Auteur Topic: Molduel: Cathy versus Gilles  (gelezen 56827 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #20 Gepost op: 12-03-2016, 10:44:01 »
maar niet helemaal mols

op tijd bij de metro ...... 0 euro
12 van de 14 goed ....... 0 euro
2 partituren  ........ 0 euro
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #21 Gepost op: 12-03-2016, 10:53:16 »

2 partituren  ........ 0 euro

Die partituren leverden nog steeds geld op hoor.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #22 Gepost op: 12-03-2016, 10:55:31 »
2 partituren  ........ 0 euro
Gilles kan niet weten welke partituren Bruno en Cathy wel en niet kennen volgens mij. [Alhoewel het een briljante molactie zou zijn als hij dat wel wist en daarom voor deze partituren z'n best deed.]
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #23 Gepost op: 12-03-2016, 10:59:22 »
Gilles kan niet weten welke partituren Bruno en Cathy wel en niet kennen volgens mij. [Alhoewel het een briljante molactie zou zijn als hij dat wel wist en daarom voor deze partituren z'n best deed.]

Klopt , kan hij niet weten dus partituren pakken is onmols

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #24 Gepost op: 12-03-2016, 11:00:57 »
Die partituren leverden nog steeds geld op hoor.
sorry goed punt, in mijn gedachten haalden ze het eindpunt niet en werd er geen geld verdiend. Maar het ging nog verder in het theater. Dus inderdaad onmols ::sorry::

(tunnelvisie is mijn excuus ;D)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #25 Gepost op: 12-03-2016, 11:16:47 »

(tunnelvisie is mijn excuus ;D)
Geeft niet. We lijden er allemaal aan. :P

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #26 Gepost op: 12-03-2016, 11:31:34 »
- Vangt 2 lama's.

Past in de strategie om zich in de eerste aflevering onverdacht te maken. Het werkt want Gilles hangt hoog aan de brug.

- Weet 12 van de 14 prenten goed te zetten zonder dat ze alles gezien hebben.

Zeer verdacht. Duidt op voorkennis. De cruciale fout hadden ze zelfs wel gezien en wordt puur door Gilles gemaakt. Cathy noemde een paar keer de goede volgorde.

- Pakt niet de vrijstelling.

Maar zorgde er wel voor dat er meteen wantrouwen in de groep geplant was door eerlijk te zeggen voor de vrijstelling te willen gaan en niet te kunnen beloven dat hij niemand achter zou laten. Hij werd hier buitenspel gezet door onder anderen Hanne. Molactie inderdaad mislukt.

- Zet een schakelaar uit.
- Koopt een stadsplan bij de taxiopdracht.
- Vindt 2 partituren terwijl hij alleen zoekt.

Oud-Mol: "De Mol zal elke kans grijpen om zich onverdacht te maken." De Mol doet natuurlijk niet alleen maar foute dingen. In geen van deze drie gevallen levert het direct geld op. De partituren niet kunnen vinden zou te verdacht zijn.

- Maakt het best lijkende schilderij.

Akkoord, maar het verkeerde kleurgebruik zet Bruno en Thibaud in eerste instantie wel op een verkeerd spoor. Te subtiel geprobeerd te mollen? Dat het schilderij zo goed lijkt is tegelijkertijd ook verdacht. (Voorkennis?)

- Komt op tijd bij de metro.

Maar het levert niets op. De held is de Mol.

Geeft niet. We lijden er allemaal aan. :P

 ::jaja:: ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 12-03-2016, 11:52:02 door Heinz »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #27 Gepost op: 12-03-2016, 12:40:24 »

Allez zeg, ge zijt een vergiftigde mol

 ::rofl::

Aflevering 6 doet hem de das om. Daarvoor vond ik Cathy haar moloptreden sterker, maar dat had ik ook bij Anniek toen Jon de mol toch bleek te zijn.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #28 Gepost op: 12-03-2016, 13:00:21 »
De verdachte acties van Gilles die Heinz opnoemt kun je ook andere kandidaten toeschrijven, behalve die bij de kapel maar dat was ook erg moeilijk. En heeft Cathy wel degelijk de juiste volgorde doorgegeven (ze hadden een aantal prenten gemist)? Of Gilles op tijd in de metro kwam omdat hij wist dat de andere kandidaten gefaald hebben is louter speculatie. Het levert geen geld in de pot maar hij doet hiermee ook geen opdracht mislukken waardoor er geld uit de pot gaat (wat die in de metro wel doen).

