. En waarschijnlijk gaat hij er al van uit dat Hanne (als mol) al direkt zich niet aan de afspraak gaat houden en dat er sowieso geen geld verdiend gaat worden.