Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 9  (gelezen 52376 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #20 Gepost op: 28-03-2016, 23:36:00 »
Ik heb toch zo ongelofelijk genoten ::love::

Een heerlijke terugblik met een goeie inblik in de sabotages en een aantal goeie tips. Eigenlijk veel leuker om ze over het hoofd te zien ::hypocriet::

En wat supergaaf dat een berichtje van mij (en dit forum überhaupt) in de uitzending kwam ::boogie:: ::feest:: Beetje jammer dat hij niet klopte (?) maar dat gedeelte hebben ze er gelukkig uitgeknipt ;D
...óf niet!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #21 Gepost op: 28-03-2016, 23:36:57 »
Beetje jammer dat hij niet klopte (?) maar dat gedeelte hebben ze er gelukkig uitgeknipt ;D
ja dat had je nou niet moeten zeggen :P
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #22 Gepost op: 28-03-2016, 23:41:48 »
Er waren inderdaad flink wat hints die we compleet over het hoofd hebben gezien! Heb ook nooit kunnen bedenken dat er bv. in die muzieklijst een hint zou kunnen zitten ::rofl::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #23 Gepost op: 28-03-2016, 23:43:57 »
ja dat had je nou niet moeten zeggen :P
Wie weet komt het nog op de site te staan ::hypocriet::
...óf niet!

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #24 Gepost op: 28-03-2016, 23:50:40 »
Mooie slotaflevering, zoals ik verwacht had. En wat gaaf dat net als bij de slotaflevering van serie 3 ook nu dit forum weer heel duidelijk in beeld was. (Mijn bericht zelfs.) ::tandpastasmiley:: ::bravo:: ::trots::

En tegelijk mijn hint ook in het citaat :D ^^

Mooie slotaflevering. Echt zeer goed gedaan, kan praktisch niet beter dan zoals het nu gedaan is! Zowel de dingen getoond die gelukt zijn, maar evengoed waar hij als Mol gefaald heeft getoond, echt chapeau aan VIER! En Gilles was natuurlijk een topmol  ::bravo::
Lomperik..

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #25 Gepost op: 29-03-2016, 00:07:46 »
Heerlijk zeg  ::bravo::

Dit wordt toch wel weer afkicken na 9 fantastische weken. Die oprechte teleurstelling als een proef niet ging zoals hij het verwacht had, was echt mooi om te zien. Gewoon een topmol!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #26 Gepost op: 29-03-2016, 00:18:08 »
Ik heb toch zo ongelofelijk genoten ::love::

Een heerlijke terugblik met een goeie inblik in de sabotages en een aantal goeie tips. Eigenlijk veel leuker om ze over het hoofd te zien ::hypocriet::

En wat supergaaf dat een berichtje van mij (en dit forum überhaupt) in de uitzending kwam ::boogie:: ::feest:: (...)

Helemaal eens! Ik verheug me nu al op de volgende serie.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #27 Gepost op: 29-03-2016, 00:42:04 »
Ik heb net de aflevering teruggekeken, wat heb ik genoten! De aflevering was precies de juiste combinatie van terugkijken en molacties. Leuk om ook wat meer achter de schermen te zien, hoe de mol gebriefd wordt, hoe de presentator de proef uittest etc. Alle molacties zijn tijdens de normale afleveringen in beeld geweest, top! Ook fijn dat Gilles alles echt zelf heeft gedaan: hardlopen, een tangram puzzelen etc. Bizar dat we die muzieklijst hint niet hebben gevonden, die is wel echt overduidelijk. Ook cool dat ons forum zo in beeld is gekomen: het bewijs dat de makers onze discussies echt hebben gevolgd!

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #28 Gepost op: 29-03-2016, 01:59:19 »
Geweldige finale aflevering. Ik kijk met heimwee terug naar dezelfde afleveringen van WIDM NL zonder het popiejopie gedoe van de live finale.