De eventuele molacties van Stijn zouden veel vetter zijn zoals in de bunker, twee schakelaars uitzetten (de held is de mol) en dan net niet op tijd bij de laatste schakelaar komen. En in de metrohalte, de constructie niet op tijd maken en eventueel de schuld op Hanne schuiven. Niet willen springen van de brug maar als iedereen heeft gesprongen het toch doen (de held is de mol). Met de vrijstelling op zak zich laten afschieten door Gilles (die heeft de mol toch niet nodig). Gilles achter de verkeerde koerier doen rijden. Twee lama's tegelijk vangen waaronder een witte die sterk op de bankroetlama lijkt (geoefend?). Maar toch denk ik niet dat Stijn de mol is.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2016, 14:03:38 door Luc »

Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #29 Gepost op: 12-03-2016, 17:51:15 »
Als je ze wilt zien zijn ze er ook voor Gilles:
::ok::
Je zou die acties inderdaad als onmols kunnen zien, maar zelf bedoel ik vooral acties die een mol nooit (of erg waarschijnlijk niet) zou doen, dus een klein beetje geld binnenhalen past dan niet in het rijtje. Het enige wat naar mijn mening in de buurt komt is het op tijd komen bij de metro en dan vooral het kiezen van die rol in de opdracht.

Achteraf zou ik eventueel ook het linken van het presidentieel paleis van mijn rijtje schrappen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #30 Gepost op: 12-03-2016, 23:41:34 »
Ik sluit me aan bij de weerlegging van Heinz.

sorry goed punt, in mijn gedachten haalden ze het eindpunt niet en werd er geen geld verdiend. Maar het ging nog verder in het theater. Dus inderdaad onmols ::sorry::

(tunnelvisie is mijn excuus ;D)

Ik vind het vinden van de eerste 2 partituren zeker niet onmols. Het zou ook lullig zijn al vinden ze helemaal niks, accordeonist is daar dan voor niks, en deel opdracht valt weg. Hier kan sprake zijn van de Mol helpt de opdracht aan een vervolg.

Online Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #31 Gepost op: 13-03-2016, 14:01:12 »
Het zou inderdaad te verdacht zijn moest Gilles de eerste twee partituren niet vinden (hij vond ze vrij snel) en daarom zie ik dat ook niet als een onmolse actie. Maar hetzelfde geldt voor het vinden van de volgende twee partituren in het planetarium door Cathy en Hanne.
Het kopen van een stadsplan waardoor Hanne op het planetarium kwam vind ik wel onmols.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2016, 14:05:01 door Luc »

Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #32 Gepost op: 13-03-2016, 20:29:17 »
Het kopen van een stadsplan waardoor Hanne op het planetarium kwam vind ik wel onmols.

Behalve dan dat het stadsplan ook dé manier is om verwarring te scheppen en foute bezienswaardigheden te noemen wat volgensmij ook bijdroeg aan het idee om voor de tweede keer naar de begraafplaats te rijden.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #33 Gepost op: 13-03-2016, 20:39:57 »
Behalve dan dat het stadsplan ook dé manier is om verwarring te scheppen en foute bezienswaardigheden te noemen wat volgensmij ook bijdroeg aan het idee om voor de tweede keer naar de begraafplaats te rijden.
Het kerkhof was natuurlijk al genoemd. Interessanter is of er naar verwachting het planetarium en de muurschildering op zo'n kaartje staan ::vergroot:: Zo niet, dan kon zo'n kaart inderdaad alleen voor verwarring zorgen.
Het planetarium stond er in ieder geval wel op, foute inschatting? Of puur dat de muur er niet opstond en dan alle andere Evita-sightseeings opnoemen?
...óf niet!

