Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma  (gelezen 26251 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Eén tocht, drie dilemma's.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma
« Reactie #1 Gepost op: 21-03-2016, 22:49:50 »
hanne, wat deed je vervelend en dom bij dat prijzen kiezen. Echt heel stom zeg en daarna gunden ze haar ook nog die parachute sprong. Ik heb nog nooit zo hard NEE naar een tv geroepen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma
« Reactie #2 Gepost op: 21-03-2016, 22:58:42 »
hanne, wat deed je vervelend en dom bij dat prijzen kiezen. Echt heel stom zeg en daarna gunden ze haar ook nog die parachute sprong. Ik heb nog nooit zo hard NEE naar een tv geroepen.

Ik begon echt te twijfelen of Hanne de Mol toch niet was. Ze speelde weer zo dom. Dat was blijkbaar een tactiek (zoals ze zelf al aangeeft later aan tafel).

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma
« Reactie #3 Gepost op: 21-03-2016, 22:59:10 »
Dat laatste, zo gaaf, dat wil ik ook doen ::oink::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma
« Reactie #4 Gepost op: 21-03-2016, 23:00:26 »
Ik dacht spreek af dat de winnaar ze wel trakteert op een vluchtje. Voor 2000 euro kun je wel een paar keer met zn drieën  gaan parapanten...

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma
« Reactie #5 Gepost op: 21-03-2016, 23:02:24 »
Leuke opdracht die me nog volop aan het twijfelen bracht. Of eigenlijk kon ik er gewoon niet veel uit halen  ;D

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma
« Reactie #6 Gepost op: 22-03-2016, 00:58:01 »
Ja, die proeven namen ze toch niet slim aan. Zeker Hanne niet.
Uiteindelijk hadden ze na de eerste proef moeten afspreken,  moest er nog een proef komen, wat ze beslissen, ongeacht wat de beloning is. Jij zegt ja, als er twee zijn zeg jij ook ja, jij altijd nee.

En idd, was slim geweest als ze daar deal sloten dat de winnaar hen trakteert op een vluchtje (natuurlijk is dat wel niet in zo'n setting)
#HetIsTochWaarZeker!?

Online Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma
« Reactie #7 Gepost op: 22-03-2016, 01:40:46 »
hanne, wat deed je vervelend en dom bij dat prijzen kiezen.
Ze speelde weer zo dom.
Ja, die proeven namen ze toch niet slim aan. Zeker Hanne niet.

Wow wat een negativiteit over Hanne. Totaal misplaatst. Hanne nam de massage aan, logisch als je weet dat Gilles niet van Wellness houdt. 2e dillemma dan, Hanne nam de prijzen aan omdat ze had verwacht dat Gilles (haar mol) nee zou zeggen, ook logisch dus. En bij het derde dillemma deed ze gewoon volgens afspraak dus hoezo is dit dom van haar?? Ze heeft er echt wel over nagedacht hoor.

En Lukie4 wat is je probleem met Hanne? Vind je reactie nogal kinderachtig :-X.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma
« Reactie #8 Gepost op: 22-03-2016, 01:43:10 »
Wow wat een negativiteit over Hanne. Totaal misplaatst. Hanne nam de massage aan, logisch als je weet dat Gilles niet van Wellness houdt. 2e dillemma dan, Hanne nam de prijzen aan omdat ze had verwacht dat Gilles (haar mol) nee zou zeggen, ook logisch dus. En bij het derde dillemma deed ze gewoon volgens afspraak dus hoezo is dit dom van haar?? Ze heeft er echt wel over nagedacht hoor.

En Lukie4 wat is je probleem met Hanne? Vind je reactie nogal kinderachtig :-X.

Waarom zou Gilles nee zeggen bij de 2e proef dan?

En nee: ik vind Hanne verre van dom.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma
« Reactie #9 Gepost op: 22-03-2016, 01:46:00 »
Waarom zou Gilles nee zeggen bij de 2e proef dan?