Molacties vond ik persoonlijk tegenvallen. Goede mol. Wat ik wel moet opmerken is dat de productie teveel zeggenschap heeft in de molacties, in de Nederlandse versie werd hier volop bekritiseerd, maar hier spreekt er niemand over. Wel goed dat ze het laten zien en eerlijk toegeven hier.

Cathy heeft het wel geweldig gespeeld zeg, verdiend gewonnen. Leuk dat ze Hanne ook nog geld geeft, pure klasse.


Verborgen aanwijzingen waren geweldig!! Een groot aantal en moeilijk te ontcijferen. Bij sommige aanwijzingen denk je wel, als iemand dit op het forum had gemeld, werd die meteen doorgestuurd naar de psycholoog, zo vergezocht waren ze ;D

Topserie en ik kijk nu al uit naar volgend jaar, waar we weer 2 molseries kunnen volgen!

Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #29 Gepost op: 29-03-2016, 02:06:46 »
Veel nieuw beeldmateriaal, nul gezwets, wat een geweldige manier om de slotaflevering in elkaar te steken. Tweemaal ex aequo, ik voel echt voor Hanne! De hints waren lekker vergezocht zoals het hoort, al vond ik de holy fuck hint en de G mol hint wat zwak.

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #30 Gepost op: 29-03-2016, 08:26:53 »
Een mooie laatste aflevering, negen fantastische weken. En wat ben ik blij dat wij Nederlanders mee hebben mogen genieten... Vier Bedankt  ::bravo::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #31 Gepost op: 29-03-2016, 10:33:10 »
al vond ik de holy fuck hint en de G mol hint wat zwak.

Nochtans denk ik dat die Holy fuck hint hier wel had kunnen geraden worden als we niet waren gaan letten op dat shot van Cathy dat ze er tussen geflanst hadden. Bij dat en die C die je kon maken in het logo hebben we toen allemaal stil gestaan.

De G Mol hint is hoe de kloosterhint voor mij had moeten zijn. Er is werkelijk niets dat zegt dat we er op moeten letten (geen afleveringtitel of raar woordgebruik), maar als je hem vindt, is hij quasi onweerlegbaar omdat Gilles de enige naam met een G is. Alleen moet je hem dan wel een aflevering eerder geven, want in de ontknopingsaflevering is het overbodig. ;D

Sowieso tonen de gebruikte hints aan dat hintspeurders volgend jaar een paar niveaus sterker uit de hoek moeten komen of dat we er ons bij neerleggen dat we de Mol beter gezamenlijk zoeken op de traditionele manier door te kijken naar de molacties. :)

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #32 Gepost op: 29-03-2016, 11:55:44 »
Geweldige aflevering en een geweldig seizoen ::bravo:: ::bravo::
Top molletje!

De verborgen hints waren ook super goed vond ik. En dat de molloten ze niet hebben gevonden... Tsja... Volgens mij was iedereen ook te zeer bezig met het speuren naar molacties en de mol, dat het speuren naar hints niet een prioriteit had zoals bij WIDM. En misschien is dat maar goed ook.
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #33 Gepost op: 29-03-2016, 12:25:47 »
De G Mol hint is hoe de kloosterhint voor mij had moeten zijn. Er is werkelijk niets dat zegt dat we er op moeten letten (geen afleveringtitel of raar woordgebruik), maar als je hem vindt, is hij quasi onweerlegbaar omdat Gilles de enige naam met een G is. Alleen moet je hem dan wel een aflevering eerder geven, want in de ontknopingsaflevering is het overbodig. ;D

Eens, hoewel inderdaad een volgend seizoen zonder hints mij ook prima zou lijken ;)

--

Vond het zoooo tof toen ineens het forum in beeld was.
Naja, éérst dacht ik dat mn browser kuren vertoonde, maar daarna vond ik het heel tof ;D
Maar fijn dat ze hebben meegekregen dat iedereen zo overweldigend positief was ::ok::

Lief van Cathy ook om geld met mede-oplosser Hanne te delen.
Sowieso vond ik die stukjes uit het dagelijks leven van de kandidaten zo tof :D
Ook met Hanne die zo'n jochie zit te troosten ;D

..ik ga nog even na-gloeien van hoe leuk dit allemaal was hoor.. ::hypocriet::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #34 Gepost op: 29-03-2016, 16:17:37 »
Misschien overdrijf ik maar deze mol serie (incl aflevering 9 de prachtige terugblikaflevering) staat bij mij in mijn top 5 molseries allertijden.