Online Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #34 Gepost op: 13-03-2016, 21:37:49 »
Hanne vond het planetarium op het stadsplan (bij het horen van "Rocket Man"). Het kerkhof werd al voordien door Cathy gesuggereerd (zonder naar het plan te kijken).

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #35 Gepost op: 13-03-2016, 21:41:42 »
Hanne vond het planetarium op het stadsplan (bij het horen van "Rocket Man"). Het kerkhof werd al voordien door Cathy gesuggereerd (zonder naar het plan te kijken).

De chauffeur kwam als eerste met het kerkhof toen Hanne hem naar bezienswaardigheden vroeg. Daarop haakte Cathy in dat ze daar al eens geweest was.

Online Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #36 Gepost op: 13-03-2016, 22:14:39 »
Klopt. Cathy haakte meteen in op het kerkhof en stuurde de chauffeur daarheen voor Bruno het volgende liedje kon draaien. Overigens linkte ze eerder het presidentieel paleis aan Evita Perron.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #37 Gepost op: 14-03-2016, 00:03:08 »
Het kopen van de stadskaart (en de rest van deze opdracht) heeft mij Gilles, weliswaar met potlood, door laten strepen. Je hoeft als mol niet altijd te mollen maar helpen met een stadskaart? Dat snap ik niet.

Het is toch echt Hanne die aan de chauffeur vraagt welke bezienswaardigheden hij nog meer kent. (Waarom? Wacht gewoon op de volgende plaat.) Het is Hanne die, als de chauffeur vervolgens het stadion en het kerkhof noemt, meteen "Kerkhof!" vertaalt waarna Cathy inhaakt dat ze daar al geweest is. Gilles vindt dit, terecht, een wilde gok. En als Hanne, na het nodige tijdsverlies, het Planetarium vindt op de kaart van Gilles zorgt ze daarmee dat de aandacht van Gilles naar Cathy gaat. Daarbij, in de conversatie met de chauffeur is niks mis met haar Spaans maar de vrouw moet even later in het Engels het drietal naar de Iglesia leiden.

Hanne manipuleert hier op haar best. ::fluit:: ::hypocriet::

p.s. Ik snap overigens heel goed dat iedereen op dit moment in het spel, net als ik, vanuit een tunnel redeneert ;)

Ik begrijp als niet-Hanne-verdenker je redenering, maar ik stel me dan de vraag waarom je dat planetarium zou noemen. Dat vind ik op dat moment ook een volkomen overbodige handeling van een Mol. Ok, het duurde al even dat ze onderweg waren, maar het is niet de taak van de Mol om na een tijd sukkelen dan maar het goede antwoord te geven. Gewoon richting kerkhof rijden en wat rondlopen met Cathy en Gilles had dan gepaster geweest.

Als ze toch de Mol blijkt te zijn dan vind ik haar gewaagder met het colaflesje, Pepito en de boetseerklei waar ze het juiste antwoord geeft wanneer het kalf al verdronken is.

Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #38 Gepost op: 14-03-2016, 14:17:29 »
Het kopen van de stadskaart (en de rest van deze opdracht) heeft mij Gilles, weliswaar met potlood, door laten strepen. Je hoeft als mol niet altijd te mollen maar helpen met een stadskaart? Dat snap ik niet.

Dat de stadskaart in dit geval misschien juist hielp betekent niet dat het geen verwarring kan scheppen en ik denk dat dit dan ook de redenering van Gilles was. Het maakt je minder verdacht en kan helpen om mensen in de verkeerde richting te sturen: een win-win.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #39 Gepost op: 14-03-2016, 20:00:25 »
Dat is mijn beknopte uitleg waarom Hanne als mol daar het planetarium noemt. Het is minstens zo sterk als de uitleg waarom Gilles zo goed bezig is als mol met het kopen van een stadskaart ;D

En dat vind ik mooi aan deze reeks. Ik ga voor Gilles, maar er zijn net zo goed sterke argumenten voor Hanne en Cathy te bedenken.