Omdat ze verwacht dat hij saboteert, natuurlijk.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma
« Reactie #10 Gepost op: 22-03-2016, 01:47:52 »
Omdat ze verwacht dat hij saboteert, natuurlijk.

Waarom zou hij die saboteren? Hij heeft wat te winnen (letterlijk)...

Online Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma
« Reactie #11 Gepost op: 22-03-2016, 01:53:35 »
Waarom zou hij die saboteren? Hij heeft wat te winnen (letterlijk)...

Dat was wat ik ook dacht, eindelijk kan de mol eens een prijs winnen, beschouw het als een prijs voor je molschap haha! Maar idd, ik denk dat Hanne daarom juist verwachtte dat Gilles hier zou mollen. Je zag dat Hanne echt aan het worstelen was met haar beslissing. Omgekeerde psychologie en dat kun je eindeloos omdraaien ;). Welbekend element in WIDM.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma
« Reactie #12 Gepost op: 22-03-2016, 01:54:18 »
Ik wil mijn reactie nog even toelichten over Hanne. Ik heb het voornamelijk over dilemma 2. Na dilemma 1 had ik het gevoel "Ok,nu is het aan de andere 2 kandidaten om te genieten". Dus ik verwachtte de ja van Gilles en Cathy. Dat is wat ik bedoel met dom spel van Hanne. Ze komt me daar iets te hebberig uit de hoek terwijl ze nu gewoon haar beurt had moeten uitzitten.

Online Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma
« Reactie #13 Gepost op: 22-03-2016, 02:00:44 »
Ik wil mijn reactie nog even toelichten over Hanne. Ik heb het voornamelijk over dilemma 2. Na dilemma 1 had ik het gevoel "Ok,nu is het aan de andere 2 kandidaten om te genieten". Dus ik verwachtte de ja van Gilles en Cathy. Dat is wat ik bedoel met dom spel van Hanne. Ze komt me daar iets te hebberig uit de hoek terwijl ze nu gewoon haar beurt had moeten uitzitten.

Precies, en zo'n voordehandliggende keuze is nou juist moeilijk te maken omdat je weet dat de mol contrair denkt. Hanne heeft waarschijnlijk ingeschat dat Gilles hier 'nee' zou zeggen. Ze gebruikt hier omgekeerde psychologie en zei 'ja' om Gilles te slim af te zijn. Eigenlijk iets té slim van haar. Maar dom? Zeker niet  ::ohno::.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma
« Reactie #14 Gepost op: 22-03-2016, 10:30:45 »
Precies, en zo'n voordehandliggende keuze is nou juist moeilijk te maken omdat je weet dat de mol contrair denkt. Hanne heeft waarschijnlijk ingeschat dat Gilles hier 'nee' zou zeggen. Ze gebruikt hier omgekeerde psychologie en zei 'ja' om Gilles te slim af te zijn. Eigenlijk iets té slim van haar. Maar dom? Zeker niet  ::ohno::.

Het hangt er vanaf hoe je er naar kijkt he. Op het moment zelf (zonder de Mol te weten) vond ik het dom spel, maar met de wetenschap dat Gilles de Mol is, is het inderdaad niet zo evident om te kiezen voor 'nee'.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma
« Reactie #15 Gepost op: 22-03-2016, 18:41:16 »
Ze hadden het letterlijk afgesproken, later komt ze met het smoesje dat ze het niet begreep. Mag ik dat dom noemen ? Dan mag jij mij kinderachtig noemen ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma
« Reactie #16 Gepost op: 22-03-2016, 20:10:49 »
Ze hadden het letterlijk afgesproken, later komt ze met het smoesje dat ze het niet begreep. Mag ik dat dom noemen ? Dan mag jij mij kinderachtig noemen ;D
Volgens mij zit daar ook een deel in de montage, want ze hebben het er ook over dat ze hadden afgesproken te denken wat de ander zou denken, of zoiets? En niet dat Hanne het (de prijzen pakken) per se niet zou doen.