Dus Nederland en Belgie samen. Daarbuiten heb ik nooit iets gezien. Geloof best dat daar mooie series tussen zitten maar ik denk persoonlijk dat ik sowieso qua language barrior al sneller een Nederlandse of Belgische serie hoog zou hebben.

WAT een mooie serie man man man!!!  ::love::  ;D ;D

Mooie ontknoping, heel spannend. En aflevering 9 is zo mooi gemaakt. een mooie mix van sabotages, stukjes waar ze testen laten zien, stukjes waar de mol gebriefd wordt, persoonlijke stukjes, echt prachtige tv. Op het begin vond ik het al goed, maar toen dacht ik dat er veel mensen inzaten die niet fanatiek zouden zijn (Ruth, Marc, Manuela, Hanne) Maar eigenlijk werden ze allemaal steeds fanatieker en nadat Manuela het spel verliet, werd het echt hard gespeeld. Ik vond het contrast tussen humor. spelelement, natuur, opdrachten, presentatie, montage ook echt heel erg goed.

Chapeau en ik hoop echt dat we in 2017 in NL ook weer zo'n prachtige serie krijgen!!!!! ::bravo::

Offline Flux

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #35 Gepost op: 29-03-2016, 16:28:06 »
Heerlijke aflevering! Echt genoten!
De hint naar de boekjes -> kleding vind ik met het zoutvaatje één van de beste hints die ik heb gezien in mijn Mollenseizoenen. (Alle Nederlandse en deze Belgische)

Chapeau!  ::oink::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #36 Gepost op: 29-03-2016, 18:45:42 »
Het enige wat ik mis: Gilles zijn reactie op die El Pato (oid) opdracht!  ::rofl::

Eens  ::jaja::
De verklaring waarom hij die deed slagen hebben we niet gehad  :\'(
Al zal het er wel mee te maken hebben dat het de finale was en beide dames sowieso al op hem zaten...

En wat ik bijna vergeet te melden: ik heb echt enorm genoten van deze serie en van de laatste aflevering! Een zeer groot compliment van mij aan de makers en de kandidaten & mol! ::love:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 29-03-2016, 18:51:11 door Whiskers »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #37 Gepost op: 29-03-2016, 21:55:28 »
Zo moet een terugblikaflevering in elkaar steken. Veel tijd voor sabotage-acties, veel tijd voor aanwijzingen, zelfs footage van Gilles & Gilles of hoe Gilles gebriefed werd als mol.  ::bravo:: En toch tonen hoe de groepssfeer is zonder daar echt veel tijd in te laten zitten.  De meeste molacties van Gilles waren al wel genoteerd, maar de meeste aanwijzingen hebben we toch echt over het hoofd gezien. Mooi hoe ze ons op het dwaalspoor zette van Cathy in die ene blipvert, terwijl het om een audiofragment ging bij Gilles. Mollogo en G eruit halen vind ik persoonlijk nog immer multi-interpretabel en daarom niet heel sterk. Want je kon er ook net zo makkelijk een C van Cathy of H van Hanne inzien inderdaad.