Pas bij de derde hadden ze het duidelijk afgesproken met z'n drieën en hielt Hanne zich er ook aan. Alleen het werd daarna nog teniet gedaan omdat ze er allemaal, maar voornamelijk Hanne, toch wel een beetje van baalden.

Online Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma
« Reactie #17 Gepost op: 25-03-2016, 03:36:38 »
Het hangt er vanaf hoe je er naar kijkt he. Op het moment zelf (zonder de Mol te weten) vond ik het dom spel, maar met de wetenschap dat Gilles de Mol is, is het inderdaad niet zo evident om te kiezen voor 'nee'.

Lol, gewoon nee. Ongeacht wie de mol is, Hanne weet dat diegene kan saboteren. Dus wie is hier dan dom geweest? Ik gebruik het woord dom liever niet, maar als er hier iemand dom is geweest dan ben jij het en de andere 2 die meteen Hanne als dom bestempelden.

Ze hadden het letterlijk afgesproken, later komt ze met het smoesje dat ze het niet begreep. Mag ik dat dom noemen ? Dan mag jij mij kinderachtig noemen ;D

Neuh dat hadden ze niet. En zoals al gezegd, er is een mol in het spel, natuurlijk is het dan niet simpel om je antwoord in zo'n opdracht meteen klaar te hebben. Maargoed je hele houding t.o.v. Hanne is zeer negatief. En Joost mag weten waarom.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma
« Reactie #18 Gepost op: 25-03-2016, 10:26:37 »
Lol, gewoon nee. Ongeacht wie de mol is, Hanne weet dat diegene kan saboteren. Dus wie is hier dan dom geweest? Ik gebruik het woord dom liever niet, maar als er hier iemand dom is geweest dan ben jij het en de andere 2 die meteen Hanne als dom bestempelden.
Geen idee of je mij bedoelt, maar ik zei 'niet slim', dat is nog steeds niet gelijk aan 'dom'

Neuh dat hadden ze niet. En zoals al gezegd, er is een mol in het spel, natuurlijk is het dan niet simpel om je antwoord in zo'n opdracht meteen klaar te hebben. Maargoed je hele houding t.o.v. Hanne is zeer negatief. En Joost mag weten waarom.
De mol kan hier zeer moeilijk saboteren. Als ze afspraken maken, en er is één iemand (de mol) die zich daaraan niet houdt, dan is dat wel zeer verdacht en dus zeker niet slim om te doen.

Sympathiek dat je het wil opnemen voor Hanne, maar je hoeft Hanne hier echt niet te verdedigen. Ik vermoed dat je het allemaal iets zwarter benadert dan andere bedoelen. Een domme actie noemen van iemand is niet iemand bestempelen als 'volledig dom'. Ik doe/zeg ook veel domme dingen in het leven, net als iedereen, maakt dit mij dom?
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma
« Reactie #19 Gepost op: 25-03-2016, 11:07:40 »
Ik denk dat bij het tweede dilemma iets anders speelde. Als een persoon zich opofferde voor de groep, kregen de andere twee voor 2000 euro aan (mooie) prijzen mee naar huis ongeacht of ze het spel zouden winnen. Als kandidaat wil je zo'n prijs gewoon hebben, of wil je dat niemand iets heeft. Het is ongelofelijk lastig om je in dit geval op te offeren, zeker omdat je speelt voor een pot die je niet met zekerheid gaat ontvangen. Ik denk dat ik als kandidaat ook gewoon prijzen zou hebben uitgekozen in de hoop dat iemand anders zich zou opofferen (baat het niet, dan schaadt het ook niet). Heeft iedereen iets uitgekozen, dan krijgt niemand iets (wel zo eerlijk). Heeft iemand zich opgeofferd, mooi meegenomen, dan ga je in ieder geval met een mooi prijzenpakket naar huis. Ik zou dit Hanne dan ook niet willen verwijten of dit dom gedrag noemen. Ik vind het juist super logisch!