En dan zie je opeens wel heel bekende beelden, plakken ze gewoon printscreens van dit forum in de terugblik  ;D Het is dus gewoon tot driemaal toe ex-equio geweest tussen Cathy en Hanne  :o Dan snap ik wel dat Hanne van haar stokje ging door de spanning. Amai zeg, das nie normaal zeg. Beide 27 v/d 30 vragen goed, beide 10 vragen goed beantwoorden en in tweede instantie wint Cathy op tijd. Is toch wat anders dan bij WIDM: 23 of 25 v/d 40  :-X Supersympathiek hoe Cathy Hanne een cheque overhandigde voor haar langekoesterde wens: een stickermaachine. ::ok:: En lief van Issa hoe ze #holdmypoodle en #huisvrouwmeteenkruisvrouw  8) op shirts heeft laten drukken.  ::ok::

GdC die gewoon de hangbrugopdracht zelf heeft getest  ::oink:: Ik zie het Art hem niet nadoen  :-X Nu wil ik wel weten wie van de crew de pisang was om de verfbomopdracht te testen  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #38 Gepost op: 30-03-2016, 00:44:19 »
Wat een prachtige laatste aflevering. Fijn om eens een reünie te zien met enorm veel extra beelden ipv 75% gekeuvel en geginnegap (met dank aan Michmol voor het woord :P) aan de reünietafel.

Wat ik ook echt op prijs stel is dat ze zowel de gelukte sabotages als de mislukte sabotages lieten zien, met hierbij een biecht van Gilles. Heerlijk om de Mol over zijn beleving van het spel te zien praten, hoe hij er van genoot de kandidaten af te schieten, hoe die "verdomde" Stijn hem als mol in de weg zat, en zo nog meer. Dat is iets wat ik sterk mis in WIDM, en wat ik ook al aangaf op het WIDM-forum. Ik zou meer willen zien over hoe de Mol het spel beleeft.

Qua molacties vind ik dat hij het goed heeft gedaan. Geen bijzonder grote of verbazingwekkende acties, wat ik wel jammer vind. Maar hij heeft toch mooi het vertrouwen van 7 kandidaten weten te winnen, en dat ingezet als middel om te saboteren (kapel bijvoorbeeld). Ik moet nog kijken hoeveel hij nou gesaboteerd heeft. Maar sommige opdrachten zijn helemaal niet teruggekomen in de aflevering? El Pato bijvoorbeeld.

Je zag dus inderdaad goed dat Gilles niet blij was met het verdienen van geld. Bij de schilderijopdracht viel me dat meteen op, maar bij de lama's was het enorm duidelijk (vandaar ook dat we daar geen beelden van zagen in aflevering 1).

Hints, heel goed gemaakt, en geen 1 gevonden door dit forum. Maar ik heb de indruk dat de meesten hier het programma gewoon hebben gevolgd, zonder helemaal gek te gaan op het doorspitten van afleveringen op zoek naar hints. Zoals bij WIDM wel gebeurt. Dat gaf wel een soort rust op dit forum, niemand fokte elkaar op om vooral de eerste te zijn met een hint. Heel fijn. Maar dat we die schreeuwhint (Holy Fuck) niet gevonden hebben zeg, die was wel erg simpel ::schaam::.

Wat ik wel jammer vind is dat Gilles in zijn eentje heeft bepaald dat Ruth niet terug zou komen. Zo heeft ze dus nooit een tweede kans gehad. Buitengewoon onfortuinlijk voor Ruth, dat het antwoord dat Issa gaf precies voor Gilles zo manipuleerbaar was dat het goede nummerbord weg ging. Of zou Gilles anders zelf een antwoord met G, B of L gegeven hebben? Dat hoop ik niet, want dan is er van een tweede kans voor Ruth nooit echt sprake geweest.

Buitengewoon gul van Cathy om een deel van de pot aan Hanne te gunnen.  ::bravo:: En wat lief van Issa van die truien  ::ok::.

Haha en Marc op het laatst: Gilles, zo'n knappe gast. Heel veel mannen zijn vast jaloers op mij.  ::ok::

Ik heb bijzonder genoten van deze serie. Ik heb het terugkijken van de laatste aflevering expres uitgesteld, omdat ik niet wilde dat het voorbij was  :\'(. Nu is het dan toch zover. Ik ga jullie missen Belgische molletjes!





« Laatst bewerkt op: 30-03-2016, 00:47:15 door Mollenmania »

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #39 Gepost op: 30-03-2016, 10:44:35 »
Ik vond de kledinghint en het zoutvaatje echt erg goed. Wat ga ik de serie missen!